Ondernemen

Google Adwords Specialist creëert meer dan 600% rendement

0 reacties

Tot wel 600 % meer rendement halen uit je Google Adwords campagne is dat mogelijk? Volgens Adwords specialist Global Marketing University (GMU) wel. Dit lijkt nogal haaks te staan op de argwaan waarmee Adwords nogal eens wordt bekeken door ondernemers. 'Het kost me meer dan dat het opbrengt', is een regelmatig gehoorde uitspraak. Hoe werkt Google Adwords eigenlijk en kan het daadwerkelijk zorgen voor meer rendement? Hoogste tijd om op onderzoek uit te gaan.

Nieuwe klanten

Google Adwords is het advertentienetwerk waarmee de zoekmachine gigant Google aan ondernemers de mogelijkheid biedt om producten en diensten onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Adwords, zoals de naam al aangeeft, werkt met zoekwoorden. Wil je adverteren met Adwords dan moet je dus zien uit te vinden op welke woorden een consument naar jouw onderneming zoekt. Op basis van Pay per click betaal je iedere keer dat een bezoeker via een gesponsorde link in de zoekresultaten of via een banner op een webpagina, naar jouw website komt. Adwords biedt dus in principe een ideale mogelijkheid om een groot aantal nieuwe potenti‰le klanten te interesseren voor je product of dienst. Het is daarom van belang dat de personen die op je advertentie klikken ook daadwerkelijk interesse hebben in hetgeen je aanbiedt.

Relevante zoekwoorden

Die zoekwoorden waarop je gaat adverteren moeten dus relevant zijn. En gericht op jouw business. Om een voorbeeld te geven. Verkoop je fietsen dan mag het duidelijk zijn dat woorden als fietsen en rijwielen moeten worden gebruikt. Ook de naam van je onderneming kan een goede zoekterm zijn. Wanneer mensen op deze termen zoeken kan je advertentie bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Omdat het merendeel van de Google gebruikers meestal nooit verder kijkt dan pagina 1 en meestal klikken op een van de bovenste drie tot vijf zoekresultaten, heb je een grote kans dat ze op jouw link klikken en zo op je website belanden. Voor die klik betaal je een bepaald bedrag. Er bestaat geen vast tarief voor een zoekwoord. Iedere zoekterm heeft zijn eigen prijs. Adwords werkt als een soort veiling. Je kunt bieden op een bepaald zoekwoord. Dat kan 10 cent per klik zijn, een euro of meer. De hoogste bieder krijgt voorrang van Google. Daarnaast kijkt Google hoe relevant je zoekwoorden zijn. Hoe relevanter hoe beter. Is je zoekterm fietsen maar de persoon die op je website komt, ziet dat je gespecialiseerd bent in exclusieve racefietsen, dan is er geen sprake van een optimale zoekervaring. En dat wil Google natuurlijk voorkomen. Google beloont relevante zoektermen dan ook met een hogere ranking.

Uitbesteden

Adverteren met Adwords is al met al minder eenvoudig dan het lijkt. Daarom kiezen veel ondernemers voor Google Adwords uitbesteden. Dat biedt een hoop voordelen. Je hoeft zelf niet opnieuw het wiel uit te vinden. Dat kun je overlaten aan een Google Adwords specialist. Wat voor jouw nieuw is, is voor hen dagelijkse kost. Toch moet je daar wel enige kanttekeningen bij plaatsen. Deze specialisten werken natuurlijk niet voor niets. Google Adwords uitbesteden betekent dat je sowieso al een bedrag kwijt bent aan de Adwords specialist, daar komen dan nog eens de kosten per klik bij. Heb je wel voldoende inzicht in die kosten, is de specialist transparant en geeft hij je ook voldoende inzicht in hoe je advertenties converteren?

Geen kostenpost

Google Adwords uitbesteden moet geen kostenpost zijn, maar een winstmodel. Je kunt mensen ook gratis laten profiteren van je expertise. In plaats van een uurtarief in rekening te brengen, kun je ook werken op basis van provisie. Die provisie wordt gegenereerd door de extra winst die een ondernemer maakt dankzij Adwords. Met het doel om meer rendement te creeeren, heeeft GMU een volledig geautomatiseerd systeem voor Adwords ontwikkeld. Het zorgt niet alleen voor de beste resultaten maar is ook nog eens het meest voordelig. Het systeem vindt de beste en goedkoopste zoekwoorden, berekent welke woorden het meest succesvol zijn en welke niet voldoen. De resultaten liegen er niet om. De vraag of 600 % meer rendement tot de mogelijkheden behoort, kan dan ook volmondig met ja worden beantwoord."

 

0 reacties

- Er zijn nog geen reacties geplaatst.



Plaats een reactie

U bent nog niet ingelogd; hierdoor kunt u nog geen reactie plaatsen.
Ga eerst na de inlogpagina. Als u geen ZeelandNet abonnemenent heeft kunt u een gast-account gebruiken.