Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Heeft u zonnepanelen?

3.181 stemmen | Geplaatst op 27 oktober 2021 | Website

Ja, die heb ik
44.1%
Nee, maar ik wil ze wel
14.4%
Nee
41.5%

Reacties (21)

Jo met de banjo 27 October 2021
De website van waar de stelling naar verwijst is DELTA . Reclamecampagne als stelling? Sliime zet! https://www.deltaenergie.nl/duurzame-oplossingen/zonnepanelen/
Aviateur 27 October 2021
Vraag mij wel eens af of men de eindafrekening van de jaarlijkse energiefactuur wel eens onder de loep heeft gelegd ? Naast het verbruik aan elektriciteit staat ook de post "vaste kosten elektriciteit" ?! Beide opgeteld en verminderd met de post "vermindering energiebelasting" blijft er onder de streep nog maar een luttel bedrag over. Mogelijk zie ik iets over het hoofd maar zo te zien in mijn eindafrekening van 2020 kan ik er niets anders van maken en dat betekend dat bij plaatsing van zonnepanelen er nauwelijks sprake is van terugverdienen maar oké, wie daar voor kiest mij best maar ik zie helaas nauwelijks of te wel geen enkel voordeel...........................
Grimbergen 27 October 2021
ja al bijna 6 jaar en niet gekocht bij Delta. In principe koop ik nooit bij adverteerders, en zeker nooit die tussen of tijdens een programma mijn avond willen verpesten. En de zonnepanelen bevallen mij prima, in de winter verwarm ik een beetje bij met elektrische radiatoren. En dat scheelt enorm aan gas. Mijn totale energie rekening per maand is €86 en was €225. Een beetje bewuster leven en de thermostaat in de huiskamer onder de 21 graden houden scheelt een slok op een borrel
wispelhuis 27 October 2021
Zes stuks. Een belangrijke besparng!
Allem 27 October 2021
Nee, en ik wil die dingen nog niet gratis en voor niks. Ze verpesten op lange termijn het milieu met bergen afval, en verzieken gebouwen en landerijen. Voor het klimaat hoef je het niet te doen want dat helpt geen moer. De enige die zich rotlachen om de groene leugen zijn de fabrikant en de installateur. Trap er niet in.
De koperslager 27 October 2021
Ik heb er 16 en mijn maandelijkse betaling is 56 euro. Ik heb ze nu 3 jaar. Meer rente als bij de bank.
C.J. de Loof 27 October 2021
Zodra er een klimaatcrisis dreigt schaf ik ze direct aan, maar aangezien daar geen enkel aanwijzing voor is ga ik niet mee doen met deze flauwekul.
Mieppio 27 October 2021
Ja die hebben we waarom niet. Maar niet van Delta want die er veel te duur mee. Ergens anders vandaan en de energie rekening is zo laag, we lachen ons helemaal kapot.
heul 27 October 2021
Als ik het merendeel van de reacties lees, dan is het geld , geld, geld. Daar zal het wel goed voor zijn , maar voor de rest draagt het niets bij. De mensen hebben of willen het niet door hebben dat zonnepanelen , windmolens , warmtepompen niets bijdragen aan de milieuproblematiek. Het zijn simpelweg verdienmodellen op dood spoor, meer niet. Willen we iets doen aan milieuproblematiek dan moet je samenwerken met de natuur. Bomen en planten(milieuvriendelijke landbouw) zoveel mogelijk, dat zijn de CO2-slurpers, maak woestijnen grasvlaktes voor extensieve veeteelt, vis de oceaan niet leeg maar reguleer het dan heb je een onmetelijke voedselbron . Stop met uitputten van grondstoffen, maak alles zoveel mogelijk circulair, een goed product is grondstof aan het einde van het gebruik. Zolang de mens alleen met geld en macht bezig blijft zal de wereld ten onder gaan aan natuurrampen , pandemieën, honger en oorlog.
Boefdeboef 27 October 2021
Beste Allem. Voor wat betref het landschap ben ik het met je eens, maar op de daken ben ik het oneens. Of er nu dakpannen of zonnepanelen op liggen dat maakt voor mij geen verschil. Die panelen gaan minstens 25 jaar mee, het is glas en een beetje zand met een randje aluminum. Dus milieu vervuiling valt ook wel mee. Je gebruik de zonnewarmte voor je water te verwarmen je verlichting ect. Daar hoef je dus geen andere warmte bron voor te gebruiken. Dus daar bespaar je het milieu mee. Ik zelf heb nu 15 panelen liggen, ik gebruik geen gas, ik heb een airco die ook verwarmt. Alleen als het erg koud is moet ik een houtkachel stoken. Ik houd dit jaar ruim 1 Mega Watt over op mijn energie rekening en dank zij die stommen regering krijg ik ook nog 300 euro terug van Delta. Wie betaald? Jij en die arme mensen die een huurhuis hebben of een huis hebben waar het dak ongunstig lig. Dan ben ik niet in het bezit van een 2de huis anders zou ik 2* 558 =1116 euro stelen van de arme mensen. Ja ik voel mij echt wel een beetje misdadiger. Maar wel buiten mijn schuld. Ik wil mij niet laten bestelen, zoals jij. De oorzaak ligt vooral bij mensen die de VVD stemmen of een andere linkse partij.
De koperslager 27 October 2021
Zonnepanelen bestaan uit: Silicium Het hoofdbestandsdeel van zand. Dit materiaal is eenvoudig te recyclen en wordt vaak gesmolten met nieuw silicium voor nieuwe zonnepanelen. Glas Het glas wordt op dezelfde manier gerecycled als het glas dat u naar de glasbak brengt. Het glas wordt opnieuw versmolten voor bijvoorbeeld glazen, potjes en flessen. Aluminium Het aluminium in het zonnepaneel kan vaak 100% gerecycled worden. Aluminium wordt omgesmolten en kan zo oneindig opnieuw gebruikt worden. Koperdraden Koper is een normale grondstof die simpel is te hergebruiken.
Zeeuw65 27 October 2021
Ja volgend jaar krijg ik er 12 van de woningbouw. Die 10 euro extra die je gaat betalen haal je er zo weer uit. Van mij mogen ze gisteren komen leggen. Nu moeten we nog een zware koude winter door met vaste energieprijzen weliswaar. Daarna op elektrisch koken overstappen.
Zeeuw65 27 October 2021
@Aviateur heb je er 6 of 12 en kook je elektrisch? Daar zitten nog veel verschillen in. Het beste is meer dan 6 panelen als je er voordeel van wil hebben. @ C.J. De Loof er is een klimaatcrisis en bovendien worden de gasprijzen 2 keer zo hoog als het geen 3 keer word. Komt bij dat Tata steel van kolen naar gas over gaat en er dus een enorm tekort aan gas zal komen. Gas uit Rusland is dan weer niet geschikt voor onze apparatuur. Zonnepanelen is dan weer een goede optie en elektrisch koken en verwarmen. @Grimbergen onder de 21 graden? Nooit dat is te koud voor mij. De kachel staat constant op 22. Ik wil geen kou lijden in mijn eigen huis. Beneden de 20 is het zelfs koud
GinaHeynze 27 October 2021
Wij hebben er 9 en dat is ruim voldoende om onszelf te bedruipen. En...Zoals ik eerder las inderdaad om geld te besparen. Verder geen edele motieven. Niet gekocht bij Delta.
Jo met de banjo 27 October 2021
De voormalige Londense bankier Alexander Pohl werkte jarenlang voor een van 's werelds groenste banken. Idealistisch gedreven financierde hij grote wind- en zonneparken en was er oprecht van overtuigd dat hij de wereld een betere plek maakte. Geleidelijk aan werd hij wakker met het feit dat het huidige groen een kapot systeem is. Hij stopte met bankieren en emigreerde met zijn gezin naar zijn kleine bosparadijs in het afgelegen noorden van Zweden. De droom was om terug te keren naar de natuur, een eco-boerderij te beginnen en zoveel mogelijk afstand te scheppen tussen zijn familie en de industrialisatie van de natuur. Tot….. Aan de poorten van zijn paradijselijke tuin stond een windpark gepland. Documentairemaker Poels en Alexander Pohl gaan samen op reis…. om vragen te stellen en het groene wonderland tot zijn ware kern te ontrafelen , zie luister en huiver Ga voor meer info en ondersteuning naar......... https://www.marijnpoels.com/headwind ......https://youtu.be/7RgyLDVlAg4
C.J. de Loof 27 October 2021
Nee hoor Zeeuw65 er is geen klimaatcrisis ! er zijn een aantal linkse rakkers die dat ons proberen aan te praten, helaas zijn er nogal wat bruikbare idioten die dat geloven. Overigens is bijna 70% van de energie nota voor het gas en dus ongeveer een derde voor elektra, dus die panelen zijn leuk maar hebben weinig zin. Helaas hadden we meer dan genoeg gas in Nederland maar dat heeft weer een andere rooierakker (Minister den Uil ) zo ongeveer cadeau gegeven aan het buitenland. Dus stop met het verkondigen van die GROENE LEUGEN.
ehietahoarn 27 October 2021
Ik heb al zonnepanelen sinds 2004. Vier stuks gekocht via Delta, met subsidie. Ze werken nog steeds prima al kun je ze niet vergelijken met de huidige panelen. De andere 14 liggen er ondertussen ook weer al acht jaar. Ik koop gemiddeld nog zo'n 100 kW in. Daarvoor ca 2400 kW. Ik heb nog wel steeds een oude meter. Die zie je op zonnige dagen tenmiste nog terug draaien.
Allem 27 October 2021
@c.j. de loof. U heeft helemaal gelijk, we worden aan de bedelstaf gebracht door linkse klimaatdrammers. Alle investeringen zijn op lange termijn weggegooid geld.
Geel Hesje 27 October 2021
Van mij mogen alle daken in heel NL helemaal vol gelegt gaan worden met zonnepanelen. Die zijn in ieder geval veel minder erg dan al die windmolens met hun redlight district verlichting s'nachts. En feitelijk zou je als je er genoeg plaatst helemaal vrij kunnen worden van elke vorm van energie rekening. Maar dan moet je wel een eigen gesloten systeem aanleggen en alles dat nu op gas gaat met elec gaan doen. Betaal je ook meteen geen elec en gas belastingen en transport kosten enz enz meer.
Geel Hesje 27 October 2021
Enne ... Waarom rijden er volledig electrische auto's rond zonder ook maar enig zonnepaneel erop? Het hele dak de motorkap alle deuren enz kunnen volgeplakt worden. En monteer dan ook iets op de wielen dan heb je meteen 4 "windmolens" erbij om de accu's op te laden. Tis maar een idee ;-)
Zeeuwleeuw 27 October 2021
Wij hebben een moderne energiezuinige woning en betalen slechts 51 euro per maand. Helaas hebben ze geen zonnepanelen op de daken geplaatst want dat zou het nog aantrekkelijker maken. Ik ban van mening dat ieder dak dat daar geschikt voor is, en dan met name op rijks- en bedrijfsgebouwen, voorzien zou moeten worden van zonnepanelen. Je ziet er eigenlijk niets van.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.