Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wifi bellen KPN

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wifi bellen KPN

    Hallo,

    Sinds een paar weken ook Delta Glas, 1Gbit up/down.
    In het algemeen werkt het prima.

    1 ding werkt helaas niet meer, maar is wel belangrijk voor mij.
    En dat is Wifi bellen (met KPN & Budget Energie (ook KPN)).
    Ik geen geen verbinding meer.

    Hiervoor had ik ziggo, en werkt dat prima. Het interne netwerk is verder niet veranderd. Alleen dat het Delta is met DMZ ipv Ziggo in bridge.
    Dus:
    Modem > DMZ naar Opensense Firewall > bestaande Deco wifi

    ook getest met wifi van modem, geen verschil

    Toestel werkt op andere netwerken waar ziggo/kpn is wel prima, maar thuis dus niet meer.
    Ivm nieuw huis (2020) is het bereik binnen beperkt, en met wifi bellen dus nooit een issue.

    Is dit een bekend probleem bij delta, en kan dit gefixt worden? of moet ik terug naar Ziggo?
    Via KPN ben ik zakelijk via 3 deuren geweest, maar kwam allemaal niet met een oplossing.

    Dus of Delta blokt de VPN connectie die gemaakt word voor Wifi bellen, of KPN blokkeert de verbinding vanaf het adres.
    Maar omdat KPN niks doet, hoop ik hier nog wat antwoorden te hebben.

  • #2
    Wat jammer dat u ook op dit forum niet geholpen kan worden, gezien het aantal suggesties om het één of ander te proberen
    Hopelijk vindt u snel alsnog een oplossing.

    Het enige dat ik kan doen is het onderwerp even omhoog halen, zodat het misschien toch nog door de goede lezer gezien wordt.
    Laatst bewerkt door anomaly; 1 week geleden.

    Reageer


    • #3
      Ik lees op Tweakers dat bellen over Wifi alleen werkt icm Delta Mobiel op glasvezel.

      [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)

      Wat ik raar vind want bij mij op de kabel werkt het gewoon.
      Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

      Reageer


      • #4
        Ik bel mobiel (Delta kabelabonnement) ook via WIFI of als dat niet werkt wordt automatisch overgeschakeld naar "mobiele" gegevens (zo heb ik ingesteld).

        Ook heb ik vaste telefonie bij Delta naast internet, televisie en energie. Misschien maakt dat ook nog iets uit voor wat wel en niet kan?

        Reageer


        • #5
          Staat het op de website van Delta dat bellen over WIFI alleen werkt met een mobiel abonnement van Delta?

          Reageer


          • #6
            Dit zegt chatbot Donna;

            : Met DELTA Mobiel bel je via het snelle en stabiele netwerk van Odido. Toch kan het wel eens voorkomen dat je geen bereik hebt. Bijvoorbeeld in een té goed geïsoleerd gebouw.

            Bellen via wifi is dan de oplossing. Dit betekent dat je gebruik maakt van een wifi-netwerk om verbinding te maken, in plaats van ons 4G- of 5G-netwerk.

            Wil je meer weten over bellen via wifi, 4G of 5G? Kijk dan op onze website.

            Die link verwijst o.a. naar deze tekst

            :Bellen via wifi en 4G
            De telefoon moet bellen via wifii of 4G ondersteunen.
            ×+××××××× Een DELTA Mobiel abonnement ×××××××
            Een beschikbaar wifi- of 4G-netwerk.
            Laatst bewerkt door anomaly; 1 week geleden.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X