Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

De gemeente moet startende huizenkopers financieel voordeel geven

3.068 stemmen | Geplaatst op 17 mei 2022 | Website

Eens
56,8%
Oneens
43,2%

Reacties (49)

dutchy71 17 May 2022
Wat voor addertje zit hier weer achter, Dit is nooit geweest en waarom nu wel. Ik moet eerlijk zijn dat ik hier een raar gevoel bij heb, Maar goed dat is iets wat mij niet meer aangaat.
The Dutch 17 May 2022
Moet de gemeente opdraaien voor die achterlijk hoge huizenprijzen!? Wie gaat dat uiteindelijk weer betalen dan? Misschien moet er eens gekeken worden naar de gehele huizenmarkt want het die is momenteel helemaal kapot gemaakt door makelaars die meegaan in het overbieden en vooral het bankenstelsel. Maar goed, geef het nog even en de hele boel klapt wel weer in elkaar. Hoge huizenprijzen zijn meestal een voorteken van een financiële crisis, kijk maar naar het jaar 2008.
wispelhuis 17 May 2022
Dit is nog maar één van de vele problemen waar de huidige en toekomstige generatie mee wordt opgezadeld. Wat voor wereld geven wij eigenlijk aan hen door? Heeft de vorige generatie de welvaartseconomie dan alleen maar voor zich zelf opgebouwd? Dit soort dingen vraag ik me vaak af.
ierist 17 May 2022
Als eerst zou eens de oorzaak van het huizentekort aangepakt moeten worden. En dat is bevolkingsgroei door voornamelijk migratie. Zolang dit niet aangepakt wordt, blijft het dweilen met de kraan open.
Mieppio 17 May 2022
Nee, wij werden geleerd om ergens voor te sparen en dan pas te kopen. Nu kun je voor een huis niet alles bij elkaar sparen maar je moet wel een deel zelf in kunnen leggen. Niet van de gemeente afhankelijk moeten zijn of van de ouders. Kun je dat niet dan maar in een huurhuis dat is niks minder al denken sommigen daar wel zo over. En het voordeel is: als er wat stuk is aan je huurhuis wordt het gemaakt en in een koophuis is het voor eigen rekening. Dus huur toch voordeliger.
sooldleg 17 May 2022
Als de overheid iets gaat "geven", draait de toekomst voor het leven, gewoon uit op angst en beven. Zolang ze een vinger in de pap blijven houden, zou ik niemand aanraden aan zoiets te beginnen. Het stinkt niet een klein beetje, maar veel naar erfpacht.
sooldleg 17 May 2022
Het woonprobleem, is al ouder dan ikzelf en was er al in het verleden, voor mijn tijd en totop heden. Als je in mijn tijd een huis(je), wilde kopen, moest er iemand garant voor je staan en huurwoningen kon je met veel geluk krijgen, als je werkte bij een werkgever, die zelf een huizen in een eigen stichting bezat. Sindsdien is er wel dan weer dit en dan weer dat veranderd, maar er komt geen eind aan en de problemen blijven gewoon bestaan. In en in triest, dat er na pakweg een kleine 100 jaar, in principe nog niks is veranderd.
Kaiser 17 May 2022
50 jaar geleden naar Zeeland verhuist omdat in Arnhem de wachttijd voor een woning 8 tot 10 jaar was , dus er is nog niets veranderd .
Jaap99 17 May 2022
De Gemeente is de gemeenschap. Vreemd dat met gemeenschapsgeld het vermogen van enkelen wordt opgekrikt.
In.the.air 17 May 2022
Er worden hierboven een aantal zeer goede redenen gegeven voor oneens. De ongeveer 60% die stelt dat ze het eens zijn met de stelling die begrijp ik dan weer niet.
sooldleg 17 May 2022
Misschien zit dat hem in het feit, dat heel Nederland en misschien nog verder kan stemmen en met duimen kan spelen, zonder lid te zijn van het clubje en dat je voor het geven van een reactie, wel lid moet zijn (misschien gastaccount ook) van deze gigantische provider,
bung 88 17 May 2022
leuk zo'n bonus--maar wie gaat dat betalen? juist--de burgers. niet doen dus.
bung 88 17 May 2022
en h. de jong wil snel 4.000 nieuwe huizen neerzetten--maar dat lukt niet wegens de stikstof regels.,
sooldleg 17 May 2022
Maar, als het goed is, komt er binnen een paar maanden weer een huis vrij van iemand die naar Bali vertrekt. (lol)....dat gaat nog vechten worden!!
Jan met de korte achternaam 17 May 2022
Waarom moet de gemeente dat doen? De gemeente krijgt al veel te veel op het bordje zonder dat er geld bij komt. De gemeente moet overal op bezuinigen. Vorig jaar kreeg iemand die geopereerd was en alleen woont thuishulp, nu alleen als die minimum loon heeft. overal word op bezuinigd. Hier is echt geen geld voor. Het is ook zeer oneerlijk tegenover mensen die hun leven lang huren.
bung 88 17 May 2022
geldloos: per 1 oktober--doe maar een bod--bijna geheel gemeubeileerd
sooldleg 17 May 2022
Helaas @bung 88, ik heb m'n naam niet mee.............Maar het gaat je goed is de wens.
sooldleg 17 May 2022
Even weer bij de les.....Wat zijn dat toch voor bestuurders, die roepen dat vluchtelingen ruimhartig worden opgevangen en dat afbraakwoningen, kantoorpanden en etc. nu plots geschikt zijn voor bewoning en dat asielzoekers, statushouders worden, terwijl er geen plek is maar bovenaan de lijst staan. Boven mensen die al 8 of 10 jaar op een woning wachten. Wat zijn dat toch voor bestuurders, die met hun academische graad, hun vermogen en betrokkenheid nihil is en met een verstand van 0,00 niet verder komen dan kreten roepen, liegen en bedriegen en hun vele bureauladen vullen met onmacht. Wat een slappe figuren, die zich telkens laten inpakken, door mn. groeperingen, die door de overheid zelf gesubsidieerd worden, afspraken afdwingen en de overheid voor de rechter dagen. Co2 uitstoot?.... Ik laat er zelf nog liever een paar extra vliegen. Wat een maatschappij, wat een maatschappij.
bung 88 17 May 2022
geldloos: je ziet het helemaal verkeerd. denk eens terug wat onze grote misleider heeft gezegd: het waren artsen--tandartsen en academicie. dat het niet helemaal ( eigelijk helemaaal niet ) klopt komt omdat hij weer eens last van geheugenverlies heeft. in nederland zit je beter als asielzoeker: je staat vooraan voor een huis--gratis zorg enz. en als je uitgeprocedeerd bent mag je toch nog blijven, zelfs als je uit een veiulig land komt.. daarom in nederland het afvalputje van europa als het om asiel gaat.: alles mag binnenkomen EN blijven.
sooldleg 17 May 2022
Nee,@bung 88. Ik zie het niet verkeerd, maar ben wel uiteindelijk bang, dat ik in deze gekke maatschappij degene ben, die opgesloten zou kunnen worden. Maar........als het zover is, zoek ik gewoon asiel in Bali. (lol x2).
sooldleg 17 May 2022
En tot slot.....Overheid, bouwen en bouwen met je donder, verlaat je slappe was. Stel desnoods een noodwet in (lukte met mondkapjes en avondklok ook). Weg met je halfslachtigheid, met je kunstgrepen, tiny houses en al het andere flauwe kul en BOUW, BOUW huizen..................Waar een wil is, is een weg..... Prettige disendag nog.
Yvonne A. 17 May 2022
Tja, ik zou ook wel mee willen naar Bali maar helaas.. Mensen die de gemeente nodig hebben om een woning te kunnen bemachtigen zitten krap in de centjes, en onze zo aller geliefde overheid doet niets voor niets, dus zullen op enig moment de centen weer terug moeten komen uit de knip van mensen die het dan nauwelijks meer kunnen betalen. Wacht maar af, de rente gaat omhoog dus de prijzen van de huizen gaan weer omlaag...of je nu door de hond of de kat wordt gebeten. Ik denk dat de steun van gemeentes weer een leuk idee is om stemming te maken en mede georganiseerd is door de geldschieters die poen ruiken.
Wim Dreves 17 May 2022
Goed idee, de gemeentes profiteren al genoeg via de hogere belastingen laat ze maar eens wat terugdoen, weer jammer dat ze er weer rente voor vragen, ze zeggen dan het is gemeenschapsgeld, ok maar ze hebben wel mooi veel meer ontvangen. Ook een verbod voor investeerders is een heel goed idee, alleen eigen bewoning toestaan
C.J. de Loof 17 May 2022
Huizenmarkt, arbeidsmarkt de naam zegt het al MARKT dus vraag en aanbod bepalen de prijs en daar moet een overheid zich niet in mengen op geen enkele manier! en als ik een huis koop moet ik toch zelf weten wat ik daar mee doe ? verhuren of zelf bewonen dat bepaal IK! er komen weer allerlei regeltjes die we vervolgens moeten gaan omzeilen uiteindelijk gaat het allemaal niks oplossen.
bung 88 17 May 2022
geldloos: leer de taal--respecteer hun hindu cultuur. later kun je een visum voor 6 maanden kopen--en later een izin tinggal ( verblijfsvergunning ) aanvragen. geen cv en winterkleren nodig.
sooldleg 17 May 2022
bahasa itu masih boleh dilakukan, tetapi saya tidak akan melepaskan kepercayaan saya.
wispelhuis 17 May 2022
Fijn om te lezen dat zoveel mensen de nieuwe generatie niets gunnen.
Farmer. 17 May 2022
Beter is als de overheid eens wat meer oikofoob gedrag vertoont i.p.v. een steeds meer toenemende belastingdruk.
Mieppio 17 May 2022
De woningbouwverenigingen moeten de huurhuizen niet verkopen maar gewoon blijven verhuren Het zijn speculanten aan het worden en daar zijn de woningbouwverenigingen niet voor. Die zijn voor verhuur en niets meer. Ook geen huurhuizen afbreken bijv 20 stuks en er 14 voor terug zetten, dan is er veel minder woning nood. En die zo nodig een huis willen kopen die doen hun best maar en zoeken maar in en rond de grote steden.
@nt¡ Na®©ist 17 May 2022
Eigenlijk heeft ons kabinet zichzelf lange tijd buitenspel gezet met dat hele PFAS gebeuren. Dit was ook een gigantische blunder. En ineens gaat onze geweldige minister Hugo mooie broodjes verkopen en zeggen dat hij wel 100.000 woningen per jaar wil gaan bouwen.
Anonymous(2) 17 May 2022
het is niet te geloven dat je niet een huis kunt kopen. als je als twee verdiener beide 38 in de week werk kun je geen huis kopen. het is van de gekke. dan hebben we niet eens wie de kinderen gaan opvoeden. vast opa en oma. want de kinderopvang is ook niet te betalen. ik heb mijn zoon thuis zitten omdat hij geen huis kan krijgen (huur of koop). hij werkt zich een slag in de rondte maar kan hier in Nederlands geen kant op. het gaat steeds beter in Nederland.
wispelhuis 17 May 2022
Inderdaad @nt¡ Na®©ist , dat gaat hij doen. Wat is daar mis mee? En PFAS is niet bedacht door het kabinet. het is de realiteit, en die kun je niet ontkennen.
@nt¡ Na®©ist. 17 May 2022
Klopt wispelhuis, maar waarom is PFAS dan nu ineens geen probleem meer en kan er wel degelijk gebouwd worden? Misschien heb ik dat stukje gemist?
@nt¡ Na®©ist. 17 May 2022
Anonymous(2), hopelijk komt er snel verandering in. Ik kan mij voorstellen dat je zoon ook wel eens wat anders wil. Sterkte toegewenst. :)
@nt¡ Na®©¡st 17 May 2022
deze reactie is verwijderd
Johan__ 17 May 2022
Je was toch gebanned? Of keek je weer in je spiegel? Valt diep door de mand zeurkous.
@nt¡ Na®©¡st 17 May 2022
deze reactie is verwijderd
gewoon ikke 17 May 2022
deze reactie is verwijderd
@nt¡ Na®©¡st 17 May 2022
gewoon ikke, ja hoor prima, wil jij dan voortaan niet mijn woorden verdraaien en binnen een minuut vele minnen geven (niet dat die minnen mij boeien hoor als ik weet van wie ze afkomstig zijn), dank u.
wispelhuis 17 May 2022
Ik ben weg.
gewoon ikke 17 May 2022
deze reactie is verwijderd
@nt¡ Na®©¡st 17 May 2022
deze reactie is verwijderd
Johan__ 17 May 2022
Ons narcisje vind de minnen zo erg dat tie er maar niet over uitgepraat raakt. Spiegeltje spiegeltje aan de wand..
@nt¡ Na®©¡st 17 May 2022
https://www.youtube.com/watch?v=geERct1emRw
wijari 17 May 2022
Wij kochten een appartement, mijn man vond de prijs goed, nee zei ik er kan nog wel wat vanaf. En ja hoor deze man met een moeder van 102 jaar gunde het ons. Niet zakelijk maar zulke lieve mensen. Moeder is 105 geworden.
Stockholm 17 May 2022
Woningmarkt is voor starters moeilijk. Dapper plan van de gemeente.
Free the People! 18 May 2022
https://www.youtube.com/watch?v=GjGVy6g5ozY
Bram Altman 18 May 2022
En wat doet de makelaar: Och, de gemeente betaald een derde dus gooi ik de vraagprijs met een derde omhoog. Logisch gevolg van zo'n regeling. Je gooit de bloedhonden een stuk vers geslacht vlees toe en die happen gelijk toe. De bijna 60 procent die het eens zijn met de stelling zijn waarschijnlijk de 60 procent meest kortzichtige en meest laagbegaafde reageerders. En dan nog: Bij hoeveel gemeenten staat het water tot aan de lippen zodat ze zelfs moeten beknibbelen op de meest elementaire gemeentelijke verantwoordelijkheden? Dus gemeentelijke belasting flink omhoog om burgers aan een huis te helpen waarvan de prijs niet in verhouding staat tot de werkelijke waarde? Krankzinnig landje dan Nederland.
Gerard40 18 May 2022
Jammer dat er zoveel reacties komen waarvan duidelijk is, na 1 zin al, dat ze het niet begrijpen. Vermoedelijk geldt dat voor meer dan alleen dit probleem, de nuance verdwijnt en raakt ondergesneeuwd door schreeuwers. Aanbeveling is om nog eens de ontstaansgeschiedenis van Nederland te lezen en de eigen bijdrage daarin te plaatsen.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.