ZeelandNet

Recensies

21.971 beoordelingen over meer dan 5.555 bedrijven

Chantal over 123autoparts.nl:

‘Speedy Cars Lelystad’

  • Aanbod: 1
  • Prijs/kwaliteit: 1
  • Gebruiksgemak: 1

- Bezoek website

Op 2 november 2014 kwam ik stil te staan met mijn auto (BMW) buiten Lelystad. De ANWB heeft mij medegedeeld dat de benzinepomp kapot was en dat deze vervangen moest worden. Op 3 november 2014 hebben wij de auto naar mijn vaste monteur, [ Speedy Cars ]eigenaar bij Speedy Cars te Lelystad, versleept om door hem een diagnose te laten stellen. Tijdens het stellen van de diagnose is de monteur [ Speedy Cars ]op meerdere defecten in de auto gestuit. Zo moest onder andere volgens hem de benzinepomp , waterpomp, koelslang en radiateur moesten vervangen worden. [ Speedy Cars ] heeft mij medegedeeld dat dit bij elkaar tussen de € 800,- en € 900,- zal gaan kosten. Voor het verrichten van de reparatie en het vervangen van de onderdelen heb ik telefonisch mijn toestemming verleend. Op 7 november 2014 was de auto volledig gerepareerd, aldus de toezegging van [ Speedy Cars ]en heb ik samen met mijn zoon de auto opgehaald. Al daar aangekomen trof ik een monteur bij mijn auto die ik daar nog nooit eerder had gezien. Ik sprak de man aan en kreeg in het gebrekkig Nederlands te horen dat hij zijn schuld aan het inwisselen was die hij aan [ Speedy Cars ] had dit deed hij door middel van een reparaties uit te voeren aan mijn auto. Zwaar verbijsterd over de informatie die ik tot mij had gekregen heb ik de factuur betaald. Het was een bedrag van
€ 910, 08 voldaan per kas (zie bijgaande factuur Speedy Cars). De volgende dag (8 november 2014) merkte ik en mijn zoon op dat de auto ‘niet goed reed’. Stationair was de auto heel erg onrustig. Daaropvolgend heb ik contact opgenomen met [ Speedy Cars ]en heb ik heb medegedeeld dat de auto gebreken vertoonde. [ Speedy Cars ]antwoordde dat hij mij zou terugbellen (8 november 2014) omdat hij op dat moment bezig was met een klant. Echter, [ Speedy Cars ]heeft mij de daarop volgende dagen niet teruggebeld.

Op maandag 17 november 2014 ontstond er weer een probleem met de auto bij een korte afstand en een snelheid van nog geen 50 km per uur. Ontstond er een te hoge temperatuur de motor stopte ermee, en weer stond de auto stil. Toen ik hier [ Speedy Cars ]over belde zei hij gelijk dat dit niet door hem kwam. Ik heb samen met mijn zoon de auto naar [ Speedy Cars ]gesleept omdat de motor niet meer startte, zodat hij er naar kon kijken.. [ Speedy Cars ]heeft mij toen toegezegd dat hij de auto aan nader onderzoek zou onderwerpen en dat hij mij terug zou bellen. [ Speedy Cars ]heeft mij diezelfde avond nog teruggebeld met de mededeling: “Ik zei toch dat je die auto beter kon verkopen?”. Ik heb hem toen kenbaar gemaakt dat ik dit niet van plan was aangezien ik minder dan een week geleden zijn factuur had voldaan en de auto opgehaald hij naar mijn mening zijn werk niet naar behoren had verricht, te meer nu hij zelf heeft toegegeven dat hij de auto na de reparatie niet heeft onderworpen aan een andere eindinspectie. Bovendien werd [ Speedy Cars ]tijdens het telefoongesprek erg persoonlijk. Zo stelde hij dat hij door mij ‘bijna een hartaanval kreeg’ en vergeleek hij de reparatie van een auto met een ongewenste ziekte (lees: kanker).Hierop heb ik gezegd dat een ziekte niet te vergelijken valt met een reparatie aan een auto en dat hij wat mijn betreft de eerdere geplaatste onderdelen uit de auto kon halen en die terug kon brengen naar zijn leverancier. En het bedrag kon overmaken op mijn bankrekening. Hij zei dat hij dit niet kon doen omdat hij alle onderdelen moest bestellen en zijn leverancier geen onderdelen terug neemt terwijl alle onderdelen nieuw aangeschaft zijn. Hij weigerde ook maar enigszins aan een oplossing mee te denken en bleef volhouden dat hij niks met dit probleem te maken had. Ik heb vervolgens op mijn eigen kosten de auto bij hem weggesleept en heb op 18 november 2014 de BMW-dealer gebeld voor het stellen van een eerste diagnose.

De BMW-dealer heeft mij medegedeeld dat de bovenkant van de motor ‘total loss’ is verklaard en dat de onderkant geen compressie meer heeft. Door het niet ontluchten van de recent vervangen niet originele radiateur en andere onderdelen zoals waterpomp, waterslang, watertank en benzinepomp is de koppakking stuk gegaan waardoor er een grote hoeveelheid koelvloeistof in de motor is gekomen met alle gevolgen van dien (zie bijgaande gespecificeerde factuur van BMW Ekris te Lelystad). Het advies van de BMW- dealer is dan ook de volledige motor te vervangen.

Plus

Min

Aanbeveling?

Nee

Terug naar 123autoparts.nl