Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Mag je je mobiel gebruiken in een Tesla met autopilot?

2.976 stemmen | Geplaatst op 8 november 2018 | Website

Ja
9.4%
Nee
90.6%

Reacties (13)

Frank2 08 November 2018
Nee, dat mag niet. Ook een Tesla is een automobiel en daar mag je je telefoon niet gebruiken.
nautiek 08 November 2018
Je mag de gsm niet vasthouden,en dus is bellen strafbaar,tenzij handsfree
Looijaard 08 November 2018
Een auto is een auto, wat voor merk het ook is, of het nu een tesla, volkswagen of fiat is, je weet dat je niet mag bellen of je telefoon vast mag houden in de auto. Dat is al een hele tijd zo. Dus waarom zou het bij een tesla wel mogen. Is dat een bijzondere auto of zo.
trex 08 November 2018
Heb ooit al een in een Tesla Model S mogen rijden (Klein stukje). Ging om de P100D, Dat ding is echt razend snel. Ook de autopilot mogen ervaren tijdens die proefrit maar dat is toch best wel een raar/eng moment om de auto zelf te zien rijden. Ik zou zelf nooit een mobiel gebruiken in een rijdend voertuig (ook al heeft deze lane assist of autopilot), zelfs niet als passagier. Ondanks dat de autopilot van tesla erg handig voor bijvoorbeeld lange ritjes is het echter wel zeer belangrijk dat je je aandacht altijd op de weg houdt. Het Autopilot systeem is goed maar niet perfect. Er staan genoeg video's online dat het fout gaat met de autopilot omdat de sensoren op dat moment in een andere situatie 'denken' te zitten. Gevolg? Een ruk aan het stuur of een afdwaling van de weghelft door de Autopilot. Tesla zegt zelf ook tegen hun cliënten dat ze op moeten blijven letten als ze de autopilot aanzetten. Maar veel mensen geven hier helaas geen gehoor aan...
Fatsoen 08 November 2018
Nee. Wat een achterlijke vraag. Alsof er honderden Tesla's hier rondrijden.
D2017 08 November 2018
Een totaal overbodige vraagstelling; het is, zover ik weet, ronduit verboden en strafbaar om in de auto, dus ook de Tesla, je "mobiel te hanteren". Handsfree is wel toegestaan; bij veel vrij jonge voertuigen is een druk op het knopje op het stuurwiel voldoende om de oproep eventueel binnen te halen. Ik maak er vrijwel nooit gebruik. Laatst, onderweg weg van Breda naar Hulst diverse voertuigen gepasseerd waarin men ijverig in de weer was met hun mobieltje op het stuur; levensgevaarlijk...……………………………...
wispelhuis 08 November 2018
Ik heb nog nooit mijn mobiel gebruikt in een Tesla met autopilot.
famclaes 08 November 2018
Wat deze meneer doet is natuurlijk het uitlokken van een proces, een tesla is een moderne auto en ik neem aan dat die is uitgerust met een Bluetooth verbinding met het audiosysteem dus is het helemaal niet nodig om met je gsm in je hand te zitten.
wijari 08 November 2018
Nee, maar je word af geleid. Opletten als je auto rijdt.
Peritum ? 08 November 2018
Eerst maar een zien of ik ooit een Tesla zal bezitten, dan pas hoef ik me zorgen te maken of ik m'n mobiel mag gebruiken of niet. Gezien de torenhoge ptijs van deze mobiel verwacht ik er een gratis ' navigator' in menselijke vorm bij, dus zal ik m'n mobiel wel mogen gebruiken.
FoortdR 08 November 2018
Natuurlijk mag dat. Zolang je maar stilstaat.
K. Nuks 08 November 2018
De autoindustrie lokt de consument met auto's die steeds meer zelf kunnen. De suggestie wordt gewekt dat het voertuig het allemaal beter kan dan de chauffeur. Zogenaamd dan. Want uiteindelijk staat er in de kleine lettertjes dat je als bestuurder altijd eindverantwoordelijk bent, dat wel. Dat is een lastige situatie. Want wanneer je, zogenaamd, niet langer zelf hoeft te rijden, wat gaat het brein dan doen? Antwoord, iets anders zoals pielen met je telefoon of je laptop. De bedoeling zal wel zijn dat je het systeem voortdurend controleert. Maar dat is nu precies het probleem. Ons brein is daar niet op ingericht. In de burgerluchtvaart is men daar al lang en breed achter. Automatisering wordt zo ingewikkeld dat zeer hoog opgeleide, ervaren en goed getrainde piloten het systeem niet langer doorgronden. Wanneer je degemiddelde chauffeur vraagt wat alle lampje op het dashboard allemaal betekenen, zal een groot deel het antwoord schuldig blijven over een aanzienlijk deel daarvan. Maar de automatisering in de auto rukt op en daarmee de druk op de chauffeur om de systemen te kennen, te overzien en te beslissen wanneer of in welke situatie de automatisering te kort kan schieten en hij zelf 'het stuur in handen moet nemen'. Dan hebben we het nog niet gehad over ethische kwesties zoals beslissen in noodsituaties; rij ik die ene fietser van de weg of kies ik voor een frontale botsing met een auto met gezin erin? En de wetgever hobbelt, naar goed gebruik, weer achteraan. De beste remedie is dat chauffeurs hun aandacht onverdeeld richten op het veilig besturen van hun voertuig en alleen passieve systemen als bijvoorbeeld ABS en tractioncontrol op de achtergrond meehelpen.
Jan met de korte achternaam 08 November 2018
In princiepe zeg ik dat het wel moet kunnen. De auto rijs autonoom en de kans dat je moet ingrijpen is 1 op 100.000. Volkomen veilig. Maar men kan slecht zien aan de buitenkant of het een aitonoom bestuurde auto is. Tesla heeft wel merktekens maar meestal gaat het zo snel dat je daar geen tijd voor hebt om naar te kijken als agent. En een camera die flitst bij bobiel gebruik heeft geen onderscheid. Om die reden moet het gewoon verboden blijven. Ooit zat de bestuurder een keer achterin de Tesla de krant te lezen. Het kan wel maar mag niet. Maar over 10 jaar is 10% autonoom bestuurd denk ik. Fatsoen, in Nederland rijden er zeker al honderden rond. In zeeland alleen al 30 denk ik. Regelmatig kom ik ze tegen
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.