Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Kamer wil verbod op 'homogenezing'

3.269 stemmen | Geplaatst op 29 mei 2019 | Website

Eens
81%
Oneens
19%

Reacties (28)

Joris Davidse. 29 May 2019
Dankzij de sterke banden met de COC-propagandamachine komt het kabinet met dit soort plannen. Alles wat een negatief beeld van de homo-beweging zou kunnen geven moet uitgeroeit worden. Het extremistische COC heeft zulke nauwe banden met het kabinet dat het gewoon eng is. Geen enkele lobbyende belangenclub krijgt zoveel voor elkaar als deze zodat het regeringsbeleid constant erop gericht is het homo-zijn te verheerlijken. Op de basisschool komen deze predikers al langs om kinderen die nog totaal niets met sexualiteit hebben over te halen hun gedachtegoed te omarmen. 'Wie de jeugd heeft heeft de toekomst'. Was dit toevallig ook niet de slogan van de Hitler-jugend in '40-'45? De wet om kindjes verplicht te indoctrineren voor de belangen van het COC was zeer snel geregeld, terwijl lessen die van levensbelang kunnen zijn zoals schoolzwemmen en EHBO/reanimatie nooit verplicht zijn gesteld. Kwestie van prioriteiten: Liever seks met personen van hetzelfde geslacht promoten dan leren hoe je jezelf of een ander kan redden in een levensbedreigende situatie.
Geel Hesje 29 May 2019
@Joris : Dit kabinet is met name bezig met het zaaien van tweedracht en het zaaien van haat tussen allerlei tegenpolen. Het al meer dan 2000 jaar oude verdeel-en-heers systeem heeft na de introductie van de TV met het internet en de sociale media een geheel nieuwe dimensie gekregen. Massa-hypnose is daarbij een zeer veel gebruikte techniek en inderdaad kinderen indoctrineren is tevens ook al duizenden jaren een goed werkend systeem gebleken. Maar misschien komt het pro-homo zijn van dit kabinet ook wel door de persoonlijke sexuele voorkeur van onze premier zelf ;-)
Baltimore 29 May 2019
Eens, iemands sexuele geaardheid valt niet te genezen. Het is namelijk geen ziekte. Tegenstanders van n verbod komen vooral uit religieuze hoek, inderdaad een hoek waar de algemene ontwikkeling flink achterloopt diverse gebieden. Gelukkig zijn er steeds minder achterlijken dan mensen die zich wel ontwikkelen.
P@trick 29 May 2019
Nou Baltimore als he de reactie leest miet je toch stellen dat devZeeuwen nog behoorlijk achterlijk zijn
famclaes 29 May 2019
Dit is vast een grap
annemien123 29 May 2019
@P@trick ik denk dat jij niet spoort. Zeeuwen zijn mensen die absoluut niet achterlijk zijn zo als jij schrijft. Ik denk dat je bij jezelf te rade moet gaan en jij behoorlijk achterlijk bent, dat kan niet anders.
FoortdR 29 May 2019
Wat is lezen toch moeilijk. Wat indoctrinatie van kinderen ermee te maken heeft, ontgaat mij ten enenmale. In het artikel staat juist: Wie probeert op welke manier dan ook de seksuele voorkeur van iemand te veranderen, moet daarvoor worden bestraft, vindt een Kamermeerderheid. Dus ook geen indoctrinatie op school met het oogmerk om iemand homo te maken. Acceptatie en tolerantie is natuurlijk wat anders. Laat iedereen zijn wie hij/zij wil. Maar niet die ultra gelovigen, die denken dat je met een pilletje of anderszins iemands geaardheid kunt veranderen. Dat is hetzelfde als een Ajax-supporter omturnen in een Feijenoord-fan. Dat gaat dus nooit lukken.
Fatsoen 29 May 2019
Als de geschiedenis ons iets geleerd heeft, als je een gezond verstand hebt ten inste, is dat religie al eeuwen de bron is van al het kwaad!
hanshofman 29 May 2019
Indoctrinatie en manipulatie is wel degelijk bezig wat de homo lobby betreft. Afgelopen winter nog in Nijmegen in de bibliotheek en op meer en meer scholen in Nederland komen ze vertellen dat dit allemaal normaal is. Maar het is en blijft niet normaal. Heb je ooit een man een kind zien krijgen... hoe wil je dat doen als 2 mannen of 2 vrouwen samen gaan. Nee, dan moet er een vrouw of een man ingeleend worden.. Het is geen ziekte, maar het is een onreine geest die de mens van het beeld van zijn/haar schepper wil weg halen. En dat vind de homo lobby tergend, want die hebben niet met hun schepper. Ook onze overheid roept over godsdienst vrijheid maar het is dat de CU, SGP en CDA er nog zitten anders was NL al een totaal losgeslagen atheïstisch land als Sodom en Gomorra geworden. Ik denk ook dat de meeste reacties hier boven geen homo's zijn gezien wat men schrijft. Als God mensen kan en wil genezen, dan doet Hij dat.. en daar heeft Hij geen pillen voor nodig, zoals iemand hier schrijft. Ik heb persoonlijk ervaren dat God vandaag nog geneest. Ik kan ok begrijpen dat mensen die God niet persoonlijk kennen, dat die niet begrijpen wie Hij is en wat Hij kan doen. Hij heeft de mens wel een vrije keuze gegeven, maar wel met de gevolgen die uit die keuze voort komen. God dwingt niemand omdat Hij liefde is en dat heeft Hij bewezen en bewijst Hij nog iedere dag aan wie gelooft. Dat West-Europa Hem verlaten heeft is jammer, want met name in Azië en Afrika groeit de gelovige gemeenschap gestaag.
Allem 29 May 2019
Homofilie wordt tegenwoordig gepresenteerd als iets doodnormaals. Sterker nog, als je zegt dat homo zijn iets tegennatuurlijkst is, wordt je bestempeld als ouderwets of niet meer van deze tijd etc. Op de tv zie je niet anders dan homo's, schijnt iedereen ook doodnormaal te vinden. Voor mij is het nog steeds een afwijking. Maar hoe staan die tolerante Nederlanders tegen de eveneens sexuele afwijking pedofilie? Dan zijn ze ineens minder tolerant. Terwijl het in feite ook een sexuele afwijking is net als homofilie.
K. Nuks 29 May 2019
Het zal me werkelijk een rotzorg zijn of iemand homo, lesbo of hetero is. De seksuele geaardheid van een persoon definieert die persoon niet en hoe deze omgaat met zijn omgeving. Het is simpelweg een van de vele onderdelen die een mens tot mens maakt. Verder maakt het me ook niet uit of iemand wel of niet naar de kerk gaat, wel of niet gelovig is zolang ze hun zienswijze maar niet opdringen, of erger nog, dwingend willen opleggen, desnoods bij wet, aan anderen. Jammer genoeg zijn de confessionelen een andere mening toegedaan; 'homo-genezing' is zo'n uiting. Dat is van dezelfde orde als de opschudding onder confessionelen over de blote vrouw op de poster voor het Film by the Sea-festival of het uitzenden van de film Deep Throat. In Nederland hebben we een Grondwet (voor wat dat waard is) waarin de kernwaarden van onze samenleving zijn vastgelegd. Dat in die kernwaarden ook christelijke waarden doorklinken is logisch omdat onze maatschappij, historisch gezien sterke wortels heeft in die traditie. Wanneer confessionelen onder sociale of andere druk, mensen een homo-genezing opleggen, schenden zij de grondbeginselen van onze burgerrechten. Er is al veel wetgeving die het schenden daarvan strafbaar stelt. Aanvullende wetgeving is dus niet nodig. Veel confessionelen zeggen dat het homo-dom thans wordt verheerlijkt. Hetzelfde zou je kunnen zeggen van het hetero-dom door de eeuwen heen. Tenslotte nog dit. Confessionelen geven hun geloofswaarden wel vaker voorrang boven de waarden die in onze Grondwet staan. Bepaalde partijen, bijvoorbeeld de SGP, hebben dat zelfs in hun fundamentele grondvesten vastgelegd. Je zou je moeten afvragen of ze de toegang tot bestuurlijke kringen niet ontzegd zouden moeten worden. Net als overigens andere partijen die in den gronde onze Grondwet niet wensen te respecteren. We hebben immers een scheiding van kerk en staat.
wispelhuis 29 May 2019
@K.Nuks: vaak ben ik het een beetje met U eens, soms totaal niet. Maar deze keer beschrijft U het op de enige juiste wijze, hulde, want het kon niet beter zo verwoord worden. Dank.
FoortdR 29 May 2019
Ik zie dat de visie op deze stelling wordt bepaald door het geloven over het al dan niet bestaan van iets dat God wordt genoemd. Waarom moet de minderheid (de God-gelovers) bepalen wat de meerderheid in Nederland moet denken? Wil je in God geloven? Ga vooral je gang, maar val vooral anderen daar niet mee lastig.
RD10 29 May 2019
Wat K.Nuks zegt is precies zoals het is. Mijn toevoeging: Deze wet is symbool politiek. Puur emotie. Doel is om verdeeldheid te zaaien middels identiteit politiek. Trap er niet in, mensen. Laat je niet gek maken.
Jati 29 May 2019
K.Nuks, dank....goed omschreven. @Allem....??????
Ron625 29 May 2019
Liever 2 mensen die van elkaar houden, op wat voor manier dan ook, dan 2 mensen die elkaar haten.
Geel Hesje 29 May 2019
@FoortdR : U spreekt van "acceptatie en tolerantie" en "laat iedereen zijn wie hij/zij wil" maar eergisteren had u het toch echt over heel wat anders "Rokers moeten zo snel als mogelijk als paria's van de samenleving worden bestempeld" ... Kunt dat even aan iedereen uitleggen graag ?
Jati 29 May 2019
gepost zonder af te maken, sorry. @Allem, hoe maak je in hemelsnaam de sprong van de ene naar de andere seksuele afwijking? (ja mensen, afwijking is goed gezegd, het is niet het gemiddelde namelijk, dus afwijking houdt geen oordeel in verder van mijn kant) Een pedofiel wil iets met kinderen, daar gaat het dus over vrije keuze en een kind heeft die vrije keuze niet omdat het kind mentaal niet genoeg ontwikkeld is. Pedoseksuelen zijn strafbaar, en daar ligt onze grens, daar ligt onze tolerantie over de ene afwijking wel en de andere niet. Net als dat je geen relaties tussen bijvoorbeeld patiënten en zorgverleners mag hebben, de vrije keus is daarbij op zijn minst gezegd discutabel te noemen. Een homo is net zo dood-normaal als een katholiek, beide een minderheid, beide getolereerd....absurd toch??
Gustin81 29 May 2019
Eens. Wat doet iemands seksualiteit ertoe? We leven in een democratie... toch? Of toch niet...
DouweTrant 29 May 2019
Al wat jaartjes geleden liet ik mij in een homo-genezingscentrum behandelen voor mijn crypto-homofiele neigingen. Dat was in Arnemuiden! Tevergeefs, ik bleek een verstokte heterofiele figuur te zijn die ook weleens naar een aantrekkelijke man keek, maar dan vooral naar zo eentje die erin slaagde die dames te versieren waar ik zelf alleen maar van kon dromen! Daarom helemaal eens met Hans H. Een mus laat zich nou eenmaal niet paren met een spreeuw! Soms vraag ik mij af: Wat zou er toch gebeuren als een orthodox christen en een volslagen agnost samen een kindje weten te maken? Hans weet het!
annemien123 29 May 2019
Ben ik het helemaal mee eens, en die het er niet mee eens zijn die kun je zo met je neus aanwijzen. Dat zijn de refro's en de zwarte kousen figuren, maar ja die zijn niet wijzer die leven nog anno 1500. Die denken dat het een ziekte is maar das niet waar. Je bent homo, lesbisch, transgender, biseksueel en noem maar op. Daar is niks verkeerds aan. En wie er anders over denkt heeft vette dikke pech.
mikel66 29 May 2019
homo,s zijn een apart volk,ze kunnen zich niet voortplanten maar er komen er steeds meer
FoortdR 29 May 2019
Maar natuurlijk, Geel Hesje. Het is heel simpel! Een roker is iemand die (bewust) de gezondheid van anderen in gevaar brengt als hij rookt in bijzijn van die anderen, ook als die daar niet om gevraagd hebben. Iemand die homo is, brengt niemand in gevaar. Mede hierom is homo hater dominee Steven Anderson de toegang tot ons land geweigerd. Want zegt U nou toch zelf, iemand die een geloof aanhangt dat stamt uit de tijd dat iedereen geloofde dat de wereld plat is, is echt niet meer van deze tijd (geldt trouwens voor alle religies, behalve dat van de Kerk van het Vliegend Spaghettimonster, maar dat is weer een ander verhaal).
wijari 29 May 2019
Wat een dwaas geklets. Dat zijn de refo's en die zwarte kousen figuren, maar ja die zijn niet wijzer die leven nog anno 1500. Die denken dat het een ziekte is maar dat is niet waar. Ben je arts?
Xessy 29 May 2019
Ik heb maar één opmerking en dat is: W?wat een stelletje engnekken zitten er tussen de comments!!
BigFoot666 29 May 2019
ik hoop vurig, dat er nu ook een refo-genezing aan zit te komen ...
annemien123 29 May 2019
@BigFoot666, dat zal wel niet gebeuren maar van mij mag het hoor. Die mensen zijn gehersenspoeld en weten niet wat er allemaal speelt. Daarom denken ze dat dit een ziekte is en genezen kan worden. Hoe dom kunnen ze zijn.
hanshofman 30 May 2019
Hoezo geen indoctrinatie en manipulatie vanuit de homo lobby?? Lees het volgende artikel: Een golf van indoctrinatie gaat door Europa. Ook de wereld van Disney is niet veilig. Disneyland Parijs zal op 1 juni aanstaande het toneel zijn van een ‘Gay Pride’ die duidelijk niet kindvriendelijk genoemd kan worden. Behalve in Frankrijk, zal er ook een Gay-evenement plaatsvinden in Orlando, Florida (VS) van 13-15 augustus. Op de officiële site van Disney World worden deelnemers van de ‘Magical Pride’ in Parijs aangespoord: “kleed je zoals in je dromen, voel je geweldig en geniet van het park zoals nooit tevoren met de kleuren van de regenboog”. De evenementenparken van Disney zijn een speciale plek voor gezinnen – en vooral voor de kinderen – vrij van ideologie (normaliter), waar de kleinsten hun favoriete Disney-figuren kunnen ontmoeten. En het is precies daar waar de LHBT-lobby nu haar ideologie wil opdringen. Dit gaat te ver en we kunnen hen niet toestaan om onze kinderen te indoctrineren in een omgeving die geschikt moet zijn voor alle gezinnen. Dit komt niet uit de lucht vallen. Sinds 1991 heeft het LHBT-collectief zich gericht op het organiseren van onofficiële evenementen in de parken rond de datum van de Gay Pride, waarvan Disneyland profiteerde door de extra bezoekers die hier speciaal voor kwamen. Daarnaast willen ze Disney ervan overtuigen om een homoseksueel karakter te introduceren, en dan het liefste de onder kinderen populaire Elsa van Frozen. Om tegen deze gang van zaken te protesteren, vraag ik je te tekenen. We moeten een halt toeroepen aan de golf van indoctrinatie die binnendringt in de wereld van onschuldig kindervermaak!
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.