Jezus werd geboren met Pasen
Klopt
Klopt niet
Reacties (27)
Maja21
01 April 2018
Daar is niks van waar, Peritum, dat was in juni! Me zus in juni, je zus in september!
Zomervliegje
01 April 2018
Dat mensen zich tot op de dag vandaag nog steeds verschillen achter iets dat wat religie is. Dit soort onzin heeft de meeste oorlogen in de wereld veroorzaakt. Mensen die bang en geen vertrouwen hebben in zichzelf vind het veilig terug te vallen op een god. Dat wij weldenkende mensen nog steeds deze onzin geloven wat een façade. Dus nee zal vast wel een een of andere vent geboren zijn maar een god aub doe even gewoon.
wispelhuis
01 April 2018
Eindelijk! Nieuwe wet maakt einde aan 1 april-grappen.
http://politiek.tpo.nl/2018/03/28/nieuwe-wet-maakt-einde-aan-1-april-grappen/
Zomervliegje
01 April 2018
Je ziet wel alle gehersenspoelde mensen op de duimpjes omlaag drukken. Echter valt hun ook niets te verwijten, immers weten ze niet beter en gaat dat generatie op generatie, en dat al eeuwen lang. Toch gek hè dat we zoveel kunnen verklaren maar deze man nog nooit gezien? Ja in sprookjes. Angsthazen voor de dood, zelf geen keuzes kunnen en durven maken. Ondertussen roepen dat ze hem hebben "gezien " en gesproken. Klinkt bij alsof al deze mensen een psychose hebben. Hahaha Juist ja dingen waarnemen die er niet zijn ja in hun hoofd.
hanshofman
01 April 2018
De Here Jezus is waarlijk opgestaan en leeft ook in mijn hart. 42 jaar terug (toen 24) kwam ik bewust tot geloof en nam Hem en Zijn woord aan. Dat heeft mijn leven veranderd, genezen van div. zaken als, minderwaardigheids complex (door het vele gepest op school), hoogte vrees, later van een kraakbeenafwijking in beide knieën,... Dat sommigen lelijk doen over Jezus en de bijbel komt omdat zij Hem niet kennen, en nooit de kans hebben gegeven en nooit aan Hem hebben gevraagd Zich aan hen te openbaren. Die daag ik dan ook hier en nu uit dat eens te vragen "Jezus/God als U werkelijk bestaat, toon dat dan aan mij". Dus als je de moed hebt lelijk te doen, heb dan ook het lef, God, Jezus dit te vragen. Wanneer Jezus werd geboren? Niet in de winter in ieder geval, want de herders waren buiten in het veld bij hun kudde schapen. De maand is ook niet belangrijk, dat zijn alleen maar religieuze discussies die tot niets leiden. Dat God in Jezus naar de aarde afdaalde om Zich tijdelijk als mens onder mensen te tonen. Dat Hij vrijwillig Zijn leven aflegde uit onvoorwaardelijke liefde voor jou en mij op het kruis, en dat Hij na 3 dagen opstond uit de dood en leeft om jou en mij vrij te maken en geestelijk opnieuw geboren te worden zodat je een heel nieuw en een werkelijk vrij leven krijgt, vergeven over je verleden, een hele nieuw kans, in relatie met Hem. Daar gaat het om. Niet om data enz... niet om religieuze uiterlijkheden. Maar om een persoonlijke relatie met God door het geloofs vertrouwen in Jezus. Nee, Hij neemt niet al je problemen weg, maar wil je wel helpen je problemen en zorgen te overwinnen. Dat is mijn ervaring in de afgelopen 42 jaar.
Shebilly
01 April 2018
Kan er nooit eens respect getoond worden met de godsdienstige vrijheid? Waarom moet er gespot worden op dat gebied? En Jezus was met Pasen opgestaan en niet geboren. In feiten staat nergens in geschreven dat Jezus op 25 december geboren is. Toch werd er kerst gevierd. Wat het ene feit niet klopt. Jezus werd eerst gekruisigd op goeie vrijdag en dat klopt, dan word hij op de Sabbatdag begraven en de volgende dag staat hij op. Maar er staat in de bijbel dat hij op de derde dag op zou staan uit de dood. En of het een verzinsel is of niet, wie dit beweerd die kent God en Jezus niet. Maar met alle respect. Geloof is vrijblijvend maar hou ook rekening met anderen.
Jerina....
01 April 2018
Ik denk dat de kinderen in midden Afrika wel elke dag aan god vragen geef mij water en eten..En nooit luister hij.........
hanshofman,--waarom zou jezus niet in de winter geboren zijn?? over welke winter heb je het dan?Als het in NL winter is. Is het elders weer zomer..Of denk je dat jezus in Zeeland is geboren??? Weet je hoe groot de zon is??695.700 km...die hij kon schapen in 1 dag...... maar bij de aarde kon hij de dijken niet schapen.. Liet iedereen verzuipen met de zondvloed..... hij kon een aarde schapen in 1 dag,,, maar een ark was weer te veel gevraagd...daar had hij mensen handen voor nodig...............Echt het hele verhaal is zulke grote onzin.....Dat er nog mensen zijn die in deze onzin geloven...Hele oorlogen worden er over uit gevochten.. En voor wat? Voor de liefde van iemand die niet bestaat......Stel heee,IK zeg stel dat er een god zou bestaan... Dan is het de grootste moordenaar aller tijden zijn .. denk aan de zondvloed, denk aan alle oorlogen, die hij kan tegen houden... maar nooit iets van zich laat horen...
D2017
01 April 2018
Als kind geloofde wij in Sinterklaas, later werd dat die allemachtige God die het aan macht scheen en schijnt te ontbreken ten tijde van de Tsunami, oorlogen, moorden, verkrachtingen en ga zo maar door dus met die allemacht schijnt toch iets mis te zijn want de Duivel kan hij duidelijk niet aan. Desalniettemin respecteer ik ieders overtuiging zolang het fatsoen de hoofdmoot vormt.
Jerina....
01 April 2018
Mensen uit Alaska zijn heel erg blij. dat adam of eva van de verkeerde appel at.. en dat er plots klap- kleding gedragen moest worden...stel je toch eens voor dat er ik Koude landen nog steeds naakt gelopen werd...
Jan met de korte achternaam
01 April 2018
Ik geloof totaal niet terwijl ik vroeger wel zo ben opgevoed. Maar ik ben gaan onderzoeken en er achter gekomen dat het geloof en alles wat er in de bijbel staat nooit kan hebben plaatsgevonden. god schiep de aarde in 6 dagen b.v. eerst de mensen en daarna de dieren. Klopt niet. Volgens de wetenschap die alle bewijzen heeft zijn er skeletten gevonden van mensen die 800.000 jaar geleden zijn begraven. De bijbel zegt 6000 jaar is de wereld. Skeletten van dieren zijn al 160 miljoen jaar geleden overleden dus waren veel ouder. Het verhaal van Adam en Eva klopt dus van geen kanten. Bewijs genoeg gevonden.
Zelfs de Paus sprak laatst wijze woorden: je denkt toch niet dat god de aarde in 6 dagen geschapen heeft volgens het verhaal in de bijbel? God is geen tovenaar die alles met een toverstafje kan toveren in 6 dagen. Waarschijnlijk heeft god gebruik gemaakt van de oerknal. Aldus de Paus die er weer een draai aan wil geven en erkent dat de bijbel een sprookjesboek is
Zomervliegje
01 April 2018
Jezus niet kennen? Nee natuurlijk ken je hem, Ik en andere niet. Ik ben hem namelijk nooit echt bij de Lidl tegengekomen. Respect voor religie lees ik zo ook hier. Waarom dan geen respect voor de anders denkende? Beetje hypocriet gedrag!! Het geloof in welke vorm dan ook is voor mij een vlucht om ergens houvast aan te hebben omdat met denkt het alleen niet te redden. Heb zelf ook veel meegemaakt sta voor alles open maar ben wel een realistisch persoon. Van de week op school ook. De kinderen kregen een stukje stokbrood de juf zei eet maar lekker op jongens in de trant van Jezus lichaam.. serieus???? Doe normaal die komt gewoon uit een fabriek en is daar of waar dan ook afgebakken. Sorry dan vraag ik mij af wie is hier nou gek. ;)
famclaes
01 April 2018
Wat mij nog het meeste stoort aan de meeste reacties die ik hier lees is dat al die miljarden gelovigen, christen, moslims, boeddhisten en wat niet meer zei, allemaal versleten worden als dom en achterlijk, over arrogantie gesproken.
Zomervliegje
01 April 2018
Arrogantie heeft hier niets mee te maken. (Jezelf beter voelen want dat is arrogantie) is totaal geen sprake. Ik voel mij in geen enkel opzicht beter dan iemand die wel gelooft. Echter zijn er gewoonweg vele wetenschappelijke onderzoeken gedaan en kunnen deze dingen dan ook ontkracht worden. Heeft ook met een stukje intelligentie en realistisch denken.Zo ook het boedisme is een levensovertuiging en geen godsdienst in de vorm zoals de andere religies.
Popey 1
01 April 2018
Ik heb het alweer gezien,....de verdraagzaamheid,wordt niet ver(gedragen).
Weinig empathie,......meestal opgeblazen ego's,en arrogantie.
Jammer eigenlijk.
ik ga ervan uit dat er niet kan worden gediscussieerd over welke religie dan ook,want een ieder denkt dat zijn of haar geloof de juiste is,...weer jammer.
Prettige paasdagen iedereen.
hanshofman
01 April 2018
Zomervliegje: Jezus en Zijn werkelijke volgelingen voelen zich beslist niet beter dan de ander. Jezus kwam als een dienaar, gaf Zijn leven zelfs voor de ander... Ware volgelingen volgen Jezus in woord en daad... Iemand roept hier weer zie al die oorlogen... Oorlogen worden niet door de volgelingen van Jezus begonnen, maar helaas wel vaak door religieuze politieke groeperingen. Iemand anders roept hier iets over De Ark van Noach... Noach heeft 100 jaar aan die ark gebouwd en 100 jaar (in God opdracht) de mensen hun leven in orde te maken met God en zich af te keren van de zonden, als ze gewoon geluisterd hadden had niemand verdronken. God wil niet de dood van de mens op welke manier dan ook, maar de mens kiest vaak zelf voor de dood. (het gescheiden zijn van God, dus geestelijk dood zijn) "Het loon wat de zonden geeft is (dus deze) dood, maar de genade van God (vergeving enz.) is het eeuwige leven' Jezus wil dus niemands dood..! De goddelozen voeren politieke en door satanisch gedreven oorlogen zoals we dagelijks zien op de tv...
Boterblommeken
02 April 2018
Er wordt altijd om respect gevraagd voor geloof en de gelovigen. Andersom schijnt dat vaak erg moeilijk te zijn.
Popey 1
02 April 2018
Wilhelmus 13,kan je een overhemd nog aan het bovenste knoopje nog dicht krijgen?
Ik vraag het maar ,misschien heb je een te dikke nek.
Fatsoen
02 April 2018
Het is allang wetenschappelijk bewezen dat mensen die geloven dommer zijn dan zij die niet geloven in iets onzichtbaars en waar geen enkel bewijs voor bestaat.
Napoleone
02 April 2018
" En jezus liet de lamme lopen en de blinde zien" maar om maar iets te noemen; de kinderafdeling oncologie weet hij niet te vinden!
Jan met de korte achternaam
02 April 2018
Farmcleas de miljarden gelovigen waar jij het over hebt zijn ook allemaal oerstom om achter een niet bestaand wezen aan te lopen en maar te geloven dat het bestaat. Het christendom is 6000 jaar. De Islam is minder oud. De mensheid is 800.000 jaar oud. Er zijn namelijk skeletten gevonden van 800.000 jaar geleden. Die mensen hadden geen god of sommigen weer andere goden. Het geloof is zon 6000 jaar geleden ontstaan. Daarvoor leefden de mensen 800.000 jaar ook gelukkig