Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nokia XS-2426G-B: Port Forwarding

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nokia XS-2426G-B: Port Forwarding

    Beste lezers,

    Ik heb een Naim Mu-so Qb 2nd Generation. Sinds ik ben overgestapt naar Delta doet deze box het niet meer. Volgens Naim heeft dit te maken met het feit dat UDP port 1900 gesloten staat. Na wat rondzoeken heb ik een dynamisch IP-adres aangevraagd (WAN=ip begint nu met 149.xxx). Als ik vervolgens via port forwarding in de instellingen UDP port 1900 probeer open te zetten voor mijn Naim product (apparaat wordt gezien zodra ik deze bedraad aansluit), verandert er echter niets. Het product werkt nog steeds niet en vanuit Naim geven ze aan dat port 1900 nog steeds is gesloten.

    Weet iemand toevallig wat een stap richting een oplossing zou zijn?

    Alvast hartelijk dank voor iemand zijn reactie.

  • #2
    Delta en Caiway zijn één dus zal bij Delta ook wel zo zijn :

    https://www.caiway.nl/klantenservice...n-toepassingen

    Dus zou het goed kunnen dat poort 1900 geblocked wordt

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Delta en Caiway zijn één dus zal bij Delta ook wel zo zijn :

      https://www.caiway.nl/klantenservice...n-toepassingen

      Dus zou het goed kunnen dat poort 1900 geblocked wordt
      Dank voor jouw reactie. Betekent dit dat verder zoeken geen zin heeft eigenlijk? Of zou Delta op verzoek dit kunnen open zetten?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door robinvdheuvel91 Bekijk bericht

        Dank voor jouw reactie. Betekent dit dat verder zoeken geen zin heeft eigenlijk? Of zou Delta op verzoek dit kunnen open zetten?
        Nee, want dit betekent dus dat in het netwerk zelf wordt geblokkeerd en dan zullen ze het niet vrijgeven.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door robinvdheuvel91 Bekijk bericht
          Weet iemand toevallig wat een stap richting een oplossing zou zijn?
          Dynamisch of vast IP helpt daar in dit geval niets bij.
          Jouw benoemde hardware is bij het gebruik van poort 1900 een potentieel veiligheidsrisico voor je (lokale) netwerk. Een SSDP-poort 1900 kan worden gebruikt bij zogenaamde 'amplication attacks'. Bij een dergelijk aanval stuurt een server DNS-query's van een gespooft IP (het IP dat hij wil aanvallen) en vraagt daarbij data op. Een redelijk risico dus om jouw netwerk daaraan bloot te stellen. Vandaar dat een ISP die poort maar voor jou heeft dichtgezet.

          Gebruikt bij deze Mu-so Qb 2nd Generation Airplay of Bluetooth via een ander apparaat. Zit je altijd safe en kunt je toch genieten van dit apparaat.
          Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Mar 2024, 16:26.
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X