Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De lange reparatietijd voor het spoor in Zeeland is onacceptabel!

2.702 stemmen | Geplaatst op 7 december 2023 | Website

Eens
83%
Oneens
17%

Reacties (28)

GeelHesje 4 maanden geleden
Dat is heel vervelend. Maar het schijnt een flink lang stuk te zijn en ik kan mij zo voorstellen dat ze dat niet even in een weekje gerepareerd hebben. Wat wel onacceptabel is dat mensen tijdens de zeer verstorende werkzaamheden nog steeds de volledige prijs moeten betalen voor een kaartje! De prijs voor reizen over de Zeeuwse lijn zoals die heet zou voor Zeeuwen tijdens deze langdurige werkzaamheden op zijn minst gehalveerd moeten worden!
Zomervliegje 4 maanden geleden
Ik heb geen verstand van wat acceptabel is. Wat ik wel weet, is dat het onacceptabel duur is! Enige compensatie zou wel op zijn plaats zijn, in de toch al veel te dure trein
velder 4 maanden geleden
Wanneer dit in de randstad zou zijn was er vast meer capaciteit om de reparatietijd te verkorten. Het werkt echt heel erg ontrgelend. Niet alleen de vertraging maar mensen komen te laat op het werk. Het is sinds de zomer om de haverklap dat treinen vertragen of zelfs niet rijden
The Dutch 4 maanden geleden
Zeeland telt alleen mee als het om toeristen gaat (lees: geld in de la), voor de rest altijd 2e plek.
dutchy71 4 maanden geleden
Het openbaar vervoer is in Zeeland ronduit slecht, Als je dan ziet wat de gemeenten in Zeeland aan geld gekregen hebben, Zou ik zeggen steek dat geld in het openbaar vervoer daar hebben de burgers wat aan, Nee de prio is nu Terneuzen opknappen, Hoe lang hebben deze slaapkoppen ernaar gekeken en niets gedaan, Weer een bodemloze put waar het geld naar toe gaat zoals dat met zoveel dingen gebeurd, Allemaal geleerde met een stropdas die dat allemaal regelen, En de geschiedenis zegt genoeg zoals er al veel kapot is gemaakt, En ja reparatie aan het spoor zijn nodig maar maak een fatsoenlijke planning zodat de burger er niet teveel last van heeft, En laat het over aan de vakman.
gerrit v D 4 maanden geleden
Dit is voor Zeeuws Vlaanderen van geen belang. Wij hebben hier geen spoorweg , buiten het goederen spoortje van gent naarTerneuzen vv .
bie mina om de koffie 4 maanden geleden
Ik vind dit een vervelende stelling .Hoe kan een leek vanachter zijn PC of tablet beoordelen wat een ander doet aan het spoor Ik neem aan dat deze mensen hun best doen ,en collega; s missen ,om te zorgen dat het nog vlugger gaat Vanuit je stoel is het makkelijk oordelen
GeelHesje 4 maanden geleden
@Gerrit v D: Evenzo heeft dit ook niet of weinig belang voor Schouwen Duivenland Tholen en alle dorpen aan de kust. Ook op het Zuid Hollandse Goeree Overvlakkee heeft dit weinig tot geen belang. Feitelijk is het alleen relaxed haalbaar om in dit deel van Nederland van de trein gebruik te maken voor plaatsen en dorpen langs de A58. Verder is er dan alleen een heel slecht werkend bussen systeem als OV. Geen metro netwerk geen trams niks. Als er dan ook nog iets misgaat en een langdurige reparatie nodig is dan blijft er heel erg weinig bruikbaar OV over hier! Goed het is niet anders maar dat kan wel heel erg veel beter! En moet beter @Provincie Zeeland (lezen jullie even mee!) Want Zeeland gaat volgens plan het uiteinde van een belangrijke ader van de Tricity State worden waarbinnen dan alleen nog maar OV vervoer toegestaan gaat zijn! Willen jullie in deze regio dan nog enige commerciele ontwikkelingen hebben dan dient er een OV systeem te komen waar ze in de Randstad jaloers op kunnen zijn!
Farmer. 4 maanden geleden
Onacceptabel? En wat volgt er dan, wat kan de reiziger dan als tegenreactie doen? Ik vrees niet veel, ik ga er van uit dat Prorail haar best doet en de werkzaamheden niet onnodig vertraagt.
Peritum ? 4 maanden geleden
Het slechte en ontbrekende OV in heel Zeeland is onacceptabel of het nu om treinen, bussen, veerboten en gehandicapten vervoer gaat, ‘t is allemaal niets en zal niets worden zolang er een niet capabele bestuurder aan het bewind is. Keer op keer worden verkeerde beslissingen genomen waarvan de OV behoeftige de dupe is, en die voor het slechte summiere vervoer de hoofdprijs moet betalen.
onigo 4 maanden geleden
Als Rome in 1 dag gebouwd zou zijn, dan hadden ze ook dezelfde contractors genomen om het spoor te repareren.
Borduurnaald 4 maanden geleden
Wat zijn dat hier iedere keer onbenullige stellingen .De een praat over vaccinatie de ander over het spoor .Zo kan je beter stoppen met al die stellingen .
Howy Cues 4 maanden geleden
Vervelend is een understatement. Onacceptabel is correct. Onverteerbaar en ontoelaatbaar is de lange reparatietijd. Zeeland is klein en Nederland is groot klinkt weliswaar verongelijkt, maar het raakt wel de kern van de zaak. Dit had nooit gebeurd in REO, maar een slagaderlijke bloeding in Zeeland wordt weggewuifd. Dooddoeners zoals 'het is zoals het is' of 'overmacht' moeten de afschuw en pijn verzachten. Dus niet. Wij, scholieren, studenten, reizigers, ondernemers, burgers, worden het spuugzat met het amateurisme van de Nederlandse Spoorwegen. Anticiperen is wat ontbreekt aan de visie. Telkens loopt NS achter de feiten aan. Er is altijd een goedkoop excuus te vinden om de ware oorzaak (onprofessioneel management) te verbloemen, maar de hand in eigen boezem steken, doet de directie niet. Het wordt tijd voor een nieuw kabinet. En wel eentje die de NS een pak op z'n flikker geeft en de bestaande directie een functie elders aanbiedt.
B Tender 4 maanden geleden
Ooit in het verleden, toen de NS gewoon nog een (semi) staatsbedrijf was, ging ik elk week-end, naar Doorn, Breda, of Tilburg. Af en toe kwam het de strot uit, maar ja het hoorde bij m'n werk......... 'sWinters , regelmatig vertraging door de weersomstandigheden, maar dat was maar een fractie van hoe slecht het geworden is, nadat de NS geprivatiseerd werd en werd gescheiden in NS en Prorail.........Het onderhoudt van de rails en treinen, door het vroegere Werkspoor, was veel beter, dan hetgeen Prorail tegenwoordig laat zien.......Nooit eerder gehoord over "vierkante wielen" , hetgeen opeens wel het geval bij Prorail...... en ook verzakking, van het spoor door regen...nooit eerder van gehoord.......Om de haverklap, ligt om een of andere reden de verbinding in Zeeland er uit, te gek voor woorden zelfs..... Gewoon wanprestatie, (vanwege winstbejag?) en meer niet. Gelukkig en tot mijn groot genoegen kan ik sinds jaren de trein laten voor wat het is en ben maar al te blij, dat ik een auto heb (welliswaar een oudje, net als ik), en misschien duurder dan de trein maar nog steeds betrouwbaarder, dan die rotzooi die tegenwoordig op de rails staat en niet rijd.
B Tender 4 maanden geleden
En, zoals bij alle geprivatiseerde bedrijven van weleer (onder het mom van ten goede te komen aan concurrentiewerking) ken ik er geen een en dan ook geen een, waarbij het de consument ten goede is gekomen en tot enig voordeel voor deze heeft geleid.
xjxjxjx 4 maanden geleden
Lang leve de verdienmodelletjes, coming back to bite you in the ass...
Howy Cues 4 maanden geleden
Met die constatering sla je de spijker op zijn kop, Tender. Alhoewel ik over KPN weinig te klagen heb, loopt privatisering vaak uit op hogere kosten en slechtere prestaties. Dus de beloften van 'kostenverlaging en kwaliteitsverbetering' zijn ver te zoeken. Openbaar vervoer, waterleveranciers, elektriciteitsbedrijven en zorgverlening zijn door de vele bezuinigingen on-Nederlands te noemen. Menig bananenrepubliek doet niet onder voor de prestatieniveau van ProRail. Met de Franse slag wordt half werk afgeleverd. Volgend jaar zullen de bouten en moeren wel weer vervangen moeten worden. En het jaar daarop de dwarsliggers. Wat een gemodder en wegdenken van problemen! ProRail is de oorkonde 'Beunhaas van Jaar' waardig. Hopelijk houdt het "nieuwe bestuurlijk denken" ook deprivatisering in. Als de trein telkens vertraging oploopt, moet er ook eens aan de 'salaris-noodrem' getrokken worden. Zo'n directeur ProRail verdient meer dan twee ton per jaar. Met zo'n staaltje VOC-mentaliteit gooi je allicht hoge ogen in de bovenwereld, maar in de onderwereld denkt zelfs de meest doorgewinterde boef "eerlijk werk loont beter dan oneerlijk". Hopelijk maakt het nieuwe kabinet een einde aan die alles opvretende onvrede en maatschappelijk ongenoegen. Amen.
Howy Cues 4 maanden geleden
Karma, X-man. Leuk gevonden (coming back to bite you in the ass) en pijnlijk samengevat.
Tramper Kees 4 maanden geleden
Hoezo onacceptabel? Het is een zeer lang stuk traject en dat doe je niet in een paar uur. Misschien zou het wat sneller kunnen als ze 24/7 door kunnen werken, maar dan moet je 3 keer zoveel mensen hebben en moeten mensen snachts niet klagen over geluidsoverlast. Dan heb je een enorme storende factor voor mensen die aan het spoor wonen en die gaan klagen dat ze niet kunnen slapen. Dat het (te) duur is dat is onzin daar het treinkaartje voor 60% gesubsidieerd word en autorijden niet. Wel is het zo dat alles duurder word en onbetaalbaar. Maar als automobilist krijg je ook geen korting als men de weg aan het repareren is
Zweistein 4 maanden geleden
Het zal nog zeker een decennia duren eer het beter wordt, pas dan kunnen de bewuste ondernemingen personeel werven met een gedegen lees en rekenvaardigheid en zal het plannen van dit soort werkzaamheden een fluitje van een cent zijn. De onderzoeken wijzen uit dat in Nederland het opleidingsniveau bijna onwerkelijk hoog ligt.........haha
No summer this year 4 maanden geleden
Dit toont weer aan hoe onbelangrijk we zijn. En rijdt de trein dan is er bijna 90% vertraging. Een beleid ver onder nul. Niks kunnen ze. Overstaptijd Roosendaal, grote SCHANDE 3 minuten en dan om ons te pesten op hetzelfde perron. En dan staan de personeelsleden te gapen als we als vee hard moeten lopen om de trein alsnog te halen naar Breda. En dan zit je uit te hijgen en dan geeft de conducteur ons op ons donder en geeft nog even extra aan dat de schuld ligt bij de klanten vanuit Zeeland want daar moest die op wachten. Koolmees opzouten en spoor terug naar t rijk
pmaat 4 maanden geleden
Het geen ze niet vertellen bij ProRail is dat ze dit probleem deels zelf veroorzaakt hebben. Bij het vervangen van de houten liggers voor de betonnen liggers. Hierbij is de grond onder het spoor omgewoeld/losgemaakt. En ja als het dan flink regent zoals afgelopen tijd dan spoelt de losse grond weg. Maar ik zal het wel verzinnen
GeelHesje 4 maanden geleden
Je kunt het altijd nog zo bekijken: Je zal maar in Amsterdam wonen. Het is daar al jaren bijna permanent een grote trein verstoring. Goed zij hebben daar behalve meerdere trein routes (wij hier maar 1 namelijk Zeeland in of Zeeland uit) en ander OV zoals metro enz maar echt als je regelmatig de storingen kaart van de NS bekijkt zijn er al jaren altijd rond Amsterdam wel een of meerdere verstoringen. Ik geef het je te doen hoor 53km spoor zo ongeveer opnieuw aanleggen en dat terwijl er ook nog treinen overheen rijden ook! En dat moet dan in een weekje klaar zijn? Dat gaat hem niet worden dat snapt hopelijk iedereen?
gigabyte55 4 maanden geleden
Goede dag ik was 3jaar achter elkaar in het Zwartewoud .Daar was men aan een traject bezig wat korter was daar doen ze wel heel lang over .Jan.
Leo Vlaar 4 maanden geleden
De veiligheid op en om het spoor gaat boven alles als een lange reparatietijd nodig is om ongelukken uit te sluiten en alle reizigers safe naar hun eindbestemming te brengen dan kies ik liever daar voor u ook ? . Alle koperdiefstallen zorgen voor veel onveilige situaties en oponthoud bij de NS want het moet allemaal het liefst direct weer geprepareerd worden zonder die kabels functioneert de boel niet en er vallen treinen uit .
Zeeuwleeuw 4 maanden geleden
Er is een groot probleem door alle regenval van de afgelopen maand. Ik ga er vanuit dat men het vooral deskundig en ook ruim voldoende veilig wil maken. Dat kost nu eenmaal wat tijd. Mogelijk zou men het in de Randstad sneller doen, maar daar wonen nu eenmaal vele malen meer mensen die met de trein reizen. Dus ook al wil ik graag opkomen voor Zeeland, zo heel onlogisch lijkt mij dat niet.
Howy Cues 4 maanden geleden
Tja, je zult maar in Amsterdam wonen. Op 't Orgel stappen dagelijks meer dan 200.000 passagiers in. Totaal niet te vergelijken met Vlissingen, Middelburg of Goes. Bij elkaar goed voor zo'n 15.000 in- en uitstappende passagiers. Iedereen begrijpt onweerlegbaar dat werkzaamheden aan de infrastructuur in Metropool Amsterdam meer overbelast bezorgen dan op het Zeeuwse platteland. Nu het puntje weer op de i gezet is, vind ik de lange reparatietijd voor het spoor in Zeeland onacceptabel. ProRail weet al jaar en dag dat het mis is. Van uitstel kwam afstel. Veel openheid van zaken (https://www.prorail.nl/projecten) geeft ProRail niet. Soms is niets zeggen het beste antwoord. Pardon? Soms is niets zeggen de beste manier om iets te zeggen. Dus een gebrek aan transparantie moet je ons gevoel geven dat ProRail de belangen van de reiziger héél serieus neemt. Ammehoela.
C.J. de Loof 4 maanden geleden
Ja het is vervelend voor de mensen die afhankelijk zijn van het openbaarvervoer, ik denk niet dat er veel mensen voor hun plezier met de trein reizen, het is veel te duur, veel te langzaam en heel omslachtig. Iets van 5 jaar terug heb ik door omstandigheden een keer de trein genomen, heb me daarna voorgenomen nooit meer in een bus trein te stappen.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.