Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ontvang mail van mijn eigen e-mail adres

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ontvang mail van mijn eigen e-mail adres

    Ik ontvang mail van mijn eigen alias, en daarin wordt ik bedreigd. Hoe kan iemand een mail versturen met mijn mailadres als afzender?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door plknooijer Bekijk bericht
    Ik ontvang mail van mijn eigen alias, en daarin wordt ik bedreigd. Hoe kan iemand een mail versturen met mijn mailadres als afzender?
    Hi plknooijer , dat is geen fijne situatie. De mogelijkheid bestaat dat er misbruik gemaakt wordt van jouw e-mailaccount/e-mailadres omdat het wachtwoord is achterhaald. Het beste kun je het wachtwoord voor jouw e-mailadres daarom wijzigen. Dat kan in MijnDELTA in het tabblad "zelf regelen", achter het betreffende e-mailadres staat het icoon van een slotje.

    Een andere mogelijkheid is dat het mailtje van een ander e-mailadres/verzendadres verzonden wordt en hierbij het zichtbare verzendadres is aangepast waardoor het lijkt dat de e-mail van jouw eigen e-mailadres afkomstig is.

    In welk e-mail programma maak je gebruik van het e-mailaccount?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door plknooijer Bekijk bericht
      Ik ontvang mail van mijn eigen alias, en daarin wordt ik bedreigd. Hoe kan iemand een mail versturen met mijn mailadres als afzender?
      Dan moet je die mail in de map verzonden kunnen zien. Zo niet dan is het niet van jou mailadres verzonden.

      Reageer


      • #4
        Mr. Bean doet dit ook, hij stuurt ook Kerstkaartjes naar zichzelf!

        Reageer


        • #5
          Ik gebruik Outlook, ik heb inmiddels mijn wachtwoord gewijzigd van Delta en van die alias. Als afzender is alleen mijn alias te zien.
          De mail staat gelukkig niet in mijn verzonden map . Ik hoop dat het nu is opgelost.
          Laatst bewerkt door plknooijer; 5 Mar 2021, 13:57.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door plknooijer Bekijk bericht
            Hoe kan iemand een mail versturen met mijn mailadres als afzender?
            Omdat een emailadres eigenlijk alleen maar een verzameling karakters is en niets zegt over wie het werkelijk heeft verstuurd.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X