Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht, iemand die wil meedenken bij een espn probleem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gezocht, iemand die wil meedenken bij een espn probleem

    Ik ben bezig om een 80 jarige te helpen om ESPN op zijn tv te krijgen via Caiway.
    Situatie: Hij heeft een glas 500 abonnement bij Caiway, kijkt tv via Coax, heeft geen CI-module.
    Hij heeft via Caiway een abonnement op espn cadeau gekregen dus ik dacht even de app te installeren op zijn Sony Android TV. De Caiway app geeft slotjes op ESPN, terwijl deze volgens Mijn Caiway en de ontvangen mails wel geactiveerd is. Ik dacht dus Espn app op de tv te zetten, maar die app werkt op Android tv alleen met een Amerikaans abo op espn.

    Wat mij verder opviel is dat er via de caiway app niet opgenomen kan worden. Mijn vermoeden is dat interactieve tv niet gekoppeld is. Ik heb dit alles besproken via chat en ik kon haast de vraagtekens boven het hoofd van de medewerker door de chat zien. 😉 Het zou intern verder uitgezocht worden. We zijn nu dagen verder, maar het blijft stil.

    Zijn hier forumleden die iets dergelijks ook hebben meegemaakt en mij opweg kunnen helpen om Caiway in de juiste richting te zetten om tot een oplossing te komen? .

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
    Ik ben bezig om een 80 jarige te helpen om ESPN op zijn tv te krijgen via Caiway.
    Situatie: Hij heeft een glas 500 abonnement bij Caiway, kijkt tv via Coax, heeft geen CI-module.
    Hij heeft via Caiway een abonnement op espn cadeau gekregen dus ik dacht even de app te installeren op zijn Sony Android TV. De Caiway app geeft slotjes op ESPN, terwijl deze volgens Mijn Caiway en de ontvangen mails wel geactiveerd is. Ik dacht dus Espn app op de tv te zetten, maar die app werkt op Android tv alleen met een Amerikaans abo op espn.

    Wat mij verder opviel is dat er via de caiway app niet opgenomen kan worden. Mijn vermoeden is dat interactieve tv niet gekoppeld is. Ik heb dit alles besproken via chat en ik kon haast de vraagtekens boven het hoofd van de medewerker door de chat zien. 😉 Het zou intern verder uitgezocht worden. We zijn nu dagen verder, maar het blijft stil.

    Zijn hier forumleden die iets dergelijks ook hebben meegemaakt en mij opweg kunnen helpen om Caiway in de juiste richting te zetten om tot een oplossing te komen? .
    Weet je zeker dat deze 80 jarige wel voor televisie via glasvezel heeft gekozen? Of alleen een internetabo?

    Reageer


    • #3
      Het is een alles in 1 abonnement. Internet, tv en vast bellen. Er wordt glasvezel gebruikt voor internet, maar ze wilde geen nieuwe kabels trekken tot de tv omdat coax ook prima werkt.

      Reageer


      • #4
        Is coax geen 'gratis' extra dienst bij een glasvezelabonnement. En is ESPN daarom alleen geactiveerd op een IPTV-decoder?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
          Is coax geen 'gratis' extra dienst bij een glasvezelabonnement. En is ESPN daarom alleen geactiveerd op een IPTV-decoder?
          Het betreft een wat ouder standaard 3 in 1 abo van ca 66 euro. De mijn caiway specificeerde ook alles als aparte dienst.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
            Is coax geen 'gratis' extra dienst bij een glasvezelabonnement. En is ESPN daarom alleen geactiveerd op een IPTV-decoder?
            Het activeren moet sowieso op beide platformen gebeuren. Met een CI+module en smartcard zou het moeten werken voor COAX.
            Ik weet niet hoe het werkt wanneer de decoder nooit aangesloten is geweest, dan wordt de gebruiker ook niet geactiveerd/ingeladen?

            DELTA-TV-team ?

            Reageer


            • #7
              Ik denk inderdaad in de richting van Bordewolf. Het vervelende is dat er geen decoder is en dat weet Caiway ook. Toen hier glasvezel werd aangelegd werd nog gewoon gewerkt met de humax coax decoders naast de glasvezel voor internet.
              De humax wordt niet meer gebruik ivm ingebouwde ontvanger in de tv. Wanneer er een koppeling gemaakt zou moeten worden dan zou je toch zeggen dat Caiway dat ook centraal kan doen. Zelf ooit wel overgestapt op een nieuwe decoder en kon toen ook niet opnemen. Dat is uiteindelijk ook centraal opgelost. Geen idee hoe. inmiddels kijk ik weer via coax en de app en kan gewoon espn kijken.

              Het lijkt een beetje gelijk probleem aan wat ik ooit had maar krijg geen beweging bij Caiway om tot een oplossing te komen. Kennelijk hebben zij niet geleerd van soortgelijke problemen en is de oplossing niet in een database opgenomen. Bij mij had het toen bijna 2 maanden geduurd alvorens ik kon opnemen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                Ik denk inderdaad in de richting van Bordewolf. Het vervelende is dat er geen decoder is en dat weet Caiway ook. Toen hier glasvezel werd aangelegd werd nog gewoon gewerkt met de humax coax decoders naast de glasvezel voor internet.
                De humax wordt niet meer gebruik ivm ingebouwde ontvanger in de tv. Wanneer er een koppeling gemaakt zou moeten worden dan zou je toch zeggen dat Caiway dat ook centraal kan doen. Zelf ooit wel overgestapt op een nieuwe decoder en kon toen ook niet opnemen. Dat is uiteindelijk ook centraal opgelost. Geen idee hoe. inmiddels kijk ik weer via coax en de app en kan gewoon espn kijken.

                Het lijkt een beetje gelijk probleem aan wat ik ooit had maar krijg geen beweging bij Caiway om tot een oplossing te komen. Kennelijk hebben zij niet geleerd van soortgelijke problemen en is de oplossing niet in een database opgenomen. Bij mij had het toen bijna 2 maanden geduurd alvorens ik kon opnemen.
                Ik zou bellen en het pakket aanpassen met glasvezel + tv om te zorgen dat er een decoder wordt toegestuurd.
                Helaas werken de oude Aria's nog niet met Wifi. Dat had een oplossing kunnen zijn.

                Reageer


                • #9
                  Wanneer dat zeker de oplossing zou zijn dan zou dat mooi zijn. Ik twijfel echter omdat ikzelf de ervaring heb dat dat niet direct de oplossing was. Ben destijds nog zeker 2 maanden bezig geweest.
                  Ook Caiway weet hoe er nu gekeken wordt en hun reactie was ook niet echt overtuigend. Het vervelende is dat het in behandeling zou zijn, maar dat er geen terugkoppeling gegeven wordt. Je moet het maar afwachten. Maar hoelang?

                  Reageer


                  • #10
                    Een kleine update. Helaas wederom een slechte ervaring met de helpdesk van Caiway. Na een chatgesprek zou er een ticket aangemaakt worden om eea intern na te gaan. Vanmorgen gebeld om de status te weten te komen. Krijg ik te horen dat het chatticket niet goed is afgesloten en dat er dus niets gedaan aan. Er zou direct een nieuw ticket gemaakt worden en binnen een paar minuten zou dit per mail bevestigd worden. Tot op heden dus geen mail ontvangen.

                    De kinderen van deze 80 jarige hebben inmiddels besloten om het espn abonnement maar te cancelen omdat hij er te zenuwachtig van wordt.

                    Reageer


                    • #11
                      " De kinderen van deze 80 jarige hebben inmiddels besloten om het espn abonnement maar te cancelen omdat hij er te zenuwachtig van wordt".

                      Ach wat sneu nou en ik herken de reactie van de senior. Mijn moeder zit ook snel in de paniek als zoiets gebeurt. Zo onnodig, maar het gebeurt wel.
                      Sterkte!!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                        Een kleine update. Helaas wederom een slechte ervaring met de helpdesk van Caiway. Na een chatgesprek zou er een ticket aangemaakt worden om eea intern na te gaan. Vanmorgen gebeld om de status te weten te komen. Krijg ik te horen dat het chatticket niet goed is afgesloten en dat er dus niets gedaan aan. Er zou direct een nieuw ticket gemaakt worden en binnen een paar minuten zou dit per mail bevestigd worden. Tot op heden dus geen mail ontvangen.

                        De kinderen van deze 80 jarige hebben inmiddels besloten om het espn abonnement maar te cancelen omdat hij er te zenuwachtig van wordt.
                        Erg sneu en jammer dat het niet is gelukt.

                        Reageer


                        • #13
                          Toch zit er een optie die je in kunt schakelen om zonder smartcard naar de Delta TV app te kunnen kijken.
                          Bijgevoegde bestanden

                          Reageer


                          • #14
                            De app lukt inderdaad wel, alleen is dan de mogelijkheid van extra aangeschafte zenders niet aanwezig (slotje) nog de mogelijkheid tot opnemen.
                            Dit had ik ook aangegeven bij Caiway, maar daar wordt niet echt naar je geluisterd. Men heeft kennelijk een schermpje met teksten voor zich.
                            Zelf heb ik ook het probleem gehad dat ik niet kon opnemen toen ik de Amino had ontvangen. Daar was ik toen lang mee bezig geweest alvorens men het werkend had. Geen idee wat er gedaan was. Je zou toch zeggen dat men iTV gewoon op ieder abonnement moet kunnen activeren ongeacht hoe je kijkt.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X