Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ook Delta-klanten gaan voor zonnepanelen betalen: ‘Daardoor gaat stroomprijs voor iedereen omlaag’

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ook Delta-klanten gaan voor zonnepanelen betalen: ‘Daardoor gaat stroomprijs voor iedereen omlaag’

    Het onvermijdelijke is gebeurd :

    Ook Delta-klanten gaan voor zonnepanelen betalen: ‘Daardoor gaat stroomprijs voor iedereen omlaag’ | Middelburg | pzc.nl

    of volledig :

    Ook Delta-klanten gaan voor zonnepanelen betalen: ‘Daardoor gaat stroomprijs voor iedereen omlaag’ | Middelburg | pzc.nl (archive.is)
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 weken geleden.

  • #2
    Volgens mij wil het nieuwe kabinet de terugleverkosten juist verbieden

    Reageer


    • #3
      Vandaag wordt dit bij nieuwe wetgeving verboden en nog terecht ook. Dit is een soort omgekeerde discriminatie en het pesten van mensen die hebben geinvesteerd in zonnepanelen. Te zot voor woorden.

      De zonnepaneelbezitters kunnen het niet helpen dat er jarenlang niet is gewerkt aan het stroomnet...!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
        Vandaag wordt dit bij nieuwe wetgeving verboden en nog terecht ook. Dit is een soort omgekeerde discriminatie en het pesten van mensen die hebben geinvesteerd in zonnepanelen. Te zot voor woorden.

        De zonnepaneelbezitters kunnen het niet helpen dat er jarenlang niet is gewerkt aan het stroomnet...!
        Dit discrimineren doen ze toch overal en voor alle soorten goederen?!
        Kijk naar de elektrische auto, daar gaan ook subsidies weg, en komt de wegenbelasting terug...

        Je kan dit altijd wel van 2 kanten beredeneren, maar de garantie die je wel hebt, alles wordt duurder (al is het maar inflatie).

        Reageer


        • #5
          Vandaag m'n AANBOD van stroom (maandelijks voorschot) gestegen van 54, 96 naar 62, 50 per maand.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Vandaag wordt dit bij nieuwe wetgeving verboden en nog terecht ook. Dit is een soort omgekeerde discriminatie en het pesten van mensen die hebben geinvesteerd in zonnepanelen. Te zot voor woorden.

            De zonnepaneelbezitters kunnen het niet helpen dat er jarenlang niet is gewerkt aan het stroomnet...!
            Onzin. Je kunt je panelen nog steeds netjes terugverdienen, maar nu duurt het iets langer. 'Zonnepaneelbezitters' waren tot nu zwaar gesubsidieerde huizenbezitters die de subsidie vaak niets eens nodig hadden. Plus dat een kamerlid nu wel blij kan doen dat ze de terugleverkosten gaat afschaffen (https://nos.nl/artikel/2521536-kamer...everen-energie) maar dan betaalt dus iedereen zonder panelen meer voor hun stroom. Dit is janken terwijl je niet geslagen wordt, iets dat je niet hebt, kan niet afgepakt worden. Sneu geroep van mensen die hun panelen gewoon zelf kunnen/konden betalen. Maar wel drie forums volblaffen over UHD, dat wel.
            Laatst bewerkt door Koeba; 3 weken geleden.

            Reageer


            • #7
              Drewes in interview in PZC vandaag:
              Veel mensen realiseren zich het misschien niet, maar die die terugleverkosten waren er al. Het was verrekend in de stroomprijs en dus verdeeld over alle klanten. Nu gaan we de kosten herverdelen en in rekening brengen bij de klanten met zonnepanelen. Daardoor kan wel de stroomprijs voor iedereen omlaag. Het is gewoon niet eerlijk voor klanten die geen zonnepanelen hebben en toch een hogere stroomprijs betalen. Een grote groep klanten kán niet eens zonnepanelen nemen omdat ze in een appartement wonen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                Onzin. Je kunt je panelen nog steeds netjes terugverdienen, maar nu duurt het iets langer. 'Zonnepaneelbezitters' waren tot nu zwaar gesubsidieerde huizenbezitters die de subsidie vaak niets eens nodig hadden. Plus dat een kamerlid nu wel blij kan doen dat ze de terugleverkosten gaat afschaffen (https://nos.nl/artikel/2521536-kamer...everen-energie) maar dan betaalt dus iedereen zonder panelen meer voor hun stroom. Dit is janken terwijl je niet geslagen wordt, iets dat je niet hebt, kan niet afgepakt worden. Sneu geroep van mensen die hun panelen gewoon zelf kunnen/konden betalen. Maar wel drie forums volblaffen over UHD, dat wel.
                Nee geen sneu geroep, wij betalen voor de problemen aan het electriciteitsnetwerk. Iedereen heeft gewoonweg de mogelijkheid panelen te leggen, daar zijn prima subsidies voor.

                En ik ben er voor om mijn punt te kunnen maken met inhoudelijke argumenten, Ik zie mensen hier het forum volblaffen met geouwehoer, dat is veel erger.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Nee geen sneu geroep, wij betalen voor de problemen aan het electriciteitsnetwerk. Iedereen heeft gewoonweg de mogelijkheid panelen te leggen, daar zijn prima subsidies voor.

                  En ik ben er voor om mijn punt te kunnen maken met inhoudelijke argumenten, Ik zie mensen hier het forum volblaffen met geouwehoer, dat is veel erger.
                  Ik weet veel woningen waar je geen panelen kunt plaatsen en ik ken veel mensen die dat ondanks de subsidie niet kunnen betalen.
                  Dus praat voor jezelf.

                  Reageer


                  • #10
                    Het staat nu op de site van Delta Energie en is weer een heel verhaal met schalen :

                    https://www.deltaenergie.nl/service/...ugleverkosten/
                    Laatst bewerkt door driepinter; 3 weken geleden.

                    Reageer


                    • #11
                      Dat er een terugleveringsvergoeding gevraagd wordt is logisch, gezien de grotere waarde van een in de winter afgenomen kWh. Echter de hoogte van de vergoeding die DELTA vraagt vind ik wel fors. Volgens de aangegeven tabel komt dit neer op 7 a 8 cent per kWh. Het salderen zal dan nog wel wat opleveren, maar meer terugleveren dan je zelf afneemt heeft nauwelijks zin meer. Toch weer maar eens gaan kijken of er aanbieders met een redelijker bod te vinden zijn.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door PietO Bekijk bericht
                        Dat er een terugleveringsvergoeding gevraagd wordt is logisch, gezien de grotere waarde van een in de winter afgenomen kWh. Echter de hoogte van de vergoeding die DELTA vraagt vind ik wel fors. Volgens de aangegeven tabel komt dit neer op 7 a 8 cent per kWh. Het salderen zal dan nog wel wat opleveren, maar meer terugleveren dan je zelf afneemt heeft nauwelijks zin meer. Toch weer maar eens gaan kijken of er aanbieders met een redelijker bod te vinden zijn.
                        De terugleververgoeding is wat je ontvangt wanneer je teruglevert. Ik mag toch aannemen dat men niet denkt dat we gaan betalen voor de teruggeleverde stroom, dat is bezopen. Ik durf ook wel te zeggen dat ik in dat geval de Airco een paar uren per dag langer aanzet. Daar vragen ze om.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                          De terugleververgoeding is wat je ontvangt wanneer je teruglevert. Ik mag toch aannemen dat men niet denkt dat we gaan betalen voor de teruggeleverde stroom, dat is bezopen. Ik durf ook wel te zeggen dat ik in dat geval de Airco een paar uren per dag langer aanzet. Daar vragen ze om.
                          Heb je de tabel al bekeken ?

                          https://www.deltaenergie.nl/media/lv...2-mei-2024.pdf

                          Ik heb maar een klein aantal zonnepanelen maar gaat mij dus € 127,20 per jaar kosten (moeten betalen).

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            De terugleververgoeding is wat je ontvangt wanneer je teruglevert. Ik mag toch aannemen dat men niet denkt dat we gaan betalen voor de teruggeleverde stroom, dat is bezopen. Ik durf ook wel te zeggen dat ik in dat geval de Airco een paar uren per dag langer aanzet. Daar vragen ze om.
                            Nee dat klopt. Je krijgt nog steeds iets terug voor de teruggeleverde kWh’s, ca. 1 of 2 ct bij de huidige tarieven. Maar dat zijn bedragen waarbij ik ga overwegen om ‘s winters mijn elektrische kacheltje wat vaker in te schakelen waardoor ik wat gas kan besparen.

                            Reageer


                            • #15
                              Subsidie? Waar dan? Wie betaalt die 8000 euro die op m'n dak ligt? Ik zelf ja! Zware discriminatie om nu geld te gaan vragen voor levering. Ik zou zelf eens een rekening moeten sturen voor de aanlevering ... En dat het niet eerlijk is t.o.v. anderen? Hoe dan? Zij hebben duizenden euro's in hun zak kunnen houden. Op deze manier ga ik echt de panelen alleen maar aanzetten als ik zelf stroom nodig heb, Delta krijg geen ene milliwatt meer ....

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X