Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi uploadsnelheid sagacom fast3896

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi uploadsnelheid sagacom fast3896

    Gisteren door Deltamonteur Sagacom f@st3869 geïnstalleerd voor uploadsnelheid tot 1Gbps via coax. Bekabelde snelheid redelijk. Wifi uploadsnelheid slechts max 170 Mbps, gemeten met nieuwe samsung a54 naast t modem. Lijkt mij veel te weinig. Uploadsnelheid wel goed. Volgens klantenservice versterker gebruiken, maar die versterkt volgens mij alleen signaal en niet de uploadsnelheid. Is er iemand met zo'n modem die ook eens wil meten ter vergelijk of kan iemand mij op een andere manier helpen?

  • #2
    De maximale upload bij coax bedraagt slechts 100 Mbps.

    Download kan 940 Mbps bedragen bij een 1 Gbps network of net iets meer wanneer je een 2,5Gbps netwerk gebruikt.

    Reageer


    • #3
      De upload haal ik wel, ook met wifi, maar de download met wifi is slechts max 170 mbps. Klantenservice zegt dat ze alleen bekabeld garantie geven, maar die 170 is wel erg weinig. Met mijn vorige docsis 3.0 modem haalde ik 400 mbps upload over wifi.

      Reageer


      • #4
        Dit haal ik op een A53 :

        https://dfn.speedtestcustom.com/resu...d-dd0172483626

        Reageer


        • #5
          Met zelfde modem als ik heb?

          Reageer


          • #6
            Zelfde abonnement maar met een f@st 3890.

            Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

            Reageer


            • #7
              Maar het klopt dat zowel de A54 als de f@st 3896 over WiFi 6 beschikken, dus dan is 170 Mbps een beetje aan de lage kant.

              Wel grappig, dit is de snelheid over KPN 4G :

              https://dfn.speedtestcustom.com/resu...4-29a5d091b7ac
              Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

              Reageer


              • #8
                Dit haal ik met hetzelfde modem, Ethernet of alleen Wifi. Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Scherm­afbeelding 2024-04-18 om 18.34.58.png
Bekeken: 192
Grootte: 86,7 Kb
ID: 296777

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X