Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Overstap van Coax naar glasvezel i.c.m. huidig LAN

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Overstap van Coax naar glasvezel i.c.m. huidig LAN

    Ik zou graag over willen stappen naar glasvezel. Ik heb een vrij uitgebreid LAN netwerk thuis. Ik heb een schets van de situatie bijgevoegd aan de bijlage, uitgaande van de huidige situatie als ik nu overstap naar glasvezel.

    Er gaat onder andere een UTP kabel rechtstreeks vanuit een switch in de meterkast naar een UTP inbouwdoos. Op de UTP inbouwdoos zit vervolgens weer een switch aangesloten om alle randapparatuur bij de TV (receiver, gameconsole, laptop, TV) bekabeld aan te sluiten.

    Beide Netgear switches zijn unmanaged en ondersteunen dus geen IGMP snooping. Het houdt dus in dat als ik overstap naar glasvezel, dat vanaf het glasvezelmodem, via de Deco M5, het gehele LAN netwerk bestookt gaat worden met multicast traffic.

    Om dit te voorkomen zou ik twee van de switches moeten vervangen voor managed switches met ondersteuning voor IGMP snooping. Echter, er staan in dat geval twee managed switches in serie, één in de meterkast gevolgd door een UTP inbouwdoos en weer een switch in het TV meubel. De 1e switch weet dan nog niet waar de multicast traffic naar toe moet.

    Mijn vraag is, zou deze oplossing gaan werken?

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X