Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Doe je modem uit als het gaat onweren?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Doe je modem uit als het gaat onweren?

    Beste lezers,

    Bijna 3 weken geleden hoorde ik een enorme oorverdovende donderknal met een oogverblindende lichtflits. Die onweersbui boven Hulst was toen heftig. Toen ik door die klap wakker was geschoten,midden in die nacht ging ik naar beneden kijken. De trap was al zwart door gruis die uit de schoorsteen gevallen was. Toen ontdekte ik dat het modem door de bliksem opgeblazen was. Ik heb elders wel geluk,de TV is niet kapot gegaan,die stond al op een beveiliging aangesloten. De schoorsteen was geraakt,de bliksem had niet alleen de schoorsteen geraakt,maar ook het kabelnetwerk bereikt had die het modem stuk maakte. De monteur is inmiddels al geweest en heeft een nieuwe modem geplaatst met deze keer met een coax -overspanningsbeveiliging.

    Er wordt voor morgenmiddag laat of begin avond (Donderdagavond) voor Zeeland,Brabant,en Limburg onweer verwacht. Deze onweders kunnen plaatselijk zeer hevig zijn. Dus ik wil aan jullie vragen... Zodra jullie gedonder hoort,het kabelmodem van het lichtnet te koppelen,en vergeet ook NIET! de aansluiting tussen het modem en kabelaansluiting. Vergeet ook niet je computer! Zo help ik jullie allemaal om de kans op bliksemschade te verkleinen. Want als het kapot is,dan heb je kans dat je enkele dagen zonder internet moet doorleven. Zorg ervoor dat je ook mobiel bereikbaar bent. Zonder modem betekent ook zonder digitale telefonie! Met je mobiel kan je de helpdesk altijd bereiken.

    Is het apparatuur door de bliksem kapot? Je verzekering kan misschien een deel van de schade uitkeren.

    M.v.g,

    Johny.

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X