Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

100 kilometer per uur op de snelweg rijden is hard genoeg

3.175 stemmen | Geplaatst op 16 maart 2024 | Website

Eens
55.8%
Oneens
44.2%

Reacties (34)

GeelHesje 6 weken geleden
Dat ligt er een beetje aan met wat voor voertuig je op de snelweg zit. Op een motorfiets zit je met 100 km/h permanent in windkracht 10 en een zo'n 15'C lagere gevoelstemperatuur. In een vrachtwagen met een hele zware aanhanger is 100 km/h zelfs misschien wat te hard. In een oude 2CV6 kun je met 100 km/h ook wel het idee krijgen dat het wel hard genoeg is. En op een goed volle snelweg krijgt heeft iedereen het idee dat 100 wel voldoende is als 100 in een stilstaande of rijdende file uberhaupt al haalbaar is. Maar rij je in een luxe auto waarbij je zelfs met 150 km/h nog het idee hebt stil te staan s'nachts alleen met 100 km/h over een lege kaarsrechte 4 baans snelweg dan kan ik me zo voorstellen dat 100 km/h veel te traag lijkt te gaan. Dus of 100 km/h op de snelweg hard genoeg is of niet is naar mijn mening nogal afhankelijk van je vervoersmiddel en het moment dat je daar bent.
Serapis 6 weken geleden
GH, ben jij echt zo'n psycho die alles altijd alleen naar zijn eigen belang redeneert? Hoe denk je dat het voor een oude 2CV6 is om een vrachtwagen in te moeten halen en die halverwege opeens zo'n asobak met 150 km/h in zijn kofferbak heeft hangen en wat doet dat met de verkeersveiligheid? Heb ooit 300 km gereden; ik in een personenauto met 130 km/h en die ander in een bus met 80 km/h, we vertrokken gelijk en scheelde bij aankomt ongeveer 10 minuten.
GeelHesje 6 weken geleden
Zeg @Serapis! Gaan we persoonlijk worden? Jij kent mij helemaal niet dus gewoon je gore rotte bek over mij houden ja!
volijke 6 weken geleden
Nou dat begint al gezellig op de zaterdagochtend.
Alles stroomt 6 weken geleden
Voor mij is 100 prima, ontspannen rijden op die manier. Cruise control op 107. Avonds op de plekken waar je 130 mag haal ik dat ook niet. De tijdswinst die dat oplevert staat voor mij niet in verhouding met de stress die dat oplevert.
fiat124sport 6 weken geleden
nee terug naar 130 zoals ik zeg en 90 procent rijd 115 of meer . logisch want het is een snelweg. dus terug naar 130 of harder want de mens kan zelf nadenken. nieuwe verkiezingen en stop klimaat en stikstofwaanzin stop verduurzaming een batterij auto windmolen en zonnepark is niet schoon. excuses voor geen hoofdletters vandaag, storing. wees eerlijk met antwoorden want kijk op de snelweg ze vliegen je voorbij. belachelijk om stikstof wat 0,2 of eigenlijk 0,1 verschil maakt 100 te rijden. schaf ook die 60 wegen af en die 30 zones en klimaatzones of lez is discriminatie jij mag er niet in of jij wel en maak het ondernemers niet lastig om een batterij wagen te verplichten. het is belachelijk links beleid wat moet stoppen
jmarinisse1 6 weken geleden
Persoonlijk ga ik voor de 130km/h dan rijdt mijn auto rustiger in zijn 6e versnelling . 100km/h op de A58 is een drama , de cruise controll kan je wel vergeten want je moet elke keer in de remmen omdat men met 95km/h een vrachtwagen wilt inhalen die 92km/h rijd.
velder 6 weken geleden
Nou ik waag me niet aan een voorspelling wat de regelmatige bezoekers.van deze poll voor mening hebben. Ik ben benieuwd! 100 overdag is prima zowel in mijn auto alsop mijn motor. De tijdwinst met 130 rijden is minimaal. Zal het zijn? 12 minuten op een afstand van 100 km. En dan alleen als je strikt deze snelheid kunt rijden. Afijn GeelHesjr heeft de toon gezet. Fiat wentelt zich in zijn dogma. Eens zien welke inzichten er verder nog op de proppen komen. Tot slot voor milieu, klimaat, elektrisch,100 op de snelweg.
fiat124sport 6 weken geleden
ja velder 100 is ook daar voor ingevoerd je komt ten slotte verder met je vervuilende en stroomvretende batterij als je 100 rijd wat het interessanter maakt om te kopen, schone schijn.
fiat124sport 6 weken geleden
en rijd je echt 100 velder? als ik het beeld op de snelweg bekijk houd 90 procent zich hier niet aan
Peter D? 6 weken geleden
Met een lada met fiat logo is 100 snel genoeg ;-)
J.Vet 6 weken geleden
er zijn een hoop 80 en 100 wegen waar je over kunt rijden en dan ben je iets langer onderweg, maar ja als 130 tegen over 100 niet zo veel uit maakt kun je net zo goed binnen door,scheeld ook een hoop stress als de snelweg te veel voor je is ! als alles op de snelweg 100 is , wat is dan nog het nu van de 100 wegen ? , snelwegen zijn gemaakt om door te rijden. kijk waar het niet mogelijk is of wanneer het druk is pas je je gewoon aan om het veilig te houden, 150+ rijd is ook dik overdreven. (overdag met drukte) en wil je geen 130 kun je ook gewoon 110 of 120 rijden. niet verplicht je om dat te doen. daarom vind ik wel dat de mogelijkheid daar gewoon moet zijn om 130 te mogen rijden. je betaald toch immer ook voor de benzine ! of waar je auto dan ook op rijd. Dus de keuze moet gewoon bij de mens blijven. waar het niet kan , laat je het gewoon. en aso's heb je overal dat zal echt niet veranderen als alles 100 is. zielige betutteling weer , vrijwel elke auto is tegenwoordig gemaakt om 200 te kunnen. dus aan de veiligheid van de auto zal het echt niet liggen.
Howy Cues 6 weken geleden
Is 100 kilometer per uur op de snelweg rijden hard genoeg? Kwestie van prioriteiten stellen, dunkt me. Geef de hoogste prioriteit aan 100 en maak van 120 een optie. De 100 is voor het algemeen belang. Veel weggebruikers zijn te kinds om zelfstandig na te denken of stellen eigen belang voorop. Daarom maken zij de denkfout dat rijden nadenken met een auto is. Dus Fiat124, omdat je enige vorm van zelfreflectie mist, houdt vadertje staat jou in 't gareel. En omdat jij je niet bewust bent van jouw tekortkomingen, vul ik graag de leemte in datgene waarin je tekortschiet: "100 geeft minder geluidsoverlast, lagere stikstofuitstoot en verhoogde verkeersveiligheid dan 130." In jouw perceptie (90% houdt zich niet aan de max. 100) beoordeel jij het weggebruik zoals jij het ziet en ervaart. De realiteit is anders, want meten is weten. Onderzoeken van Rijkswaterstaat, ANWB en diverse milieuorganisaties tonen aan dat al jouw onderbuikgevoelens niet meer dan puberale samentrekkingen van de spieren in de darmwand zijn. Voorts stelt Het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat "het wegverkeer verhoudingsgewijs maar een kleine bron is van stikstofuitstoot. Maar toch levert de sector verkeer tot 2030 de grootste bijdrage aan de daling ervan." Dus als alle beetjes tellen, telt het beetje van 120 naar 100 ook mee. Neem 100 serieus en niet persoonlijk, Fiat124sport.
Farmer. 6 weken geleden
Nederland is klein en overbevolkt, dat vertaalt zich niet alleen in gebrek aan leefruimte , schaarse natuur en industrie die geen kant op kan, maar ook op de snelweg. Een doordeweeks ritje vanuit Zeeland naar Limburg, het centrum van het land of nog verder is in de regel 2 of 3 uur lang file rijden met inhalen en links rijden en weer terug. Het aantal vrachtwagens is enorm, dus veel ruimte voor hogere snelheden is er simpelweg niet tenzij je 's avonds rijdt of 's nacht rijdt. En, het is waar, 100 km is minder stress en wellicht ook veiliger. Dat er minder CO2 uitstoot zal zijn zal de linkse gutmensch ook kunnen waarderen neem ik aan.
GeelHesje 6 weken geleden
Waar ze in ieder geval mee op moeten houden zijn de vele snelheidsaanpassingen onderweg. Het ene stuk mag je 100 daar weer 90 daar weer 130 en/of dat alleen tussen zo laat en zo laat enz. Vooral in de Randstad kunnen ze er wat van wat dat betreft. Ik ben persoonlijk eerder voor alles en iedereen altijd en overal 90 dan voor hier en daar van zo laat tot zo laat 130 en dan weer tijdelijk 100 daar en daar weer niet enz.
Howy Cues 6 weken geleden
Wie goed doet, goed ontmoet. Dus Farmer, niet alleen progressieve mensen hebben een niet aflatende wens goed te zijn. Ook in conservatieve kringen zijn vele weldoeners die maar al te graag bevestigd willen worden in hun politieke deugdzaamheid. Over deugdzaamheid gesproken. PVV-leider Wilders is tegen de invoering van de snelheidsverlaging. Maar ja, onze Eurazier staat anders in 't leven. In zijn eenmanspartij waren onlangs alle leden, Geert en Wilders, tegen de verlaging van de max. snelheid van 130 nar 100. Tja, met een defect moreelkompas doet deugdzaamheid op de snelheidsmeter er niet toe.
fiat124sport 6 weken geleden
Ik neem 100 niet serieus howy en gisteren niet gelezen het effect is0,2 procent reductie: 0,2 !!!!!!!!! Maar omdat niet iedereen 90 procent zich hier niet aan houd is het 0,1 : 0,1!!!! Ben ik nu gek.kom je wel op de snelweg?
Farmer. 6 weken geleden
Over het algemeen pretenderen links ingestelde mensen eerder het gelijk aan hun kant te hebben dan behoudende mensen, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Opvallend is ook dat de laatste jaren bij links ingestelde personen (uitzonderingen wederom daar gelaten) de tolerantiegrens m.b.t. andersdenkenden is verschoven, er is weinig ruimte voor nuance en empathie, men neigt soms zelfs naar vormen van censuur als bepaalde idealen dreigen te worden verstoord.
D.M. 6 weken geleden
Persoonlijk vind ik het heerlijk, ook na 7 uur!, en met mij een hoop anderen valt mij op. Ook bij de pomp wordt ik er met terugwerkend kracht weer blij van.
fapa 6 weken geleden
zojuist gelezen, als er 1 cruise schip verdwijnt kan heel Nederland weer 130 rijden. 100 op een snelweg is slaap verwekkend, het heet niet voor niets SNEL_WEG
Mark de Groot 6 weken geleden
100km per uur op de snelweg is links beleid? Hmmm, welke partij is ook alweer verantwoordelijk voor het instellen ervan? Daarbij, op links afgeven als "het land gaat naar de verdoemenis met links" is een voor mij bijzondere stelling. Twaalf jaar rechts en sociale afbraak, gescaleerde milieuproblematiek, toegenomen onveiligheid, toegenomen welvaart voor de allerrijksten, afgenomen welvaart voor de armsten. Zegt wat er heeft plaatsgevonden niet veel meer dan wat er mogelijk zou gebeuren?
Howy Cues 6 weken geleden
@Fiat124, typisch PVV-gedrag. Wat je niet bevalt, verzwijg je ad libitum. Overdag maximaal 100 kilometer per uur rijden op de snelweg heeft een minimale invloed op de stikstofuitstoot. Maar, zeggen experts, juist die druppels die de emmer doen overstromen zijn belangrijk om tegen te houden. De gehele tekst luidt: ""Nederland is op slot gegaan door de laatste paar procenten. Elke druppel is te veel", zegt Norbert Ligterink van TNO." En verder in het artikel beaamt de Vries het volgende: "Het gaat niet om dat kleine beetje dat jijzelf bijdraagt. Het gaat erom dat je bewust moet zijn dat je het met z'n allen moet doen, wil je het enorme probleem onder controle krijgen. Dit is nog maar het topje van de ijsberg." Het is duidelijk dat deze boodschap aan dovemansoren is gericht. Trouwens het antwoord op jouw retorische vraag (ben ik nu gek) zit in de vraag opgesloten. En voor wat je andere vraag betreft (kom je wel op de snelweg), is de suggestie niet alleen fout, het toont ook aan dat jij aan argumentatie-armoede lijdt.
Mieppio 6 weken geleden
Nee dat is niet normaal, 100 op de snelweg. Wie haalt het in zijn bolle kop om dat te verzinnen. Nog eventjes en we gaan net zo hard als een slak. Hoe hard of iedereen rijd moeten ze zelf weten maar 100 is niet echt hard. Wie harder wil moet dat zeker doen, maar dan moet je er ook geen medelijden mee hebben als er wat gebeurt en ze het er iet levend van af brengen. Eigen schuld dikke bult, ze bekijken het maar stel ididoten
W.Melger 6 weken geleden
@jmarinisse1: Met een goede cruisecontrol een z.g. adaptieve cruisecontrol kies je de snelheid waarop je wilt rijden. Maar als de ingebouwde radarsensor een voorligger signaleert, verlaagt het systeem jouw snelheid om genoeg afstand te houden. Zodra de weg weer vrij is voor je, geeft het systeem gas tot jouw auto weer de cruisesnelheid heeft. Persoonlijk geef ook ik de voorkeur aan 130 km/h.
W.Melger 6 weken geleden
@jmarinisse1: Met een goede cruisecontrol een z.g. adaptieve cruisecontrol kies je de snelheid waarop je wilt rijden. Maar als de ingebouwde radarsensor een voorligger signaleert, verlaagt het systeem jouw snelheid om genoeg afstand te houden. Zodra de weg weer vrij is voor je, geeft het systeem gas tot jouw auto weer de cruisesnelheid heeft. Persoonlijk geef ook ik de voorkeur aan 130 km/h.
Howy Cues 6 weken geleden
@Farmer, je beweert: "Over het algemeen pretenderen links ingestelde mensen eerder het gelijk aan hun kant te hebben dan behoudende mensen, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk." In het algemeen wijkt 'over het algemeen' af van de normale regel, dus valt een uitzondering sowieso niet onder de regel laat. Maar dit terzijde. Ik had liever een onderbouwing van jouw stelling gezien. Temeer jij van een anekdotisch bewijs een feit maakt. Hiermee tracht je de discussie te vertroebelen. Vervolgens vind jij een aantal karaktertrekken (tolerantie, empathie e.d.) en idealen "bij links ingestelde mensen" discutabel. Alweer baseer jij je standpunt op onderbuikgevoelens en probeer jij van jouw mening een feit te maken. Recht praten wat krom is, trap ik niet in. Krom blijft krom.
fiat124sport 6 weken geleden
mark d66 beleid=links en vvd= links geworden en Howy je hebt echt niet gelijk. zie reacies zoals gewoonlijk.
W.Melger 6 weken geleden
Waarom dit tweemaal geplaatst wordt is mij een raadsel.
plombier 6 weken geleden
Ik vind 25km een juiste snelheid voor iedereen. Stok met jachten en jagen en doe gewoon rustig.
Farmer. 6 weken geleden
@Howy Cues, u heeft zichzelf in uw laatste reactie weer niet beter kunnen karakteriseren, chapeau.
ierist 6 weken geleden
Dat is ook niet de eerste keer dat deze stelling voorbij komt. Mee oneens trouwens.
Fiat100sport 6 weken geleden
100 is hard zat.
Bon Bon 6 weken geleden
Flitsmeister aan en gewoon 120 rijden.
C.J. de Loof 6 weken geleden
Eergisteren terug gekomen uit Duitsland wat een verademing om gewoon weer eens normaal door te kunnen rijden, niks bijzonders hoor cruise control op 150 ik heb geen behoefte meer om te kijken hoe hard de auto kan. Maar het schiet gewoon lekker op, iedereen die beweerd dat het niks uitmaakt of je 100 of 130km per uur rijdt is een idioot. Dus snel terug naar 130 in Nederland.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.