Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nederland moet uit de EU stappen

5.420 stemmen | Geplaatst op 11 maart 2017 | Website

Eens
53.9%
Oneens
46.1%

Reacties (37)

Max Riders 11 March 2017
Natuurlijk niet.
Leonardo 56 11 March 2017
Natuurlijk niet, veel mensen laten zich ophitsen! Tegenstanders van de EU beseffen helemaal niet wat de gevolgen zijn!!
Mark Tak 11 March 2017
Natuurlijk wel
henkthing 11 March 2017
liever vandaag nog dan morgen. zakkenvullers zijn het daar in brussel en je zal er nooit iets van terug zien.
E.Bee 11 March 2017
natuurlijk niet we zien er al heeel lang heeel veeeel van terug we halen meer dan we betalen weet waar je over praat als je praat zonder europa ons kleine landje bijna zonder leger is niks tegen de rest van de wereld alle nederlanders die in europa werken moeten terug komen er werken er meer in europa dan er europeanen in nederland werken dus lost de werkloosheid daarmee niet op de euro is niet meer weg te denken uit nederland dusssss laat t lekker zo al dat hysterische gedoe er veranderd echt nooit iets meer zoals in Engeland daar is nederland te slim voor en hebben wij zelf veel veel voor europa waar we geld voor krijgen ja er zijn ook regels maar die heeft nederland zelf ook ik lekker niet doen
Mark Tak 11 March 2017
E.Bee daarom heeft Nederland het Nato verdrag ,weet waar je over praat
robvh 11 March 2017
Hoe eerder hoe beter.
(((-.-))) 11 March 2017
Alsof je mening wat uitmaakt.
(((-.-))) 11 March 2017
@ mark, dat nato verdrag waar nederland dus zijn deel niet aan bijdraagt ? het verdrag waar trump zijn achterwerk aan veegt ? Waar putin om lacht ? Waar erdohan onze grote onmisbare bondgenoot in is ? Alstublieft zeg ! De koude oorlog is al lang voorbij hoor.
famclaes 11 March 2017
Het lost het verschil tussen arm en rijk wel op want we zijn dan allemaal arm
r0n. 11 March 2017
Uit de EU stappen is waarschijnlijk te duur. Wel de EU hervormen tot een samenwerkingsverband, dan kan ieder land baas blijven binnen de eigen grenzen. Eigenlijk terug naar een EEG vorm...........
Mark Tak 11 March 2017
Het Noord-Atlantisch Verdrag of Noord-Atlantisch Handvest is een militair verdrag dat wederzijdse verdediging en samenwerking van Noord-Amerikaanse en Europese landen regelt, aanvankelijk vooral als tegenkracht tegen de landen in het Oostblok. Het werd getekend in Washington op 4 april 1949 en stond daarom ook wel als het Verdrag van Washington bekend. Het werd ondertekend door de Verenigde Staten, Canada, België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Denemarken, Noorwegen, IJsland en Portugal. Het verdrag trad in werking op 24 augustus 1949, toen alle 12 ondertekenende landen het hadden geratificeerd. In het kader van het verdrag kwam de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) tot stand. Ondanks latere toetreding tot het verdrag en tot de NAVO van andere landen en ondanks veranderde internationale verhoudingen is de inhoud van het verdrag nooit gewijzigd. Het sleutelartikel van het verdrag is artikel 5, waarin elke lidstaat verplicht wordt om een aanval op één lidstaat te beschouwen als een aanval op alle lidstaten
Windows Sucks ! 12 March 2017
Lang geleden Mark, terug van weggeweest ? Zeker JA uit de EU.. Sinds de EU is de staatschuld in Europa met 2000 miljard Euro gestegen.. Alleen Nederland al is van 200 miljard euro in 1999 staatschuld naar 520 miljard EURO staatschuld nu gegaan ! Duizelingwekkende bedragen !!! Zoals Benemarken meedoet is goed model.. Deze vorm van EU is fout gelopen en stort in elkaar.. Elk land wil zijn eigen regels houden met een gezamenlijk EU, daarom zal het nooit werken
Janus 77 12 March 2017
Schitterende stelling ! JA uit de EU.. Het word niet te duur om uit te stappen en er komen geen horror scenario's hoor. De EU is mislukt en heeft Nederland misschien wel 1000 miljarden euro gekost heet die troep in Brussel.. De staatschuld is inderdaad met 300 miljard gestegen !!! sinds de Euro.. Zwitserland is een SUPER goed voorbeeld van hoe Engeland gaat worden.. Zonder EU en zonder de kosten maar gewoon handel blijft bestaan.. Als wij uit de EU stappen en de gulden weer nemen dan krijgen wij een goedkope handelsmunt waarvan wij zelf de waarde in stand kunnen houden.. Deense model is ook goed, klein beetje EU maar eigen baas blijven.. Uit de EU gaat alleen maar voordelen opleveren laat je niet bang maken joh, alleen beurzen handelaren en rijke ministers zijn er bang voor pfffffff. De normale burger zal er niks van merken en ons leger is sterk genoeg aangezien wij altijd de Benelux hebben wat het beste was samen met de EEG.. EU is een utopie gebleken. Engeland heeft de beste keuze gemaakt, let´s have ourselves a NEXIT !
Janus 77 12 March 2017
En voor de EU fanaten, bewijs maar dat EU goed is.. Noem hier eens 10 voordelen van de EU dan ??? Ik kan er wel 100 nadelen opnoemen.... Open grenzen is al waardeloos gebleken omdat je niks kan controleren wat er binnenkomt, al die oosteuropeanen is ook een ramp gebleken en er is veel oneerlijke concurrentie met goedkopere oostblok landen.. De zuidelijke landen zoals Italie en Griekenland kosten alleen maar geld dus dat is ook al waardeloos, Roemenië is bijna een dictatuur dus ja wat is er eigenlijk wel goed aan de EU ? Nou ? Handel drijven deden we ook al met elkaar voor de EU er was, dus ?
boze mama 12 March 2017
Ja ik wil de gulden terug die is veel waard nu stel je voor elke euro is 2.20 gulden nu.. Wauw wat heb ik veel vakantiegeld ineens. Weg met Europa ik ben 62 jaar en al 12 jaar werkloos, ik had een mooie baan in de schoonmaak en nu werken er alleen nog maar poolse dames en ik zit thuis. Wat moet ik met 62 jaar nog beginnen ? Heb door de open grenzen nergens meer werkkansen. Ik heb een huurhuisje wat mij 784,30 euro per maand kost. Hetzelfde huisje kostte mij in 2001 om precies te zijn maar 611,77 gulden per maand ! Hetzelfde huisje !!!
bung 12 March 2017
heb het al eerder gezegd: uit de eu--de gulden terug en weer baas in eigen land. brussel--een stel zwaar overbetaald ondemocratisch gekozen zakkenvuller die waanzinnige ideen aandragen en verwachten dat landen die zonder tegenspraak uitvoeren hoe eerder uit het failliete boeltje stappen hoe beter voor ons landje. wee zelf bepalen wie er binnen mag komen--weer baas zijn in eigen land. dus geen oost europeanen meer die ons werk inpikken en voor veel criminaliteit zorgen. de grenzen dicht voor gelukszoekers.
wispelhuis 12 March 2017
Afgezien dat zoiets helemaal niet kan, zou het ook een historische vergissing zijn. En een nieuwe munt, of je die nou gulden of dollar of wat dan ook noemt, zal een veel lagere waarde hebben als de oude gulden. Het gaat immers om de waardering door het buitenland? En de havens van Antwerpen en Hamburg lachen in hun vuistje, hier zullen zij alleen maar van profiteren ten koste van de haven van Rotterdam.
famclaes 12 March 2017
ik weet het ook niet hoor, het klinkt allemaal zo mooi, eigen baas en die mooie gulden terug maar in GB zijn ze er ook nog niet, niemand wilt daar nog investeren en de pond zakt flink in waarde, de grenzen zogenaamd dicht maar dan moet je wel een hek om Nederland zetten en de gulden terug, ik kan me die tijd nog wel herinneren dat we van gulden naar euro gingen , je werd lang alle kanten genaaid, in de kroeg, aan de pomp en zelfs de gemeenten hadden er een handje van om alles maar gelijk duurder te maken want het gevoel voor de munt was toch kwijt. De staatsschuld is hoog >500 miljard (ik weet niet eens hoe je dat opschrijft in cijfers) dat de staatsschuld van Nederland zo is gestegen is niet alleen aan de EU te wijten maar hoofdzakelijk aan de financiële crisis van 2008, de banken moesten overeind gehouden worden en er gingen veel bedrijven failliet wat veel werkeloze gaf, komt daar nog bij de onrust op ons continent wat veel asielzoekers oplevert die je weliswaar niet allemaal kan helpen maar voor een deel niet in de kou kan laten staan want daar zijn we hoop ik te beschaaft voor
Fatsoen 12 March 2017
De EU moet ánders, dat is zeker, eruit stappen is dom. Groot Brittannië heeft er nu al spijt van en het gaat nog jaren duren eer ze er los van zijn. Alle handelsverdragen moeten opnieuw worden geregeld, kost ook jaren tijd en héél veel geld!
(((-.-))) 12 March 2017
DAn zullen toch eerst die eurofiele naties partijen eruit gedonderd moeten worden. Zoals de VVD bijvoorbeeld, die alles helemaal onder controle heeft, Oprotten zegt hij, de orde bewaren, weer veldslagen in Rdam. Zware boycots oplegt die onszelf meer schaden dan voor wie het bedoeld is, en dat gaat nu met turkije net zo, het zijn wel onze handelsrelaties hoor ! Maar die willen ze liever kapot hebben omdat ze weten dat ze uitgekotst worden bij de a.s. verkiezing. Internationaal recht ? kennen ze niet, wel de internationale geldzwendel, daar zijn ze expert in. Trump vinden ze ook maar niets, onze grootste bondgenoot ? Die is natuurlijk anti globalist en tegen de oude corrupte garde dus die relatie moet ook kapot gemaakt, Le Pen ? een rotwijf, oppleuren vinden ze, want die speelt ook niet onder 1 hoedje met ze. dag handel met frankrijk, Merkel wel, want daar gaat meer geld heen dan dat er terug komt. Engeland ? die lopen vanzelf weg van de EU omdat ze zoals iedereen het geschift vinden. Maar niet de VVD, die vullen hun eigen zakken nog even en we krijgen een rottrap na nu ze de deur uitgewerkt gaan worden. Als dat al lukt want verdenkingen over gehackte verkiezingen worden openlijk geuit. Nog even heel het land kapot maken nadat het helemaal is uitgezogen. U stemt er toch ook weer op ? Dan krijg je duizend euries... Gewoon het land uit deporteren dat soort of voor het gerecht slepen voor staatsondermijnende activiteiten en permanent opsluiten die maffia kliek.
famclaes 12 March 2017
Nou (((-.-))), je zegt wel wie er allemaal moeten oppleuren maar nou ben ik benieuwd wie er mag blijven
boze mama 12 March 2017
tssen haakjes heeft helemaal gelijk in mijn ogen mijn leven heeft de vvd ook al kapot gemaakt en gaan ze Europa ook nog eens de grond in helpen, bah engeland is slim en ze hebben helemaal geen spijt fatsoen dat zijn alleen maar de rijke ikke ikke ikke en de rest kan stikken mensen. engeland gaat geweldig handel drijven met Amerika en let op mijn woorden engeland word samen met zwitsterland de rijkste landen van europa
(((-.-))) 12 March 2017
Okee famclaes, je hebt gelijk. Ik had zeker teveel Tv gekeken en onbehoorlijk taalgebruik overgenomen. Sorry, sorry. Nu ga ik fijn naar buiten, naar alle vriendelijke mensen zwaaien en dat we allemaal samen toch maar blij kunnen zijn dat in de natuur tenminste wel een lente aanbreekt.
K.Tramper 12 March 2017
Natuurlijk niet. De gevolgen zullen rampzalig uitpakken. Een nieuwe crisis. Wat er wel moet gebeuren is dat de gehele bestuurlijke top overhoop gehaald moet worden. Landen moeten weer meer macht krijgen. Over de landbouw moet Brussel niets te zeggen hebben, alleen over handel, veiligheid en een europees leger. Verder niet. Laat landen de rest zelf uitzoeken.
boze mama 12 March 2017
Hoe komt u daar bij Tramper dat uit de EU rampzalig word ? Voor wie ? Wij burgers merken er niks van hoor en handel gaat gewoon door en Europees leger is helemaal niet nodig want we zijn allemaal al bondgenoten en nog meer geld in oorlog stoppen lijkt me niet zinvol, verdeel de rijkdom maar eens wat eerlijker dan alleen maar geld in Brussel stoppen. Engeland gaat een groot succes worden zonder EU wees maar niet bang en geen angst zaaien want welke rampen komen er dan volgens u ? Het leven gaat gewoon door hoor en we besparen gelijk al miljarden euro's door geen kosten aan Brussel en failliete landen te betalen dus uit de EU brengt alleen maar voorspoed, geen angst zaaien !
famclaes 12 March 2017
Ik denk dat we moeten wachten totdat Duitsland uit de EU stapt want tenslotte is Nederland een provincie van Duitsland
de Vink 12 March 2017
In ieder geval het Shengen accoord op zeggen. De grootste naoorlogse fout.
Joost schipper 12 March 2017
De EU moet nog maar eens heel goed nadenken of ze Turkije wel een EU-lidmaatschap willen geven met de grote dictator Tayyip Erdogan aan het roer lijk mij dat helemaal uitgesloten , al zijn tegenstanders worden ontslagen of uit de weg geruimd . Die man gaat een oorlog in Europa beginnen als landen niet als een knipmes voor hem buigen en zijn orders opvolgen , gelukkig hebben we Geert Wilders nog om iedereen in de 2ekamer wakker te maken anders hadden Turkse politici hier gewoon hun gang kunnen gaan .
Mark Tak 12 March 2017
Erdogan gaat niks doen behalve misschien in ze broek plassen. We hebben de eerste Amerikaanse president ooit die Rusland aan ze kant heeft. En mensen kunnen belachelijk doen zo veel ze willen maar NATO is nog steeds geldig .
Max Riders 12 March 2017
Ze hebt het goed.
(((-.-))) 12 March 2017
Leuke grap Mark, maar er zijn mensen die het nog geloven ook.
fermont 12 March 2017
Wat een onderbuik gepraat en bijna onderbroeken.... (@mark tak). Er wordt met miljarden geschermd of het niks is zonder de bronnen of informatie te noemen waarop dit gebaseerd is. Taalgebruik en stijl, spelfouten zijn van het kaliber basisschool. Wat mij opvalt is, dat bij elke stelling telkens dezelfde groep personen een hoop nonsens te berde brengt. Er wordt nauwelijks een zinnige discussie gevoerd. Excuses voor sommige deelnemers. De loop van de geschiedenis is veel reaguurders ten enenmale onbekend. De jaren dertig van de vorige eeuw zorgden ook voor een hoop schreeuwers die achter alle dictaturen aanholden en geen oog hadden voor een verenigd Europa. De gevolgen daarvan weten we of lees er er eens wat meer over. De EU kan en moet beter, dat ben ik met iedereen eens. Maar het verlaten hiervan zorgt er voor dat Nederland weer een prooi wordt van alle grote landen in Europa en daar buiten.
(((-.-))) 12 March 2017
En fermont, uw argument is ? De schrijfles op de basisschool moet beter omdat het anders allemaal kleine dictatortjes worden die europa juist wel of niet willen veroveren ? Of voordat een andere dictator het lukt ? Vooral over dat laatste bent u nog al onduidelijk. Ondertussen keuren de grote EU bobo's nederlands actie om de boel te laten exploderen, oh sorry, deëscaleren met onze turkse relaties gewoon af. Dus wie kiest hier om de Eu te verlaten ? Een niet geliefde minister president die deze week nog mag oprott.. sorry, ik zal me niet weer tot zijn straatschoftentaalgebruik verlagen, ik heb n.l. wel op de basisschool gezeten, iemand die zich nog minister president waant en denkt dat hij nog voor het volk mag/moet spreken ? Zoals voorspeld janken de duitsers nu al over onze nexit en of we toch maar niet blauw willen blijven, want wie betaald anders nog ? De orde bewaken lukt het kabinet ook nog steeds niet al spelen ze mooi weer, vanavond weer in meerdere steden demonstraties en onrust, nadat de onruststokers gisteren al de overhand hadden en de hele avond hebben kunnen rellen, vernielen, plunderen, openlijk geweld plegen, oproepen tot geweld, en ga zo maar door. Sorry, maar ik zag geen stoere rutte er tussen staan om ze te vertellen dat ze moeten opple.... weggaan. Voor wat zinvolle reacties of discussies betreft, nog een dik uurtje en dan moet het toch allemaal weg voor een nieuwe stelling van de dag, waarschijnlijk weer commerciële bagger aan de man brengen.
Harmen55 12 March 2017
Lekker weer op ons eigen. Maar dan nemen we alle extra kosten ook voor lief. Grenzen dicht Zeeuws Vlaanderen telt er al 140, voor elke over gang zijn 7 grenswachters nodig. vanwege werk uren en ploegendienst De rest van Nederland se grensposten nog niet meegenomen. Alle vrachtverkeer water en weg weer langs de douane. veel uurtjes grens plezier en dus veel extra kosten. Onze eigen invoer rechten innen en uitgeven. Naar buitenland op vakantie weer allerlei soorten geld op zak. Wisselen tegen 10% kosten. Maar dat geeft schijnbaar allemaal niet dat weegt niet op tegen de €138 p/j per Nederlander wat het nu kost. Veel extra ambtenaren die betaald worden uit belasting geld. Dus de burger moet daar dan voor betalen. Ik ben persoonlijk lid van verschillende verenigingen. En wij Nederland zijn lid van Europa. We overduidelijk mee eens dat Brussel veel zakkenvullers telt en dat moet een halt toegeroepen worden. Alleen zijn we niets met ons allen kunnen we veel en sterk zijn. Een voetbalwedstrijd bestaat uit twee teams va 11 spelers. Of kan één speler ook alleen een ander team aan. Nederland is een stip op de wereld kaart, zelfs Europa stelt niet veel voor. Wij met 18 miljoen inwoners Europa geloof ik ongeveer 350 miljoen. Dus wat zijn wij. een mug tegen een Olifant.
frank2 12 March 2017
Uit de EU. Nooit als het aan mij ligt. Dan draaien we de klok een jaar of 20 terug. De nieuwe oude gulden die dan weer terugkomt kost ons Nederland dan een paar miljard etc. DE werkgelegenheid loopt terug. Multinationals trekken waarschijnlijk weg. Kijk naar de Brexit. Die zijn er nog niet. Daar vallen ontzettende klappen de komende jaren, daar kun je vergif op innemen. Dus EU ja, maar wel met iets minder bemoeiing en iets minder absurde regels.
frank2 12 March 2017
Harmen55. Jij snapt het.!!!
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.