Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Tweakers lossen Delta's 'modemprobleem' op

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Tweakers lossen Delta's 'modemprobleem' op

    In de wereld van glasvezelinternet is er niet alleen behoefte aan hoge snelheden, maar ook aan technische flexibiliteit. Op het Delta Fiber-glasvezelnetwerk kunnen meerdere providers hun diensten aanbieden, maar de standaard geleverde modems en routers voldoen niet altijd aan de wensen van een tweaker. Standaard krijgen Delta-klanten een modem/router die niet in bridgemodus kan, een functie die veel tweakers gebruiken. Ondanks het recht op vrije modemkeuze is er geen aanbod met alternatieven en Delta zelf werkte, afgezien van eerdere toezeggingen, ook niet actief mee om dit probleem te verhelpen. Een groep tweakers ontdekte een oplossing voor het probleem.
    https://tweakers.net/reviews/11536/t...mprobleem.html

  • #2
    Ze hebben eigenlijk meer een leverings- dan een technisch probleem opgelost, maar wel leuk.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
      Ze hebben eigenlijk meer een leverings- dan een technisch probleem opgelost, maar wel leuk.
      Volgens mij is er toch echt een technisch probleem opgelost dat je een device in bridge mode kan gebruiken, iets wat bij Delta enkel (nog) mogelijk is bij een zakelijke aansluiting.

      Hier ligt de Zaram module al klaar om in mijn eigen router te gebruiken

      Reageer


      • #4
        Ze hebben (heel strikt genomen) geen technisch probleem opgelost; dat hebben de Delta-medewerkers gedaan. Ze hebben een ont voor consumenten geregeld en dat is ook echt kudo's waard.

        Reageer


        • #5
          Ik beschouw mij zelf niet als een tweaker. Maar het gegeven dat ik de router niet in bridge mode zou kunnen zetten heeft mij er van weerhouden over te stappen naar glasvezel. Ik heb een Ai-Mesh netwerk bestaande uit 2 Asus RT AX 92 U, -één in router mode , de ander als Mesh node-, en een Asus RT AC 68 U ook een Mesh node. Ik wacht dus af tot er een router komt die wel in bridge mode kan en dan zal ik overstappen naar glasvezel. De vooruitzichten lijken niet ongunstig.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door spunsjketa Bekijk bericht
            Ik beschouw mij zelf niet als een tweaker. Maar het gegeven dat ik de router niet in bridge mode zou kunnen zetten heeft mij er van weerhouden over te stappen naar glasvezel. Ik heb een Ai-Mesh netwerk bestaande uit 2 Asus RT AX 92 U, -één in router mode , de ander als Mesh node-, en een Asus RT AC 68 U ook een Mesh node. Ik wacht dus af tot er een router komt die wel in bridge mode kan en dan zal ik overstappen naar glasvezel. De vooruitzichten lijken niet ongunstig.
            Daarom ben ik ook erg benieuwd of het nieuwe Sagemcom 5684 modem/router wel bridge mode gaat ondersteunen in de toekomst. De eerste berichten zijn ontkennend maar zou mij kunnen voorstellen dat Delta vanuit beheer tooling gaat uitrollen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

              Daarom ben ik ook erg benieuwd of het nieuwe Sagemcom 5684 modem/router wel bridge mode gaat ondersteunen in de toekomst. De eerste berichten zijn ontkennend maar zou mij kunnen voorstellen dat Delta vanuit beheer tooling gaat uitrollen.
              Hoop doet leven!

              Reageer


              • #8
                Een leuk kijkje in de keuken van DELTA Fiber :

                https://gathering.tweakers.net/forum...18148#77318148

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Een leuk kijkje in de keuken van DELTA Fiber :

                  https://gathering.tweakers.net/forum...18148#77318148
                  Een heel leuk kijkje in de keuken!
                  Dat de tv afdeling mag volgen! 😛😜
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 27 Nov 2023, 18:23.

                  Reageer


                  • #10
                    Voor diegenen die deze discussie verder willen volgen op discord :

                    https://gathering.tweakers.net/forum...72686#78772686

                    Discord voor beginners

                    N.B.

                    Je moet je eerst inschrijven voor een aantal kanalen voordat je een bericht kunt plaatsen (zie afbeelding).
                    Bijgevoegde bestanden
                    Laatst bewerkt door driepinter; 22 Apr 2024, 11:39.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                      Voor diegenen die deze discussie verder willen volgen op discord :

                      https://gathering.tweakers.net/forum...72686#78772686

                      Discord voor beginners
                      Klopt, daar wist ik van en dit gaat mogelijk ook een vorm krijgen voor de tv-vragen, dat is een verzoek van mijn kant geweest om daar ook een sectie voor op te stellen. Of dat ook gaat gebeuren is niet duidelijk

                      Daarmee kan een deel van dit forum vol spammers en scammers vervallen. Op Discord vindt moderatie plaats en er kan wellicht worden gekeken of iemand een Delta-account heeft voordat er toegang wordt verleend.

                      In elk geval kunnen allerlei problemen, ook met eigen modems en bridge daar aan de kaak worden gesteld.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Apr 2024, 10:20.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door anomaly

                        Huh?!
                        Dit forum schreeuwt om goede moderatie. Voordeel van Discord is dat daar de experts aanwezig zijn en ook antwoord geven voor zover dat kan.

                        Dit forum is ten dode opgeschreven, met name door een aantal trollen die niet aangepakt worden. Op Tweakers waren ze al geblokeerd.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Apr 2024, 13:22.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X