Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ik winkel het liefst online

2.582 stemmen | Geplaatst op 19 augustus 2021 | Website

Ja
25.4%
Nee
74.6%

Reacties (30)

mañana 19 August 2021
Speciaalzaken zullen er fysiek altijd blijven.
Kennie-L 19 August 2021
@mañana Maar je moet er wel steeds verder voor rijden.
GinaHeynze 19 August 2021
Het artikel gaat specifiek over auto's maar de stelling is vrij algemeen. Ik winkel graag online. Ik koop nooit kleding in een winkel omdat ik op mijn gemak wil kunnen passen. Mijn laatste auto heb ik ook gekocht zonder die fysiek gezien te hebben.
dutchy71 19 August 2021
Absoluut niet, Voor even een praatje of een oude bekende tegen komen is altijd leuk, En voor kleren en schoenen pas ik toch liever in de winkel.
Jo met de banjo 19 August 2021
Online winkelen is een uitkomst, maar voor versproducten zoals vlees, vis en groente zie ik graag wat ik koop.
Meeuwepoep 19 August 2021
Ik ga liever af en toe eens naar een grote stad. Daar leeft het onder de mensen en is winkelen best leuk. Soms koop ik dan wel eens iets van kleding of schoenen. Er zijn ook veel mensen die deze laatst genoemde online bestellen. Dan moet de bestelbus voor komen rijden en dan passen ze de kleding of schoenen en past het dan niet dan moet er weer een bestelbus komen om het retour te sturen. Dit draagt alleen maar bij aan de drukte op de weg waaronder ook vieze uitlaatgassen als het oude diesels zijn. Als deze mensen slecht te been zijn dan snap ik het maar 9 van de 10 keer is dit niet zo en hebben ze ook nog eens een dikke auto voor de deur staan.
hanshofman 19 August 2021
zo is dat Dutchy71, menselijk contact is zeer belangrijk willen wij in dit land niet verder a-socialiseren. De corona hype heeft al genoeg verdeeld kapot gemaakt wat menselijke omgang en samenkomen betreft. Een verdeeld volk is zwak.. en Diabolo (de Duivel) lacht.. We zien dat over de enorme toename van vereenzaming onder ouderen en jongeren.. een toename van zelfmoorden in alle leeftijdsgroepen. Meest door vereenzaming wat stres en armoede in gezondheid mee brengt. De enige die blij zijn met al dat digitale kopen is de handel en partijen als de vvd en de EU 2 schapen maar vanbinnen geldwolven waar de blinden recht in de armen lopen.
annemien123 19 August 2021
Online kopen, mij niet gezien. ik koop bij de winkels in mijn stad / dorp. Die mensen willen ook brood op de plank. En straks krijg je het gejank weer, die winkel is weg en die en die gaan ook weg, vreemd hoor. Maar de mensen hebben het aan zichzelf te danken. Straks is er helemaal geen winkel meer en dan heb je leiden in last. Koop gewoon bij de middenstand, en kleding kun je overal passen er zijn winkels waar je het thuis mag passen dus no problemo. En vers producten koop je gewoon waar het kan brood bij de bakker, vlees bij de slager en ga zo maar door.
GinaHeynze 19 August 2021
Koop waar je wilt! Voor alles wat er hier in huis komt heb ik mijn eigen criteria. Wie daar het beste aan voldoet...Daar koop ik bij.
wispelhuis 19 August 2021
Ik kijk vaak online, om een beetje op de hoogte te blijven, maar koop het graag in de stad. Ik ken nogal veel mensen, zowel op straat als ondernemers en dan is het toch weer fijn om hier en daar weer wat bij te praten.
Meeuwepoep 19 August 2021
@wispelhuis, helemaal mee eens. Eerst online je huiswerk doen en reviews lezen over de produkten die je wilt aanschaffen ipv naar de eerste de beste verkoper stappen die jou dan van alles wijs maakt wat je dan maar voor lief moet memen. En je komt nog eens onder de mensen. Winkels blijven zo langer overeind. Kortom, goed bezig kwispeltje.
wispelhuis 19 August 2021
Dank je scheet. -:)
Jo met de banjo 19 August 2021
deze reactie is verwijderd
GinaHeynze 19 August 2021
Gatver altijd weer die regering. Daar moest de politie naar kijken.
wispelhuis 19 August 2021
De regering winkelt rechts.
GinaHeynze 19 August 2021
De "politie" heeft blijkbaar gekeken. :))
mañana 19 August 2021
Nadeel van online kopen en shoppen zijn de algoritmes. De eigen data die je deelt met het net. Je leeft in je eigen bubble. Advertenties en aanbiedingen zijn afgestemd op je eigen surfgedrag. Mijn internet ziet er anders uit dan het internet van jou.
Geel Hesje 19 August 2021
@Manana : Nee hoor dat kun je "gewoon even" regelen door meer naar je privacy instellingen te kijken. Ik krijg nooit op mijn surfgedrag gerichte advertentie's te zien. Ten eerste omdat ik uberhaupt nooit advertentie's te zien krijg en alle navigatie info en data meteen weg is nadat ik een pagina heb afgesloten en ik nooit direct zoek via een zoekmachine enz enz enz. Maar ja als je vrijwillig je data op allerlei website's achter gaat laten dan doe je het toch echt zelf he. Dus koop ik alleen zeer zelden iets online en alleen als het echt niet anders kan. Verder moeten fysieke winkels gewoon blijven bestaan. Hoe meer mensen online kopen hoe sneller die ophouden te bestaan. Enne online kopen is heel slecht voor het millieu he al die kartonnen dozen met plastic opvulling bestelauto's die af en aan rijden enz dus dat is nog een reden om gewoon "ouderwets" naar een winkel te gaan om iets te gaan kopen.
Zeeuwleeuw 19 August 2021
Voor veel zaken als levensmiddelen, kleding, schoenen, een rugzak, of bijvoorbeeld stereoapparatuur ga ik liever naar een winkel zodat ik het daar meteen goed kan beoordelen en zo nodig advies kan krijgen(in een goede betrouwbare winkel zoals Bever en Echo Audio). Ik vind het bovendien niet goed om allerlei zaken te bestellen om te beoordelen en dan het meeste weer terug te sturen. Het kost dan toch een hoop verpakking en transport. Voor veel andere zaken vind ik orienteren op internet juist erg prettig. Voor een wasmachine, koelvriescombinatie, allerlei andere huishoudelijke apparatuur, pc kun je enorm veel informatie vinden en op je gemak vergelijken en uitzoeken wat voor jou de beste keuze is. En het dan bestellen bij een betrouwbaar bedrijf als Wehkamp of kijken waar je hem het goedkoopst kunt krijgen. Maar ook voor bijvoorbeeld diervoeder en allerlei andere zaken voor de dieren is internet erg prettig en handig en ook veel goedkoper dan in de winkel.
Zeeuwleeuw 19 August 2021
@mañana Ik vind dat juist een voordeel. Wanneer ik me aan het orienteren ben op een nieuwe wasmachine, rugzak, beddengoed en pc krijg ik liever dat soort reclames in plaats van willekeurige advertenties over tampons, schuttingen, grasmaaiers en smartphones.
Jo met de banjo 19 August 2021
Hebben jullie nog nooit van een adblocker gehoord? Dan zie je nooit reclames, het kan zo simpel wezen.
mañana 19 August 2021
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/artikel/4976526/webshops-geld-verdienen-schulden-armoede
mañana 19 August 2021
De betrouwbare wehkamp
Zeeuwleeuw 19 August 2021
@mañana, Ik bedoel de manier waarop Wehkamp service verleent, meedenkt, advies geeft en wanneer er een keer onverhoopt iets mis gaat of een product gaat kapot zij voortreffelijk handelen. Wij hebben er al 10 jaar alleen maar uitstekende ervaringen mee. Daar kunnen ze bij Bol.com, maar met name het geboefte van Amazon nog iets van leren. Chinese websites bezoeken wij ook nooit. Qua financiering is het bijna overal een twijfelachtig wereldje. Dat was al 40 jaar geleden toen autobedrijven en witgoedbedrijven kredieten gingen verstrekken, zogenaamd 'om de klant ter wille te zijn'. Je betaalde je dan blauw aan rente.
Jo met de banjo 19 August 2021
@Zeeuwleeuw: Een wasmachine koop je toch niet bij Wehkamp? Wehkamp is in handen van de Britse private-equityfirma Apax Partners. Een wasmachine koop je bij de man die het ook repareren kan, dus in je eigen omgeving, is er iets dan kun je persoonlijk verhaal halen.
Zeeuwleeuw 19 August 2021
@Jo In het uitzonderlijke geval dat je wasmachine kapot gaat, wanneer je tenminste een goede hebt gekocht van bijvoorbeeld Bosch, krijg je gewoon alle service via de hoofdvestiging van Bosch-Siemens. Zij zijn zelfs 24 uur per dag bereikbaar. Het maakt helemaal niets uit of je hem om de hoek gekocht hebt of bij een andere Nederlandse leverancier via internet. Dat is een héél oud sprookje dat sommigen graag in stand willen houden.
Johan__ 19 August 2021
Jammer genoeg worden de grote spelers steeds groter en machtiger, die zullen ooit de dienst uit maken. Koop lokaal!
wijari 19 August 2021
Lijkt mij dat mensen bang zijn voor onderling contact. Raar maar waar de maat niet goed te groot enz.dat is mijn punt, terug sturen. En ja bij grote spelers komen de mensen kopen. Het is meer denk ik geen tijd haast haast !En wat een auto kopen betreft !veel mensen weten in hun de auto niet hoe eens hoe alles werkt! Ervaring van mijn man en dan krijg je klachten.
mañana 19 August 2021
Zijn juist de bedrijven zoals wehkamp, Amazon, bol etc waar er tal van signalen zijn over zeer slechte werkomstandigheden. Zijn de grote ‘jongens’ die rijker worden. Kleine onderaannemers wordt het vel over de neus getrokken om via deze sites te mogen verkopen. Naast alle signalen van het dumpen en weggooien van teruggestuurde artikelen. Ga naar je plaatselijke witgoed handelaar, boekwinkel etc. …..
Zeeuwleeuw 19 August 2021
Toen ongeveer een halve eeuw geleden de Miro in Vlissingen(de huidige AH XXL) geopend werd, wat toen meen ik de grootse supermarkt en non food winkel van Nederland was, gingen de bakker, groenteboer, slager, opticien, elektronicawinkelier, juwelier, enz. uit de binnenstad ook al hun boodschappen daar doen omdat dat veel goedkoper was. Veel mensen kijken toch vaak vooral naar hun eigen portemonnee. Je ziet het ook op veel dorpen waar de winkels verdwijnen omdat zij te weinig klandizie hebben. En wanneer ik 20 km moet fietsen om iets in de stad te gaan kopen voor bijvoorbeeld 90 euro terwijl ik exact hetzelfde product via internet voor slechts 63 euro kan bestellen, waarbij het ook nog keurig thuis bezorgd wordt, doe ik dat ook.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.