Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Verpleegkundigen mogen niet staken

3.688 stemmen | Geplaatst op 20 november 2019 | Website

Eens
16.6%
Oneens
83.4%

Reacties (18)

K. Nuks 20 November 2019
Wat moet het toch een geweldig gevoel geven dat je als bewindvoerder, zoals Bruno B. van Medische zorg, gewoon een veto kunt uitspreken: 'Als ik het goed begrijp wilt u meer geld. Mijn antwoord daarop is Njet!'. Het zou mij ook een warm gevoel geven wanneer ik dat richting de (o)verheid zou kunnen zeggen. 'Gut, u wilt meer belasting vangen wanneer ik tank? Njet! Meer belastingd voor de OZB? Njet! Meer Btw op alles wat ik koop? Njet! Meer belasting op.....' Vult u het verhaaltje zelf maar verder aan en kleur het plaatje. Jammer genoeg komt dat verhaaltje in het grote Vergeten Sprookjesboek terecht. On topic. Natuurlijk mogen verpleegkundigen staken. Maar ik stel voor dat ze dat selectief doen zodat de druk terecht komt daar waar deze thuishoort. Nu heeft elke patiënt er last van en die kunnen er niks aan doen dat 'men' in Den Haag zich onbuigzaam opstelt. Dus ik stel voor dat alleen bewindvoerders van Rijk, provincie, gemeenten, waterschappen, de bijbehorende volksvertegenwoordigers, de eerste twee tot drie ambtelijke managementlagen en alle familie in de eerste graag, wordt uitgesloten van behandeling tot de onderhandelingen hebben geleid tot een bevredigend resultaat. Wanneer je ten strijde trekt, tref dan de tegenstander waar het zeer doet. Niks werkt zo goed als een koekje van eigen deeg.
ut kruuwigentje 20 November 2019
De overheid geeft liever geld uit aan de Economische vluchtelingen handel , dan aan een hardwerkende groep van mensen ,die al jaren uitgekleed worden Hou deze mensen die het werk aan bed en tafel ,goed in ere,en haal daar die verdomde bovenlaag van een opvreters van Managers en betweters weg, laat het geld gaan ,naar wie het verdiend En staken Ja ,maar tref niet de Patient , die is het er wel mee eens
wispelhuis 20 November 2019
Ik denk dat de minister nog helemaal niet in beeld is. Het is een zaak tussen ziekenhuizen en personeel.
GinaHeynze 20 November 2019
Iedereen heeft het recht om te staken vind ik. Zijn ze gered met meer salaris dan? Kunnen ze dan plotseling de werkdruk wel aan? Extra geld denk ik moet dan besteedt worden aan meer personeel. De lonen in de zorg zijn helemaal niet laag maar de werkdruk is veel te hoog.
savage 20 November 2019
Voor alle werknemers die zwaar werk doen moet de werkdruk verlaagd worden. Met meer geld krijgen heeft dat geen nut. Dan veranderd er niets. Maar de druk zal altijd blijven als de hogere bazen de druk op de mensen houd. Eens een loonslaaf altijd een loonslaaf. Zal nooit veranderen.
RD10 20 November 2019
OK Boomer (voor alle milenials onder ons)
annemien123 20 November 2019
@GinaHeynze. Jij zegt dat de lonen niet laag zijn, nou ik weet wel beter. Het is een honger loontje, ze moeten zoveel werk verzetten das niet normaal. dus meer loon zou niet verkeerd zijn. En er zal geld moeten komen voor meer personeel, dan pas kan de werkdruk verlaagd worden. Als jij werkt heb je misschien een luizenbaantje zonder werkdruk, dus dan heb je weinig te zeggen over te weinig loon
MarkJohan 20 November 2019
Iedereen heeft het Recht om te staken staat in onze Grond wet Graag geen Onzin stellingen meer die tegen onze grondwet in gaan
GinaHeynze 20 November 2019
@annemien123...Ze hebben geen hongerloon. Ze moeten te hard werken. Meer loon maakt het werk niet lichter. Mijn luizenbaan zonder werkdruk staat hier niet ter discussie trouwens. Ik heb in de zorg gewerkt en ik vond mijn loon prima en ook goede toeslagen. Als jij dat loon laag vind kun je misschien beter je kerstpakket ook zelf houden ipv weg geven aan de minder bedeelden.
Epi Cures 20 November 2019
RD10: ga je spelletjes ergens anders op het internet spelen?
K. Nuks 20 November 2019
@ MarkJohan - Je zou het denken dat het in de Grondwet staat. Maar helaas, dat staat er niet in. Wel het recht tot vereniging in art. 8 hoofdstuk 1. Op grond van dat recht konden de boeren protesteren in Den Haag. Je kunt wel terugvallen op het Europees Sociaal Handvest. Daarin staat in artikel 6 lid 4 dat je als werknemer mag staken als werkgevers en vakbonden het niet eens worden over de inhoud van de CAO. Let op, dat stakingen niet gesteund door vakbonden (wilde staking) er niet in staan. In het Handvest staan ook beperkingen genoemd. Artikel 31 noemt ze op. Bij wet kunnen er beperkingen zijn wanneer door de staking rechten of vrijheden van anderen geschonden worden, ter bescherming van het algemeen belang, de nationale veiligheid, algemene publieke gezondheid of morele zeden. Kortom, een beetje creatieve politicus vindt moeiteloos een reden om bij wet vast te laten leggen dat staken helemaal niet kan in geval zus of zo. Leuk hé? Je krijgt het recht om te staken maar dat wordt vervolgens moeiteloos uitgehold.
nakuru 20 November 2019
Natuurlijk moeten verpleegkundigen staken. Wie vind van niet moet maar eens een paar jaar in de verpleging gaan werken, dan zullen ze wel anders piepen.
annemien123 20 November 2019
@GinaHeynze, ik zit niet in de zorg, ik heb een wereld baan. Veel reizen, vliegen, en wat er nog meer bijkomt. Dit is een baan die iedereen zou willen hebben. Ik kreeg hem zo in mijn schoot geworpen en heb uiteraard geen nee gezegd. En het salaris is giga. Dus ik klaag niet en het kerstpakket is ook giga vandaar dat ik het weggeef.
plets 20 November 2019
I(k ben niet zo voor staken, maar soms kan je je niet anders uiten. Ik denk dat ze daar in het Haagie niet weten hoe belangrijk verplegend personeel is. Laat ze eens nadenken daar over wat ze allemaal afgepakt hebben in de loop van de laatste jaren. En met minder personeel moet men toch iedereen zien te helpen. Ik vind niet dat hoger loon beter is, maar wel verlaging van de loonbelasting. Meer loon is immers ook meer loonbelasting ! Al die moderne ideeën zijn meestal door mensen die praktijkervaring hebben al uitgeprobeerd, maar wegens ondeugdelijkheid ter zijde geschoven. Ik denk ook dat we eens beter moeten uitkijken dat er geen onnodige medicijnen worden uitgeschreven, dat zou wel eens goed kunnen uitpakken.
RD10 20 November 2019
epi cures: kusje ;-)
wijari 20 November 2019
Nee hoor ons verplegend personeel klaagt/staakt ook niet. Onze hulp nu ook niet, kan je niet maken zeggen zei. Veel dames uit onze familiekring werken in de zorg, onze jonge buurvrouw ook. Wijkverpleegster internist, verstandelijk gehandicaptenzorg, schatten onbetaalbaar.
MarkJohan 21 November 2019
@K. Nuks Artikel 9: Vrijheid van vergadering en betoging ...
K. Nuks 21 November 2019
@ MarkJohan - Art. 9 vermeldt ook niet het stakingsrecht. Wel recht van vergadering en betoging. Kijk naar de uitleg van art. 9 en u zult zien dat het niet het recht tot staken dekt. Ik noemde art. 8. Dat was onjuist. Daarin heeft u volkomen gelijk.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.