Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Basisscholen eind deze maand nog niet open

4.121 stemmen | Geplaatst op 19 januari 2021 | Website

Het is niet anders
68%
Dat kan echt niet
21.5%
Het maakt mij niet uit
10.5%

Reacties (43)

Ron625 19 January 2021
Het is gewoon een ramp, deze Corona. Stoppen kunnen we het (nog) niet, alles moet er nu op gericht zijn, om de verspreiding af te remmen. Wel jammer voor de scholieren, dit kan ze een jaar extra kosten, iets dat later dus een jaarsalaris scheelt bij je pensioen. Het is een ramp, waar we hebben geen keuze, we moeten de vespeiding wel afremmen.
dutchy71 19 January 2021
Alle kinderen en ouders, Nog even vol houden komt goed.
Peter0507 19 January 2021
Het middel is erger dan de kwaal................‘In 2018 waren het er 3.000 [doden] meer dan in 2017: er kraaide geen haan naar’, aldus Helsloot en Peter Olsthoorn (journalist en onderzoeker bij de Vrije Universiteit) in een opiniestuk in de Volkskrant van 23 maart. ‘Als er deze maanden 3.000 mensen of veel meer mede door corona eerder sterven, gaat de vlag halfstok. Hoezeer elk overlijden een menselijk drama is, de aandacht voor corona heeft nu alle kenmerken van een hype. We zijn bevangen door paniek. Natuurlijk is het nodig strenge maatregelen tegen corona te nemen, maar wel proportioneel graag. Dus: afstand houden voor volwassenen, geen af- en opsluiting van gezonde mensen, noch paranoia over besmettingen.’
Fatsoen 19 January 2021
Snap gewoon niet waarom ze de leeftijdsgroepen die de meeste kans geven op verspreiden van het virus niet het eerst inenten, zo dam je het het snelst in!
GinaHeynze 19 January 2021
Waar is de tijd naar toe dat men nog gewoon kinderen "kreeg"?
famclaes 19 January 2021
Vervelend voor de ouders maar voor de kinderen, die kunnen best wel een jaar over doen daar zullen ze niets van krijgen, het moet allemaal maar doorgaan dus het jakken en jagen wordt er zo al vroeg ingestampt.
Peter0507 19 January 2021
die kunnen best wel een jaar over doen daar zullen ze niets van krijgen.......................je staat totaal buiten de realiteit en snapt nix van de impact.
Obli 19 January 2021
De meeste mensen snappen de impact niet, en hoe dit gezinnen ontwricht. Het is meer dan krankzinnig hoe iedereen dit als een kudde makke schapen accepteert. Al die mensen die hier nog positief over zijn hebben hier zeker geen last van?
velder 19 January 2021
@Obli. Ik heb mijn kinderen thuis. Ik geef zelf online les vanuit huis. Mijn vrouw werkt thuis. Het is een opgave. Zeker. Daarnaast twee overlijdens in de familie door Corona dus snap ik echt wel waarvoor we het doen. Zucht ik daar soms onder? Zeker. Heb ik er last van? zeker. Maar om me nu als mak schaap weg te zetten. Hoe haal je het in je hoofd!
Peter0507 19 January 2021
@ velder: als je dan zo'n antwoord geeft op op obli....ben ik benieuwd wat je ongelezen reactie op famclaes zou zijn........
Peter0507 19 January 2021
We kunnen ons beter druk maken over 10% hogere pensioenpremie en dan netto 10 % minder overhouden.
Peter0507 19 January 2021
Maar ja.......hier zijn de meeste al 75+.
velder 19 January 2021
@peter. Die opmerking van famclaes heb ik gelezen. Daar zit wel wat in. Niet klakkeloos vanuit een jaar langer uitgaan. Wel kijken naar, in gesprek gaan met, het kind en dan de afweging maken wat het verstandigst is. Het ene kind kan extra druk aan het andere kind niet. Echt afwegen per kind wat de verstandigste weg is. Dus generaliseren is niet te doen in dit vraagstuk.
Peter0507 19 January 2021
Experts denken daar toch heel anders over. Bewezen schade.
velder 19 January 2021
Dat antwoord had ik van je verwacht. Maar nogmaals individueel kijken. Ik ben expert op het gebied van mijn eigen kinderen . Daarnaast maak ik met mijn leerlingen (mbo) een individueel plan dat leidt naar het diploma. De meeste zijn opgelucht wanneer de optie op tafel komt om er langer over te doen. Experts gaan uit van grote gemene delers. Ik ga uit van het individu.
velder 19 January 2021
Dus, heb je liever een schaap ( zoals je vaak mensen huier wegzet) die klakkeloos afgaan wat in de media wordt geroepen? Of heb je liever dat er gekeken wordt naar het individuele kind?
Peter0507 19 January 2021
.standaard antwoord om niet tot een groep te behoren.....dat kenmerkt een skaapje.
Obli 19 January 2021
2 overlijdens in de familie door corona? Hoe was hun toestand voor corona?
Obli 19 January 2021
Velder goed om te horen dat jij het aankan. De meesten lopen volledig spaak. Ik kan voorlopig geen basis vinden voor alle maatregelen die ze ons opleggen. Ik ben ook niet bang namelijk.
Peter0507 19 January 2021
Een angstig mens is makkelijker regels op te leggen.
Obli 19 January 2021
Alleen door angst zitten we in deze situatie van absolute waanzin regels. Niet vanwege corona.
mikel66 19 January 2021
ik stop die van mij gewoon in de kelder,deur op slot en je hebt er verder geen omkijken naar,simpel toch....
famclaes 19 January 2021
Peter0507 het blijkt voor jou een beetje moeilijk te zijn om je aan de stelling te houden of moet ik je opmerking over de pensioenen en angstige mensen ook in verband brengen met het gesloten houden van de scholen?
GinaHeynze 19 January 2021
De prinsjes en prinsesjes van tegenwoordig kunnen niks meer af.
Peter0507 19 January 2021
Klopt claes, het collectief bekijken en niet op individuele ellende ingaan.
Peter0507 19 January 2021
Maar ja, 75+, een ver van jouw bed show.
F blade 19 January 2021
basisscholen eind deze maand nog niet open NEE, okee eind volgende de maand dan NNEEEEEEE stop de cojona waanzin de media is het virus
isdatzo 19 January 2021
Ben over de datum waarschijnlijk hier. Maar werd zwanger van mijn 1ste kind,en dat was verassing. Komt zeker negatieve reactie op maakt me niet uit! Vanwege hoge bloeddruk mini pil moet je op tijd in nemen blijkbaar. Tja ben niet zo van de klok. En ik denk weet zeker dat er veel mensen lezen kinderen les geven thuis wat een drama. Die hebben tranen wou dat ik het kon! Had mega baan maar ondanks dat ook de vader zei haal het maar weg. No way! Dus wat is het gezeur over ik moet mijn kinderen les geven? Werken voor duur huis/vakantie en oppas. Daar worden die kinderen zeker niet gelukkig van. Ze schrikken nu van ow jee pa en ma zijn thuis wie zijn dat? Mijn zoon liep ook achter die gaf ik ook in de vakantie extra les met rekenen. Natuurlijk is dat niet leuk, maar denk na als je kinderen op de wereld zet! En zit nu niet te zeveren ooo kinderen zijn thuis. BRRRRRRRRRRRr
Mr. Bean 19 January 2021
Jammer, de doorzetters komen er wel ! , jammer van de ouders die waarschijnlijk zelf moeite hadden op school, die kunnen inderdaad hun kinderen niet veel meegeven.! Nu leren ze op de hogere scholen alvast zelfstandig leren, moeten ze straks ook als ze gaan studeren. Als je het nu niet kan, kun je waarschijnlijk straks ook niet mee !
Mr. Bean 19 January 2021
Obli, wat een vraag aan Velder, kan gewoon niet !
Obli 19 January 2021
En waarom niet? Het zijn mensen met onderliggende gezondheidsproblemen die overlijden dat is ieder jaar zo bij elke griepvariant. Of mensen die op hoge leeftijd een zwak immuunsysteem hebben. Nu word het ineens allemaal op een andere manier gebruikt en dat deugt niet! Maar o wee als je dat ter sprake brengt...
Obli 19 January 2021
En dan hebben we ineens de Britse variant, het moet allemaal nog erger en de mensen die nog niet bang genoeg zijn die moeten nu toch zeker wel wat angstig worden. Als voor het vaccin, oftewel alles voor het grote geld.
Peter0507 19 January 2021
Bean, walgelijk zo op te ruien!!!
drijfsijs 19 January 2021
Tegenwoordig gaat men al oppas zoeken voor het kind geboren is. Dat moet want allebei de ouders moeten werken om alles te bekostigen. Tevredenheid met de eenvoudige dingen des leven is ver te zoeken. Mijn idee is; Corona of geen Corona zorg zelf voor je kinderen ren niet alle clubjes af voor jezelf en je kinderen . Eet thuis, doe eens samen een spelletje, doe de afwas op de hand (tijd voor een goed gesprek) Reis niet de halve wereld af in de vakantie. En wees blij dat je kinderen hebt en geniet ervan. Er wordt je nu extra tijd met hun gegeven
Breen Handel 19 January 2021
Blijkbaar heeft 68% van de mensen hier geen kleine kinderen meer. En begrijpt niet wat het inhoudt als er velen dit jaar over moeten doen. Dan heb je een jaar lang veel lagere instroom op de arbeidsmarkt. Heb je op elke school volgend jaar een extra groep 1, en zo elk jaar verder. Dan heb je ook over 17-25 jaar opeens een veel te hoge instroom op de arbeidsmarkt. Snappen jullie nu echt niet hoe gigantisch groot de gevolgen zijn als onderwijs nu niet meer de kans krijgt om in te halen?
Breen Handel 19 January 2021
En dan hebben we het nog niet gehad over de sociale impact thuis. Kinderen en ouders die volledig uit hun ritme zijn. Huilen, opstandig gedrag, onwil, slechte prestaties, ouders met dreigende burn-out, chaos op het werk omdat ouder eerder naar huis moet. Noem maar op.
Breen Handel 19 January 2021
Komt daar straks nog zo'n lekker avondklok bij: pubers die vervolgens heel de avond binnen moeten zitten, ouders die geen rondje meer kunnen gaan wandelen als de kleine kinderen eindelijk op bed liggen. Wat denk je hoe gezellig dat gaat worden? Wat denk je wat dat voor gevolgen heeft voor o.a. huiselijk geweld?
Obli 19 January 2021
De maatregelen zijn ondoordacht, eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde als met de toeslagen. Een dikke middelvinger naar het volk en een fuck you als je het er niet mee eens bent. We worden behandeld als honden en het merendeel is het er nog mee eens en vind de maatregelen gepast. Angst tot op het bot! Mensen dringen zelfs voor om het vaccin te krijgen. Zo bang dat ze zelfs van eventuele bijwerkingen niet willen horen.
Obli 19 January 2021
De maatregelen zijn ondoordacht, eigenlijk gebeurt er nu hetzelfde als met de toeslagen. Een dikke middelvinger naar het volk en een fuck you als je het er niet mee eens bent. We worden behandeld als honden en het merendeel is het er nog mee eens en vind de maatregelen gepast. Angst tot op het bot! Mensen dringen zelfs voor om het vaccin te krijgen. Zo bang dat ze zelfs van eventuele bijwerkingen niet willen horen.
Peter0507 19 January 2021
@breen: het wordt door sommigen gewoon in een bijzinnetje afgedaan..........die kunnen best wel een jaar over doen daar zullen ze niets van krijgen...
Breen Handel 19 January 2021
@Peter, dat jaartje over doen op zichzelf is volgens mij nog niet eens het allerergste. Maar wat er allemaal bij komt en voor gevolgen geeft, wordt echt niet goed over nagedacht door velen.
famclaes 19 January 2021
Tja Peter de een doet het met een bijzinnetje af en de ander maakt er een vreselijk drama van.
Mr. Bean 19 January 2021
heb net negatieve duimpjes geteld, zijn er heel wat !, gelukkig zijn er ook nog mensen die nadenken in plaats van onzin uit te kramen
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.