Nieuws

Zeeuwse bedrijven overleven Coronacrisis door goede inzet van SEO

0 reacties

De impact van de Corona pandemie en de lockdowns was ook in Zeeland groot. Bedrijven moesten sluiten en vrijwel de complete omzet viel weg. Vooral de horeca sector werd hard getroffen en de verhalen van de horeca ondernemers, die alles wat ze met hard werk hadden opgebouwd in luttele tijd zagen instorten, lieten niemand onberoerd. Toch zijn er gelukkig ook veel Zeeuwse bedrijven die de lockdowns wel overleefd hebben en daar heeft een sterke zoekmachine optimalisatie alles mee te maken. Voor online marketing bureau HV Media betekenden de lockdowns juist een impuls van hun activiteiten. Online marketeer Henri van HV Media is blij dat hij veel bedrijven op weg heeft kunnen helpen om zich ook online te profileren."

"Online marketing werd de reddingsboei van de ondernemers en veel klopten bij ons aan om hulp. We hebben wel wat misvattingen uit de wereld moeten helpen, want ook als je bedrijf bovenaan in Google staat wil dat nog niet veel zeggen, legt Henri uit. "Je kunt veel bezoekers op je website hebben maar toch weinig tot geen omzet draaien. Een SEO specialist zorgt ervoor dat bezoekers ook kopers worden, maar dat is wel een project van de wat langere adem. Wij werken met een plan van aanpak waarvoor wij eerst wat informatie nodig hebben. Waarmee onderscheid je je van andere ondernemers? Wat maakt jouw bedrijf uniek en met welke zoekwoorden bereiken we de juiste doelgroep? Alleen op deze manier zorg je ervoor dat je organisch goed gevonden wordt en dat bezoekers ook daadwerkelijk een bestelling plaatsen, want dat is toch de bedoeling", zegt de SEO specialist. De Zeeuwse horeca hield zich onder andere staande met een haal- en bezorgservice voor online bestellingen die men door de inzet van een sterk online marketing bureau weer wisten te vinden. 

Met de juiste content en een aantal belangrijke links van hoge kwaliteit naar de website, komt een bedrijf hoog in Google te staan, maar daar is wel een SEO specialist voor nodig. "Voor elk bedrijf is er verbetering te halen en wij streven ernaar om voor onze klanten een veel beter resultaat in zoekmachines zoals Google te halen. Dit is echt iets voor professionals want de concurrentie is moordend", vertelt Henri. "Veel ondernemers zijn door Corona anders naar online marketing gaan kijken. Voorheen investeerden ze hooguit in een website maar dat is nu wel anders. Ondernemers willen niet meer afhankelijk zijn van één verkoopkanaal dus online verkoop wordt nu ook heel serieus genomen. De online marketing markt was al stijgende, maar is door de lockdowns wel in een stroomversnelling geraakt. Hoewel online een prachtig medium is, toch is het fijn als je ook gewoon een winkel kunt binnenstappen. Zaken doen waarbij je iemand in de ogen kunt kijken vinden nog steeds veel mensen het prettigst. Beide verkoopkanalen kunnen gewoon naast elkaar bestaan", besluit Henri van het internet marketing bureau

0 reacties

- Er zijn nog geen reacties geplaatst.



Er kan niet gereageerd worden op de items in dit weblog.