Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

2 miljard tot 4 miljard euro steun voor KLM

3.326 stemmen | Geplaatst op 26 april 2020 | Website

Goed idee
42.2%
Nee, slecht idee
57.8%

Reacties (29)

MarkJohan 26 April 2020
4 euro 'take it or leave it'
Zeeuwleeuw 26 April 2020
Schaamteloos zoals reeds een aantal weken geleden de KLM al binnen 3 dagen, nadat er een beetje minder vliegverkeer was, bij de regering om miljarden liep te bedelen. Dit extreem vervuilende bedrijf, wat ook voor enorm veel geluidsoverlast zorgt en zoals in de luchtvaart gebruikelijk is niet eens belasting over de kerosine hoeft te betalen, zou dit nooit moeten mogen krijgen. Maar ons belastinggeld wordt er in gigantische bedragen aan uitgegeven. Veel te gemakkelijk, veel te snel en veel te veel!
Stockholm 26 April 2020
@ Zeeuwleeuw. Sorry, ik ben nu even Rotterdamleeuw. Mensen die niks van economie begrijpen zullen deze financieele steun meteen afkeuren maar als je jezelf even wilt verdiepen in de economie dan hebben wij toch echt vliegtuigen nodig om de economie drijvende te houden ook al zijn het vervuilers etc. Nederland is groot geworden door handel. En dan nu moeten we nu ineens stoppen met het investeren in KLM en het maar falliet laten gaan? Hoe dom kun je zijn en zo te zien snappen vele mensen er weer geen bal van. Die topman die voor de bonus ging is gewoon een marionette. Die heeft echt niet alle zeggenschap. Die heeft ook mensen om hem heen die hem informeren hoe hij het beste kan handelen in deze crisis. Steun vragen is in deze tijd echt geen domme beslissing en KLM heeft onze economie ook heus wel laten groeien. Dus nu het crisis is vinden veel mensen gezien het aantal stemmen dat ze maar falliet moeten gaan? Stank voor dank? Puur om het feit dat het vervuilers zijn? Ga maar een vliegtuig uitvinden dan die niet vervuilend is. Ik wens je veel succes. Ik zou eerder kijken naar de scheepvaart aangezien die ruimte zat hebben voor accu's om electrisch aangedreven te worden. Maar ga ook dat maar allemaal finacieel rondbreien. Nee, KLM is een vervuiler......
Geel Hesje 26 April 2020
Ja hoor tuurlijk. De economie is veel belangrijker dan wat dan ook op deze Aarde hetzij het millieu hetzij mensen hetzij mensenlevens alles moet er aan geloven om het Gouden Kalf maar in leven te houden. Aanbidden zult gij het. Alles zult gij ervoor opzij zetten. Uw hele leven lang. Zelfs een crisis als op dit moment kan daar kennelijk geen enkele verandering in brengen. Wat in-en-in treurig !
MarkJohan 26 April 2020
@Stockholm wat is de K in KLM en waarom is dit onze probleem en niet probleem van Royal Dutch Shell moge onze Koninklijke koning zijne portemonnee openen Met een omzet van US$ 345 miljard (2019) wiki/Royal_Dutch_Shell
Zeeuwleeuw 26 April 2020
@Stockholm Een vriendin van me zei ooit: "Wat jantje zegt over Pietje zegt meestal meer over Jantje dan over Pietje". Ofwel, wat Stockholm zegt over Zeeuwleeuw zegt meer over Stockholm dan over Zeeuwleeuw. Want wie is er nu dom? De wereld moet juist stoppen met al dat voedsel en goederen en zelfs vele miljoenen levende dieren de hele wereld over te slepen. Met zwaar vervuilende vliegtuigen en schepen worden extreme hoeveelheden van hot naar her gesleept en vaak na bewerking ook nog weer weer terug. We moeten juist veel meer kiezen voor regionale producten en productie. Het allerbelangrijkste wat we hebben is wat de aarde ons allemaal vanouds gratis biedt. Door dat te vernietigen brengen we het allerbelangrijkste wat we hebben om zeep. Behalve dat dat fataal zal zijn is het ook nog eens iets wat onvoorstelbaar buitensporig veel geld zal gaan kosten om te proberen de boel nog een beetje leefbaar te houden. Het zal gruwelijke crises veroorzaken waarbij vergeleken Corona een peuleschilletje zal zijn. Economie is in de eerste plaats economisch omgaan met dat wat essentieel is. Niet alles kapot maken om maar snel een berg geld bij elkaar te harken. Dat is gewoon heel dom. Oerdom!
bung 86 26 April 2020
de vvd ziet alleen maar geld--geld en nog eens geld. vliegen zo snel mogelijk. euro's zijn belangrijker dan wat het stemvee er van vind. jan met de pet betaald toch wel, hetzij aan tickets hetzij aan belastingen. ze zeiden toch dat de vervuiler betaald? NIET dus.
AsjeMenau 26 April 2020
Waarom zou je een eigen peperdure vliegmaatschappij moeten hebben? Schiphol hoeft niet te verdwijnen... Vervoeren hoef je ook niet met eigen vliegtuigen te doen. Je huurt prijsvechters in die voor je vervoeren en rekent mooie start en landingsrechten voor maatschappijen die gebruik willen maken van Schiphol.
velder 26 April 2020
Zolang het maar weer terugkomt in betere tijden. Rente dat hoeft niet. Ook hoop ik dat dergelijke grote bedrijven eens fatsoenlijk belasting gaan betalen. Ik weet niet hoe het zit met klm maar bedrijven als unilever en Shell die gebruikmaken van gunstige belastingtarieven??? en als er nood aan de man is dan kunnen particulieren dit weer opbrengen. Staatssteun wordt immers betaald met belastinggeld wat veelal door de de bevolking wordt opgehoest omdat den Haag bang is dat grote bedrijven weglopen uit Nederland wanneer er wel fatsoenlijk belasting wordt geïnd. Dan Haag vraagt wel aan Italie, Griekenland en Spanje de buffers op orde te hebben maar wanneer het gaat om commerciële bedrijven dan hoeft dat weer niet. Snap jij het nog?
Henrik Jan Noordeling 26 April 2020
Zou de crisis ook leren dat het tijd wordt voor een ander soort economie? Een economie met veel minder vliegverkeer. Waarom even vliegen naar Barcelona, Ibiza of goedkope vakanties in Turkije of Thailand. Waarom rozen buiten het seizoen op Valentijnsdag. Waarom voor zaken even naar New York. We vliegen enorme hoeveelheden rommel over de wereld. Waarom allemaal plastic rommel bij ongezonde happy meals. Zou een duurzame goed draaiende economie ook kunnen met minder vliegverkeer? Nederland heeft daar alles voor in huis. Laten we die Miljarden steken in goede zorg. Laat burgers veel meer meedenken over gezonde en duurzame lokale economie.Prima om KLM failliet te laten gaan. Kunnen we tenminste opnieuw beginnen.
GinaHeynze 26 April 2020
Alles was bezig uit zijn voegen te barsten. Iedereen wilde, dikker, groter, duurder en meer. Corona heeft aan de rem getrokken. De KLM hoeft niet meer te groeien. Ik zou zelfs zeggen eerder krimpen. Iedereen zal stappen of stapjes terug moeten doen en ik denk persoonlijk dat dit een goede ontwikkeling is. De wereld was gewoon TE gek bezig.
volijke 26 April 2020
In 2014 had TNO een interessant onderzoek opgestart naar de luchtverontreiniging door ULTRA fijnstof. Hieruit bleek bij omwonenden zoals Badhoevedorp, Aalsmeer etc , dat er vermindering in longfunktie en hartfunktie werd vastgesteld zowel bij kinderen als volwassenen. Het AMC en de Universiteit Utrecht kwamen tot dezelfde bevindingen 27-06-2029 en zou vooral bij astma en COPD patiënten aanmerkelijke schade kunnen veroorzaken.Op 27 maart 2020 publiceerde het KNMI een artikel over de sterk verbeterde luchtkwaliteit van 20-60% wat betreft de CO2 en stikstof emissie. Toen was er al een significante verbetering in de luchtkwaliteit wat vooral een gevolg was van o.a het sterk gereduceerde vliegverkeer boven Nederland. Het geluid dat KLM stevig moet minderen in vliegbewegingen wordt steeds logischer!!! Volksgezondheid gaat boven economie, net als bij de coronacrisis nu. De mensen pakken maar de trein en in uitzonderlijke economische belangen het vliegtuig!!
famclaes 26 April 2020
Als een ZZPer Een noodpakket krijgt van 4000 euro om de eerste klap op te kunnen vangen dan gaan de meeste duimpjes omhoog, nu de KLM een bedrijf waar honderdduizenden mensen van afhankelijk zijn 2 tot 4 miljard krijgt gaan de meeste duimpjes omlaag, waarom is dit? Je kan natuurlijk zeggen laat maar failliet gaan maar dan is de kans dat andere bedrijven in dat gat springen en waarschijnlijk ook nog buitenlandse bedrijven en dan gaat de winst naar het buitenland en de vervuiling en lawaai blijft voor ons.
fermont 26 April 2020
Dus allemaal stoppen met vliegvakanties naar exotische delen van de wereld. Alleen het hoogst noozakelijke vliegverkeer. Zijn we van alle problemen af.
Bert Kaiser 26 April 2020
30 miljoen mondkapjes en wat er nog meer komt uit China, per roeiboot naar Europa, weer op weg met paard en wagen ? sorry hoor zonder vliegtuigen kan het niet meer, wat wel moet , korten op de enorme salarissen bij die maatschappijen. en na dit alles kunnen we weer lekker op vakantie met het vliegtuig, ook de hypocrieten onder de reageerders
hanshofman 26 April 2020
Schaamteloos gezwets over het milieu als het over de land en tuinbouw en veeteelt gaat... maar de grootste luxe vervuilers worden beloond om zo door te kunnen gaan om te vervuilen... Een duurdere ticket maakt het milieu niet schoner.. net als die onzin over plastic flesjes statiegeld.. Dat men banen wil behouden in deze magere tijd is begrijpelijk maar het gaat hier niet om mensen maar om de rijken der aarde die hun economie en hun economie slaven willen behouden en verhogen.. Het gaat om het veilig stellen van het grote geld.. en die mag u en ik straks weer op tafel leggen via de belasting op alle levens behoeften uit de winkel..
hanshofman 26 April 2020
Wie het verhaal ken over het beeld van Nebukatnesar wat gewild of ongewild aanbeden moest worden van een stel misleidende corrupte regeerders die de koning klem gezet had om dat beeld van macht te bouwen weet dat dat de voeten van leem en ijzer het laatste koninkrijk is. Een verdeeld koninkrijk zoals de EU met haar verdeelde leden. Het einde is in zicht.. nog even.. en deze hele geld wolf in schaapskleren zal vernietigd worden.. dan is het ook klaar met de multinationals die gretig uit zien naar de nieuwe wereldorde waar zij een belangrijke zetel hopen te mogen te bemachtigen.. Het zal voor hen echter een domper zijn als dat beeld met zijn verdeelde samenhang ten einde komt door een hoger ingrijpen..
kees1965 26 April 2020
Zeeuwleeuw snapt niets van economie dat is duidelijk. De KLM had nog maximaal 7 dagen voor die om zou vallen. En dan? Er moeten dagelijks vliegtuigen (van de KLM) met medische apparatuur en mondkapjes naar Nederland. Nederland heeft al 100.000 mondkapjes per dag nodig en als 19 miljoen mensen een mondkapje gaan dragen maal 5 per dag dan heb je er veel meer nodig en juist daar is de KLM voor nodig. Hoe dan ook koste wat koste moet die openblijven. Ten eerste voor de corona en ten 2e voor de economie. Zonder KLM is er geen economie. De auto-industrie kan niet zonder de KLM b.v. Veen andere industrie ook niet. Boten duren te lang. KLM is dus de levensslagader van Nederland
Aceb 26 April 2020
Naar het schijnt is er een besluit genomen om KLM met 4 miljard te ondersteunen en volgens de top van KLM het bedrijf daarmee te redden. Een goede zaak, volgens mij en een verstandig besluit. Daarmee zouden +/- 33.000 werknemers, niet voor langere tijd de WW in hoeven, excl. de banen van nevenmaatschappijen, toeleveringsbedrijven etc. die daar nog bij zouden komen. Welliswaar maken deze werknemers inmiddels deel uit van de werktijd verkorting ( 90% bijbetaald ), maar dat is nog altijd beter dan vele maanden langer werkloos, waarvoor het rijk (UWV) voor op zou moeten draaien. Resteert de vraag, wat doen de Fransen om het bedrijf te redden, of laten we ons weer inpakken??
D2017 26 April 2020
Het is kiezen of delen; KLM/Air-France laten omvallen met minimaal 4- tot 500.000 te verliezen arbeidsplaatsen inclusief toeleveringsbedrijven of te hulp schieten om het zaakje overeind te houden ? President Macron van Frankrijk heeft KLM/Air-France alvast een saldo van 10 miljard toegezegd en Nederland dus inmiddels tot 4 miljard en vrij zeker oplopend...………………….!! Daarnaast zal ook "Schiphol" op de deur komen kloppen en ook daar zullen de nodige miljarden nodig zijn om te kunnen blijven functioneren maar daar wordt blijkbaar nog duister over gedaan hoe dat precies zit ? Het is het begin van een "biljarden" dans die het kabinet voor de kiezen zal gaan krijgen om vele ondernemingen die in zwaar weer terecht zijn/of gaan komen door het "Covid-19" virus, overeind te helpen houden. Het zal geen cadeautje zijn want terugbetalen staat hoog in de reglementering bij het verstrekken van financiële tegemoetkoming. Vliegtickets zullen wereldwijd vrijwel zeker zeer fors naar boven gaan, net zoals bij vele andere ondernemingen die noodgedwongen hun prijzen gigantisch zullen moeten gaan verhogen om te proberen aan eisen voor financiële hulp te kunnen gaan voldoen. Daarnaast zal het onvermijdelijk blijken dat tienduizenden bedrijven het niet meer zullen gaan redden en waarbij helaas ruim een miljoen arbeidsplaatsen voorlopig verloren zullen gaan. Zonder overheidshulp zal ook Nederland volledig in elkaar storten en dat gaat dus gelukkig niet gebeuren omdat Nederland in Europa het rijkste land blijkt te zijn dat moeiteloos in staat is om met een oplopend BNP vele problemen de baas te blijven. Dat is met diverse andere EU landen om ons heen wel anders gesteld; die houden inmiddels de handen op en hebben geen enkel middel om de malaise te overzien...……………..
Balie13 26 April 2020
Beste mensen, Nogmaals Klm is geen infrastructuur, Klm is een vliegtuigmaatschappij met als de RET ! Pomp aub hier geen geld in want dat is dweilen met de kraan open. Het is verschrikkelijk voor al die mensen die werken bij Klm maar het is gewoonweg een kansloze missie. Het zal een pleistertje op een open wond zijn die na een paar maanden of een jaar weer zal gaan bloeden. Steek ONS geld liever in goede gezondheidszorg: daar zul je op langere termijn veel meer profijt van hebben.......
Mr. Bean 26 April 2020
Sorry hoor, maar hier weer, de beste stuurlui staan aan wal, ben het hier met een paar personen eens, even doordenken is hier bij velen noodzakelijk, niet alléén maar gal spugen! Nog nooit gevlogen zeker. Werkgelegenheid staat hier ook voor duizenden op het spel ! Is dat niet belangrijk ? famcleas, Bert Kaiser, Aceb, D2017 en Kees1965 kijken tenminste verder in de toekomst.
Aceb 26 April 2020
Nee, maar. Geld steken in onze? gezondheidszorg? Welke gezondheidszorg danwel.? Vooralsnog zie ik geen verschil tussen een KLM, die geld krijgt en de huidige miljoenen vretende gezondheidszorg. Miljoenen, enplus worden er door de mensen betaald aan premie aan zorgverzekeraars, die van rottigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen en zelfs opperen om dividend uit te keren (aan wie). Met buffers, waar u en ik geen kaas gegeten van hebt. Met al hun kapitaal, geen vergoeding geven voor mensen die werkelijk ziek zijn, medicijnen niet dekken, waarvan mensen afhankelijk zijn. Meer aan hun kapitaal denken dan aan de gezondheid van mensen. Een zorg met miljoenen, ergens op een of andere bank liever negatieve rente betalen, dan medicijnen en speciale zorg. Een zorg, die in tijden van nood ( zoals heden ), niet opgewassen blijkt te zijn op genoeg bedden, beademings apparatuur en verzorging. Dat mensen met hartproblemen moeten wachten, vanwege een niet voorzien virus. Mensen met kanker hun "bretels" maar even op moeten houden?? Schande voor woorden, maar ze stikken van het geld. Nog meer en meer en meer en meer?
Aceb 26 April 2020
En zoals gebruikelijk, gevangen door eigen regelgeving, kiezen we ervoor om het geluk van mensen niet te honoreren, frustraties aan te wakkeren en zelfs het sterven van mensen op de koop toe te nemen. Alles afgemeten op geld en waardeloze macht. En eens op een dag, waarvan ik hoop,, toegang te krijgen tot een van de vele kamers van onze Heer, zal ik verslag doen, van hetgeen ik gezien heb op deze aarde.
RD10 26 April 2020
Wauw, de slaven van het globalisme zijn er vroeg bij deze ochtend. 72,7% van de aandelen is in private handen. Oftewel luchtvaartmaatschappijen als Delta Airlines en via vrije handel. In tijden van economische voorspoed strijken zijn gigantische bedragen op aan dividend. Frappante is dat in tijden van crisis de belastingbetaler in Nederland de portemonnee moet trekken. Volgens mij verward men KLM met Schiphol als het gaat om bijdrage aan de economische groei. Zo lang er vraag is naar vliegbewegingen zullen er bedrijven zijn die de vraag zullen beantwoorden. Of het KLM is of een ander maakt niet uit.
J. Davidse. 26 April 2020
GinaHeynze heeft groot gelijk, ik sluit me volledig bij haar woorden aan. Alle bedrijven willen groter, groter, groter. Dat is geen economie, dat is krankzinnige waanzin. Alles wordt massaal geproduceert, binnenkort kunnen we de maan volzetten met vliegtuigen die we hier niet kwijtkunnen. Of we gooien Amsterdam plat en maken daar Schiphol 2 van. Nee, groeien is geen economie, het einde is bereikt zegt het virus dat zich Corona laat noemen. En de 1,5 meter samenleving is natuurlijk krankzinnig, dan vervoert het ov en de vliegmaatschappijen een kwart minder mensen. Dat kan nooit kostendekkend, laat staan winstgevend. Het einde is nabij beste mensen, de heilige godheid Economische Groei, door veel egoïsten jarenlang aanbeden, is dood.
hosternokke. 26 April 2020
die vliegtuigen hoeven van mij nooit meer de lucht in. hou maar vakantie in eigen land, doe ik ook. niks mis mee. en nog goed voor het milieu ook.
wispelhuis 26 April 2020
Eet U ook Hollandse nieuwe met slagroom? Lekker hé?
Aceb 27 April 2020
Volgens onderzoek, zijn er in Nederland 13150000 mensen van 18 jaar en ouder in Nederland. Zij zijn verplicht een basisverzekering af te sluiten. De prijs van een basisverzekering is gemiddeld 125 Euro ( zonder verplicht eigen risico en eigen bijdrage, niet vergoedde kosten mee te rekenen ). Wat er per maand binnen komt bij de zorgverzekeraars is dus zowieso al 1643750000 Euro ( 1 miljard, 643 miljoen, 750 duizend ) per maand.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.