Er moeten meer agenten de weg op om verkeersovertreders aan te houden
Eens
Oneens
Reacties (51)
SIB
21 April 2017
Prima voorstel. Boetes fors omhoog en rijbewijs sneller innemen. ( Voorbeeld nemen aan Noorwegen)
Boterblommeken
21 April 2017
Daar is geen beginnen aan. Dan mogen ze op elke straathoek wel een agent zetten.
Boterblommeken
21 April 2017
Misschien een meldpunt maken zodat ze de echte pijnpunten eruit kunnen halen en daar eens extra posten.
famclaes
21 April 2017
Zolang er nog meer dan 650 doden in het verkeer vallen is dat zeker hard nodig en zeker als je nagaat dat de wegen steeds beter worden en de auto's steeds veiliger, de enige onzekere factor is dan nog de mensen in het verkeer dus dan is het goed om daar meer aandacht aan te geven.
makado
21 April 2017
Ik wil wel under cover om boetes uit te delen hoor, er rijden er zoveel te hard, en er zitten er zoveel te bellen, een auto op een invalide plaats parkeren zonder invalideparkeerkaart, en ga zo maar door. Dit moet aangepakt worden. Boetes flink omhoog en niet te zuinig.
JeDe
21 April 2017
Maja, ik rij inderdaad wel eens te hard, maar de sukkelaars op de weg zijn erger.
famclaes
21 April 2017
Ja JeDe en daarom moeten er meer agenten op de weg want te hard rijden is een verkeersovertreding
JeDe
21 April 2017
fam, dat is precies de reden dat er niet op hardrijden maar op slechtrijden gecontroleerd moet worden.
r0n.
21 April 2017
JeDe, reken eens uit, hoeveel meter je extra remweg hebt, wanneer je 10km te hard rijdt en als je dan toch aan het rekenen bent, reken dan ook eens je tijd winst en extra brandstof verbruik uit.
Wanneer je dat doet, zul je schrikken.............
Waar ik een voorstander van ben, is dat het tijd wordt, om de fietsers ook (eindelijk weer) eens aan te pakken.
Een fietser hier in het dorp die richting aangeeft is een uitzondering, het gevolg is dat ook auto's het steeds minder gaan doen.
Een één-richtingsverkeer straat wordt door fietsers gewoon vanaf de verkeerde kant ingereden, zeg je dar iets van, dan krijg je een grote mond.
Het gaat over veiligheid, dat is iets dat iedereen aangaat en waar iedereen iets van mag en moet zeggen.
Maja21
21 April 2017
JeDe: hardrijders, sukkelaars, andere verkeersovertreders, ze moeten gewoon allemaal aangepakt worden. Jij dus ook! Te hard rijden is óók slecht rijden!
JeDe
21 April 2017
Maja, weet je wat voor zootje er van gemaakt is met verkeersborden, er is geen touw aan vast te knopen, daar 130, daar 100, daar 120, soms is het niet te zien hoeveel.
Als ze dit nu eens allemaal naar 120 km/u zouden brengen, dan wordt het veel rustiger op de weg. De remweg weer ik heus wel, Ron, rijdt al 35 jr. zonder brokken.
makado
21 April 2017
Zo ook het richting aangeven op een rotonde, hoe vaak doen ze het goed. Een rotonde is een rechte weg waar je niet links vanaf kan. En wat zie je dan ze gevenrichting aan naar links en gaan de rotonde driekwart rond en gaan er dan vanaf zonder richting aan te geven waar ze er vanaf gaan. Staan wij voor de kat zijn genotsgleuf te wachten. Alleen richting aangeven als je eraf gaat en niet anders. Laat ze dat nu eens goed in hun oren knopen.
tiscrea ©
21 April 2017
Ik ben anders blij als een automobilist op een rotonde ook links richting aangeeft en je er zeker van bent dat hij bewust richting aangeeft en je niet voor verrassingen komt te staan. Ik doe het zelf ook altijd om het tegemoetkomend verkeer te laten weten dat ik NIET afsla en ze dus moeten wachten. Ik geef ook rechts aan om aan te geven dat ik de rotonde verlaat. Als dat fout is prima. Ik vind het gewoon duidelijker voor iedereen. Dat er vaker op mobieltjes wordt gecontroleerd vind ik prima, want laatst zat er bijna iemand bij me op de achterband, omdat hij zo druk met zijn mobiel bezig was. Ik vind het eng om dat in je achteruitkijkspiegel te zien.
r0n.
21 April 2017
Bij het verlaten va een rotonde moet je altijd richting aangeven naar rechts. Neem je een rotonde voor 3/4 (meestal links af) dan mag je bij het oprijden van de rotonde linksaf richting aangeven, maar bij het verlaten van de rotonde moet je toch rechts richting aangeven.
Dat links richting aangeven wordt door (alle ?) rijscholen tegenwoordig geadviseerd/aangeleerd.
JeDe
21 April 2017
Makado, volkomen gelijk, in Nederland is er geen uniforme regel voor links richting aangeven voor rotondes, als je in Belgie of Duitsland richting naar links geeft voor de rotonde riskeer je een boete.
Volkomen overbodig, richting aangeven naar links. In elk geval in buitenland niet doen.
Maja21
21 April 2017
JeDe, je bent allerlei uitvluchten aan het bedenken om maar te hard te kunnen rijden. Ik ben het met je eens dat het een zootje is in Nederland wat betreft de maximumsnelheid, maar juist omdat je dat weet, moet je dat extra in de gaten houden!
JeDe
21 April 2017
Maja, ik ben niet zo'n verkeershufter als je denkt, heb gemiddeld 1x per 2 jaar een bekeuring voor hardrijden, en dan is het nog meestal voor nog minder dan 7 km/u.
Maar om een bordenoerwoud te creeeren om maar bekeuringen te kunnen schrijven vind ik niet zo netjes van de overheid.
Maja21
21 April 2017
JeDe, ik heb nog nooit een bekeuring gehad voor te hard rijden! Voor iedere bekeuring die je krijgt heb je al veek vaker te hard gereden maar ben je niet gepakt. Ook dit is weer een uitvlucht.
JeDe
21 April 2017
Maja, hoeveel rijd jij op een jaar?
Dit gaat niet over uitvluchten, jij denkt dat ik niet goed rij.
Maja21
21 April 2017
Je rijdt misschien verder wel goed, maar wel te hard. En ja, ik vind dit uitvluchten, omdat je niet wil inzien dat te hard rijden asociaal en gevaarlijk is. En ik rij behoorlijk veel en heb 24 jaar mijn rijbewijs. Ook mijn man zit veel op de weg en heeft nog maar één keer een bekeuring gehad. Ik vind iedere twee jaar een boete voor te hard rijden gewoon veel.
wijari
21 April 2017
Vanaf mijn 21 ste jaar rijd ik auto, ben nu 75 ,twee keer een bekeuring gekregen, te hard gereden om op tijd door groene stoplicht te komen en ja toen reed ik te hard.
En één keer in Goes geparkeerd op een plaats voor vergunning houders, het bord niet gezien was aan het praten met mijn moeder.
Dat was een hele dure grap 100 gulden toen nog.
Doe liever iets anders met mijn geld.
Zomervliegje
21 April 2017
Als je een 2 baans rotonde hebt en je wilt driekwart moet je wel degelijk je knipperlicht links aandoen. Als je dan bijna bij de afslag bent verwissel je van baan dus de buitenste en geef je rechts aan.
hanshofman
21 April 2017
Het zou geweldig zijn als er meer agenten op de nog loslopende criminelen die nog een straf uit moeten zitten gezet zou worden... beter dan achter een achterlichtje en 2-3 km te hard rijden aan gaan... Ook zou het geweldig zijn als er een duidelijke verbodsregel kwam voor telefonerende mensen op de fiets zoals de vele tientallen jongeren die naar en van school rijden midden op de weg met hun neus in de telefoon en soms geërgerd kijken als ze gestoord worden...
Zomervliegje
21 April 2017
Overigens weet ik niet of dit verplicht is maar ik heb dat destijds tijdens mijn theorie en praktijk zo moeten leren. Het CBR heeft hanteert dezeen regel in de boeken die ik toen had. Als dat zo aangeleerd is blijf je dat doen omdat je niet beter weet. Ook is mij geleerd dat ik een naderende 2 balans rotonde altijd als een kruispunt moest zien en dan kun je dus linksaf en moet je dus gewoon links aangeven. Zo zie jer dus als iedereen andere regels heeft en of toepast je dus ongelukken krijgt omdat iedereen het dus anders doet.
J.Vet
21 April 2017
Je hoort wel vaker grappen over dat de belgen slecht rijden, Maar hier in NL kunnen ze er daarom ook wat van zeg. simpele dingen als op tijdje licht aan , ook overdag bij mist of iets , bent dan altijd zichtbaar net als richting aangeven. ( rij zelf altijd met licht aan ) geef je mede weg gebruiken gewoon de kans om te zien wat je wilt doen. en er niet vanuit gaan dat een ander je gedachte kan lezen. Maar goed als je al te lui bent om tijdens het auto rijden, die stengel aan je stuur te bedienen he ! :D ( een rotonde gelde de zelfde regels als een kruis punt in basis, ga je links geeft dan ook links richting aan , heb je 2 banen en moet je links . ga dan op de binnenste ring rijden , en ga voor je afslag netjes naar rechts niet tijdens het afslaan :D . Geef een ander de ruimte die je zelf ook van een ander verwacht in het verkeer. beetje wedezijds respect op de weg kom je een eind mee !
makado
21 April 2017
tiscrea dan ben jij net zo dom als die andere om richting aan te geven naar links, je kan niet links op een rotonde alleen maar rechts. We hoeven niet te wachten als je geen richting aan geeft want we weten dat je dat gewoon door rijd en er niet afgaat. Die regel is door 1 af andere eikel in het leven geroepen om links af te slaan en dat slaat nergens op. DUS ALLEEN RICHTING AAN GEVEN ALS JE ER AF GAAT EN ANDERS NIET.
havma
21 April 2017
ben het helemaal eens met tiscrea, je kunt goed zien hoever iemand de rotonde neemt, knipperlicht naar links is minstens driekwart rond, duidelijk voor verkeer dat achter je rijdt en voor verkeer dat in wil voegen, dat heeft niets te maken met linksaf slaan. gewoon duidelijkheid voor medeweggebruikers en tegenwoordig wordt het ook zo aangeleerd bij nieuwe bestuurders.
r0n.
21 April 2017
@makado: Jij noemt het dom, maar het is niet verboden!
De politie zegt: tijdens het rijden zijn de richtingaanwijzers een communicatie middel naar de overige weggebruikers toe, je moet deze dan ook dusdanig gebruiken, dat de overige weggebruikers weten wat je gaat doen.
Simpel dus..........
thsteendam
21 April 2017
Mijn empathie gaat uit naar onze 'guys in blue'. Zwaar onderbezet werken zij zich het schompes om alles in goede banen te leiden. Merendeels blanke mannen die voortdurend hun boosheid moeten onderdrukken, hun administratie bij moeten houden, bij conflicten moeten bemiddelen, en als zij een ietsie pietsie over de schreef gaan (disproportioneel geweld) in een oogwenk voor de rechter gesleept kunnen worden. Bovendien krijgen zij steeds vaker te maken met lepe types die over de meest moderne communicatiemiddelen beschikken. Steek deze ambtenaren toch een hart onder de riem en laat hen niet onnodig opdraven voor allerlei onbenulligheden. That's it!
Zomervliegje
21 April 2017
@makado Jij bent ook echt zo'n triest figuur die dus gigantisch hysterisch op de weg is als het niet gaat volgens "jouw wetten". Een rotonde moet je gelijk benaderen als een kruising. Andere die reageren doen dat ook op een normale manier maar jij acht het zinvol met caps te communiceren. Het zegt in ieder geval volgende over je hedendaagse opstelling tegen over andere. Je komt erg egocentrisch over door mijn wil is wet. Misschien moet je eens contact leggen met RDW. Nog een prettig weekend. . ;)
Zomervliegje
21 April 2017
Jij kan dan ook wel zo reageren tegen tiscrea © "jij bent dom" Wat een ongelooflijk ongenuanceerde opmerking. Jij kan vinden dat maar dat wil niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is. Jij vindt iets hou het dan ook bij jezelf. Erg lastig voor sommige om vanuit de ik vorm te spreken.
Piedro59
21 April 2017
@JeDe. Hoezo sukkelaars in het verkeer? U behoort waarschijnlijk tot de groep die overal waar 130 staat toch tegen de 140 rijd? Vervolgens krijgt u uw gelijk niet en gaan we neuzelen over de verwarrende info over 120/130 enz.
Hou je gewoon aan de regels die er zijn. Als ergen 130 staat MAG je 130, maar is niet verplicht. Vervolgens gaan dezelfde personen dan klagen over boetes voor 2 of 3 km te hard. Ja hallo; dat is NA correctie. Dus ipv 130 zit je op minimaal 140.
Met mijn 60.000 km per jaar en 4,5 jaar zonder boete heb ik geen enkele moeite met de regels.
Al die rampfiguren die je met 140/150 voorbijkomen haal je vervolgens 30 km verder weer in. Hoeveel winst hebben we dan? Juist; helemaal niets; alleen een hoop meer stres.
Sukkels!
benvanaken
21 April 2017
Ik heb met genoegen voorgaande reacties gelezen ! Discussies eigenlijk over wat wel en niet mag, moet of kan......het is heel simpel: als je door rood rijdt ben je fout, indien je te hard rijdt ben je fout, zet je de auto onterecht op een invalide-parkeerplaats ben je een hufter enz. enz. Dus, meer politie om de mensen die "fouten"maken in het verkeer te bekeuren, goed idee !!
Maja21
22 April 2017
JeDe: die boetes voor maximaal 7 km te hard krijg jij dus bij lagere maximumsnelheden? Des te erger!
Piedro59
22 April 2017
@JeDe. Zie je antwoord van 23 uur geleden aan Maja. En of dat nou bij 130 is (alleen voorbeeld van mij) of bij 100. Je doet het. En gezien je vele opmerkingen over dit onderwerp zit het je behoorlijk hoog....
wispelhuis
22 April 2017
In het oeverloos gekibbel tussen Maja21 en JeDe over een onderwerp wat allang niets met de stelling te maken is de stand nu 9 - 6 voor JeDe.
K.Tramper
22 April 2017
JeDe wat versta jij onder sukkelaars. Iemand die 40 over de snelweg rijd en die je zeer zelden tegen komt of gewoon iemand zoals ik die rustig 110-120 rijden op de snelweg wat er zeer veel doen en wat wettelijk toegestaan is? Je hoeft geen 130 te rijden dat is het maximale. Dus de meesten rijden 110-120 km per uur. Er zijn al cameras die geen correctie meer hebben en flitsen bij 131 km te hard he wist je dat?
r0n.
22 April 2017
De maximale snelheid wordt aangegeven met borden.
Een minimale snelheid bestaat niet, er is alleen een regel, dat je het overige verkeer niet mag hinderen.
JeDe
22 April 2017
mr. Tramper, nu begrijp ik dat de webmaster 2 dagen op vakantie is, vooruit dan maar, bijvoorbeeld: iemand die op een 120/130kmweg ineens voor je naar links schiet en gaat inhalen met 70@80 km/u,
dat noem ik gevaarlijke rijders.
K.Tramper
22 April 2017
Ja oke met 70-80 KM per uur inhalen op een 130 KM weg is niet normaal tenzij je in een vrachtauto zit en dan nog moet die 90 om in te halen. Harder kan die niet. Maar inhalen met de gewone wagen moet zeker met 120 Km per uur maximaal 130 KM per uur ook voor inhalen
Piedro59
22 April 2017
@JeDe. Goh, 70-80 op 130 km weg. Dat is een zeldzaamheid kan ik je vertellen.
Waarschijnlijk rij ik in een ander land.....
Wat een oeverloos geneuzel om je gelijk te halen.
Rijsdijk
22 April 2017
Nederland behoort qua wegen- en kruisingendichtheid, het aantal fietsen en auto's per 100.000 inwoners tot de absolute top ter wereld. Tegelijkertijd hoort Nederland bij de verkeersveiligste landen ter wereld. Met andere woorden het is in het verkeer heel erg veilig wanneer je kijkt naar de drukte op de weg en hoe dicht ons wegennet is. We doen het dus heel, heel erg goed. Daarnaast hebben we de hoogste boetes als het gaat over snelheidsovertredingen en worden de meeste boetes uitgedeeld per 100.000 verkeersdeelnemers. Nog anders gezegd; het is niet kapot dus hoeft het niet gerepareerd te worden door meer Bromsnorren die vooral bezig zijn de schatkist te vullen. Er is bovendien een grens aan hoe verkeersveilig je iets kunt maken. De onberekendbaarheid die nu eenmaal in mensen zit haal je niet uit de mens door boetes te verhogen. Ondanks de hoge boetes zijn mensen soms gewoon moe, onoplettend, geïrriteerd, nemen ze domme beslissingen, etc.. Nog meer boetes, zwaardere veroordelingen gaat daar niet helpen. Maar ja, politieke correctheid, roeptoeters en het onderbuikgevoel regeren. Niet de ratio.
famclaes
22 April 2017
Als iedereen zijn snelheid een beetje aanpast zoals JeDe bedoeld dan stroomt het wel wat beter door op de snelweg maar waar hebben we het nou over als je even je kak in moet houden als er iemand met bijvoorbeeld 100 km/h een vrachtwagen inhaalt het is dan waarschijnlijk meer ergernis dan tijdsverlies, het wordt natuurlijk anders als net gezellig zit te appen en je komt met 130 aanvliegen, dan zit er niets anders op dan rechts inhalen, mensen toch als je auto rijd moet je je daar gewoon mee bezig houden en hard maar niet te hard als het kan en minderen als dat nodig is het is gewoon een beetje een kwestie van inzicht en niet te veel op je strepen gaan staan en denken dat jij de beste chauffeur bent die er rondrijd