Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
Geen probleem mee
Onacceptabel!
Reacties (30)
jgth
6 maanden geleden
Ze zijn tenminste wel op tijd met hun aankondiging 2029 en de prijs ook nog omhoog doen in de tussen tijd het ga erg goed met pro- rail
johangpx
6 maanden geleden
Natuur niet acceptabel. Maar tegen die tijd is het openbaar met 50 procent in prijs gestegen om het nog aantrekkerlijker te maken. Zijn we hopelijk in verzet gekomen tegen die belachelijke zero emissie zones en zijn we wakker geworden dat de batterij auto heel slecht is voor het klimaat en rijden we veel met nog schonere benzine en diesel auto's is er hopelijk een rechtse regering en komen er niet meer een stad als Terneuzen elk jaar bij want dan zitten we al op 19 miljoen mensen en dat moeten we niet willen. Dus hopelijk is de noodwet in gegaan en zitten we nog steeds op 18 miljoen. Is dat domme verduurzaming en bouwen van wind en zonnepanelen verminderd want we hebben ingezien dat dit niet schoon en groen is enzovoort. Tot slot stop klimaat en stikstofonzin, weg met zero emissie zones de grootste discrimatie die er is en bedrijven en mensen op kosten jagen voor 0 . Voor 130 en dat kan overal want er is geen stikstof probleem. Fijne dag
fiat124sport
6 maanden geleden
Hee wat leuk een medestander hij heeft alles al gezegd haha volledig eens met Johan Stop klimaat en stikstofonzin voor 130 stop verduurzaming. Stop batterijwagens en de prijs verhoging is niet goed en niet acceptabel dat er 4 maanden geen treinen rijden. Grappig dit.
fiat124sport
6 maanden geleden
Om over het openbaar vervoer door te gaan heb ik hier een prachtige film van de RET in Rotterdam in een tijd dat er nog geen domme klimaatzone was. Volgend jaar over 3 maanden dus mag je veel de stad niet meer in en worden bedrijven gedwongen naar vervuilende en energie verslindende zware batterijwagens gaan dit mag niet gebeurn kijk naar toen niemand had problemen, alle auto's zonder katalysator , lekkere dieselbussen in een tijd dat die onzin nog niet was ; Laat het terug komen: https://youtu.be/erV5E3wUmNM?si=6_3pGO_OfRfzc7vK
Peritum ?
6 maanden geleden
Reis als rolstoeler niet met trein in Zeeland wegens de slechte toegankelijkheid en dus boeit me dit niet, net als de rest van het OV. Eén ding moet gezegd zijn, waar de NS altijd te laat is, zijn ze nu op tijd met de aankondiging. En Zeeland wordt en zal nooit een tweede Groningen worden, zeker niet qua mentaliteit. Het is nu eenmaal nodig dat een groot waterland een afvoerputje nodig heeft.
The Dutch
6 maanden geleden
En die meeste die er over lopen te zeiken gaan nooit met de trein... Gewoon even 4 maanden in een mensenleven zonder trein, poe poe! Als we er maar niet aan onderdoor gaan.
fiat124sport
6 maanden geleden
Ga zeker nooit met de trein en bus ben voor de benzine en diesel auto dutch dat is veel schoner als die zware batterij wagen met al die lelijke laadpalen waar zo snel mogelijk de subsidie van af moet en 100 procent belasten. En we moeten heel snel die linkse klimaat zone's stoppen dit jaagt mensen en bedrijven op kosten als ik met mijn youngtimer rotterdam in wel 21 euro betalen het is gewoon een verdienmodel want voor het klimaat en stikstofonzin veranderd er niets. Grove schande en discriminatie jij komt er niet in en jij wel.
C.J. de Loof
6 maanden geleden
Goed plan zeker als dat betekend dat ik niet meer hoef te wachten bij die spoorwegovergangen! in dat geval zou ik zeggen 4 maanden is veel te kort!
Farmer1
6 maanden geleden
Het sluiten van een deel van de Zeeuwse spoorlijn heeft te maken met het testen van een nieuw digitaal beveiligingssysteem. Ik neem aan dat dit systeem niet eerder elders in het buitenland is getest en dat er geen andere mogelijkheden zijn dan dit alleen "real time" te testen op een bestaande spoorlijn. Ook hier lopen we aan dat Nederland klein en overbevolkt is en dat een dergelijke maatregel direct grote gevolgen heeft. Voor Zeeland is gekozen omdat het hier net iets minder druk is en de impact kleiner is dan elders in het land, en dat is begrijpelijk. ik heb 25 jaar lang dagelijks gebruik gemaakt (en nog regelmatig) van het Zeeuwse spoorwegnet en uit ervaring weet ik dat uitval voor alle werkenden en studenten gewoon waardeloos is. Eerder heeft een deel van de Zeeuwse spoorlijn weken plat gelegen waarbij de NS zorgde voor een geregelde busverbinding met hoge frequentie, de reistijd was natuurlijk iets langer, maar de verbinding was goed geregeld. In 2029 zal de NS naar ik aanneem zorgen voor een geregelde busverbinding met hoge frequentie tussen Vlissingen, Middelburg, Arnemuiden en Goes zodat de overlast en extra reistijd waarschijnlijk beperkt blijft.
Karel33
6 maanden geleden
fiat124sport: zeeland? vergeten provincie. en dat OV? mijn vrouw en ik blijven lekker toeren in onze spitfire uit 1962. als die millieu en eco gekte -- E auto's enz plus vega is aan ons niet besteed. spitje rijd zuinig--heeft tyristor ontstekeng en brengt on waar we heen willen en op tijd. wij doen never nooit niet mee met de electrische idioterie.
tiscrea ©
6 maanden geleden
"Zeeland krijgt een compensatiepakket voor de overlast die reizigers zullen ondervinden in die vier maanden en de tijd erna. Zo zegt het Rijk toe mee te gaan betalen aan de komst van twee spoorwegviaducten: één bij Waterpark Veerse Meer en één bij Yerseke, waar de Zanddijk wordt aangepast.".... nou daar zullen de reizigers blij mee zijn, vooral met de compensatie bij Waterpark Veerse Meer met die dure bungalows voor toeristen en waardoor een vliegveld een kwart gedraaid wordt. Weer zo'n verrekte staatssecretaris die zich nog goed kan herinneren hoe Zeeland eerder te piepelen was. Toen ik las dat er een compensatie zou volgen, dacht ik dat dit in de vorm van een tegemoetkoming voor de passagiers zèlf zou zijn...!
TCB
6 maanden geleden
Voor mij niet erg want ik maak nooit gebruik van o.v. maar voor veel mensen, studenten HZ bijvoorbeeld, wel vervelend. Het onderweg zijn duurt langer met busvervoer denk ik zo. 4 Maanden is wel lang.
Karel33
6 maanden geleden
hahahaa, het rijk mgaat helpen? lamenielache, heb een sneetje in mijn lip en iedere "hulp" uit den haag moet terugbetaald worden MET rente. belazerd worden we sowieso.
Howy Cues
6 maanden geleden
Om iets te testen, heb je twee dingen nodig: een proefkonijn en een vrijwilliger. Helaas voelt geen enkele provincie zich geroepen testprovincie te zijn. Dus in 't kader van goedschiks of kwaadschiks kiest de staatsecretaris de weg van de minste weerstand, namelijk het alleenrecht. Immers de staatssecretaris heeft voor de proef geen toestemming nodig van de provincie Zeeland. Wat nu in 't klein gebeurt, geschiedt dadelijk in 't groot. Viktor Orbán, idool, mentor en rolmodel voor extreem rechts, dat je kan regeren zonder toestemming of met misbruik van toestemming. Hopelijk blijft Zeeland 'baas in eigen buik' en laat zij zich niet dwingen tot bestuurlijke abortus. Door middel van-zoete-koekjes-bakken (compensatiepakket) lijkt de koekjestrommel gevuld, maar een doorsnee reiziger mag blij zijn met een kruimeltje. Testen is noodzakelijk en daar zijn militaire oefenterreinen geschikt voor.
havma
6 maanden geleden
Die compensatie hoort naar de gedupeerde reizigers te gaan en nergens anders naar toe.
Dus een goed vervangend busvervoer , zodat de vertraging tot een minimum beperkt blijft.
Wat heeft een treinreiziger van Vlissingen naar Goes aan een spoorwegviaduct ?
Mieppio
6 maanden geleden
En als de treinen dan weer gaan rijden kost een kaartje van 10 euro ineens 15 euro, Tel uit je winst
B Tender
6 maanden geleden
Het is gepland voor 2029 toch? Wie weet hoe de wereld er dan uitziet.... Zelf inmiddels dan stokoud en mag dan wel een halve dag extra inplannen, om naar het station te lopen en indien ik ooit aangewezen zou zijn op de trein..... Dus kortom, het zal me persoonlijk een biet zijn, maar die tijd zou ik toch wel graag mee willen maken.
ritamid
6 maanden geleden
Ter compensatie twee viaducten!!!??? Geef en compensatie aan de reizigers of gebruik de compensatie voor een hele goede regeling voor de treinreizigers. Waterpark Veerse Meer, een schande!!! Zeeland is overvol in de zomer. Er werd zelfs een radiouitzending aan gewijd hoe het toerisme terug te dringen.
Ehietahoarn
6 maanden geleden
Trein? Was da? Voor ik bij het dichtsbijzijnde station ben , ben ik uberhaupt al drie kwartier onderweg. inclusief 20 minuten dobberen. Laatst nog eens met de trein naar Eindhoven geweest, omdat het niet anders kon. Ruim 4 uur onderweg. Met de auto 2 1/2 uur. Heel vervelend voor diegene die wel vaak met de trein reizen. Ik zal er geen minuut van wakker liggen. Kan alleen maar hopen dat die mensen fatsoenlijk gecompenseerd worden. Ook een Utopie waarschijnlijk. De hoge heren van de NS zullen er wel bij varen.
Emmetje
6 maanden geleden
Als er in Zeeland vele spoorlijnen waren was het niet zo erg, maar we hebben er maar 1 die ook nog regelmatig buitendienst of vertraagd is. In de Randstad zijn er zat spoorlijnen dus dan is het toch simpel om daar een traject stil te leggen...............oh nee, niet de Randstad!!!!
Howy Cues
6 maanden geleden
En wie zit hier achter? Staatssecretaris Chris Jansen (PVV) van Openbaar Vervoer en Milieu. En wat heb ik gezegd? "Wat nu in 't klein gebeurt, geschiedt dadelijk in 't groot!" Despotische willekeur is niet goed te praten. Zelfs de PVV-achterban op dit forum keurt politieke dwingelandij af. En wat zegt onze Zeeuwse gedeputeerde hierover: "Die aap zit niet op mijn schouder." Als u van te voren niet anticipeert, meneertje van der Maas, verschuift u uw verantwoordelijkheid als gedeputeerde af. M.a.w. u bent ongeschikt voor uw functie. U heeft "ja" gezegd en de aap geaccepteerd! Dankzij uw mismanagement zijn de reizigers de dupe.
the_street
6 maanden geleden
NS heeft 4 jaar de tijd om een goed bussenplan op te zetten. Met snelbussen direct naar Middelburg en Vlissingen, Voor Arnemuiden en Oost,- en West Souburg zou een stopbus tussen Goes en Vlissingen kunnen rijden zodat alles bediend wordt.
Farmer1
6 maanden geleden
@the_street, U heeft helemaal gelijk. Met snelbussen en stopbussen (wat al eerder is gebeurd) is een tijdelijke en snelle verbinding te realiseren tussen Vlissingen, Middelburg en Goes. Zeker zal e.e.a. zorgen voor meer reistijd en extra ongemak, maar het is niet anders. Wat een ophef op dit forum, alsof men allemaal dagelijks gebruik maakt van de Zeeuwse lijn. "Despotische willekeur van een PVV staatssecretaris", aldus een reageerder, onzin, de staatssecretaris maakt alleen maar gebruik van een bepaalde legitieme bevoegdheid die hij heeft (discretionaire bevoegdheid). Van een absolute macht (despotisme) is al helemaal geen sprake.
the_street
6 maanden geleden
.. En oh ja, laat het aan de dan concessie rijdende busmaatschappij over. En niet aan kleine obscure tourincarbedrijven die de weg in de provincie niet kennen en voornamelijk met buitenlands personeel rijden. En NS, laat de aankomst,- en vertrektijden van de "treinbussen" zo veel als mogelijk aansluiten op het bestaande Walcherse buslijnennet..
dutchy71
6 maanden geleden
Dit moeten we vieren met de kachel op 10 graden, Maar ik weet wel een politieke oplossing nog meer btw verhoging op alles, En als ik dood ben mogen mijn as ook nog hebben, Wat een mooi beleid hebben wij toch, Misschien ook nog een idee vanaf nu alles wat hier binnenkomt gratis ov kaartjes uitdelen, Dan is misschien het plaatje compleet.
Howy Cues
6 maanden geleden
Over onzin gesproken, Farmer1, verwijs ik je met plezier naar je ongenuanceerde uitspraak over discretionaire bevoegdheid, waarin je stelt dat de staatssecretaris alleen maar gebruik maakt van een bepaalde legitieme bevoegdheid die hij heeft. Dit "alleen maar" is een eufemisme voor autoritaire eigenmachtigheid, waarbij de onderminister (staatssecretaris) naar eigen inzicht handelt. M.a.w. het motief en het uiteindelijke oordeel is misbruik-gevoelig! De Raad van State heeft al vaker een stokje gestoken voor ongepaste discretionaire bevoegdheid. Ook in de politiek staat de kwestie 'discretionaire bevoegdheid' ter discussie. Tijdens de debatten werd de pejoratieve connotatie 'despotische willekeur' gebruikt. Immers de uitvoeringsambtenaar tovert niet zo maar iets uit zijn hoge hoed, want zo'n besluit (de treinkwestie) komt uit een groter geheel. En dat weet je donders goed, Farmer1. Dus doe niet alsof je neus bloedt, want je hebt bewust gekozen voor jouw omschrijving "alleen maar", terwijl je wist dat dergelijke maatregel "direct grote gevolgen heeft". Van de reacties van HZ Vlissingen/Middelburg, de Middelbare scholen en 't bedrijfsleven lig je niet wakker, want je vindt dat een PVV staatssecretaris (volgens het boekje van discretionaire bevoegdheid) mag doen wat hij wil doen. Dit muisje krijgt nog een staartje!
Farmer1
6 maanden geleden
@Howy Cues, Zeker heb ik rekening gehouden met de belangen van het Zeeuwse bedrijfsleven en het Zeeuwse onderwijs. En zeker, de gevolgen zijn groot, maar niet onoverkomelijk. Maar als het niet Zeeland wordt dan een andere provincie waar dezelfde belangen gelden voor het bedrijfsleven en het onderwijs. Linksom of rechtsom, het zal altijd ten koste gaan van belangen van partijen. U kunt het ook over de schutting gooien en een andere provincie het verder laten uitzoeken. Het muisje zal zeker nog een staartje krijgen, omdat het laatste woord nog is niet gezegd. Maar om nu aan partijpolitiek te doen door te roepen dat een PVV staatssecretaris deze snode plannen heeft verzonnen om Zeeland te jennen, gaat toch wat ver. Ik laat het graag aan de kamer over om te bepalen of de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris ten onrechte is toegepast. Omdat tijdens de debatten de pejoratieve connotatie "despotische willekeur" werd gebruikt, meende u deze term in uw proza ook te moeten gebruiken. Daar is niets mis mee, het gevolg is echter dat u daar op kunt worden aangesproken. Om dan te volstaan met de mededeling dat u e.e.a. heeft overgenomen is natuurlijk toch enigszins merkwaardig.