Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ik voel me niet altijd veilig in het verkeer

3.431 stemmen | Geplaatst op 19 april 2023 | Website

Nergens last van
35.8%
Inderdaad, het is soms best eng
33.9%
Ik durf niet meer op de weg
2.4%
Soms, maar meestal gaat het goed
28%

Reacties (29)

Karel33 19 April 2023
Heel veel ongevallen gebeuren door personen die meer met hun mobieltje bezig zijn dan met het verkeer. De boetes zijn daarvoor veel te laag. Worden ze betrapt hun mobieltje zelf laten vernietigen. Voor fietsers 500 euro boete--voor automobielisten 1.000 euro, en bij de tweede keer auto en rijbewijs in de schredder. De fietsende jeugd lapt regels aan hun laars--rijden door rood of met 3--4 man naast elkaar, steken zelden een hand uit als ze van richting veranderen. En de E.bikes zijn veelal te snel.
dutchy71 19 April 2023
Wat je ook kiest op de stelling van vandaag de antwoorden weet ik al, Dat wij met zijn allen de staatskas weer moeten spekken links om rechtsom we gaan weer betalen, Dit is voer voor ons kabinet stop hier hier mee en let een beetje op in het verkeer.
Ron625 19 April 2023
Meestal gaat het goed, gelukkig. Helaas heb ik vooral als voetganger veel last van mensen die geen richting aangeven, of maling hebben aan één richtings verkeer. Alle helaas is daar te weinig controle op, en de mensen er op aanspreken geeft alleen vreemde reacties. Veiligheid is belangrijk en veiligheid is dan ook een zaak voor iedereen, elkaar hierop aanspreken is dan ook belangrijk voor de veiligheid!
fiat124sport 19 April 2023
Ik voel me veilig op de weg maar door snelheden te verlagen maak je juist dat het onveiliger gaat worden op de weg . Kijk nu van 130 naar 100. Nou ik vertel je dat maar 10 procent echt 100 rijd , 96 in de meeste gevallen want 100 is 96 werkelijke km en dat gedruk als je je aan de snelheden aan het houden bent is niet prettig. Vroeger was dat een stuk minder. Dit ga je ook krijgen als je de bebouwde kom naar 30 gaat maken op sommige stukken goed maar in de meeste gevallen is het gewoon zeiken. Vreselijk om zo te moeten rijden gewoon 50 en dat het verkeer door stroomt is beter. Het zelfde met de snorscooter een helm plicht te geven. Het gevolg is tegen over gesteld want bijna alle snorscooters worden naar brommer opgevoerd want wie gaat er nu 25 rijden met een helm. Het simpele veilig krijgt hier dus een ander effect. En zo zal het ook en is al bezig met klimaat beleid gaan, de simpele gedachten gaat bedrijven en helaas ook mensen in de problemen brengen want het is onbetaalbaar en daarbij ook zinloos. Tot slot stop ook de stikstof onzin en de brainwashing van vergroening, ev auto, warmtepomp , enzovoort. 130 is al genoemd. Fijne dag
Peritum ? 19 April 2023
Als een losgeslagen kudde dolle stieren gedragen vele verkeersdeelnemers zich op de weg, bezig zijnde met bellen, snuiven, lachgas inhaleren enz.enz. Respect voor de andere weggebruiker, vergeet het maar. ‘T is meer van ‘ maak plaats, maak plaats, ik heb een ongelofelijke haast’. Opgefokt als ze zijn negeren ze verkeersregels en wetten die dienen ter beveiliging van de weggebruiker. Hoe a-sociaal is Nederland aan het worden, waarbij bij mij de vraag boven komt ‘ waarom tolereert men dit gedrag’ ? Het verkeer heden ten dage is bijna een Russische roulette als je van A naar B reist. Veilig verkeer is niet meer, het recht van de sterkste bepaalt het gedrag in het verkeer.
ierist 19 April 2023
Het verkeer in Nederland is erg druk. Maar vergeleken met onze omringende landen vind ik dat hier in Nederland nog vrij fatsoenlijk wordt gereden.
C.J. de Loof 19 April 2023
Ik heb niet veel problemen in het verkeer, maar nu is Zeeland ook niet de meest drukke provincie natuurlijk. Wel wat meer irritatie in de zomermaanden als de Belgen massaal onze provincie bezoeken en je moet ook niet 's morgens vroeg rondom een school gaan rijden.
fiat124sport 19 April 2023
Ja klopt cj Loof niet om de Belgen af te kraken maar ze remmen bijna altijd op een rotonde voor een fietser of voetganger draai je de hoek om staat er op eens een auto stil of ze laten het gas los heel ver voor de rotonde of stoplicht of ze rijden heel langzaam. Ik denk voor velen onder ons heel herkenbaar. Hou je aan de verkeersregels als auto , fietser of voetganger dus heb je haaientanden dan stop je en neem je geen voorrang. Snel rijden of vlot rijden is niet gevaarlijk maar je moet niet als een gek rijden. Dus 50 moet blijven, 30 waar nodig bij een school of zo of als je niet harder kan, 60 wegen af schaffen tenzij het heel onoverzichtelijk is, 100 afschaffen en terug naar 130 en wil je rustig rijden dan zit je op de rechterbaan. Geen problemen en frustraties veel veiliger in het verkeer. Al dat afschaffen , verbieden maakt het leven lastig en onbetaalbaar en naar mijn mening ook onveilig want het gedachten het is veilig maakt het juist onveiliger op de weg.
Mr. Bean 19 April 2023
waar ik mij vooral aan erger zijn de zogenaamde snelle fietsers die je op het fietspad passeren als een dolle stier, maar niet even kunnen bellen dat ze gaan passeren, zodat je goed rechts kan aanhouden , als je ze hoort zijn ze al voorbij, je schrikt je rot, daar kun je zeker door vallen ! Wat de auto betreft vind ik België het onprettigst, wij zeggen altijd dat ze daar hun rijbewijs bij een plak Côte d'Or hebben gekregen !.
waggel1 19 April 2023
Nergens last van s'avonds laat. Maar overdag lijkt het wel rondweg PARIJS in de zomer.
PLM 19 April 2023
Op veel rotondes gebeuren de ongelukken omdat deze niet overzichtelijk zijn net als in Goes bij fruitlaan en bij jumbo.
Rippertje 19 April 2023
Dit is weer een verdien model voor de fietsindustrie , iedereen moet straks weer een dure helm kopen ik beschouw dit als leeftijds discriminatie als ouderen straks verplicht worden een helm te dragen , en daar komt nog bij hoe wil je dit handhaven het bellen in de auto of op de fiets kunnen ze nog niet eens handhaven . En wat gebeurt er als ik op e-bike fiets en de batterij is niet aanwezig ? En er is geen enkele politieke partij die hier zijn vingers aan brandt , zelfs de groene milieumaffia niet
Karel33 19 April 2023
Mr Bean: 90 van de 100 fietsers hebben niet eens een bel. Ik heb meerb last van voetgangers die op het trottoir lopen te slingeren met hun mobieltje voor hun ogen en dan zeggen: "sorry--ik zag je niet aankomen" ALS ze dat al zeggen maar meestal lopen ze gewoon door. OF een haastige aso fietser die even over het trottoir rijd om een rood licht te omzeilen.
Emmetje 19 April 2023
Er is veel verkeerd gegaan vanaf het moment dat de fietser van rechts voorrang kreeg. Velen nemen sindsdien voorrang en gaan in volle vaart een kruispunt over. Aan de andere kant verrekt een deel van de automobilisten om de fietser verlang te verlenen, Tja, dan gaat er nogal eens wat in de kreukels waarbij de fietser de meeste schade oploopt. Dus als fietser kun je maar beter defensief fietsen.
Toos2 19 April 2023
Juist omdat het steeds drukker/onveiliger wordt in het verkeer draag ik een fietshelm als ik ga fietsen. Ik denk maar zo. Ik woon in Zeeland ik ben "zunig"op mijn hersenen. Ik raad het iedereen aan.
Domoor 19 April 2023
Bij mijn laatste fietsongeluk had ik meer aam een heup-airbag gehad. Komt vaker voor. Die dan ook maar verplicht stellen ?
Kennie-L 19 April 2023
Jullie luisteren niet naar mij hè, hoe vaak moet ik nu nog zeggen dat fietsen het domste en gevaarlijkste is wat er bestaat.
B Tender 19 April 2023
Mezelf niet veilig voelen in het verkeer?? Nee, dat kan ik eigenlijk niet zeggen. Ook al is er in de jaren dat ik besta al heel veel veranderd. Een potje voetbal in de straat zou ik tegenwoordig maar afraden, net zoals busje trap, pinkelen en dergelijk. De tijd en welvaart zijn in de loop der jaren toegenomen, iets wat niemand tegenhoud en daardoor kwamen ook de diverse perikelen. Het gevaar, dat het huidig verkeer met zich meebrengt, is zeker niet alleen te wijten aan de bestuurders van voertuigen, de aso's, de korte lontjes, de anarchie onder voetgangers en etc. Het ligt ook veel aan gebrek aan verkeersveiligheid van situatie's, gecreëerd door de verantwoordelijke wegbeheerders. Kennelijk weten we in Nederland geen weg met de verschillende vervoermiddelen en wordt er maar raak gerotzooid. Kijk ook eens naar de diverse rotondes bv, waarbij fietsers voor de leeuwen worden gegooid, door dan wel voorrang en dan weer niet. Verkeersborden, die een verbod aanduiden, maar met een bordje eronder, weer niet...........Maar...vergeet ook de drank en drugs niet, die in het huidig verkeer voor problemen zorgen, waarbij onschuldigen de dupe zijn. Vergeet ook vele, vele eenzijdige ongevallen niet, die elke dag plaats vinden en te wijten zijn aan???? Maaaaar het zijn de oudjes, die gekeurd moeten worden op 75 jaar, een helm moeten dragen op de fiets enz. Hoewel ik mezelf niet op de borst wil kloppen, maar nu toch schijnt te doen... Al meer dan 50 jaar rij ik auto, en heb de aarde inmiddels al voorzien van een flinke laag rubber. Nog nooit in die jaren schade gereden, maar zie nu wel met lede ogen aan, hoe veel verwijt er ligt richting de oudere verkeersgebruiker.
Kennie-L 19 April 2023
@Domoor, Je laatste fietsongeluk. hoeveel heb je er al gehad en heb ik hiermee geen gelijk? (wel de juiste nick natuurlijk)
Domoor 19 April 2023
Kennie-L In 80 jaar : Twee. De eerste een gebroken teen. De tweede: een gebroken heup. ( Met dank aan diegene die mij aan -en doorreed.)
Tramper Kees 19 April 2023
Ik zelf heb nergens last van alleen van fietsers en voetgangers die platgereden willen worden omdat de GEEN richting aangeven of omdat ze zitten te bellen. Ook heb ik veel last van voornamelijk vrouwen uit noord Afrika en Turkije die hun hoofd compleet bedekken en je niet zien aankomen of horen aankomen omdat ze hun oren bedekken. We wonen in een westers land, kleed je dan ook westers zodat je het verkeer aan hoort komen. Vandaag ook weer zon dame die midden op de weg ging rijden en mij niet aan hoorde komen tot ik op 5 cm van haar langs reed en zij schrok.
Leo Vlaar 19 April 2023
Heb nergens last van , Delta B.V heeft de jaarafrekeningen verstuurd en ondanks het energie plafond om het betaalbaar te houden zitten nu vele consumenten thuis met enorme rekeningen opgescheept .
wispelhuis 19 April 2023
Iemand op 5 cm passeren? Levensgevaarlijk!
2Tone 19 April 2023
In ons werk is het normaal om een helm te dragen, maar op een fiets een helm is iets wat we niet willen. Hoe krom.
Zeeuwleeuw 20 April 2023
Soms maak je wel angstige of gevaarlijke situaties mee. Maar het engste lijkt mij wel wanneer iemand fiat124sport tegen komt.
BigF666 20 April 2023
het onvoorspelbare rijgedrag van pensionado's op Ebikes draagt hier mijns inziens ook wel aan bij...
Mieppio 20 April 2023
Jong die net hun rijbewijs hebben die zijn levens gevaarlijk, denken dat ze kunnen rijden maar moeten het nog leren, je leert pas rijden als je je rijbewijs hebt. Daar moet eens opgelet worden, die zwalken over de weg van links naar rechts en vrachtwagen chauffeurs die rijden veel te har en asociaal, denken dat ze alles mogen en doen dan ook alles. Er zijn niet voor niets zoveel ongelukken met vracht wagens, ze kijken niet uit, zijn met hun telefoon bezig, houden geen afstand en ga zo maar door. Dat is levensgevaarlijk.
W.Melger 20 April 2023
Soms maak je wel angstige of gevaarlijke situaties mee. Maar het engste lijkt mij wel wanneer iemand een Zeeuwleeuw tegenkomt met een paar biologische komkommers in zijn oren, verborgen achter een biologische lading groenvoer, op zijn groene bakfiets uiteraard.
Mieppio 20 April 2023
Mr.Bean, ik ben het met je eens. Belgen krijgen hun rijbewijs als ze het strikje van de blueband open krijgen. En die zogenaamde snelle fietsers moet je je niets van aantrekken, dat zijn er meestal op een fiets met een krom stuur, die bellen niet, want dei bel weegt te zwaar, er is plaats genoeg voor een bel maar o o wat een gewicht. Ze gillen dat je aan de kant moet gaan, maar helaas ik luister daar niet naar. Ze moeten maar bellen en anders gaan ze maar door het gras heen. Het zijn blaaskaken eerste klas en daar hoef je niet naar te luisteren.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.