Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Iedereen zou per post moeten kunnen stemmen

3.574 stemmen | Geplaatst op 11 februari 2021 | Website

Eens
76%
Oneens
24%

Reacties (45)

fiat124sport 11 February 2021
post stemmen lijkt me geheel niet betrouwbaar. Tot slot tegen klimaatonzin, stikstofwaanzin en voor 130 en gewoon weer gaan leven, alle maatregelen van tafel. Het is erg maar we kunnen niet doorgaan op deze weg , leef! Tot slot nog allemaal sterkte ik geloof in corona maar dit kan zo niet door gaan.
Peritum ? 11 February 2021
Volkomen mee eens onder voorwaarde dat er alleen betrouwbare partijen en politici te kiezen zijn.
Rokko24 11 February 2021
Oneens, de supermarkten en bv Schiphol zitten bomvol dus kunnen we ook gewoon naar de stembus. Gewoon de stemlocaties wat aanpassen.
GinaHeynze 11 February 2021
Als je eerst iedereen adviseert om thuis te blijven en vervolgens te dwingen op locatie te gaan stemmen...Dan is dat volgens mij een beetje tegenstrijdig.
rdebuijzer 11 February 2021
Belachelijk....stemmen doe je in het al oude hokje, per "post" werkt gesjoemel in de hand en zal dan ook gebeuren!!
peferdiro 11 February 2021
De meeste postbussen zijn vaak verder weg dan het dichtstbijzijnde stembureau.
Marcel-J 11 February 2021
@ rdebuijzer Dat is juist waar de regering op uit is.. Altijd met het vingertje naar andere landen wijzen (over stem fraude), maar zelf koploper zijn.
annemien123 11 February 2021
Waar moet je in een dorp heen waar maar twee brievenbussen zijn en daar ook nog een paar kilometer voor moet lopen om er heen te gaan. Ze hebben alle brievenbussen weg gehaald voor t gemak. In het bejaardenhuis is een brievenbus en een brievenbus buiten bij het bejaardenhuis. Is te gek voor woorden want de rest is weg. Wat zeggen ze dan::die hebben we voor de bejaarden laten staan ( terwijl er daar 1 binnen is) hoe achterlijk kunnen ze zijn. Dus nee niet per post stemmen.
Rokko24 11 February 2021
Als je via de post gaat stemmen zal je nooit weten of je stem ook daadwerkelijk aangekomen is, dat kan je dus niet achterhalen. Ik werk zelf bij de post en ik weet dat er nog wel eens wat mis kan gaan. Ik ben het met rdebuijzer eens.
Studiodixie 11 February 2021
Waarom niet digitaal? Via digid. Als je de belasting zo af kunt handelen, moet stemmen toch zeker kunnen. En @ Gina, stemmen gebeurt niet onder dwang, er is geen stemplicht. Maar kan je zelf niet, dan machtig je toch iemand? De kwestie is weer allemaal gezeur in de marge, gaat nergens over. Nederland is aan het verzanden in oeverloos gezwam en niemand (in de politiek) die nog een beslissing durft te nemen.
Aceb 11 February 2021
Bij het stemmen per post, heb je nooit de zekerheid, dat je stem is aangekomen en het "stembureau" weet niet of je wel gestemd hebt. Tenzij je achteraf bericht krijgt dat je stem is aangekomen. Dat zie ik nog niet gebeuren. Dus kun je net zo goed een vliegtuigje vouwen van het stembiljet en richting de stemlocatie gooien. Gewoon zelf gaan stemmen en zelf je formulier in de bus stoppen. Ook machtigen is dubieus, ondanks dat het machtigingen terug gebracht is naar maximaal 3.
Fatsoen 11 February 2021
Gewoon digitaal. Had in 2021 allang veilig moeten kunnen.
Peter1947 11 February 2021
Wat maken we ons weer druk. Verreweg de meeste van ons hebben DigiD en regelen we bijna al onze zaken met de overheid. De belasting, WOZ enz allemaal goed geregeld. Nu nog een app via de DigiD om te stemmen met wel de nodige beveiliging en we kunnen thuis om te stemmen. De meeste van ons regelen de bankzaken via een app van de bank, met diverse beveiligingen en dat accepteren we allemaal maar stemmen vanuit je luie stoel vinden we maar niets. We klagen wat af, wat zij we toch een sukkelaars op dit gebied. Dat we moesten gaan stemmen weten we al jaren en nu is het zover en we hebben weer niets geregeld . En zo hollen we steeds achter e fijten aan, met alles te laat.
Peter1947 11 February 2021
Herstel: e fijten = de feiten
hanshofman 11 February 2021
Dat werk corruptie in de hand.. Het is de grootste onzin en een na-apen van de USA. Dat Nederlanders in het buitenland per post kunnen stemmen is begrijpelijk. Het gaat er gewoon om dat vele ouderen die meest op vaste partijen stemmen niet meer gaan stemmen en de kleinere linkse partijen hun voordeel willen behalen. Het zal weer minder daadwerkelijke betrokkenheid doen wegebben. Gewoon met het potlood en ieder persoonlijk stemmen.
Rokko24 11 February 2021
Digitaal is volgens mij ook niet de oplossing. Het gaat om miljoenen mensen die allemaal op een dag de site zullen bezoeken. Ik verwacht dan ook berichten zoals: Op dit moment zijn we overbelast, probeer het later nog eens..maar ik kan het fout hebben.
Frank2 11 February 2021
Moet kunnen. Ik snap sowieso niet dat digitaal stemmen niet gaat. Alles, letterlijk alles gaat digitaal. Er zijn hele goede beveiligingstechnieken beschikbaar. Dit zou veel efficiënter werken en fraude vermijdend. Volgens mij is Nederland een van de weinige landen waar het potlood nog gebruikt wordt, samen met wat "ontwikkelingslanden" .
Ron625 11 February 2021
Volgens de wet moet stemmen anoniem zijn, maar wel achteraf controleerbaar en hertelbaar zijn. Digitaal kan en mag dus niet, daar is een (grond)wetswijziging voor nodig. Wat te denken van de kosten, de computers die nu gebruik gaan worden voor een snellere telling, mogen voor niets anders gebruikt kunnen worden en mogen geen extra software hebben geïnstalleerd naast een kaal besturingssysteem. Er is per stembureau een computer, na 2x stemmen (8 jaar) is deze te oud en moet vervangen worden. Gewoon op papier is dan toch de makkelijkste, goedkoopste en meest betrouwbare manier.
Studiodixie 11 February 2021
@Frank2: Bulgarije doet het zelfs beter. Daar hebben ze ook nog een kiesdrempel van 4% , zou hier ook veel onzin weghouden en oeverloos gezwam verminderen.
MarkJohan 11 February 2021
Zeg het al Maanden de Verkiezingen zullen gestolen worden.
onigo 11 February 2021
Stelling iedereen zou per post moeten kunnen stemmen. 75% voor dus moet gewoon kunnen. En als je anders wilt stemmen dan doe je dat gewoon. Keuze is vrij.
Marginaal 11 February 2021
En de keuze is reuze ......... In baantjes jagers
tati 1 11 February 2021
ook die in Kattendijke ?
Peter0507 11 February 2021
D'r in die spuit!!!!
KIEHRA 11 February 2021
Vreemde gang van zaken; normaliter bij binnenkomst eerst legitimeren alvorens het stembiljet in ontvangst te mogen nemen en voorts verplicht gebruik maken van het stemhokje alvorens een stem uit te mogen brengen om het daarna onder toezicht het stembiljet in de gereedstaande ton te deponeren. En dan heden per post stemmen ? Het lijkt mij mogelijk dat de kandidaat stemmer in de gelegenheid zal zijn om zijn stem te verkopen aan de biedende partij waarna verzending naar het geadresseerde stembureau. Kan een leuke handel zijn en helaas oneerlijk ? joh...……...
waggel1 11 February 2021
Staatsschuld inmiddels ca 450 miljard, falend vaccinatiebeleid, dictatoriale coronawet, idiote op angst gebaseerde coronamaatregelen verkocht als intelligente lockdown. En ik zou gaan stemmen? OMT is tegen stemmen op maart as. En het Kabinet vindt het, hoe bestaat het, in dit geval niet nodig OMT om advies te vragen. Geen touw meer aan vast te knopen. En ik zou gaan stemmen op een politiek die "collectief van het padje is?" Das wel veel gevraagd hoor.
Aceb 11 February 2021
Bij iedere keer stemmen vraag ik mezelf af of het wel nut heeft. Steeds meer gebeurt het, dat partijen de stem van de kiezer aan hun laars lappen en lekker zelf de dienst uitmaken onder het mom van democratie. Als er al bij voorbaat partijen zijn die samenwerking met andere partijen uitsluiten, dan vind ik dat een klap in het gezicht van de kiezer. Ook en zoals we steeds meer zien dat partijen standpunten innemen, die de kiezer aanspreken, om ze vervolgens bij een formatie zo duur mogelijk te "verkopen", is geen goede zaak. Het afsplitsen en zelf een partij beginnen is ook niet bevorderlijk voor het vormen van een krachtige regering en het gaat bovendien veel te gemakkelijk. Het mag dan wel democratisch lijken, maar naar mijn mening is het meer een vorm zelfverrijking en niet een verrijking van ons democratisch bestel. Het invoeren van de noodwet, loopt ook niet over van democratie en het niet uitvoeren van een referendum evenmin. En komt er ook nog eens bij, het stemmen per post. Niet direct een vorm van degelijkheid en langs alle kanten discutabel. En tenslotte? Die peilingen doen er ook geen goed aan, want het geeft partijen de mogelijkheid om vooraf al in achterkamertjes het een en ander met elkaar te bekonkelen. Democratie??? Dacht het nie.
Aceb 11 February 2021
Ook nog ( en dan stop ik ). Het is niet zo moeilijk, om te achterhalen, welke buurt (postcode) op wie er waarschijnlijk gestemd gaat worden. Er zijn arbeidswijken, achterstandswijken, villawijken etc. Er is ook makkelijk te achterhalen, waar de meeste (dure) koophuizen en waar de sociale huurwoningen staan. Dergelijke postcodes, kunnen er door kwaadwilligen zo uitgepakt worden. Welk haantje kraait er naar? Nogmaals; wie per post zou stemmen, weet nooit of z'n stem aangekomen is en het stembureau weet niet of je gestemd heeft wel of niet.
Zeeuw65 11 February 2021
Fraude valt wel mee als we Amerika buiten beschouwing laten. Er zijn landen die al lang aan poststemmen doen en daar is geen fraude. Ik meen Oostenrijk of Zwitserland een van die landen doen het ook. Wat ook meetelt is dat er bij poststemmen veel meer mensen gaan stemmen dan in zon klein coronahokje. Je zag het in Amerika ook. De reden dat Biden gewonnen heeft is dat er 66% meer mensen zijn gaan stemmen en daar dus meer democraten. Ook in Nederland zullen er meer mensen gaan stemmen als het per post kan. Maar een groot probleem is dan wel dat religieuze mensen elkaar kunnen beïnvloeden. De man kan dan eisen dat de vrouw een bepaalde partij kiest. Maar mijn beste keuze zou zijn stemmen per computer met een 2tras verificatie. DigiDee plus sms controle net zoals het ziekenhuis dat ook al doet bij mijn ADRZ
RD10 11 February 2021
Meer dan 70% stemmers die voor stemmen. Uit angst, gemanipuleerde angst. Duitsland is het bloot gelegd, Belgische RIVM geeft het toe. Waanzinnig te zien dat mensen zich zo laten naaien.
MarkJohan 11 February 2021
De reden dat Biden heeft gewonnen is omdat er nooit een Audit is gedaan op de stembiljetten
ehietahoarn 11 February 2021
Ik vind het altijd bijzonder dat er bij de stemming op de poll meestal veel voor of tegen iets zijn, maar de reacties precies het omgekeerde zijn. Maar goed, daar ging de poll niet over. Ik val dus ook onder de (huidige) 22,9% die tegen is. Veel te fraude gevoelig. Achteraf herleiden of de stemgerechtigde wel echt zelf heeft gestemd is niet mogelijk. Voor ouderen kan de stembus gang lastig zijn maar in de meeste gevallen kan familie ze brengen. Ik zou het zeker doen als mijn ouders niet meer zelfstandig naar het stembureau kunnen maar wel willen stemmen. Dan maar even schijt aan de coronaregels.
Zeeuwleeuw 11 February 2021
Ik vind dat deze keuze niet alleen voor mensen boven 70 jaar zou moeten gelden maar voor iedereen die dit wilt. Het non-argument van minister Sigrid Kaag "dat dat nu in 6 weken niet meer geregeld kan worden" is natuurlijk flauwekul! Ten eerste geldt: waar een wil is is een weg. Ten tweede weten ze al jaren dat die verkiezingen er aan zitten te komen en weten we ook al minstens een half jaar dat corona dan niet weg zou zijn, dus het had al lang goed geregeld moeten zijn. Dat het onbetrouwbaar zou zijn is ook onzin want talloze rechters in Amerika hebben uitgesproken dat er geen enkele aanleiding om aan te nemen of bewijs is dat stemmen per brief fraudegevoelig is gebleken. De optie om iemand anders voor je te laten stemmen voelt ook niet voor iedereen fijn omdat niet iedereen aan iemand anders wilt vertellen waar hij of zij op wilt stemmen en bovendien moet je die ander dan ook volledig kunnen vertrouwen dat hij ook werkelijk op die partij en die persoon stemt zoals jij het wilt. Ik vind het heel goed dat de Partij voor de Dieren zich hier voor inzet.
wijari 11 February 2021
Wij stemmen in het daarvoor ingerichte stem ruimte. En wij stemmen altijd voor de zelfde partij.
GinaHeynze 11 February 2021
@Studiodixie...Ik schrijf ook niet dat ze onder dwang moeten gaan stemmen hè. Ik schrijf dat ze gedwongen op locatie moeten gaan stemmen.
Poeslief 11 February 2021
Jammer Valerie. Je kan iemand machtigen. Als je dat niet wilt , dan stopt het.......
Bas19042015 11 February 2021
Waarom kunnen we niet met DigiD gaan stemmen. Of is dat geen oplossing?
franal 11 February 2021
Als je gaat stemmen, komt dan jou stem terecht bij de door jou gekozen persoon of partij. Voor dat de verkiezingen beginnen staat de winnaar waarschijnlijk al vast. Politici zijn allemaal pathologische leugenaars en zeer onbekwaam. De lachende leugenaar des vaderlands "Mark Rutte" heeft er met zijn liegende discipelen in vak k er een grote puinhoop van gemaakt.
John Nijhuis 11 February 2021
Post? is het 1821 ofzo? gewoon doormiddel van het DigiD online stemmen, linkje op MijnOverheid klaar is de verkiezing
Zeeuwleeuw 11 February 2021
@Bas19042015 De regering houdt dat tegen omdat zij denken dat qua aantal zetels in hun nadeel uit zal pakken. Het zijn in de praktijk vooral mensen die niet op die partijen stemmen die per post stemmen, dus is dat niet geregeld en nu geeft men als smoes "dat het nu te laat is".
Zeeuwleeuw 11 February 2021
@hanshofman U draait de boel juist om. Het gaat er bij de regering juist om dat de mogelijk 1 à 2 miljoen kiezers die per post zouden stemmen niet mee doen omdat het in de praktijk voor rechtse partijen altijd gunstig blijkt te zijn wanneer er minder mensen stemmen. Wanneer meer mensen stemmen zal dat hen waarschijnlijk minder zetels opleveren. Het tegenhouden van poststemmen is dus bedoeld om de rechtse neoliberale kortzichtige kliek in Den Haag zo lang mogelijk in stand te houden.
Breen Handel 11 February 2021
Er zijn zat mensen die geen flauw idee hebben hoe hun DigiD werkt. Die hebben ze simpelweg aan hun kinderen of belastingadviseur gegeven. Die kunnen er dan mee doen wat ze zelf willen. Daarnaast is het dan voor de overheid zichtbaar wie wat gestemd heeft. Dit is grondwettelijk onmogelijk en ook ongewenst.
GinaHeynze 11 February 2021
@Breen Handel...Hoe stom is dat. Kwestie van gemakzucht en niet mee willen met je tijd. Ik ben zelf eind 50 en ken er ook zat van mijn leeftijd die digibeet zijn. Ik was 18 toen de eerste PC in mijn huis kwam dus op de leeftijd kan met het niet steken. Dat betekent dat de mensen die nu 80 zijn destijds een jaar of 40 waren. Meer dan jong genoeg om digitale vaardigheden aan te leren. Daarbij...Ik ken zat mensen van die leeftijd die prima met e computer overweg kunnen dus waar ligt het dan aan...???
Allem 11 February 2021
@zeeuwleeuw slaat de plank zoals gewoonlijk weer helemaal mis. Hij is zo gefocust op links, dat hij de ellende die deze partijen van plan zijn aan te richten niet ziet. Hopelijk heeft de Nederlandse kiezer meer verstand dan Zeeuwleeuw.
Breen Handel 12 February 2021
@GinaHeynze: Je kan het stom vinden, ik persoonlijk vind het ook dom. Maar bijv. mijn ouders (rond de 60) hebben er ook geen flauw benul van. Mailen en Googelen gaat prima, maar o.a. de bank gaat gewoon nog met een papieren overschrijving. De boekhouder regelt hun zaken, dus als er gestemd moet worden met DigiD is dat voor hun een grote drempel.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.


Oh Oh...
Zo te zien gebruik je een adblocker.

We begrijpen je voorkeur om ZeelandNet bannervrij te bekijken. Maar ja, we zijn wel afhankelijk van advertenties om onze website rendabel te houden. Zo kun je o.a. nieuwsartikelen gratis blijven lezen.

Zou je willen overwegen ons te whitelisten, zodat we de content kunnen blijven bieden waarvoor je vandaag naar ZeelandNet kwam?

Dank je wel!