Ondernemen

Meer weten over Robotic Process Automation

0 reacties

Klantcontact is een belangrijk onderdeel van jouw organisatie. Hiermee kun je namelijk potentiele klanten binnenhalen of de klant na het kopen van een product nog service bieden. De klant moet daarom altijd goed geholpen worden. Je kunt je klanten hier mee informeren over aanvullende producten of bijvoorbeeld een upsell genereren, waardoor je omzet hoger wordt. Dit klantcontact kun je robotiseren, zodat het je minder mensuren kost. Benieuwd naar de mogelijkheden van robotisering in klantcontact? Je leest het hier!

Wat is robotisering in?

Robotic Process Automation wordt RPA genoemd en staat dus voor robotprocessautomatisering. Verschillende werkzaamheden wordt geautomatiseerd, zodat jij je op andere taken kunt richten. Niet elke taak kan namelijk gerobotiseerd worden. Deze waardevolle taken moeten echt zelf uitgevoerd worden, bijvoorbeeld als je in contact bent met mensen en in de zorg werkt.

Positieve invloeden van robotisering

De voordelen van robotisering zijn erg aanwezig, want je hoeft je niet meer bezig te houden met saaie taken. Dit wordt nu geheel automatisch uitgevoerd en hoef je zelf niet maar om te kijken. Robots zijn een stuk sneller dan mensen. Daarnaast zijn de robots een stuk sneller dan mensen en worden de taken een stuk sneller uitgevoerd. Dat mensen fouten maken is natuurlijk menselijk en algemeen bekend, maar dit zullen robots niet doen. Ze zijn tot wel 100% nauwkeurig. De robots zijn ook nog opnieuw te gebruiken en te koppelen met andere robots. Je houdt meer tijd over voor de klant om ze echt persoonlijk te woord te staan en te voorzien van een persoonlijk advies.

Advies van Pegamento

Meer weten over RPA? Dan raden wij je aan om de website van Pegamento te bezoeken. Hier vind je meer informatie over de automatisering en wat dit kan betekenen voor jouw bedrijf. Op de website vind je ook webinars waar jij je voor kunt inschrijven. Voor overige vragen kun je contact opnemen met de specialisten van Pegamento. Zij kunnen je meer vertellen over de mogelijkheden voor jouw organisatie. Bel naar +31 (0) 88 00 67 180, mail naar [email protected] of kom eens langs in Zeist!

0 reacties

- Er zijn nog geen reacties geplaatst.



Plaats een reactie

U bent nog niet ingelogd; hierdoor kunt u nog geen reactie plaatsen.
Ga eerst na de inlogpagina. Als u geen ZeelandNet abonnemenent heeft kunt u een gast-account gebruiken.