Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De tunnel moet tolvrij

4.336 stemmen | Geplaatst op 14 februari 2019 | Website

Eens
84.6%
Oneens
15.4%

Reacties (21)

famclaes 14 February 2019
Het is natuurlijk belachelijk dat een deel van Nederland altijd moet betalen om naar de rest van Nederland te reizen, ik neem aan dat zij ook belasting en wegenbelasting betalen net als iedereen
fiat124sport 14 February 2019
Het is belachelijk dat wij moeten betalen om in de rest van het land te moeten komen. Als straks dat tol heffen in belgie gaat beginnen zijn we helemaal gestraft om hier te wonen.( zeer slechte zaak) We zitten dan ingesloten. In de afgelopen jaren is de tunnel wel grotendeels terug betaald. Tijd om de tunnel tolvrij te maken of voor mensen in zeeuws vlaanderen tol vrij te maken. Dat is eerlijk . Het is echt slecht dat wij hier altijd moeten betalen. Afschaffen die tol en wel per direct!
Mister Blue 14 February 2019
jaaaa leuk kunnen we op vakantie naar de overkant het is nou nog te duur !
Baltimore 14 February 2019
Wat n gejank. Toen er nog veren waren klaagde niemand dat er betaald moest worden. Kon je niet aan de overkant komen vanwege storm of omdat het te laat was nam je dit voor lief of reed je over Antwerpen. Nou ligt er een 24/7 verbinding en loopt nog iedereen te zeiken. Ga dan verhuizen of hou gewoon je bakkes
Mister Blue 14 February 2019
zooo baltimore heb je slecht geslapen
Looijaard 14 February 2019
De tunnel tolvrij zou niet verkeerd zijn. Wij Zeeuws-Vlamingen moeten altijd betalen willen we weg kunnen. Al was de tunnel maar tolvrij voor de Zeeuws-Vlamingen, wel kunnen aantonen dat je in Zeeuws-Vlaanderen woont. De rest die er niet woont gewoon betalen.
K. Nuks 14 February 2019
Het argument bij uitstek dat altijd gehanteerd werd door zowel de Provincie Zeeland als de NV Westerscheldetunnel was dat de tunnel zogenaamd een regionaal/lokaal karakter zou hebben. Niks is minder waar; niet toen hij geopend werd in 2003 en zeker niet anno 2019. Het aantal passages per dag 2018: ± 20.700. Tegen het laagste T-Tag tarief haalt de NV Westerscheldetunnel minimaal op per dag € 78.500. Maal 365 is dat 28,7 miljoen per jaar. Let wel, dan is er geen vrachtauto, auto tegen normaal tarief of auto met caravan doorheen gegaan. In 2014, met aanzienlijk minder passages, werd in dat boekjaar 10 miljoen winst gemaakt. Wanneer je de tunnel tolvrij maakt spaart dat aanzienlijk op de personele kosten en het in stand houden van het tolsysteem. De kosten dalen aanzienlijk. Aan de andere kant moet het ding wel onderhouden worden. Dat komt toch op een of andere manier tot ten laste van de burger. Bijvoorbeeld via de provinciale Zeeuwse opcenten op de wegenbelasting wanneer de tunnel als een 'regionale' verbinding gezien wordt. Dat is hij niet en dus hoort de tunnel in beheer bij het Rijk te komen zodat de lasten gespreid worden over alle (potentiële) gebruikers. En realiseer je ook dat nu de winst naar de Provincie Zeeland gaat. Valt dat weg hebben ze een gat in hun begroting. En dan weten we allemaal hoe dat wordt 'opgelost'. Nu betaalt de gebruiker en is het zichtbaar wat dat kost. Straks wordt dat onzichtbaar verrekend en heb je totaal geen zicht wat er met het belastinggeld gebeurt.
P@trick 14 February 2019
Zeeuws Vlamingen moeten altijd betalen om naar de rest van Nederland te kunnen, Het bekende Calimero-effect: ik is klein en jullie zijn groot. Wordt dan Zeeland bedoeld, want de rest is toch via Antwerpen bereikbaar? Overigens moet een Walchenaar ook tol betalen als die snel naar Gent wil ( al zou ik niet weten waarom, maar dat terzijde).
Mister Blue 14 February 2019
rustig mensen het is dierendag vandaag een dag vol liefde!
DouweTrant 14 February 2019
Sitin in de tunnel,Mister Blue?
maaijer 14 February 2019
Gewoon de tunnel vrij voor alle Nederlanders, in (bijna) alle andere landen moeten wij ook tol betalen.
Adrie Koppejan 14 February 2019
Ik snap wel dat er nu nog tol betaald moet worden, maar probeer die zo laag mogelijk te houden. Op de duur wordt het wel tolvrij net als de Zeelandbrug..
Looijaard 14 February 2019
Veel duimen naar beneden, wat een zwart gallige mensen allemaal, hahaha
ggrootjans 14 February 2019
Jammer dat zeeuws vlaanderen niet in de randstad ligt anders was de tunnel allang tolvrij. Sterker nog. Er zou nooit tol betaald hoeven worden
ESF 14 February 2019
Douwe Trant haha kunnen er wel een paar in ja :-D
the_street 14 February 2019
De tunnel niet tolvrij, maar een laag toltarief voor inwoners van Zeeland en voor veelgebruikers. De rest van de wereld volle mep laten betalen voor o.a. salaris tunnelpersoneel en onderhoud de rest in de pot algemene middelen van de Provincie. Anders zal dat uit de belastingopbrengsten moeten komen en mogen ' wij 'Zeeuwen daar voor bloeden..
Merietje.. 14 February 2019
vlissingen.. Vroeger gingen we best wel vaak naar de overkant.. was altijd leuk ,met de boot.. een dagje Sluis, een dagje KNokke. en zo.. Maar sinds de boot niet meer vaart. Ben ik niet meer aan de overkant geweest.... DE lol is er af.. Soms mijmer ik nog wel eens.. van hoe het vroeger was... Maar tijden veranderen. ......DE vraag was? iets over een tunnel.. het boeit me niet...
Kwek 14 February 2019
Tja, als de tunnel tolvrij wordt, moet het geld ergens anders vandaan komen. Of dat beter is, is de vraag. Nu heb je nog de keus om wel of niet door de tunnel te gaan. Nederland is wat dat betreft niet slecht met z'n snelwegen die nog altijd tolvrij zijn. De meeste Europese landen betaal je tol.
Mister Blue 14 February 2019
goed zo merietje zo is het ! zoals het vroeger was lekker een broodje eten peukje roken haren in de wind heerlijk ik genoot er altijd van het is gewoon triest hoe alles verziek is
Jan met de korte achternaam 14 February 2019
Ik vind niet dat de tunnel tolvrij moet worden tenzij hij onderhoudsvrij is en zonder personeel. Zolang er personeel werkt wat graag op zijn tijd geld wil hebben op de bankrekening en er af en toe periodiek onderhoud nodig is en ook dingen vervangen moeten worden moet er geld binnen komen. En dat mag nooit op het bordje komen van mensen die nooit door de tunnel gaan. Als ik door de Liefkenshoek tunnel rijd vind ik het heel normaal om mee te betalen aan het onderhoud en personeel. Zo hoort dat gewoon.Ik kom nooit op Schouwen Duiveland en snap nog steeds niet dat ik mee moet betalen voor die brug daar. Het is het zelfde met de zorgverzekering. Als man wil je toch niet betalen voor kraamzorg. Dat moet uit je pakket en onbeperkte fysio er in.
ESF 14 February 2019
Precies Jan, kraamzorg enkel door zwangeren laten bekostigen, dat zal ze leren de fukkers :-D
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.