Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Airplay probleem Bluesound met Delta Sagemcom F@ST 3890v3

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Airplay probleem Bluesound met Delta Sagemcom F@ST 3890v3

    Sinds een aantal jaren gebruik ik een Bluesound Node 2i om muziek af te spelen. Bij gebruik van Apple Music vanaf Mac apparatuur (zowel iPad als Macbooks, iMac) moet je via Airplay naar de Bluesound streamen. De Bluesound vertikt het sinds enige tijd om een verbinding met Airplay tot stand te brengen. Ik heb dit voorgelegd bij Bluesound en de enige optie is de router uitzetten, 5 minuten wachten en weer opstarten. Zij kunnen niet verder helpen omdat er geen gebruiksaanwijzing van de router beschikbaar is (behalve het simpele dingetje van Delta). Dan werkt de koppeling met Airplay één keer. De Bluesound is via ethernet aangesloten op de router. Het bijzondere is als ik de iPad koppel aan een in het netwerk opgenomen Apple router en dit ook met de Bluesound doe is er direct verbinding en gaat het streamen perfect. Maar dat is niet echt een oplossing omdat deze router te ver staat. Plus dat ik dan telkens aan de Bluesound moet laten weten dat we "draadloos gaan".

    Het probleem speelt bij meer gebruikers van een Bluesound in combinatie met Airplay. Het vreemde is dus dat het altijd gefunctioneerd heeft.

    Een andere optie volgens de support van Bluesound is om er nog maar een router achter te hangen, maar om hiervoor weer te investeren en weer extra energieverbruik te veroorzaken heb ik niet zo'n zin in.

    Al gedaan:
    - Delta router aan/uit: zoals bovenomschreven, werkt één keer
    - vast IP-adres aan Bluesound toegewezen: geen resultaat
    - alles draadloos naar Bluesound vanaf Delta modem: geen resultaat

    Nu zat ik te denken aan het volgende: de poort die gebruikt wordt is 554. Kan deze op een of andere manier geblokkeerd zijn, en zo ja hoe los je dit dan op binnen de (beperkte) instelling van de Sagem. Is dit een optie, of ligt het ergens anders aan?
    554 TCP/UDP AirPlay, streaming mediaspelers

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
X