Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sagemcom F@st 5684 met eigen router erachter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Sagemcom F@st 5684 met eigen router erachter

Hallo, Forumleden.

Wellicht kunnen jullie mij helpen met een prangende vraag.

Sinds vele jaren een tevreden Caiway-abonnee via de glasvezel.
    Hiervoor gebruik ik het Genexis Hybrid Live! Titanium - 52-glasmodem.
    Hierachter 'hangt' een Netgear R7500-router (locatie woonkamer).
    Nu ontving ik vorige week een nieuw glasmodem i.v.m. de overgang van Caiway naar Delta (en de bijbehorende update van het netwerk blijkbaar).
    Deze Sagemcom F@st 5684 is een glasmodem/router in één.
    Op mijn vraag aan de Klantenservice of mijn Netgear-router hier gewoon 'achter' gehangen kan worden en blijft functioneren zoals voorheen was het antwoord: geen idee.
    Vandaar mijn vraag hier.
    Als mijn Netgear-router niet kan functioneren met dit nieuwe glasmodem betekent dit voor mij dat ik alle UTP-kabels moet gaan vervangen voor langere exemplaren (verlengen is niet wenselijk) om bij de meterkast uit te komen, gezien alle kabels vanaf de verdiepingen (diverse PC's, PS5, TV's) achter de Netgear-router in de woonkamer uitkomen.
    Ook het vooruitzicht om weer door m'n kruipkelder te moeten tijgeren om de kabels te trekken is niet echt aanlokkelijk.

Heeft iemand hier het verlossende antwoord?
    Alvast bedankt.

Danny

Een Sagemcom F@st 5684 kan iig niet in Bridge zoals de Titanium, Delta levert geen enkel (XGS-PON) glasmodem wat in Bridge kan.

Dan zul je dus functionaliteit moeten gaan inleveren of gaan verdiepen in

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 - Internet en hosting - GoT:
    Laatst bewerkt door driepinter; 4 uur geleden.

Reageer

Dank voor je antwoord, driepinter.

Wat houdt het inleveren van functionaliteit precies in?

De tweede optie lijkt me iets te omslachtig.

Reageer

Je kunt natuurlijk altijd je Netgear 7000 achter de Sagemcom zetten.

Maar dan krijg je dubbel Nat wat niet optimaal is maar werken zal het.

Reageer

Thx, driepinter.
          Heb me even kort ingelezen in het dubbel NAT-issue. Wat ik van jou en de online info begrijp is dat het waarschijnlijk wel zal gaan werken.
          Ik heb me voorgenomen eerst even de modemwissel af te wachten (volgende week maandag wordt ik omgezet) en te kijken welke issues de dubbel NAT met zich mee brengt.
          Ben een gamer, maar doe niet aan port forwarding o.i.d.

Mocht het echt niet werken of teveel problemen geven, dan heb ik me voorgenomen de netwerkkabels dan maar te vervangen. Net ff gecheckt. Is nog CAT.5e wat naar de verdiepingen gaat. Dus misschien gelijk CAT.6a of CAT.7 erin trekken. Die 10GB-poort op die Sagemcom werkt alleen met CAT.7 zeker? Wellicht een beetje overkill. CAT.6a zal ook prima voldoen.

Bedankt tot zover.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X