Kanttekeningen

Oprispingen, zoals soms na het eten. Het is er, zomaar, heel plotseling en soms erg ongelegen.  

lulverhaal

0 reacties

Ik vind het fascinerend te zien hoe grote en kleine instellingen de wat minder prettige feiten vaak een andere interpreatie geven. Soms zijn er om noodzakelijke financiele redenenen ingrepen nodig om te overleven. Ingrepen die meestal niet lijden tot meer ruimte en meer tevredenheid onder werknemers en klanten.

Toch worden dit soort mededelingen vaak verpakt als een cadeautje. Stel je besluit als bedrijf de " leasefiets" als voorziening er uit te doen, dan zeg je tegen je werknemers dat lopen gezonder is. Of er moet personeel weg op een dienstverlenend kantoor; dan is het argument dat het digitaal veel sneller gaat en dus in uw belang!.Het clientenbelang staat immers altijd voorop! Ja mijn zuster!!!!!

Ik ga natuurlijk niet veel meer ietwat simpele voorbeelden noemen,waar het me omgaat om iets minder gekleurd de dingen te vertellen. Mag best diplomatiek maar hou het een beetje zuiver. Het gevolg zal minder gemopper en meer acceptatie zijn. En dat is toch wat je wil?.

Mocht je als bedrijf(je)de koffie voortaan dus niet meer gratis willen verstrekken, alstublieft geen lulverhaal. Gewoon uitleggen wat het opleverd cq bespaard.

0 reacties

- Er zijn nog geen reacties geplaatst.



Plaats een reactie

U bent nog niet ingelogd; hierdoor kunt u nog geen reactie plaatsen.
Ga eerst na de inlogpagina. Als u geen ZeelandNet abonnemenent heeft kunt u een gast-account gebruiken.