Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ik zou mijn huis best wel (verder) willen verduurzamen

2.368 stemmen | Geplaatst op 28 augustus 2021 | Website

Ja
14.1%
Ligt eraan wat het kost
59.2%
Nee, niks voor mij
26.8%

Reacties (35)

Meeuwepoep 28 August 2021
Het zijn zeer onzekere tijden waarin we leven met een stelletje politieke onbekame draaikonten aan het roer die niet te vertrouwen zijn terwijl de kamer een oogje toe knijpt en het het via dealtjes allemaal maar laat gebeuren over de rug van de kiezer. Ik vraag mij daarom serieus af of het in deze tijd nog wel verstandig is om nu veel geld uit te geven aan bijvoorbeeld een dure verduurzaming van het huis? Wie zegt dat dit zich later uitbetaald als de economie alsnog ineenstort? Misschien is het dan toch verstandiger om eerst even de kat uit de boom te kijken? Ik vind dat de politiek eerst het vertrouwen van de burger moet terug winnen en dat is nog lang niet aan de orde met dat huidige gestuntel. Ook een minderheidskabinet gaat hier geen verandering in brengen.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
Wij wonen gelukkig al in een moderne, erg energiezuinige woning. Er is extra goed isolerend dubbelglas, vloer, muren en dak zijn goed geisoleerd en door het hele huis is permanent ventilatie met zowel aanvoer als afzuiging van lucht met een professionele warmtewisselaar, zodat alle warmte die in huis aanwezig is steeds opnieuw gebruikt wordt en niet naar buiten verdwijnt. Dat geldt dus ook voor de warmte van lampen, koken, oven, lichaamswarmte, koelkast, enz. Dat is ideaal en we betalen daardoor maar iets boven 50 euro per maand aan energie. Bovendien heb je nooit insecten binnen, wat met name in de zomer toch ook wel een voordeel is. Het enige wat eventueel nog zou kunnen gebeuren is volledig van het gas af, dus verwarming en warm water ook elektrisch maken en zonnepanelen aanleggen.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
Je huis verduurzamen doe je voor natuur, milieu en de bescherming van de aarde en automatisch bespaar je daar ook geld door. Het heeft dus eigenlijk alleen maar voordelen. Het is wel jammer en kwalijk dat in Nederland zo'n enorm zwalkend beleid gevoerd wordt met dan weer een tijdje wel, dan ineens weer géén subsidie, dan toch weer een beetje subsidie met tegelijkertijd ook weer ingewikkelde uitzonderingen enz. Er is vaak geen touw meer aan vast te knopen. Wanneer je dit wilt stimuleren moet je zorgen dat de burger precies weet waar hij aan toe is en dat het allemaal eenvoudig is en ook lange tijd blijft gelden. Dan vinden mensen het aantrekkelijk om wijzigingen aan hun woning aan te (laten) brengen. In Duitsland zijn ze met dit soort zaken vele malen consequenter en ze zorgen dat bepaalde regelingen vele jaren van kracht blijven.
Meeuwepoep 28 August 2021
@Zeeuwleeuw, je mag het slechte 'beleid' ook wel onder de noemer politiek plaatsen hoor. Schaam je niet. Eigenlijk is het ook niet belangrijk om te praten over wat je nu allemaal al hebt. Niet belangrijk. Ik begrijp dat je het als goed voorbeeld wilt gebruiken maar de topic is in dit geval meer bedoelt voor mensen die erover nadenken om duurzaam te gaan verbouwen. ;-) Mensen die misschien niet zoveel geld hebben als jij en waarvoor het een risico factor kan zijn, omdat de politiek in samenwerking met de media het allemaal wel heel mooi doen voorkomen. Maar we weten onderhand ook wel dat stikstof ook als verdienmodel wordt gebruikt. Scheepvaart en luchtvaart wat gewoon door mag gaan is hier het bewijs van. Die moeten hoogstens wat meer betalen voor de uitstoot maar daar liggen die grote bedrijven niet wakker van. De uitstoot van alle auto's in NL valt in het niets in vergelijking met dat. Kan jij over natuur, milieu en bescherming van de aarde beginnen maar dit schuif ik liever onder het vakje vervuiling van de aarde ipv stikstof. De mens is heus wel deels verantwoordelijk voor de opwarming maar ook de cyclus van de aarde zelf (waar wij weinig tot niks tegen kunnen doen) blijft ook een realiteit opzich die bewezen is als je bijvoorbeeld kijkt naar het ontstaan van de ijstijd etc. Bodemmonsters op diverse locaties op aarde hebben dit uitgewezen. Kortom, moeten mensen nu ineens veel geld uit gaan geven voor iets wat toch wel gaat gebeuren? Namelijk de opwarming van de aarde. Dat is de vraag die speelt met een onzekere economie. Weet je nog die huizenmarkt die wat jaren terug in Amerika helemaal instortte? Daar werden mensen ook voorgelogen. De huizenprijzen gingen omhoog (gebeurt hier nu ook) en opeens werd heel dat systeem onhoudbaar en werden miljoenen mensen dakloos en werkloos. We hebben net Corona achter de rug dus hoe gaat dit uitpakken over een langer termijn? Ik vertrouw Rutte en Kaag en hun aanhangers op dit moment voor geen meter. Eerst die scheepvaart en luchtvaart aanpakken. Auto's vallen in het niets ivm deze vervuilers dus ze moeten stoppen met de burger op kosten te jagen. Dit is simpelweg een feit waar niemand omheen kan als je begrijpt wat 1 containerschip al aan stikstof en andere troep uitstoot. Maar veel mensen zijn zo goedgelovig en gaan overal in mee. En dankzij deze mensen kunnen ze in Den Haag steeds een stapje verder gaan. Nou, ik verbouw voorlopig niet.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
@Meeuwepoep Ik hoef niet na te denken over ons huis duurzamer maken want het is al meteen zo gebouwd en dat licht ik dus toe. Dus het valt wel degelijk onder de stelling. Er zijn inderdaad natuurlijke cycli in het klimaat maar daar gaan vele, vele duizenden jaren overheen. De huidige extreem versnelde klimaatopwarming wordt de afgelopen 150 jaar, en met name de afgelopen 50 jaar door de mens veroorzaakt. Daar zijn wereldwijd nagenoeg alle wetenschappers het hardgrondig over eens. We hebben het dan over meer dan 99,4 %, dus daar heb ik dan meer vertrouwen in dan een enkeling die interessant wilt doen en die graag in de media wilt komen met te zeggen dat het allemaal onzin is. Wegkijken, ontkennen, bagatelliseren, heeft geen enkele zin, want het loopt steeds vaker en steeds meer uit de hand, zoals we ook al talloze malen hebben kunnen zien met al die overstromingen, bosbranden, extreme hitte en orkanen. Ik besef dat dit in de ogen van velen geen populaire boodschap is, maar beter zo veel mogelijk ellende voorkomen dan straks met onoverkomelijke rampen opgescheept zitten. Regeren is vooruitzien. Wanneer er echt overal overstromingen, extreme droogte en hitte en vorst zullen ontstaan zullen honderden miljoenen mensen op de vlucht slaan. En waar moeten die dan naar toe? Ik ben met je eens dat het in de politiek vaak een zooitje is maar ik richt mij op mensen en politici die ik nog wel vertrouw en waar ik ook alle reden voor heb.
Meeuwepoep 28 August 2021
@Zeeuwleeuw, wat jij voortdurend niet meeneemt in jouw natuur, milieu en bescherming praatjes is waar het echt om gaat. Kwa stikstof problemen praat jij over de mensheid in het algemeen om zo mensen aan te sporen iets te gaan doen. Dat werkt niet en je zet ze op het verkeerde been. Het probleem moet bij de echte veroorzakers aangepakt worden en jij bent slim genoeg om dat ook wel te weten. Namelijk de scheepvaart en luchtvaart. Daar hoor ik jou alleen nooit over en dat vind ik een beetje kortzichtig als ik eerlijk ben. Auto's en huizen (gas valt best mee kwa uitstoot) vallen echt in het niets vergeleken bij deze twee transport sectoren. Maar jij bent klaarblijkelijk alleen maar om het onder het vakje menshuis te schuiven zodat iedereen er geld in moet gaan pompen. Iets waar ik finaal tegen ben omdat het is bewezen wie de echte veroorzakers zijn naast de kolencentrales en diverse takken van transport (vrachtwagens daarbuiten gelaten gezien de ad blue). Daar ze je eens op in kunnen gaan zeeuwleeuw. Dan laat je ook zien dat je het echte probleem inziet ipv het probleem onder het vakje 'mensheid' te schuiven wat veels te breed is en waar je altijd succes mee hebt omdat je er alle kanten mee op kunt. Politici gaan vaak ook zo te werk om dingen er doorheen te drukken.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
@Meeuwepoep, Nee, je verdraait het nu. De stelling gaat over mensen die hun huizen wel of niet willen verduurzamen. Dan ga ik er niet schepen bij halen, of fabrieken. Je kent me goed genoeg om te weten dat ik juist vind dat het in alle opzichten aangepakt moet worden en dat vanzelfsprekend ook de grote vervuilers aangepakt moeten worden. Zo vind ik het bizar dat het kabinet nog steeds uitbreiding van Schiphol wilt en daarnaast de opening van Lelystad Airport. En dat er vorig jaar ik meen meer dan 8 miljard euro aan de KLM gedoneerd is. En dat dat Formule 1 circus ondanks alles gewoon doorgedramd is. Maar door steeds naar een ander te wijzen gebeurt er helemaal bijna niets. De ene mens wijst naar zijn buren, de boeren wijzen naar de luchtvaart en andersom, het westen wijst naar Azie, enz. Zo komen we natuurlijk geen millimeter verder. Dus ik vind dat iedereen zich er van bewust moet worden dat er maar één aarde is om op te leven en dat we daar héél zorgvuldig mee om moeten gaan. Als je naar de gangbare machtspolitiek in ons land kijkt en naar de meeste lieden die de macht in een ander land hebben is er nog heel wat werk te verrichten. Maar we moeten vooral beginnen, zowel in het kleine als in het grote. En samenwerken, elkaar inspireren en stimuleren. In China zien ze ook echt wel in dat ze niet door kunnen gaan met de huidige vervuiling. En er zijn daar al drastische maatregelen genomen. Mensen als Biden geven best wel het voorbeeld door met grote veranderingen ten goede bezig te zijn. Dus ik heb wel hoop dat de mens tijdig wijs en verstandig genoeg zal zijn om het ergst denkbare te voorkomen. Met bij de pakken neerzitten, klagen over anderen en in mineur denken hebben we sosieso niets. Alleen optimisme, positief denken en vooral ook daadkrachtig en doelgericht handelen kan het tij ten goede keren. En daar wordt een mens toch ook veel blijer van.
dutchy71 28 August 2021
Ik zou wel willen, Maar ik vindt het nogal duur allemaal.
peter de ruiter 28 August 2021
Ik woon in een huis uit 1948. Slecht geisoleerd . Warmtepomp e.d. geen optie . Ik steek er geen cent in , Als de Roverheid wil dat ik isoleer , dan komen ze het maar doen !
Jo met de banjo 28 August 2021
Ik zou mijn huis wel willen verduurzamen maar puur uit eigen belang en niet om mee te gaan in de groene leugen.
wispelhuis 28 August 2021
Ook in een ouder huis kun je voor weinig verschillende isolerende maatregelen treffen die niet perse heel duur hoeven te zijn. Denk hierbij vooral om je eigen portemonnee! Info zat op het internet.
Jo met de banjo 28 August 2021
Deze stelling is een verkapte verkiezingscampagne van GroenLinks. Olof van der Gaag, directeur van de NVDE. Eerder werkte Olof als politiek coördinator bij de Tweede Kamerfractie van GroenLinks.
Proton 28 August 2021
Ik heb 2 jaar geleden mijn huis uit 1892 laten verbouwen. Op de garage 18 zonnepanelen en 1 warmtepomp. het hele huis is klaar voor de toekomst, alles gedaan uit eigen belang. Energie kosten zijn nu 48 euro. Verbouwen en renoveren moest ik toch en dan is verduurzaming makkelijker mee te nemen met de verbouwing.
wispelhuis 28 August 2021
Jo, ga ergens anders liggen vervelen met je praatjes, we weten het nou wel.
Van Puffellen 28 August 2021
Sinds we zijn aan het verduurzamen ,is alles 10 x duurder geworden ,begonnen met lampen minder energie minder kosten, Dit hele beleid is om mensen geld uit hun beurs te kloppen Wat we feitelijk voor gas en elec betalen is een schijntje, wat er bij komt voor de rover overheid BELASTINGEN Op je eerste levensbehoefte is uitzuigerij zogenaamd voor het klimaat Klimaat regelt zich zelf En bij alle klimaat Boys hebben hun kinderen goed betaalde banen in die sector, en de gewone werkman kan het met de restjes doen, ik heb zonnepanelen ,dat levert op, en gas ,en als je alles met beleid doet kom je er ook Eerst de werkelijke daders aanpakken ,bij mij is het klaar
Ron625 28 August 2021
Mijn huis wil ik best verduurzamen, maar ik ben bijna 70 jaar oud, en ik moet zeker weten, dat ik het kan terugverdienen. Dat is dus bina onmogelijk met een huis van 100 jaar oud.............
annemien123 28 August 2021
Ons huis is helemaal verduurzaamd hoeft niets meer aan te gebeuren, er hangt een prijskaartje aan maar ja dat wisten we van te voren, en je hebt het er voor over of niet.
ErikRe 28 August 2021
Als je in Duitsland je huis op aardgas laat aansluiten, krijg je daar subsidie voor. Aardgas is een van de minst vervuilende brandstoffen. Hier wordt een complete gasleiding infrastructuur notabene uit de grond gehaald. Wat een kapitaalvernietiging! En de huizenbewoners worden op kosten gejaagd met allerlei onzinnige 'milieuvriendelijke' oplossingen zoals een warmtepomp. Die pomp moet warmte uit de buitenlucht, bijv 10 graden, onttrekken om je huis verwarmen. Kan je voorstellen hoe milieuonvriendelijke dat is, gezien de enorme hoeveelheid electriciteit dat verbruikt. Voor de Groningers ook geen zorg als dat gas wordt geïmporteerd uit bijv. Rusland. Ik stem op mijzelf :)
GinaHeynze 28 August 2021
Het is allemaal de schuld van de politiek.
Jo met de banjo 28 August 2021
@ErikRe: Er is gas genoeg, maar GroenLinks is boos die vervuilen het land liever met windmolens en zonnepanelen. De Waddenvereniging en GroenLinks zijn verbolgen dat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat voorstander is van gasboringen in de Waddenzee bij Ternaard. Over dat plan heeft het ministerie een voorlopig bestemmingsbesluit gepubliceerd. Minister Blok heeft nu de vergunningsprocedure in gang gezet. Als het plan definitief wordt goedgekeurd, kan er ten noorden van het Friese dorp van 2023 tot en met 2037 gas worden gewonnen. Volgens de Waddenvereniging zou dat desastreus uitpakken voor flora en fauna. De natuurorganisatie overweegt naar de rechter te stappen.
bung 87 28 August 2021
ik hoor het rutte nog zeggen: "allemaal een nieuwe electrische auto kopen--isoleren en warmtepompen installeren" prima en leuk gezegd-maar dan ook graag die 100.000 euro geven die nodig zijn voor de aankoop en uitvoering. daar hoor je hem niet meer over.
Geel Hesje 28 August 2021
Als je een koop huis hebt : Ja. Maar als je een huurhuis hebt dan gaan dergelijke maatregelen en daarmee het flink verhogen van je energielabel je heel erg veel extra huur kosten. En vaak zoveel extra dat je onder de streep er niet op vooruit gaat. Daar zit dus wel een belangrijk verschil in.
Zeeuw65 28 August 2021
Ik heb een huurhuis en ik krijg volgend jaar een nieuw dak met super isolatie EN 12 zonnepanelen en jawel ik ga 10 euro per maand meer betalen. Dat is te doen @geel hesje. Het klopt niet helemaal wat jij beweert. Als ik kijk naar mijn collega's die nu in de renovatie zitten en compleet nieuwe muren, een nieuw dak, zonnepanelen en zonnecollectors, installaties verder nieuwe keuken badkamer en ramen krijgen En die gaan per jaar 100 euro meer betalen maar betalen niet meer aan de Delta. Of praktisch niets meer. Maar verder als ik kijk naar andere landen. Neem Engeland nou. 60% van de huizen buiten de stad zijn cottages die je eigenlijk niet kan aanpassen aan het klimaat. Vele een hout gestookt fornuis. Muren van 50 cm dik. Als je daar een nieuwe buitenschil om moet zetten en een nieuw dak, dat is geen porem.
wispelhuis 28 August 2021
Ik huur ook en betaal aan de woningbouwvereniging 18 euro extra voor 6 zonnepanelen, spouwmuurisolatie en HR +++ glas. Dat pakket was een vrijwillige keuze. Het levert me een besparing van zo'n 450 euro per jaar op.
Geel Hesje 28 August 2021
@Zeeuw65 en @Wispelhuis : Het zijn niet alleen de zonnepanelen maar het is het hele pakket incl woz waarde energielabel enz die samengevat worden in het wws punten stelsel die de maximale huurprijs bepaald voor wat er voor uw woning aan huur gevraagd mag worden. Op jullie jaarlijkse huurverhogings papieren kun je deze gegevens terug vinden en daar staat dan ook bij wat de streefhuur van de woning gaat worden. Dat is het bedrag dat jullie over een paar jaar aan huur gaan betalen. Een woningbouw vereniging mag dat bedrag natuurlijk niet meteen innen maar doet dat in stappen met hoe hoog ze de huur elk jaar van Den Haag mogen verhogen. En daar zit hem de giftige adder onder de vloer. Ze komen bij de verbouwing aan zetten met "u hoeft maar dit kleine bedragje extra te betalen" waarna u natuurlijk meteen akkoord gaat met de verbouwing. Maar wat ze er niet bij vertellen is dat daardoor uw wws punten flink gaan stijgen en dat daar een heel ander prijskaartje aan hangt. Daar komen de meeste mensen pas na jaren achter maar dan is het dus te laat. Vergelijk die streefhuur maar eens in jullie administratie van voor en na de verbouwing want dat is de echte huurverhoging die gepaard gaat met het verduurzamen van een huurwoning. Ik ken gevallen waarbij een woningbouw vereniging doodleuk aan kwam zetten met een directe huurverhoging van 3,= per maand voor 3 zonnepanelen en wat andere kleine dingen maar waarbij de streefhuur wel mooi met 150,= per maand omhoog ging door de verduurzaming aangepaste wws punten. En ja dat gaan die mensen dus over een paar jaar ook echt per maand extra betalen voor hun 3 zonnepanelen en wat andere kleine dingetjes. Dat is 50x zoveel als waar de woningbouw vereniging in eerste instantie mee aan kwam zetten als extra huur voor de verduurzaming. Als je een koophuis hebt gaat door verduurzaming de waarde van je koophuis omhoog + je hebt er volledig rendement van. Bij een huurhuis gaat ook de waarde van je huis omhoog. Maar dat vertaald zich wel in een hogere huur en veelal nog veel hogere streefhuur een paar jaar later. Of verduurzaming dan nog rendement op gaat leveren voor de huurder is nog maar helemaal de vraag.
wijari 28 August 2021
Ons appartement is goed geïsoleerd. De VVE wilde (wij gezamenlijk) geen zonnepanelen op het dak. Schuin dak.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
@Geel Hesje Onzin! Er zijn wettelijke maximale normen voor een percentage huurverhoging en er kan nooit zo maar 150 euro per maand extra gevraagd worden. Bovendien is er een maximum huurprijs die gevraagd kan worden en de huur van de meeste woningen van corporaties zitten meestal al aardig in die richting. Bij verhuurders in de vrije sector ligt het wel anders. Ik ben verder alom verbijsterd dat het energiezuiniger maken van een woning zo negatief beoordeeld wordt door een aantal mensen hier. Wat is er mis mee wanneer iemand in een energiezuinige woning gaat wonen en daarom ook weinig aan energielasten hoeft te betalen? De logica en redelijkheid is helaas soms ver te zoeken.
Meeuwepoep 28 August 2021
@Zeeuwleeuw, jij zegt dat China nu ook wel inziet dat het niet zo door kan gaan met de vervuiling en al drastische maatregelen heeft genomen? Bedoel je dit soort maatregelen? https://www.climategate.nl/2020/01/china-gaat-nieuwe-steenkoolcentrales-bouwen-gelijk-aan-de-totale-capaciteit-van-de-europese-unie/
Geel Hesje 28 August 2021
@Zeeuwleeuw : Klopt en dat zeg ik ook. Even goed lezen aub. Er is een verschil in de huur die u nu moet betalen en de huur die maximaal voor uw woning gevraagd mag worden op basis van het wws punten stelsel. De streefhuur zit daar vaak ergens tussenin. En ja die gaan de mensen dus wel betalen over een paar jaar en ja dat gaat in stappen ivm de maximale toegestane huurverhoging die Den Haag elk jaar opnieuw bepaald. Meestal is dat een aantal % boven de inflatie. Hoe langer je in een huurhuis woont hoe verder weg je meestal zit van die streefhuur. Als je gaat verhuizen ga je meestal inderdaad meteen de streefhuur betalen. Daarom ook dat verhuizen van het ene huurhuis naar een ander huurhuis meestal ook meteen een stevige huurverhoging in gaat houden. Zelfs als je naar een exact dezelfde woning in dezelfde straat gaat verhuizen. Allemaal zo bepaald door Den Haag in het kader van de woningmarkt los trekken (niet dus) maar dat is een heel ander onderwerp. Geloof mij of niet dat maakt mij niks uit maar hetgeen ik hier boven uitgelegt heb incl dat geval van 150,= meer streefhuur verhoging voor 3 zonnepanelen en wat andere kleine dingen is 100% de waarheid.
Zeeuwleeuw 28 August 2021
@Meeuwepoep Houdt eens een keer op met voorbeelden te zoeken om je gelijk proberen te halen. Het gaat om het algemeen, om het grote geheel. En dan zien ze ook in China echt wel in dat de vervuiling in de wereld beslist niet zo door kan gaan omdat het alles kapot zal maken. Daarom hebben zij de afgelopen 10 jaar al een aantal fikse maatregelen genomen om dat tegen te gaan. Ik heb nergens geschreven dat China het ultieme voorbeeld is en dat ze daar alles fantastisch doen. Maar in Nederland zijn ook allerlei ernstige en zeer schadelijke problemen waar tot op heden maar niets tegen gedaan wordt. Dus gewoon goed lezen en je bij de feiten houden. En graag een beetje optimistisch ingesteld blijven, daar bereiken we het meeste mee.
Meeuwepoep 28 August 2021
@Zeeuwleeuw, deze hoef ik niet te zoeken hoor. Ik weet dat China bestuurd wordt door narcisten en psychopaten. Ik herhaal alleen maar wat jij letterlijk hier typt maar daar klopt helemaal niks van. Daarnaast durf je in een ander bericht zelfs de Formule 1 nog aan te halen alsof deze zo'n gigantische speler is en een echte footprint heeft wat betreft klimaat? Laat me niet lachen. Ik heb je hier al vaker over gehoord maar dan snap je echt het plaatje niet. Het is nogmaals heel makkelijk om alles aan te gaan halen en dat de mens alles moet aanpakken omdat vele kleintjes een grote maken. Maar ik blijf zeggen, daar moeten we dus niet over praten want als iedereen zoals jou gaat praten en de stikstof problematiek op een hoop gooit, dan heeft de politiek precies hetgeen in handen wat ze willen hebben. Er komen geen protesten naar de grootverdieners (de echte vervuilers) maar de burger is verkeerd bezig en moet echt gaan investeren. Dat jij dit serieus allemaal geloofd en klakkeloos overneemt. Al die windmolens (onderhoud gaat straks de pan uit rijzen), accu's die steeds vervangen moeten worden, warmtepompen die gemiddeld misschien maar 15 jaar meegaan. En dan wil jij dat ik positief blijf en jouw onzin verhaaltjes als de enige waarheid beschouw. Nee dank u vriendelijk. Ik doe liever zelf mijn huiswerk. Ik hou het ondanks dat deze stelling waar je dan nu ineens over valt maar precies op hetzelfe neerkomt (namelijk een huis duurzaam maken voor het klimaat) op dat je schepen dus ook duurzaam kunt maken en vliegtuigen ook (iets waar Airbus al mee bezig is). Er mogen bij een stelling best wat extra dingen aangehaald worden ook al komt dit jou niet zo goed uit.
Zeeuwleeuw 29 August 2021
@Meeuwepoep, Vaak ben je sympathiek en redelijk, maar jammer dat je soms dingen zo persoonlijk en zo vijandig maakt. Soms meen ik bij jou ook wel narcisme te zien omdat je je dan ver boven iedereen verheven opstelt, je hoe dan ook gelijk wilt hebben, niet goed leest, een ander dingen verwijt die niet kloppen, heel eenzijdig vanuit je eigen idee zit te redeneren, zit te stoken, verwarring zaait over wat je zegt en niet openstaat voor feiten en meningen van iemand die het anders ziet, of die heel andere bronnen raadpleegt en zich niet door de sensatie van de dag in de media gek laat maken. Ik weet in het algemeen echt wel waar ik het over heb hoor, en schrijf niet zo maar wat onzin op omdat iemand dat een keer op tv gezegd heeft. Daarom ben ik ook altijd heel trouw aan een politieke partij, aan organisaties en bedrijven waar ik me prettig bij voel. Zodra ik me door hen voor de gek gehouden voel ben ik er weg. Maar gelukkig komt dat vrijwel nooit voor. Het is tegenwoordig vaak moeilijk om waarheid van leugens te onderscheiden. En er zijn allerlei mensen en organisaties die juist wat heel fout is zo weten te beredeneren of in de media te verkopen dat het lijkt alsof zij de waarheid spreken en het beste met mensen en de wereld voor hebben, terwijl zij juist vanuit macht en egoisme handelen. Helaas trappen heel veel mensen daar in en zien dat als de waarheid. Voor de gemiddelde burger die alleen maar wat sensatienieuws op internet leest of pownews en geenstijl bezoekt is het onmogelijk om een objectief een eerlijk beeld te krijgen van bepaalde ernstige maatschappelijke problemen die spelen. Verder vind ik samen met miljoenen Nederlanders dat hele circus van die Formule 1 inderdaad een schande en een heel slecht voorbeeld voor mensen om hen te stimuleren om milieuvriendelijker te zijn. Het is echt het wereldje van het grote geld, het grote graaien dat deze racewereld beheerst. Dat jij dat racen toevallig leuk vindt mag nog geen reden zijn om alles dan maar goed te praten, want het ene na het andere schandaal heeft zich al jarenlang opgestapeld. En ja natuurlijk, er zijn nog ergere dingen die meer vervuilen, maar dat mag geen excuus zijn en dit is een extreem luxe feestje waar exorbitant veel geld in omgaat voor een beperkt publiek wat verder geen enkele zinnige functie heeft. Aangezien muziekfestivals en theatervoorstellingen buiten nog steeds verboden zijn is het bizar dat dit racen dan wel door kan gaan. Verder laat ik het hierbij.
Meeuwepoep 29 August 2021
@Zeeuwleeuw, jij mag best jouw eigen mening geven maar ik merk vaak dat het dan ook echt jouw mening is en dat het volgens jou zo moet zijn. Ik vind het prima hoor als je mij narcistisch inschat maar het zou wel heel gek zijn als ik de vaak gestoorde visies van narcisten belachelijk maak terwijl ik er zelf eentje zou zijn. Elk mens heeft wat narcisme in zich en dat moet je ook wel hebben in een maatschappij die langzaam steeds narcistischer wordt gemaakt. Hier is zowel de politiek als de media schuldig aan. Nederland gaat kwa gedragingen dankzij de media ook steeds meer de kant op van Amerika. Dit is ronduit een slecht voorteken want veel mensen zijn daar compleet doorgedraaid en zitten aan de zware drugs of zijn helemaal aandachtsgeil geworden met het nemen van selfies etc. Mensen laten zich heel makkelijk beinvloeden door de regering en nemen alles zomaar aan. Daarom kan ik soms wel eens fel uit de hoek komen tegen jou. Ik zal jou een voorbeeldje geven hoe ik tegen een zin van jou aankijk en analyseer als jij het volgende typt. "Verder vind ik samen met miljoenen Nederlanders dat hele circus van die Formule 1 inderdaad een schande en een heel slecht voorbeeld voor mensen om hen te stimuleren om milieuvriendelijker te zijn." Verder vind IK....en dan komt het....met miljoenen Nederlanders....dit om jouw visie kracht bij te zetten...... dat hele circus....alsof ik (en liefhebbers) kijk naar een show wat niks te bieden heeft en het eigenlijk een schande is en mij schuldig moet voelen dat ik ernaar kijk.....waarom? Omdat jij er niet mee opgegroeid bent. Het is net als muziek luisteren, je leert bepaalde dingen leuk te vinden in het leven. Ik vind dit soort uitspraken dan ook zeer simpel en kan mij hieraan ergeren omdat ik dan meteen de vergelijking trek met 1 containerschip wat vanuit China richting NL vaart en hoeveel dat ene schip aan uitstoot heeft vergeleken met de F1 auto's en de transport die nodig is. Dan is de F1 totaal geen probleem. En zo vind ik wel meer kromme redenaties en ja dat kan voor jou persoonlijk overkomen en vijandig lijken maar wat je zelf typt is dus ook niet doordacht en komt in mijn ogen ook zeer narcistisch over (want ook nu vecht je weer door mij van bepaalde dingen te beschuldigen die niet kloppen). Ik merk in jou dus projecties naar mij toe. Gedragingen die je zelf laat zien. Noem ik jou dan meteen een narcist? Nee, maar je zou bijvoorbeeld wel codependent kunnen zijn. Dat is een empatisch persoon die bijvoorbeeld een verborgen narcistische ouder had. Ik heb niks tegen jou als persoon maar je bent nogal standvastig in jouw visies en dat mag je zeker zijn maar als iemand anders dan een andere visie heeft dan voel jij je meteen aangevallen terwijl dit puur op de inhoud is bedoeld. Het lijkt er dus ook op dat je slecht tegen kritiek kan. Dat is wel een puntje wat ik vaak voorbij zie komen als ik jouw reacties op anderen lees. Nogmaals, zie ik jou dan meteen als een narcist? Nee, maar ik denk dat je jezelf wel wat meer open mag stellen voor andere visies en niet alleen maar moet denken dat al jouw visies de enige waarheid zijn omdat jij de beste websites, politieke partijen etc. als bron hebt. Zo werkt dat niet.
dutchy71 29 August 2021
Politiek, Macht en geld en meer is het niet, Maar fatsoenlijk het land besturen is niet mogelijk overal het beste jongetje van de klas willen zijn, En Zeeleeuw wat een onzin wat jij uitkraamt slaat werkelijk nergens op, Nederland zie je bijna met het blote oog niet op de Wereldbol, Maar wel overal met mee willen doen om de co2 te verlagen, Geldklopperij noem ik dat en meer is het niet en de natuur verkwanselen met die windmolens overal en zonnepanelen, Waar grenst dit???????.
Meeuwepoep 29 August 2021
@dutchy71, precies. Jij ziet het ook. Wij zijn wat wereld klimaat maar een kleine speler en als landen als China niet mee wil werken (terwijl ze de gehele wereld voorliegen dat ze dit wel gaan doen) dan heeft dit alles ook geen zin. Het feit dat ze het zelfs uit hun strot krijgen die politici en dat ze een heel volk willen naaien. Wat dat is de gehele opzet. Een manier vinden om nog meer geld binnen te harken. Afijn, jongeren die nu aan hun pensioen bouwen, ik zou je eens verdiepen in hoe je zelf je eigen toekomst gaat zekerstellen want ze laten nu al zien dat ze ouderen keihard pakken door bijna elk jaar steeds weer een beetje pensioen van hun af te pakken met de zogenaamde belofte (een keiharde leugen) dat als het straks weer beter gaat er weer pensioen bij kan. Dat is een beetje hetzelfde als de je iedereen 1000 euro belooft als je de verkiezingen maar wint en het kwartje van Kok ga je ook nooit meer terug zien.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.