Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

"In Good Company" *** Blogpost 21*** Nieuw(s) Voor Mannen!!💚

€ 0,-
8.316x bekeken sinds 5 feb 2021
Bewaar
/

Beschrijving

Nieuw(s) Voor Alle Mannen 💻!
Naast mijn Massage- en Gezelschapsdienst, nu ook een Blog bij "In Good Company".
Elke vrijdag een actueel blog OP DE PAGINA DIE JE NU LEEST met interessant nieuws over een leuke gadget, food, lifestyle, mannenmode, reizen, events, tips and tricks en verrassende revieuws via mijn persoonlijk blog.
Zo ga je goed het weekend in.....en wil je extra goed het weekend in....klik dan even op mijn andere advertentie rechts bovenin het scherm.
Heb je zelf een leuk idee, een goed product, een eyeopener of een leuk event waarover ik kan schrijven; app of mail me gerust (anoniem) en wie weet, lanceer ik jouw idee, event of product (anoniem) als blogpost.
Het is (nog) geen officieel blog, maar ik ga er wel uiterst serieus mee aan de slag!
Dit is ook geen blog met corona updates. Integendeel.
Dit is juist een blog met "luchtige"onderwerpen die het leven juist iets "lichter" probeert te maken, je inspiratie kan geven of je op andere gedachten kan brengen.

En wat leuk dat mijn blogpost al goed wordt gelezen. Voor mij is het namelijk ook best spannend!

Blogpost 21:  met de wind in de zeilen.


Een zin is het begin van de reis op vrijdag 19 februari.

 
Ben je (als het weer mogelijk is) op zoek naar een actieve vakantie of een actief dagje uit? Misschien wil je wel iets nieuws leren, buiten zijn, sociale contacten opdoen en wil je ook nog eens ontzettend toffe plekken ontdekken? Heb je er dan weleens aan gedacht om met een groot zeilschip over zee te varen? Om te gaan zeezeilen?

Zeezeilen
Het woord ‘zeezeilen’ zegt het natuurlijk al; met zeezeilen ga je lekker de zee op om actief te (leren) zeilen. Hier en daar doe je een haventje aan, maar de focus ligt toch echt wel op het zeilen. Van een 1-daagse tocht tot een 12-daagse tocht (deel van een maandenlange reis). Het kan allemaal. En, je hoeft helemaal geen zeilervaring te hebben om dit avontuur te mogen beleven!
Je kunt ten alle tijden mee als opstapper (bemanningslid om mee te varen).

Opstappen
Ondanks dat je als opstapper flink aan het werk wordt gezet, moet je wel betalen voor de reis. Je betaalt gewoon voor je plekje (of hut)aan boord en daarnaast mag je schrobben, loop je safety-rondes, moet je de wacht houden, voer je dekinspecties uit, trim je de zeilen, leer je knopen, leer je hoe je op basis van het weerbericht je koers bepaalt, hoe je het schip bestuurt en okayyyy… ook een hele gave zeilreis of dagtocht maakt.
Tall-ships lenen zich hier uitstekend voor om enigszins corona-proof te( leren) zeilen.

Tall-ships
 Tall ships zijn grote (zeegaande) boten die heel veel weg hebben van een piratenschip zoals wij ze kennen uit films. Vroeger vervoerden ze handel, vandaag de dag worden tall-ships vooral ingezet om mensen op te leiden tot zeilers. Samenwerken is ontzettend belangrijk op een tall ship, want de zeilen hijsen en strijken gaat je echt niet in je eentje lukken. Daar heb je een team van andere mensen voor nodig en dus staat samenwerken centraal aan boord.

De crew
De crew aan boord van een tall- ship bestaat meestal uit een kapitein/schipper, opperstuurman, twee stuurlieden, twee bootslieden, kok, assistent kok, drie kwartiermeesters, een scheepsarts en een machinist. Vaak zijn dit (zeer enthousiaste) vrijwilligers die jou hun tijd geven om jou te leren zeilen! Iedereen die de zee, het zeilen en de maritieme wereld wil leren kennen is welkom. De reizen zijn toegankelijk voor iedereen!

Het allerbelangrijkste is een gezonde dosis enthousiasme en de weet dat er een sterke en noodzakelijke hiërarchie heerst aan boord. Alles wat de kapitein zegt, gebeurt. Of je het er nu mee eens bent of niet! De kapitein is verantwoordelijk voor jou, de crew, het schip en last but not least, de veiligheid.
Wanneer iedereen zijn/haar eigen prioriteiten en werkzaamheden bepaalt functioneert een boot niet. Het is dus waar wat ze zeggen: ‘geen twee kapiteins op één schip’!!

Wachtgroep
Als opstapper word je vaak ingedeeld in een zogenaamde wachtgroep. Onder begeleiding van een kwartiermeester draai je wachten. Wachten zijn weer ingedeeld in tijdsvakken van 2 of 4 uur. De wachten draaien 24 uur per dag door, dus ook ’s nachts heb je dienst. Bij elke wacht horen verschillende taken die uiteenlopen van het schoonmaken van de douches en toiletten tot het hijsen en strijken van zeilen, corvee, besturen van de boot en het assisteren bij overstag gaan en het trimmen van de zeilen. Afhankelijk van welke dienst je hebt en de weersomstandigheden worden je taken bepaald. De wachten 18:00 uur – 20:00 uur en 04:00 uur – 08:00 uur zijn een feestje. Fantastische zonsopkomsten maken het feit dat je middenin de nacht gewekt wordt meer dan de moeite waard!

 Een tall ship heeft hutten met kooien. Met kooien worden de stapelbedden bedoeld. Je deelt je slaapruimte dus met andere opstappers. Over eten hoef je niet na te denken. In de kombuis staat een enthousiast team dat elke dag weer smakelijke menu’s samenstelt. Goed eten is ontzettend belangrijk als je op zee bent.

Zeeziek...
Ben je snel zeeziek? Dat is niet fijn…..heel vervelend zelfs…..ik kan er over meepraten, maar laat het je niet weerhouden om aan boord te gaan. Met wat pilletjes tegen zeeziekte en een vooraf goed gevulde maag,  is het prima te doen. Je lichaam went echt heel snel aan de bewegingen en voor je het weet stap je de boot over met échte zeebenen en mag je je een echte zeeheld noemen. En ik kan je verzekeren dat je op het water héérlijk slaapt!

Welcome on board!

Meer weten of zin in een dagtocht?
Contact me!

 Alle goeds en geniet van de aankomende week! 

 Met liefs🧡,
In Good Company
06-33309481
Ik reageer altijd. Enkel niet op onzin, maar dat spreekt voor zich 😊.






































































 


Conditie: Nieuw

Meld misbruik

Advertentienummer 12435823

Over de verkoper

Plaats een bod

U gaat een bod van ,- uitbrengen.


×

Zoekopdracht bewaren

Om deze zoekopdracht te bewaren in "Mijn Prikbord" moet je eerst inloggen.

Annuleer Log in