Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De AOW-leeftijd kan best stijgen

4.253 stemmen | Geplaatst op 1 november 2019 | Website

Eens
6.7%
Oneens
93.3%

Reacties (17)

K. Nuks 01 November 2019
AOW - Algemene Ouderdomswet. Oorspronkelijk een idee van Willem Drees als noodwet ingevoerd en door zijn opvolger omgevormd tot de AOW. De AOW is een volksverzekering. De wortels echter gaan terug naar Otto von Bismarck, de grondlegger van het Duitse keizerrijk. Tientallen jaren kon je als burger rekenen dat je 'ging trekken van Drees' als je 65 werd. Maar onder het mensen-zijn-productiemiddelen-en-mogen-niets-kosten-principe van de 'liberale' VVD en hun medetrawanten (thans CDA en D66) is de hele oudedagsvoorziening drastisch uitgekleed. Mensen motten geld opbrengen voor de staat en wanneer de dat niet langer kunnen, mogen ze niets kosten. Dat principe wordt tot op het bot toegepast. Behalve voor ambtenaren die er vaak nog vroeger uit kunnen dan pakweg een stratenmaker of bouwvakker die gewoon door moet tot dik na zijn 65e. Voorbeelden genoeg in mijn directe omgeving. En nu blijkt volgens het CBS dat de gemiddelde levensverwachting wel een week stijgt! Nou, dat schept kansen om weer aan de leeftijdknop te draaien. Gelukkig maar dat de Staat DDR Nederlanden op de kleintjes let. Jammer dat ze er zo selectief mee omgaan met dat op de kleintjes letten; Wij (politiek, ambtenarij en grootkapitaal) worden ruim voorzien en zij (lees de burger) hangt erbij en moet maar zien hoe de asem in de keel houden..
Geel Hesje 01 November 2019
Nee. Terug op 65 jaar en het prepensioen en de vut weer invoeren en wie 40 jaar gewerkt heeft gaat zowiezo met volledig pensioen. Met uitzondering van mensen die zware arbeid verricht hebben die mogen reeds na 35 jaar met pensioen en ambtenaren en politici mogen pas na 45 jaar met pensioen. Dit kan betaald worden door het met terug werkende kracht afschaffen van alle wachtgeld regelingen en die te vervangen voor WW en daarna bijstand.
Energetica Natura 01 November 2019
Ik ben het helemaal eens met Geel Hesje, lekker terug naar het oude. De pensioenverzekeraars hebben verkeerde beleggingen gedaan met ons geld waardoor ze de AOW-leeftijd maar steeds hoger maken. Inderdaad afhankelijk van je baan, na 40 jaar max. werken lekker met pensioen zodat de nieuwe generatie het kan overnemen. Wachtgeld is al helemaal van de zotten... pff. er zijn zoveel dingen waar ze geld uit kunnen halen.
mr. Puma 01 November 2019
Heer K. Nuks, ik moet je corrigeren op je opruiende bericht. Helaas moet de ambtenarij ook werken tot 67 (zwart op wit helaas). Dus geef geen vertekend beeld van de werkelijkheid. ik zou als ik jou was eens beter om je heen kijken. Er is gestolen uit de pensioenpot van de ambtenaren, die niets hadden in te brengen (lees berichten in serieuze kranten). Wel kan de leeftijd makkelijk worden teruggebracht naar een jaar of 63. Er zijn genoeg mensen die naar hier komen om te profiteren. Laat die voor ons in Nederland werken en de zorgkosten terugverdienen, en dan kan men onze pensioenleeftijd terugbrengen.
mr. Puma 01 November 2019
# Geel hesje geldt ook voor jou. Makkelijk afgeven op die groep weer. Kies nu eens een eigen groep. Ongenuanceerd roepen helpt tolerantie in onze maatschappij niet.
hanshofman 01 November 2019
Het mooiste zou zijn iedereen na 40 jaar daadwerkelijk werken met pensioen.. Helaas dat is voorbij en dat draait de overheid mede onder druk van het burger uitmelkbedrijf EU niet terug. Natuurlijk als onze eigen overheid dat zou willen kan het wel terug naar 45 jaar werken en dan AOW. Ja, sorry dat betgekend dus voor wie pas op zijn/haar 25e gaat werken tot 70 jaar door gaan. Maar ook dat de gemiddelde handarbeider die meestal op 15-17 jaar begint met werken er met 60-62 uit kan. Dat zou zeer redelijk zijn en zeker haalbaar. Geld is er genoeg, gezien ons land miljarden naar de EU betaalt en regelmatig voor totaal onzinnige gesubsidieerde projecten bij de div. lidstaten. Houd men hier het kasboekje goed op orde.. NL schuift wel bij voor de corrupte en chaotische leden.
P2020 01 November 2019
Hoe zou het gesteld zijn met de pensioenvoorzieningen in de ons omringende Eurolanden ? Wanneer gaan daar de pensioenleeftijden in ? En welke AOW bedragen zijn daar aangekoppeld ? En hoe worden in die landen de pensioengelden verzameld ? Dit ter vergelijking met de Nederlandse variant alwaar het geld van de pensioenfondsen tegen de plinten klotst en alwaar zij van de "Staat Der Nederlanden" zich als een soort "armoedzaaiers" zou moeten gedragen; ach toch ! Het is alweer de Europese regelgeving die de ingang van de pensioengerechtigde leeftijd heeft bepaald en alwaar vrijwel geen enkel Europees land zich aan wenst te storen; behalve alweer Europees Grootbetaler Nederland; het sulletje van de klas. Net als de "stikstof hysterie" en zo meer van die zaken waar in de ons omringende landen vrijwel geen aandacht voor is.
K. Nuks 01 November 2019
@ mr. Puma - Krijg ik 1000 Euro per ambtenaar die ik persoonlijk ken die er ruim voor zijn 65e uit is gegaan? Maak je borst maar nat.
GinaHeynze 01 November 2019
Werken met je hoofd kan ook zwaar zijn. Als je "met je handen" werkt dan stop je om 5 uur. Dan ben je lichamelijk moe en kun je rusten. Als je "met je hoofd" werkt dan zit er om 5 uur niet een knopje wat je uit kunt zetten. Ook zittend werk brengt problemen met zich mee als je 65 bent is je concentratievermogen ook niet meer wat het geweest is. Na 40 dienstjaren of met 65 jaar in pensioen leek mij altijd prima maar ja...Het gaat niet zo zijn.
B.Jordens 01 November 2019
mr. Puma U betaald niets, Wij betalen Uw salaris, wij betalen uw belasting, wij betalen uw AOW, wij betalen alles voor U. Wij zijn de boeren, de bouwvakkers, industrie en allen anderen niet ambtenaren. Als dank valt U ons steeds meer lastig met allemaal onzinnige regels en wetten. Zodat het lijkt of wij Uw slaven zijn en U de slavendrijver. Met daarboven de elite, de z.g. ministers.
mr. Puma 01 November 2019
Heer B.jordens wederom een man zonder enige vorm van hoe de real world in elkaar steekt. Zwak om een groep maar weer af te zeiken. Waarschijnlijk is uw werk en denk niveau die van een slak. Generaliseer niet steeds. Makkelijk hoor. Reageer alleen op de stelling. Maar u bent te dom om dat te lezen.
kees1965 01 November 2019
Nee de AOW moet verlaagd worden naar 60. En als het 65 woed dan moet je al op 58 jaar een dag minder mogen werken en op 62 nog een dag minder. Deze regeling was er voor mijn collega's die er nu gebruik van maken. Die van 62 jaar werken nu 3 dagen per week. Veel mensen zeggen dat je na 40 jaar werken met pensioen mag, maar veel mensen zijn dan al kapot en versleten. De mensen die met de handen werken. Ik werk nu al 22 jaar bij deze baas en ben 54 jaar en bouw al 22 jaar pensioen op. De eerste 14 jaar heb ik voor uitzendbureau's gewerkt zonder pensioen op te bouwen. Wat je toen aan geld kreeg was te weinig om van te sparen. En MR Puma de ambtenarij hoeft vaak niet te werken tot 67 jaar. Vaak worden ze afgekocht met een regeling of gouden handdruk. Krijgen ze die niet dan regelen ze die wel. En ook voor ambtenaren zou ik willen eisen 40 jaar gewerkt dus vanaf je 30ste tot je 70ste
mr. Puma 01 November 2019
Jammer Kees, het is de top waarje over praat niet over de gewone groep. Verkeerde beeldvorming. En helaas moet die groep als voorbeeld voor Nederland gewoon tot 67. Er zijn in t verleden idd mensen eerder vertrokken maar tegenwoordig zeker niet
hanshofman 01 November 2019
kees1965 bij een normaal uitzendbureau betaal je ook pensioenpremie.. (+ aow premie) Dus dat zou ik nog maar eens natrekken...
Aceb 01 November 2019
NEE, Gewoon nee. De AOW leeftijd moet niet verhoogd worden, evenmin de pensioen leeftijd. Het CBS mag dan wel via HUN normen conclusies trekken over de levensverwachting in de komende jaren. Als ik regelmatig op mensenlinq kijk en zie hoeveel mensen de 65 jaar nog niet eens halen (elke dag weer), dan zet ik vraagtekens bij de manier hoe ze deze verwachting "berekenen" en aldus bepalen. Voorts heb ik er moeite mee, dat een levensverwachting wordt ingeschat, maar er geen enkele ruimte is(en dus ook niet bij CBS wordt meegenomen) over de conditie waarop men dan verkeerd. Al met al. Je kunt wel oud(er) worden, maar kun je nog aan de prestaties voldoen. Werkgevers zouden dan zg " moeten zorgen voor passend werk binnen het bedrijf". Daar komt in de praktijk niks van terecht. Gewoon dus weer een staaltje van halfslachtig en slap beleid, waarbij zoals gewoonlijk de voorkeur wordt gegeven aan geld ipv. mensen. Vooralsnog, als iemand langer wilt werken dan... geen probleem, maar zeker geen AOW - en pensioenleeftijds verhoging!!!
Peritum ? 01 November 2019
En wederom is de groep ‘ babyboomers’ verneukt door deze regering! Alleen deze groep wordt keer op keer de dupe van het wanbeleid van ‘ Rutte’s ‘ kabinetten! Waarom moeten juist zij deze klappen steeds opvangen? Of het nu over langer werken of minder inkomen gaat, pensioenkortingen etc.etc., steeds is het deze groep die de klappen moet opvangen. Het moet verdomme een keer genoeg zijn en dat punt is nu bereikt
nakuru 01 November 2019
Aow leeftijd moet zakken en de Aow uitkeringen naar boven. Dat moet de boodschap zijn.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.


Oh Oh...
Zo te zien gebruik je een adblocker.

We begrijpen je voorkeur om ZeelandNet bannervrij te bekijken. Maar ja, we zijn wel afhankelijk van advertenties om onze website rendabel te houden. Zo kun je o.a. nieuwsartikelen gratis blijven lezen.

Zou je willen overwegen ons te whitelisten, zodat we de content kunnen blijven bieden waarvoor je vandaag naar ZeelandNet kwam?

Dank je wel!