Vaderschapsverlof moet minimaal 10 dagen zijn
Eens
Oneens
Reacties (14)
Rijsdijk
27 April 2017
Waarom dat collectief betaald zou moeten worden ontgaat me compleet. Je kiest zelf voor kinderen, je kent de consequenties van te voren. Wanneer je die consequenties die dat allemaal heeft, niet wil, moet je geen kinderen nemen. Ouders zijn PRIMAIR zelf verantwoordelijk. Niet de maatschappij.
Bovendien is er dan de bemoeienis vanuit Brussel. Waar bemoeien die lui zich mee? Laat ze dingen regelen die veel belangrijker zijn zoals de grenzen bewaken die zo lek zijn als een mandje, de Brexit, het dreigende vertrek van Frankrijk, de wankele positie van de Euro, Oost-Europese landen die wel de lasten naast zich neer leggen maar wel profiteren van de lusten, het gelazer met Turkije, de onstopbare immigratiestroom uit zo ongeveer de hele wereld, geen gezamenlijk beleid op defensie, sociaal vlak, onderwijs, criminaliteitsbestrijding, etc., etc.. Waar worden die lui eigen voor betaald?
makado
27 April 2017
Die lui worden betaald om koffie met elkaar te drinken. Nou nog niet eens betaald, zakken vullen doen ze daar, en regeltjes verzinnen wat wij wel en niet mogen. Ze moeten eerst eens doen waar ze voor aangenomen zijn en als dat klaar is, moeten ze regeltjes gaan bedenken waar de burgers( jan met de pet ) beter van wordt.
wispelhuis
27 April 2017
Misschien is twee dagen ook wel erg weinig. Daar hebben we hier wel reacties van vrouwen voor nodig, en niet dat mannengebral van: wat kost dat?
K.Tramper
27 April 2017
Vind ik wel in andere landen is het 3 maanden zelfs. Dit word van hogerhand nu teruggesnoeid naar 10 dagen. Gelijke monniken gelijke kappen. Als de kraamhulp weg is kan de vader die dagen goed invullen samen met zijn vrouw. Dus ik vind dat je ze in overleg met je baas flexibel moet kunnen opnemen. B.V. 2 dagen gelijk voor aangifte en 8 dagen nadat de hulp weg is.
bung
27 April 2017
ben het met rijsdijk 100% eens. en heb je kinderen? voed ze zelf op en besteed ze niet uit aan opvang centra. straks weten die kinderen niet eens wie nu de echte pa of ma zijn.
wispelhuis
27 April 2017
En wat met de carrière van de vrouw? Zijn jullie allemaal uit de ijstijd of wat?
peter.nl
27 April 2017
ik vindt dit echt niet kunnen, denk ook eens aan de mensen die geen kinderen kunnen krijgen om wat voor rede dan ook, die worden dan ook nog eens gestraft om dat hun dat niet krijgen, maar wel waarschijnlijk voor moeten betalen, net zo als de kinderbijslag, die betalen wij met ze allen, dus dit mag van tafel van mij.
neem maar vrij van je vrije dagen en als je die niet heb werk je maar over net zo als een ander, en laat een ander er niet voor bloeden.
wijari
27 April 2017
Mijn eigen mening, het was heerlijk om alleen te zijn met de baby, kraamhulp weg en papa naar zijn werk.
Lekker alles doen op welke tijd dan ook, uitrusten dutje doen samen met de baby enz.
Daardoor ben je ook weer snel opgeknapt.
oerzeeuw
27 April 2017
daar ben ik het mee eens. waarom moeten anderen meebetalen aan de wensen van anderen ? is dat iets dat nog uit het naoorlogse fok programma rest ? een programma dat ondanks alle biljoenen aan kinderbijstand slechts een geboortecijfer van 1.2 of 1.3 had en dus niets uithaalde om de nederlandse bevolking weer op pijl te krijgen na de slachtingen van WO2 ? Gastarbeiders zouden dan de oplossing bieden voor de onwillige nederlandersdie maar geen kinderen wilden en niet hard werken maar luieren op het strand en op vakantie naar het buitenland, en de dikste wagen van de straat natuurlijk, maar het wel vanzelfsprekend vonden dat een ander daar aan moest meebetalen . goed, die eeuw is nu al een tijdje voorbij en er is helemaal geen noodzaak voor nieuwe gastarbeiders want er is nog steeds veel werkloosheid.daarnaast blijken de gastarbeiders zich wel als heel vrije gasten te gedragen en in het gasthuis wel grote gezinnen baarden die ondanks het slechte en onderbetaalde werk dat ze toegeworpen werd floreerden als geen ander. wat dus inhoud dat ouders meer geld geven d,m,v, de kinderbijstand averechts werkt en beter eerder als later gestopt moet worden voor de beter bedeelden die maar niet willen behalve krijgen en die het blijkbaar toch ergens anders aan hebben uitgegeven dan die gastarbeiders van toen. nog een reden dus om die fokpremies af te schaffen.
ze zorgen maar lekker voor hun eigen kroost maar ik denk dat iedereen wel weet hoe veel ouders van nu voor hun koters zorgen. gewoon niet dus.
oerzeeuw
27 April 2017
@ wispelhuis, wat is er dan met die carriére vrouw ? heeft die haar eicellen ingevroren tot de volgende ijstijd of wat bedoelt u ? Die heeft toch haar carriëre ? kan ze van haar dikke salaris mooi meebetalen aan het nest van anderen.
oerzeeuw
27 April 2017
ik las trouwens dat ze tegenwoordig eicellen in een plastic zak opkweken tot volledige babies dus wat moeten we nog met moeders ?
Boterblommeken
27 April 2017
Als je tegen bent om reden dat kinderen krijgen zelf betaald moet worden ben je dan ook tegen kinderbijslag? Vraag ik me zo af. Ik eigenlijk wel.
oerzeeuw
28 April 2017
alleen mensen die kinderen willen of krijgen willen kinderbijstand, handje ophouden om je nazaten te bekostigen, dat geeft pas een goede frisse start van het leven van je kind, de ouders geven alvast het goede voorbeeld, als een slaaf afhankelijk zijn van armoede voorzieningen. het geeft goed weer wat voor soort ouders het dan zijn, bedelaars. nee, het recht op voortplanting moet vanzelfsprekend alleen voor de rijken zijn want die hebben nu eenmaal superieur dna, en dat uberras wordt bepaald door economische redenen. dit is al bewezen met de middeleeuwse adel en hun bekende inteelt verschijnselen, want die zijn stinkende rijk en dat is het bewijs. had je zelf maar geld moeten hebben voor een kind.
wordt die vervulling van je leven te duur ? dan is er altijd nog die vervuld leven pil als u het beu bent te werken voor een ander zijn kroost.