Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Er moet een minderheidskabinet komen met VVD en het CDA

2.529 stemmen | Geplaatst op 9 september 2021 | Website

Eens
43.9%
Oneens
56.1%

Reacties (45)

@nt¡-Na®©ist 09 September 2021
Nee dank u feestelijk, hoewel nieuwe verkiezingen weer veel tijd in beslag zullen nemen ben ik hier toch meer voorstander van dan dit minderheidskabinet. Sinds de laatste verkiezingen is er teveel gebeurd om nog te kunnen blijven leunen op het feit dat de VVD toen de meeste stemmen had. En dus wat betreft Rutte, Kaagmens en draaikont Hoekstra, graag functie elders.
Geel Hesje 09 September 2021
Nee. Er moet een minderheidskabinet (leuk woord voor scrabble btw) komen van PvdA Groenlinks SP en Omtzigt. En wel om de reden dat er veel meer Menselijkheid moet komen uit Den Haag.
@nt¡-Na®©ist 09 September 2021
@Geel Hesje, haha dat is ook wel een leuke insteek ja. En die Rutte maar blijven proberen om zo menselijk mogelijk over te komen met z'n grote neplach. ;-) Maar ondertussen. Jij snapt hem.
turfer 09 September 2021
waarom zo'n stelling op zeelandnet ?ze weten daar toch wel dat hier veelal PVV ers en FvD stemmers zijn , of vind u dat stoken zo interessant .
rdebuijzer 09 September 2021
Wat mij betreft: zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen want dit wordt natuur weer helemaal niks......
bung 87 09 September 2021
onbetrouwbare dementerende rutte--een terroristenknuffelaar kaag en een onbetrouwbare hoekstra: met die 3 moet je geen regering willen.
dutchy71 09 September 2021
Wat mij betreft Komen er nieuwe verkiezingen, Maar zonder Rutte s.v.p. .
wispelhuis 09 September 2021
Een kabinet linksom, rechtsom, een meerderheids -of een minderheidskabinet, alles zal altijd stuklopen op Kaag, een vrouw zonder enig politiek gevoel en de emotie van een strijkplank.
Jo met de banjo 09 September 2021
We moeten verlost worden van onze ''onderdrukkers''. Dus geen plaats meer voor Rutte en co en ook geen Kaag en co want dat is het einde van de democratische rechtsstaat en het begin van een totalitaire staat. Dus het is tijd voor bijltjesdag!. Alles wat corrupt is naar huis zonder wachtgeldregeling.
snelbinder 09 September 2021
Nederland heeft rechts gestemd en dat is de wil van het volk.
Van Puffellen 09 September 2021
Nee. Er moet een minderheidskabinet (leuk woord voor scrabble btw) komen van PvdA Groenlinks SP en Omtzigt. En wel om de reden dat er veel meer Menselijkheid moet komen uit Den Haag.GEEL GESJE Menselijkheid wordt niet getoond door uw keus van partijen Wie stonden er lachend te roepetoeteren Nivileren is een feest Zorg Woningen eigen bijdrage PVDA Groen links niks dan ellende kost de burger klauwen vol met weggegooid geld SP kan enkel blaten Nieuwe verkiezingen
fiat124sport 09 September 2021
Het zou inderdaad goed zijn dat D66 niet mee doet. Maar ik zie liever een volledig kabinet op rechts. Laat de PVV maar mee doen. Mocht het niet anders kunnen mag dit ook wel beter dit als met D66 . Tot slot zoals altijd tegen klimaatonzin, stikstofwaanzin, voor 130 en alle corona maatregelen weg
C.J. de Loof 09 September 2021
Heel lang VVD gestemd maar inmiddels geen vertrouwen meer in Rutte. Hoogste tijd voor nieuwe leiding en terug naar rechts, kan me al jaren niet meer vinden in het beleid van de VVD omdat ze veel te veel mee zijn gegaan met de waanideeën van die linkse rakkers. Dus zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen !
Sparky 09 September 2021
Het is duidelijk en simpel. De uitspraak :" Een volk krijgt de regering die ze verdient" is ook hier van toepassing .
Mosk 09 September 2021
wat maken we ons toch druk? laat ze het lekker uitzoeken daar. ze worden er dik voor betaald. het is en blijft toch een grote oplichtersbende daar in den haag. op den duur gelooft niemand er nog in. liegen en bedriegen is daar het motto.
heul 09 September 2021
Zal het nog eens zeggen: NIEUWE VERKIEZINGEN en hopen dat er nu wel een groter deel van Nederland begrepen heeft dat er er een einde moeten aan list en bedrog . Voor mij blijft het onbegrijpelijk dat bijvoorbeeld de derde partij van Nederland de PVV geboycot wordt. ( los van het feit van wat je van deze partij vindt, ze vertegenwoordigen een groot electoraat). Uitsluiten van welke partij dan ook is ondemocratisch, partijen die dit doen horen niet thuis in een democratie! Praten en overleg met allen, ook al zou het niets worden, kan alleen de basis zijn, geen gekonkelfoes.
fiat124sport 09 September 2021
Aan C Loof. Ja ik snap ook echt niet dat de VVD en Rutte in die gedachten gang mee gaat. Ik heb het totale geloof verloren in de VVD toen ze terug gingen naar 100 om stikstof onzin . Hoe kan een partij als de VVD hier in mee gaan? Toch blijven velen er op stemmen.
Het vrije woord 09 September 2021
Een minderheidskabinet is historisch gezien veelal geen succes. Denk dat Rutte niet meer de beste kaarten in handen heeft en dat hij dit zelf ook weet. Minderheidskabinet is laatste reddingspoging. Nogmaals een poging doen links te laten aansluiten is een betere optie. Anders nieuwe verkiezingen. Populariteit Rutte neemt af. Kans voor PVDA/GL, D66, en het christelijke midden om sterker de verkiezingen in te gaan. Wie weet krijgen we nog een regering met een sociaal gezicht niet gericht op groei maar op duurzaamheid.
Het vrije woord 09 September 2021
Zou Remkes nog steeds zware shag roken?
GinaHeynze 09 September 2021
En is de PVV democratisch dan? De PVV heeft geen leden. Geert Wilders is de baas. Wat hij zegt gebeurt. Wat hij in zijn kop steekt wordt namens de PVV verkondigd. Hoe dan??? Over narcisme gesproken. Dat neigt er toch ook wel een beetje naar.
noah2009 09 September 2021
Met het cda bestaat deze partij dan nog.Deze bende houd nog hooguit nog 9 zetels over.
BigF666 09 September 2021
nieuwe verkiezingen graag, en dan zonder Rutte en Kaag !
Geel Hesje 09 September 2021
@Ginaheynze : Ik heb het reeds vaker gezegt : Er moet een verplicht bewijs komen voor alle mensen op openbare machtspositie's (van gemeente ambtenaar tot minister president) dat de betreffende persoon wel goed bij zijn/haar hoofd is en niet allerlei geestesziekten heeft die op dergelijke positie's heel erg veel schade aan kunnen richten aan de maatschappij. Je hebt voor de minste functie een VOG nodig maar je kan zonder enige psychologische en psychiatrische verklaring in de regering komen en je kan daar zelfs zitten met een strafblad en met zeer duidelijke psychosen en waanideeen zoals oa bij Geert W. het geval is. Dat moet maar eens anders lijkt mij zo niet dan?
Geel Hesje 09 September 2021
Oh ja ... En er moet ook maar eens correcte functie eisen gesteld gaan worden aan ministers enz. Dus bijv een minister van Gezondheidszorg die daar ook daadwerkelijk voor gestudeerd heeft en een minister van Economische zaken die ook daadwerkelijk een econoom is een minister van sociale zaken die een daarvoor speciale psychologisch bewijs moet hebben ook daadwerkelijk een sociaal Mens te zijn enz en dus niet een minister president die alleen maar wat met geschiedenis heeft gedaan of een lagere schoolhoofd als minister van gezondheidszorg midden in een zorg crisis enz.
bung 87 09 September 2021
geel hesje: dat roep ik al langer, 12 mensen die weten waar ze het over hebben--specialisten op hun gebied--en dan niet gebonden aan een partij. want wat er nu zit--de meesten weten van toeten nog blazen.
famclaes 09 September 2021
Lijkt me niet goed voor het CDA, de VVD is net een zwart gat en slokt alles op en er blijft van de partij die met de VVD in zee gaat niets meer over, misschien dat D66 met Sigrid Kaag hier nog weerstand tegen kan bieden maar de andere partijen graven hun eigen graf door met de VVD mee te willen doen
onigo 09 September 2021
Er moet niks. Laat moeten uit stellingen.
GinaHeynze 09 September 2021
@onigo...Dus ze MOETEN MOETEN uit stellingen laten? :))
hanshofman 09 September 2021
Herverkiezingen houden in maart 2022 gelijk met de gemeenteraadsverkiezingen. Tot die tijd NIETS veranderen. Huidige kabinet is demissionair dus niets te drammen.
mystiek56 09 September 2021
NIEUWE VERKIEZINGEN. lijkt mij het eerlijkst. MAAR: D66 zakt, Groen links zakt, CDA zakt of blijft niets van over, SP blijft gelijk, PVV stijgt, Kleine rechtse partijen Stijgen. VVD zakt enige zetels. Partij vd Arbeid zakt. Vind je het gek waarom ze geen nieuwe verkiezingen willen. Excuus ze willen de kiezers er niet mee opzadelen. DUS ER KOMEN GEEN NIEUWE VERKIEZINGEN , want onze zakkenvullers kijken wel uit. Geloof je het zelf? Nederland stemt rechts. Geen regering met partijen die verloren hebben. In dat opzicht ben ik het dus niet eens dat een volk een regering krijgt die ze verdient. Partijen uitsluiten moet niet mogen in een democratie. 1.2 miljoen kiezers worden gewoon aan de kant gezet. En Gina, zijn al die andere partijen zo democratisch dan. Wanneer je in het stemhokje staat kan je zelf op de persoon kiezen die je wilt. ook bij de PVV. Kijk naar Omzigt.daar wordt ook op gestemd. Stemmen is democratisch maar dan moet wel alle stemmen meegenomen worden en niets worden uitgesloten. Ik stem op de PVV om dat die partij een mening verkondigd waar 1.2 miljoen mensen zich bij aansluiten. Lekker democratisch als die als melaatsen worden behandeld. Wilders stapte destijds uit omdat hij bezuinigingen in de medische zorg, in het onderwijs en in de woningbouw niet accepteerde. Hij wordt daar elke keer mee aangevallen omdat hij een socialer beleid had gelijk aan de SP. Maar als je het in dit land een mening hebt over de extreme toevloed van van het aantal gelukzoekers dan ben je een extremist of racist. Maar als we zo door gaan kunnen we een vluchteling niet meer eens opvangen. Denk je dat Kaag of Rutte een kamer vrijhebben? Nee hoor ze gebruiken gewoon ene vrijstaande woning waar kinderen van autochtonen al 6 - tot 8 jaar op wachten.
GinaHeynze 09 September 2021
@mystiek56...Niet de PARTIJ PVV verkondigt die mening...Geert Wilders als persoon verkondigt die mening.
mystiek56 09 September 2021
Gina, Omzigt verkondigd ook zijn mening net als vele anderen. Daarom gaat die nu alleen verder. Geert Wilders heeft de PVV niet opgericht om alleen zijn mening te weergeven. Dit alleen om zijn partij in stand te houden. Overigens is het eveneens een mening waar 1.2 miljoen mensen het mee eens zijn. De man heeft een visie anders was zijn partij allang weggevaagd door gelukzoekers die nu en toen in bestaande politieke partijen zaten die mee wilden likken tijdens zijn enorme opkomst en wat is er democratisch aan een partij als CDA die moeilijke gevallen ook het liefst weg saneert. Overigens gebeurt dat bij al die andere politieke partijen ook. Is dat democratisch? Het is allemaal hetzelfde. Alleen de PVV bestaat nog en is een nagel aan de doodskist van alle partijen. En zolang hij er is zal ik op hem blijven stemmen alleen al omdat hij voor zijn idealen staat en daar zelfs zijn leven in de waagschaal stelt. Dat kunnen we van een man als mark rutte die zich zelf geweldig vindt en alles laat zeggen om op het pluche te blijven zitten niet zeggen. Maar ja hij is democratisch gekozen op de manier zo jij het liefste ziet . Net als die nieuwe voorzitster van de kamer van D66. Geloof je het zelf? Democratie ? Het is allemaal vestzak broekzak en haal er dan niet 1 partij uit die niet democratisch zou zijn omdat de voorman zijn eigen mening verkondigd. Hij heeft geen één zetel Hij heeft met de PVV meer zetels als Groen Links en de PvdA tezamen.
Grimbergen 09 September 2021
Nou daar zijn we dan klaar mee met dit voorstel. Rutte gaat dan gewoon weer verder waar hij gebleven is. Hoekstra gaat dan ook weer verder waar hij gebleven is. Vergeet niet dat dit criminelen zijn al was het alleen maar om de meineed die ze hebben gepleegd. wat die Rutte heeft gefikt dat moet je als burger hellemaal niet in je hoofd halen. Als burger ga voor de meineed zo wie zo al 3 maanden achter de tralies. En wij laten zo maar toe dat deze figuren dat allemaal kunnen, en er zijn zelf idioten die op die soort tuig stemmen. Dan hebben we die Kaag ook nog eens rond lopen, dat arrogant stuk vreten denkt dat ze boven iedereen verheven is die alleen haar man en een paar hele goede vrienden vertrouwd. Mijn stem gaat uit voor nieuwe verkiezingen, ook las we het gevaar lopen dat het dan nog steeds mogelijk dat die criminelen toch weer worden gekozen, maar ja als je er belang in heb en krijgt op om dat tuig te kunnen en te willen stemmen, zou ik dat zeker doen toch? Weet het overgrote deel van de Nederlanders dat Pieter Omtzigt toch gelijk heeft dat de vergelijk met bepaalde EU landen die zo corrupt zijn dat Nederland geen haar beter is en ook als bananen republiek kan worden weggezet. Zolang er niet wordt ingegrepen om dit soort figuren in Den Haag , en deze gewoon hun gang kunnen gaan zal Pieter het toch bij het rechte eind hebben. En eigenlijk is dit best heel beschamend naar de rest van de wereld. Zoals Maxima ooit heeft gezegd : de Nederlander heeft geen eigen identiteit . Ik weet nog dat wij ons hier toen een beetje boos over waren, maar uiteindelijk heeft ze gewoon gelijk gekregen.
snelbinder 09 September 2021
@mystiek56. Ik sta volkomen achter je mening.
Peter0507 09 September 2021
Ach, als we Linksom gaan, gaat het net zo slecht.....alleen gaat de portemonnee nog verder en sneller leeg........
chielvd 09 September 2021
nieuwe verkiezingen en niks anders
Zeeuw65 09 September 2021
Nee waarom moet steeds de VVD door onze strot gedrukt worden. Er is nog een hele grote partij die niet aan bod komt. En je kan ook een minderheidskabinet met groen links en D66 en nog een partij erbij
wijari 09 September 2021
Er zijn een paar kleine partijen die vergeten worden (worden nergens genoemd.) Ra ra wie zijn dat .Mannen en vrouwen met meer fatsoen in hun hoofd beter opgevoed zijn, ook mensen die het minder hebben. Hun medemens wat gunnen.
Weazle 09 September 2021
Ik zie dat t bijna 50/50 is. Conclusie: nog veel makke schapen die in die debiel geloven met die andere kamelenpijpers. Nederland is ernstig ziek!
Breen Handel 09 September 2021
wijari, dat zijn o.a. SGP, JA21, misschien CU en nog een paar.
Breen Handel 09 September 2021
@onigo, als het goed is heb je op school bij Nederlands geleerd dat een stelling alleen een goede stelling is als het woord MOETEN er in staat. Anders kun je geen stelling nemen, dat wil zeggen: voor of tegen zijn.
Zeeuwleeuw 09 September 2021
Hoezo het CDA? Zij hebben dik verloren bij de verkiezingen en staan momenteel nóg veel lager in de peilingen? De enige redenen dat zij alweer in een regering zouden komen zijn dat zij de dikste maatjes met de VVD zijn, dat zij zeer machtswellustig zijn en dat zij enorm bang zijn dat er een ander (beter) beleid komt. Als je kijkt naar het jaren lang verdoezelen en ontkennen van alle wantoestanden omtrent de Toeslagenaffaire, hun schandalige houding en gedrag tegenover Pieter Omtzigt en de gladde spelletjes van de Hugo de Jonge en Wobke Hoekstra dan heb je toch wel gegeten en gedronken. Het zou ook een zegen voor het land en de wereld zijn wanneer we eindelijk eens een kabinet zonder de VVD zouden krijgen, maar helaas stemmen ondanks alle schandalen, leugens, valse beloftes, hypocriete sprookjes en corruptie enorm veel mensen op de VVD dus zo'n kabinet zal momenteel niet realistisch zijn.
Zeeuwleeuw 09 September 2021
Er zou eindelijk eens een verantwoordelijke regering van verstandige wijze mensen moeten komen die op hun vakgebied veel kennis van zaken en ervaring hebben in plaats van de baantjes onder de poppetjes te verdelen. Van mensen die niet vooral bezig zijn met al hun kortzichtige eigenbelangetjes en spelletjes. Er had al lang een kabinet kunnen zijn, maar met name Rutte vind zijn eigen positie en die van zijn partij veel belangrijker dan de bevolking en het land.
turfer 09 September 2021
nou zal ik nooit op de VVD stemmen, maar voor mensen die niet goed kunnen lezen, in de laatste peiling weer 5 zetels er bij, voor mij onbegrijpelijk, maar toch .
mystiek56 10 September 2021
Zou het aan de maatschappelijke positie liggen waarom zoveel Nederlanders geen PVV stemmen en het geweldig vinden dat 1.2 miljoen kiezers buitenspel worden gezet Of is de PVV te sociaal?, Zag al die negatieve duimpjes. Zou best wel eens willen weten of het veel van die Groen-Links figuren zijn die in een huis van meer dan 3 a 4 ton wonen en milieu freakers kunnen zijn zolang ze er zelf geen last van hebben,. Of zijn het vele linkse figuren die afhankelijk zijn vanuit een inkomen of van een subsidie moeten rondkomen van de overheid. Zou best wel eens meer inzicht daar in willen hebben. Want als die rechtse figuren die PVV stemmen nu allemaal uit de arbeidsklasse komen moeten we ons dan zeker niet doodschamen dat deze aan de kant zijn gezet Dat je het niet eens bent met de opvattingen van de PVV inzake ISLAM en de enorme bevolkingsgroei vanuit andere landen ok. Ieder zijn mening maar het programma van de PVV is op sociaal gebied beter en vergelijkbaar met die van de SP> (alleen die groeien niet omdat zij ook de grenzen open willen. Vraag me echt wel eens af hoe een mening gevormd wordt zonder de politieke programmas te kennen.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.