
Zoals de trouwe lezers van dit blog wel weten ben ik ook sterk geinteresseerd in taal en taalontwikkeling. Onlangs kwam ik iets nieuws tegen. Er blijkt in Belgie een Douwe Egbertsreclame te zijn, die het woord 'fokkie' gebruikt in plaats van 'koffie'. Dit dreigt zelfs de weg te openen naar de 'Dikke van Dalen'. Enfin, kijk zelf maar even, vrij vermakelijk.
http://www.nieuwsblad.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=500255&cat=4&subcat=38
1 reactie
Stom hoor, zulke woorden.
Maar inderdaad dat een reclamebureau kan zorgen voor nieuw woordgebruik, DAT IS STERK. Dat vind ik trouwens ook bij artiesten, die de taal "verrijken".
Elke familie heeft toch wel woorden die ze gebruikt, en waarvan een buitenstaander denkt : "watzegzenou?"
Ik denk dat je hier op 't weblog een hele serie kunt maken.
O ja, wij zeggen altijd Zierikzeede.
Een bekakt Haags jongetje op de camping noemde het nl. zo...
Leen, 'n goeie week gewenst.
08 November 2009 om 22:24