Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Koop jij wel eens 'tweedekansproducten' bij webshops?

2.383 stemmen | Geplaatst op 5 augustus 2021 | Website

Ja, scheelt toch in de prijs
25.3%
Nee, koop het liever nieuw
74.7%

Reacties (17)

annemien123 05 August 2021
Dat heb ik 1 keer gedaan en dat was reuze goed, kreeg ook de volle 3 jaar garantie nog
wispelhuis. 05 August 2021
Als ik een boek koop bij Bol.com heb ik weleens de keus: nieuw of gebruikt. Ik heb al enkele keren tot tevredenheid een gebruikt boek gekocht.
Peter Arnolds 05 August 2021
Ja ik koop met regelmaat producten die een 2e kans verdienen. Buiten dit, geef ik mensen ook een 2e kans.
Fatsoen 05 August 2021
Een keer een wasmachine 2de hands via webshop gekocht maar dat was helaas geen succes, dus vrij kort daarna maar gewoon een nieuwe.
Zeeuwgeeuw 05 August 2021
Nee. Wel tweedehands via MP of prikbord. Zeker boeken.
hanshofman 05 August 2021
Wij kopen bijna nooit iets via webshops. Wel in de kringloop winkels (leuke hobby om daar rond te struinen als je op vakantie bent of in je eigen woonplaats en omgeving... Iets wat je koopt moet je zien en voelen enz.. het is ook gezonder en leuker menselijk contact te hebben in de winkels.. Wij zien hier bijna dagelijks 3 a 4 bezorgdiensten met grote bestelbussen in de straat, dus het kopen via het web is ook nog eens slecht voor het milieu en dus zeer onsociaal.
Aviateur 05 August 2021
Hebben nog nooit 2e kansproducten gekocht, wisten niet dat dit bestond maar zo te lezen in de reacties in deze poll kan het beslist interessant zijn; een leuke tip voor een volgende keer als er wat nodig is dat vervangen moet worden......................
Zeeuwleeuw 05 August 2021
Ik zie bij apparaten dat er vaak krassen op zitten of een deukje en wie weet wat degene die het terug gestuurd heeft er verder mee gedaan heeft. Misschien heeft hij het uitgeprobeerd en verkeerd behandeld of laten vallen. Het prijsverschil is meestal dermate klein dat het voor ons niet interessant is, ook al krijg je er garantie op. Een apparaat wat ze nieuw verkopen voor bv. 69 euro kost dan nu 62 euro en ik wil het risico niet lopen dat ik er spijt van heb. Wanneer er echt een aanzienlijk prijsverschil zou zijn zou ik het interessanter vinden, maar bij zo'n klein verschil koop ik liever volledig nieuw.
Zeeuwleeuw 05 August 2021
Dat Amazon teruggestuurde producten verder wil verkopen in plaats van ze te vernietigen is natuurlijk alleen maar goed. Het is schandalig dat producten vernietigd worden. Het kost allemaal grondstoffen, energie voor fabricage en transport, verpakking. Maar zulke bedrijven kijken alleen maar naar een zo groot mogelijke winst en verder hebben zij overal lak aan. En om de grootste of rijkste op aarde te worden en andere grote bedrijven voorbij te gaan. Wij hebben slechts één maal iets bij Amazon besteld en kregen een product wat niet in een Nederlands stopcontact gebruikt kan worden, terwijl dat nota bene niet op de site stond! We hebben twee maanden discussie gehad en eindeloos mailen en bellen om ons geld uiteindelijk terug te krijgen en niet voor de verzendkosten én retourkosten op te hoeven draaien, terwijl het heel duidelijk hún fout was. Die ervaring was dermate slecht dat we er echt nooit meer iets zullen bestellen. Dan vele malen liever bij Wehkamp waar we al 10 jaar alleen maar uitstekende ervaringen hebben, ook wanneer er bijvoorbeeld eens iets kapot gaat. Dan wordt juist wel alles gedaan om het goed op te lossen en ook voor advies wordt je telefonisch altijd uiterst vriendelijk en betrokken geholpen. Niets dan lof daarover.
Zeeuwleeuw 05 August 2021
Mijn mening dat het niet interessant is is vooral gebaseerd op de vermeldingen op CoolBlue. Die producten hebben vaak krassen, soms ook meerdere en grote en dan toch slechts een enorm klein prijsverschil vergeleken met nieuw. Verder heb ik eigenlijk niet vaak tweedekansproducten gezien, maar let er ook niet speciaal op en misschien staan ze wel op de site wanneer je er naar gaat zoeken.
jippy 05 August 2021
Nee . Kopen zoveel mogelijk bij de plaatselijke middenstand . Hartstikke makkelijk als er een probleem is met een apparaat . Hanshofman , kopen in winkels of kringloopwinkels zou gezonder en beter voor het milieu ziin dan kopen via de webshop .? Alle spullen bij de kringloop worden ook aangevoerd met autos/busjes . Ga es een x naar een wat grotere kringloop , 80% van de bezoekers is met de auto , meestal zijn alle parkeerplaatsen vol en moet je in de buurt naar een plaatsje zoeken . En dat meerdere dagen in de week .Over gezond gesproken
Zeeuwleeuw 05 August 2021
Ik ben er ook wel voorstander van om bij de middenstand te kopen, maar kort geleden wilde ik iets kopen en dat kost bij een goede zaak in het centrum 89,95 terwijl ik exact datzelfde product voor 62,99 via internet kan bestellen. Dat scheelt dus 27 euro, dat is bijna 30 %. En ik hoef er ook niet 20 km. voor te gaan fietsen om het te gaan halen. Die man in de winkel die ik gebeld had begreep ook wel dat ik het dan zou bestellen, dat zou hij zelf ook doen. zo zei hij.
wijari 05 August 2021
Wij kopen dicht bij huis, bij winkels waar wij al heel lang bij kopen. Goede service thuis gebracht op je eigen dorp.
ehietahoarn 05 August 2021
Ik koop wel eens 2e kans artikelen. Deze zijn al eens besteld geweest maar retour gestuurd. Alles in de originele verpakking en met garantie. Daarmee kun je je niet in de vingers snijden en het scheelt weer wat euro's
GinaHeynze 05 August 2021
Dicht bij huis kan ik gewoonweg niet vinden wat ik nodig heb @wijari. Als ik het dan ergens bestel dan ben ik a-sociaal @hanshofman? Leg dat maar eens uit want dan voel ik me toch enigszins aangesproken en beledigd. De tijden zijn veranderd en mijn (ons) koopgedrag ook. Tweedehands koop ik soms maar dan via prikbord of marktplaats. Soms wel eens spullen voor de fotografie. Als het kan koop ik nieuw.
Aviateur 05 August 2021
Tja, het staat mij nog bij dat voormalig postorderbedrijf Neckerman in Hulst een Stuntwinkel er op na hield alwaar zowel retour alswel nieuwe goederen uit veelal restpartijen werden aangeboden tegen sterk verlaagde prijzen en vaak ook met garanties. Aan belangstelling hadden zij niets te klagen want het was er vaak een drukte van belang.
Zeeuwleeuw 06 August 2021
Het verhaal dat iets thuis laten bezorgen enorm milieuvervuilend is gaat volgens mij niet helemaal op, want de bezorgers rijden heel efficient een route, ook via de dorpen en bezorgen soms in 1 huizenblok op 3 adressen 1 of meerdere pakjes. Wanneer die mensen allemaal met hun auto naar de stad moeten rijden om daar iets te gaan kopen is dat veel milieuvervuilender. Bovendien moeten die fysieke winkels ook bevoorraad worden wat ook weer een hoop transport betekent. Dus het zou best zo kunnen zijn dat via internet bestellen uiteindelijk milieuvriendelijker is.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.