Kanttekeningen

Oprispingen, zoals soms na het eten. Het is er, zomaar, heel plotseling en soms erg ongelegen.  

nieuwe telefoon

0 reacties

Sommige dingen zie ik tegenop. De neiging bestaat om ze uit te stellen of te vermijden. Toch vecht ik daar tegen. Mooi voorbeeld is het vervangen van mijn telefoon. De huidige krijgt kuren en het wordt me duidelijk dat het ding aan vervanging toe is. Het toestel is van mezelf en ik heb een Sim Only abonnement. Uiteindelijk komt de dag dat ik via de site van Hollands Nieuwe een ander toestel uitzoek.Een beetje nazoekwerk verricht om die keuze te kunnen maken want ik vind dat ik mijn onzekerheid niet in handen van de verkoper mag leggen. Wat heb ik aan een advies van een ander? Allemaal heel subjectief. Vraag eens 5 mensen naar de beoordeling van hun (dezelfde) huisarts!!! Het oordeel varieert van kloothommel tot fantastiiiieeeeeschhhhhh!!!! Als de man/vrouw maar kundig is nietwaar? Liever een kundig kloothommel dan een fantastische man/vrouw die mijn verkeerde been afzet, hetgeen ik zowiezo een verkeerde keuze vind.

Ik bestelde het toestel en na een weekje lag het ding bij mij thuis in een keurig doosje. Open maken ho maar!. Als het open is begint het gedonder!!! Vanmorgen op een rustig moment het doosje geopend. Even gekeken wat er in zit. Opvallend was een paperclip achtig dingetje. Ik zag al snel dat dit was om een laatje uit te schuiven waarin de sim card past. Ook een brief in het doosje waarmee ik werkelijk niets kon. Even bellen en dan blijkt dat ik een verkeerde brief heb. Excuses hoor, tuurlijk.

Ik het internet op en zoeken naar het overzetten van de gegevens van het oude naar het nieuwe toestel. Kwestie van de Smart switch app.op beide toestellen downloaden. Kan met een kabel, kan snoerloos en kan via de PC. Het duizelt en de jeuk komt.Op de site zie ik op you tubel dat er dan wel een ander kabeltje nodig is etc.......... Dat Heb Ik Niet!!!! Dan maar snoerloos??

Ik neem aan dat de sim card van het oude naar het nieuwe toestel moet en na wat gepiel heb ik de oude eruit en krijg ik het ding niet in het lieve laatje van de nieuwe telefoon. Blijkt een andere simcard. Snel oude toestel weer in elkaar gezet en gekonstateerd dat hij nog gewoon werkt. Heerlijk! 

De nieuwe netjes in het doosje terug gelegd en gebeld met HollandsNieuwe, er blijkt een andere sim card in te moeten. Die wordt opgestuurd. Vandaag blijft alles bij het oude; morgen of overmorgen zien we weer wel........  En de komende dagen is een van mijn vele gedachten, de telefoon! Relativeren maar........

0 reacties

- Er zijn nog geen reacties geplaatst.



Plaats een reactie

U bent nog niet ingelogd; hierdoor kunt u nog geen reactie plaatsen.
Ga eerst na de inlogpagina. Als u geen ZeelandNet abonnemenent heeft kunt u een gast-account gebruiken.