Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Er moeten strenge sancties komen tegen Rusland

3.811 stemmen | Geplaatst op 23 februari 2022 | Website

Eens
77.9%
Oneens
22.1%

Reacties (70)

The Dutch 23 February 2022
Wie het hardst stampt krijgt zijn zin, net als op de kleuterschool. Zo werkt dat nu éénmaal. Wel jammer dat dan iedereen zich ermee moet bemoeien en uiteindelijk niks heeft opgeleverd onderaan de streep, maar alleen bergen met geld gekost heeft. Mooi man, politiek!
wispelhuis 23 February 2022
Ja, zet ons maar lekker zonder gas.
famclaes 23 February 2022
Sancties tegen Rusland dat heeft Poetin er al lang bij ingecalculeerd en die sancties die merken we zelf waarschijnlijk ook.
W.Melger 23 February 2022
Gewoon niet mee bemoeien lijkt mij economisch gezien beter, weer een koude oorlog zal alleen maar verliezers opleveren, Rusland levert namelijk ruim een derde van al het gas in Europa met sancties snijden we straks in onze eigen vingers.
dutchy71 23 February 2022
Verkeerde stelling, Poetin zet ons sancties op en daar moet je uit zien te komen voor de hel losbreekt, En de sancties die andere landen proberen richting Rusland is al lang ingecalculeerd, Of denken andere landen dat deze beslissing gisteren genomen is, Rusland is hier al heel lang mee bezig, Dus ook veel beter voorbereid.
GeelHesje 23 February 2022
Nee. Er moeten strenge sanctie's komen tegen de VS de NAVO en de EU trekpoppetjes die zo graag oorlog met Rusland willen in Europa. En daarna moeten al deze trekpoppetjes uit hun functie gezet gaan worden en veroordeeld gaan worden voor oa grootschalige Misdrijven jegens de Menselijkheid pogingen tot meervoudige Moord enz enz. Al die trekpoppetjes (incl Poetin zelf) zijn namelijk allemaal lid van hetzelfde clubje. En dat clubje heeft een bepaalde agenda en een bepaald plan en een bepaald heel erg slecht doel met ons allen en dat moet absoluut volledig gestopt gaan worden!!!
ierist 23 February 2022
Hoewel ik goed begrijp dat Rusland zich bedreigd voelt door een steeds uitdijende NAVO naar het Oosten, mag het nooit zo zijn dat er een soeverein land wordt binnengevallen. Dit moet altijd veroordeeld worden. Echter, moeten we niet vergeten dat de NAVO eind jaren 90 in Joegoslavie/Kosovo iets vergelijksbaar heeft gedaan: Een binnenlands conflict als excuus gebruiken om Kosovo te bezetten, waarbij ook nog eens veel onschuldige slachtoffers zijn gevallen bij bombardementen.
ierist 23 February 2022
We moeten ons ook niet te veel laten afleiden door Rusland. Er zijn dichterbij huis landen die inmiddels schurkenstaten zijn geworden, waarbij sancties meer gepast zouden zijn. Denk maar aan Oostenrijk met hun vaccinatieplicht, of Frankrijk met hun 2G beleid. Of NAVO land Canada, waar een ordinaire machtsgreep heeft plaatsgevonden en bankrekeningen van tegenstanders worden bevroren. Het grootste gevaar komt niet van Rusland, maar komt van binnenuit, van onze eigen overheden.
GeelHesje 23 February 2022
Enne mensen. Letten we even op? Als ze willen dat iedereen een kant op kijkt (in dit geval naar de Oekraïne) kijk dan even heel goed om je heen wat er allemaal nog meer gebeurd want dat is namelijk altijd het moment om achter iedereens rug om hele smerige dingen door te voeren. Zo is gisteren oa corona door de Eerste Slaapkamer definitief gezellig naast Ebola in de A groep van gevaarlijke Vi-Russen gezet en is een paar dagen daarvoor in de EU besloten dat iedereen overal in de EU tot in lengten van dagen een geldige coronapas nodig heeft om van het ene land naar het andere land te mogen en om weer terug naar het eigen land te mogen keren. En dat dus ook als alle EU landen al jaren op groen staan en corona kompleet allang niet meer bestaat. En zo zullen er vast nog wel meer smerige dingen doorgevoerd worden als iedereen als gehypnotiseerd in een bepaalde richting blijft kijken. U bent gewaarschuwd.
waggel1 23 February 2022
Niks aan de hand. Er komen weer een zootje miljonairs en miljardairs bij door de torenhoge gas- en olieprijzen. En that's it. En wie worden er armer van? Juist.
Mieppio 23 February 2022
Wie de grootste bek heeft krijgt zijn zin. Dat is overal zo. Dus niet moeilijk wie hier zijn zin krijgt. Juist ja die lul.
GinaHeynze 23 February 2022
Niet mee moeien. We hebben werk genoeg aan onszelf.
Mieppio 23 February 2022
die poetin is een gevaar voor de wereld vrede
wispelhuis 23 February 2022
GeelHesje, ga lekker in Rusland wonen met die rare Baudet opmerkingen altijd van je?
Peter Arnold 23 February 2022
Wie het verste kan pissen is de winnaar. @Geelhesje. mankementen aan de bovenkamer?
Johan__ 23 February 2022
@Peter Arnold. Oh, dus u gelooft niet dat de EU deze wet heeft aangenomen ? U gelooft niet dat de eerste kamer Covid gelijk heeft gesteld aan Ebola ? U denkt dat dat normaal en zinnig is ?
W.Melger 23 February 2022
Arno Wellens: ”Europees Digitaal Paspoort is verkapte staatsgreep” https://www.blckbx.tv/tech-media/arno-wellens-europees-digitaal-paspoort-is-verkapte-staatsgreep
ierist 23 February 2022
Wat mij de laatste jaren ook opvalt is dat in de politiek de partijen die het meest hard roepen dat Rusland zo gevaarlijk is voor ons, ook de partijen zijn die de grootste voorstander zijn voor bezuiniging op defensie. Als Rusland zo gevaarlijk is voor ons, dan lijkt het mij logisch dat je juist investeert in defensie. Of zou hier iets anders achter zitten? Bijvoorbeeld defensie eerst verwaarlozen zodat er een aanleiding is om een Europees leger te vormen.
Peter Arnold 23 February 2022
@Johan__. Heb ik dit allemaal beweerd? U bent bezig tegen de wind in te pissen. Ik heb geen woord gezegd over covit, Ebola of wat dan ook. Wel bij de les blijven en niet onzinnig gaan lopen doen. Er worden dagelijks wetten aangenomen dat heeft niet mijn interesse.
bung 88 23 February 2022
toen rusland in de 60er jaren raketten plaatste in cuba was het bijna w.war 3 geworden. want de usa wilde geen raketten in zijn achtertuin. toen baltische staten eu lid werden--plaatste de navo TEGEN alle afspraken in raketten op de stoep van rusland. de navo & de usa: 2 rupsjes nooit genoeg. verder is ukraine GEEN navo lid. maar het westen holt achter de usa aan--en biden wil oorlog maar niet in eigen land. biden heeft iets nodig om zijn aanzien in de usa op te vijzelen want hij staat er slecht voor. en dus is een oorlog in europa een prima optie--zo kunnen de wapenleveranciers weer verdienen EN kan de usa miljarden verdienen aan de opbouw na de oorlog. wat de sancties tegen putin betreft: hij raakt ons harder dan wij hem. bemoeien met landen die ruzie hebben is dom. als mijn buren ruzie hebben is dat niet mijn probleem. dat moeten ze zelf oplossen. toch fijn als ze achter de usa aan blijven lopen. het eindresultaat zal alleen verliezers opleveren.
GinaHeynze 23 February 2022
Ben het met je eens bung 88.
Johan__ 23 February 2022
@Peter Arnold. U heeft iets met pissen ? U reageert op Geel Hesje dat deze niet goed is in de bovenkamer. Dit impliceert dat u zijn bericht onzin vindt, terwijl het feiten zijn. Wie is er hier nu onzinnig bezig ?
W.Melger 23 February 2022
GeelHesje ziet het heel scherp, het WEF is iets aan het bekokstoven waar de honden geen brood van lusten.
Peter Arnold 23 February 2022
@Johan__. Vroeger deden wij een wedstrijd als kleine jongens om te kijken wie het verste kop pissen en dat was de sterkste van dit moment. Nu zijn er 2 grootmachten als kleine kinderen bezig om te kijken wie de grootste macht is. Het staat nu 1-0 voor Rusland, met als grote troef aardgas. Wij hebben ons aardgas verkocht in de beginfase voor een habbekrats voor wie het maar wilde kopen. Nu is ons aardgasputje voor een groot gedeelte leeg. We hebben ons zelf in ons eigen been geschoten , en nu zijn we afhankelijk van 3e machten. We maken ruzie om zonnepanelen, wind en kern energie en nog even en we zitten weer met zijn allen rond een houtvuurtje te kleumen van de kou. Enkel al hier in Zeeland zitten zeker 2 grootverbruikers van aardgas, enkel vanwege de kosten van het aardgas, dit zal op kort termijn zeker gaan veranderen. U wilt blijven autorijden ? het zal mij niet verbazen als dit op kort termijn voor jan met de pet niet meer te betalen zal zijn. Wie de macht heeft over de olie en het gas zal de grootmacht worden en dus de grote winnaar zijn van de wedstrijd ver pissen.
Pindakaas1983 23 February 2022
Dat Putin een Atoom bom gooit op dit Rot land
Zeeuwleeuw 23 February 2022
Oorlog is nooit goed. Je zou denken dat de mens dit in de loop der eeuwen toch wel geleerd heeft, maar helaas is dit niet zo. Ik vind dit als buitenstaander, die afhankelijk is van wat hier in de media verteld wordt, een dermate ingewikkelde en onoverzichtelijke situatie dat het moeilijk is om objectief een eenduidend oordeel over te vellen. In elk conflict doen sowieso altijd alle partijen hun best om de bevolking er van te overtuigen dat vooral de ander fout is en zij zelf het onschuldige slachtoffer. Ik denk wel dat het goed is om de voorgestelde straffen in te voeren maar of dat daadwerkelijk een goed effect heeft is maar de vraag. Bovendien zullen veel onschuldige burgers in Rusland er ook de dupe van worden. Hopelijk zal de situatie niet escaleren en zullen zowel aan Oekraïense als Russische zijde geen slachtoffers vallen.
Zeeuwleeuw 23 February 2022
Verder waak ik er voor om me in de media te veel mee te laten slepen in "alles wat mogelijk zou kunnen gebeuren en de gevolgen daarvan. Je wordt daar zo triest en onrustig van en het helpt allemaal toch niets. Integendeel. Een angstig volk wordt zwakker en ziek en is daardoor kwetsbaar.
Zeeuwleeuw 23 February 2022
Ik hoop dat het Westen zich er niet te veel in zal mengen want we hebben gezien wat er met 20 jaar ellende in Irak en Afghanistan bereikt werd... Je moet niet te veel een ander land in een paar jaar je eigen ideeën en systemen opdringen of op willen leggen. Dat werkt nu eenmaal niet en zorgt in de praktijk vooral voor duizenden of nog veel meer slachtoffers aan beide zijden en duizenden miljarden euro's geldverspilling.
Johan__ 23 February 2022
@Peter Arnold. Ik deed nooit zulke spelletjes op school, en ben de jongste niet. Echter de rest van je verhaal is heel goed. Vergeet echter niet dat de twee grootmachten onder een hoedje spelen. Vertrouw vooral de Belgische opninie blaadjes (DPG en zo) niet. Pure manipulatie. Zoek naar de bron van het verhaal. En Rusland sancties opleggen werkt averechts, zal alleen de Russen 'bozer' maken en volharden.
wispelhuis 23 February 2022
Het feit dat onze afhankelijkheid van het gas in handen is van grootmachten is des te meer een reden om "van het gas af te gaan".
GinaHeynze 23 February 2022
@Johan__ Hoezo bestaat de opsomming van Geel Hesje uit feiten? Wappiefeiten ja.
Johan__ 23 February 2022
@GinaHeynze: Dus de EU neemt die wet niet aan en de eerste kamer zet Covid niet gelijk aan Ebola ? Waar baseert u dat op ?
Johan__ 23 February 2022
Achterhaald door de waarheid.
Johan__ 23 February 2022
Oh, kop in het zand, en oogkleppen op noemen we dat. Kijk maar eens op de EU website, staat er allemaal op. De NL regering neemt deze wetten klakkeloos over. Net als de BE, DE en andere leden.
C.J. de Loof 23 February 2022
De media is weer druk bezig om ons te manipuleren, Poetin krijgt nu overal de schuld van en dat is niet helemaal terecht, er zit echt een keerzijde aan deze medaille en die senile ouwe gek in America vertrouw ik ook voor geen cent om nog maar te zwijgen van die EU unie! Als dit verder escaleert zal dit voor Rusland en VS weinig negatieve gevolgen hebben, Europa gaat voor alle dreigementen en sancties het gelag betalen. Rusland is goed voorbereid en wordt niet warm of koud van de sancties en de VS ziet al weer dollartekens voor de wapenindustrie.
jacobo 23 February 2022
Of sancties echt zullen helpen is maar de vraag, in een kwestie die al eeuwen oud is. Natuurlijk was het beter geweest dit op diplomatieke manier op te lossen of een stemming laten houden in dit vnl. russisch gesproken taalgebied door het volk bij welk land ze willen behoren dan wel een onafhankelijk land worden.
Zeeuw65 23 February 2022
Zeker weten. Het is van de gekke dat er al decennia lang een oorlog woed in een EUROPEES land, maar dat wij wegkijken. Er zijn daar notabene loopgravenoorlogen. Daar moet acuut een einde aan komen. 1. Oekraïne moet bij de NAVO. Het is Rusland er niet om te doen alleen Donetsk en Loehansk te bezitten, maar volgens Australië EN Amerika het gehele land Vandaar dat er in Wit-Rusland een compleet vliegveld uit de grond word gestampt om de Oekraïne te bombarderen. Vandaar dat Roemenië, Bulgarije en Polen uiteraard hun grenzen met de Oekraïne zwaar beveiligen want die komen erna aan de beurt. Zware sancties en een handels embargo en sluiten van de Nord-stream 1 zijn gewenst. Draai beide gaskranen dicht. En uiteraard verdient de Oekraïne militaire steun. Nederland heeft al toegezegd militairen te sturen voor trainings doeleinden en uitleg van de door Nederland geleverde grondradar en geweren. Wat mij betreft graag ook mariniers en commando's sturen
C.J. de Loof 23 February 2022
@Zeeuw65 verdiep u even in materie, Oekraïne komt zeker de komende decennia niet bij de NAVO, het is ook geen onderdeel van de EU en de gaskraan dichtdraaien zal Europa meer schade opleveren dan Rusland, wij zijn heel slecht voor bereid! Rusland heeft 600 miljard aan vermogen buiten Rusland geïnvesteerd. Ik geloof niet dat Rusland na Oekraïne nog verder zal oprukken naar Polen en andere buurlanden en onze militairen daar naar toe sturen??? zou u willen dat u of u familie daar gaat vechten voor een strijd die niet de onze is? Ook een handels embargo zal weinig effect hebben Rusland en China zijn dikke vriendjes die Chinezen zal ze alles leveren wat ze maar willen, bovendien is er ook niet veel animo voor een vergaand embargo Boeiing en Airbus blijven gewoon onderdelen leveren ! het is een hele lastige kwestie en gezien Europa geregeerd wordt door een stel idioten gaan wij de tol betalen voor deze crisis!
GeelHesje 23 February 2022
Nou nou nou nou nou ... Ik zie dat ik in mijn afwezigheid vandaag weer aardig de digitale huid ben volgescholden en voor vanalles ben uitgemaakt en dat alleen maar omdat ik mijn mening over iets geef en probeer mensen in het algemeen (en dus niet eens persoonlijk) op dingen te wijzen. Vervolgens zijn er hier (en op Zeelandnet Nieuws) kennelijk mensen die daar kennelijk niet mee om kunnen gaan ofzo en dan maar mensen gaan uitschelden en beledigen ipv een inhoudelijke reactie te geven. Dat gebeurd hier op Zeelandnet steeds vaker en niet alleen bij mij. Is dat normaal geworden ofzo?
Boostertje 23 February 2022
Gewoon lekker door blijven gaan met je mening geven GeelHesje,jij bent iig 1 van de weinige wakkeren
Arbeider 24 February 2022
Zijne Koninklijke Hoogheid GeelHesje is weer neergedaald op aarde en overzag de meute die hem niet welgewillig was. Zielig verhaal van iemand die zich meer voelt dan de anderen met hoog narcistisch gehalte.
Domoor 24 February 2022
Even ter overdenking. In hoeveel oorlogen was de U.S.A. betrokken (Na WW2) en zijn onze leiders er slaafs in gevolgd terwijl wij er niets te zoeken hadden ? De nawee-en zien we nog elke dag . Afganistan b.v.b.
bung 88 24 February 2022
als nederland militairen stuurt zullen er ook sneuvelen. dan neemt de regering 1 minuut stilte in acht en spreekt van gevallen helden. ik denk dat de ouders liever een levende zoon zien dan een gevallen "held" nederland heeft daar niets te zoeken maar loopt slaafs achter een dementerende biden aan. het verstand van den haag is weer eens afwezig. waarom gaan ze zelf niet naar het front?
W.Melger 24 February 2022
Amerika blijft de Russen trollen met kinderachtige verhalen over hoe “Oekraïne het soevereine, menselijke recht heeft om te kiezen”. Oekraïne heeft er echter gewoon niets mee te maken. Dit is pure, onvervalste grootmachtenrivaliteit, en Rusland zal niet toestaan dat de Amerikanen kernwapens en andere hardware in Oekraïne installeren, net zoals Amerika niet toestond dat zij kernwapens in Cuba installeerden. En zij hebben eigenlijk groot gelijk. De uitbreiding van de NAVO in Oost-Europa was al lang uit de hand gelopen. Amerikaanse raketten zijn al vanuit de Baltische Staten rechtstreeks op Sint-Petersburg gericht. Een Russische reactie was onvermijdelijk.
Wispelhuis 24 February 2022
Oorlog. Ik sta hier wel van te kijken zeg. Ik had dit niet voorspeld. En de taal die Poetin gebruikt in zijn oorlogsverklaring lijkt volgens kenners op die van Stalin. Verder mag ik hopen dat Nederland er niet op enige manier bij betrokken wordt.
55Gerda 24 February 2022
@Pindakaas1983 wat een onzinnige reactie dat Putin maar een atoombom op dit land moet gooien. Zit er een steekje los in je bovenkamer
C.J. de Loof 24 February 2022
De sancties hebben dus niks geholpen zoals verwacht, we gaan alleen ons zelf in de vingers snijden economisch, Poetin is natuurlijk fout bezig maar Biden en de EU hebben het vuurtje ook wel helpen op stoken. Zorgelijker nog is dat China heeft aangegeven begrip te hebben voor de actie van Rusland niet zo verwonderlijk want zij hebben een beetje vergelijkbaar issue met Taiwan.... Als Rusland de gaskraan dicht draait zal dat al forse impact hebben in Europa maar als we China moeten gaan boycotten omdat die de kant van Rusland kiest dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Peter Arnold 24 February 2022
@Wisperhuis. Ik sta hier niet van te kijken. Het spel is vandaag ook de rails gezet en het staat nu 2-0 en de rest van de wereld kijkt toe hoe onschuldige vrouwen en kinderen worden afgeslacht omdat er iemand is die meer macht en respect wil. Wel, dat respect heeft hij inmiddels volkomen verloren. In mijn 82 jarige bestaan op deze aardkloot zijn de Russen altijd al notoire leugenaars geweest. Binnen enkele dagen zal de gasprijzen tot aan de hemel gaan reiken en de autorijden zal ook onbetaalbaar gaan worden. Een geluk voor u, u gaat graag op de fiets . Eer dat deze week voorbij is staan de russen weer aan de grenzen van de Navo, en alles is weer zoals net na 1945. Wij kunnen met ons legertje niets uitrichten, u bent zeker vergeten dat enkele jaren geleden het leger geen munitie had en bij de oefeningen paf moest zeggen. Of dat de militairen in Mali met oud en afgeschreven materiaal daar was en met grote gevolgen en diverse doden. Wij huren 12 tanks van andere Navo landen om te kunnen oefenen. Nee wij zullen niet echt gaan mee doen, buiten het leveren van wat verouderde geweertjes en helmen[ hoe verzinnen ze het] Maar ook ik ben best wel bezorgd, en wacht maar af hoe het gaat aflopen. Wie er gelijk krijgt maakt mij niet uit, ik denk meer aan de zwakkeren in die landen, deze gaan de gevolgen op hun bortje krijgen en niet Putin en consorten.
W.Melger 24 February 2022
deze reactie is verwijderd
Mosk 24 February 2022
nederland moet zich nergens mee bemoeien. we zijn zon klein landje, wat moeten we beginnen? gewoon onze lippen stijf op mekaar houden, en net doen of we gek zijn , das het allerbeste.
W.Melger 24 February 2022
Nederland is al jaren bezig om als medelid van de EU de Oekraïne bij de EU te trekken, nu zie je de gevolgen, hiet kon je op wachten.
Allem 24 February 2022
Wij moeten van het gas af, volgens onze compleet gestoorde volksvertegenwoordigers van m.n. D66. Nu hebben ze in Poetin een geweldige medestander en nu is het weer niet goed🤓🤓
bung 88 24 February 2022
de "pakketten zware sancties" die nederland op wil leggen aan rusland zullen werken als een boemerang. en het nederlandse leger kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. we lenen hier en daar een paar tanks--leren pang pang te roepen. maar we hebben een grote bek en doen driftig mee met de usa en navo. het eindresultaat zal zijn dat voor de bevolking alles onbetaalbaar wordt. met dank aan rutte en co.
J.L.G 24 February 2022
deze reactie is verwijderd
bung 88 24 February 2022
net gelezen dat rutte EEN man verantwoordelijk vind en dat is natuuuuuurlijk putin. rutte weet dus niet dat het westen de aanleiding is door rusland uit te dagen d.m.v het negeren van afspraken om GEEN wapens aan de grens van rusland te plaastsen. boos worden om annexatie van de krim en eisen dat rusland het terug geeft aan ukraine. maar waarom vinden ze WEL goed dat turkije in cypres blijft?? omdat turkije een navo lid is?? nee rutte--deze keer heeft putin gelijk--maar dat mag je niet zeggen. ik ben niet pro rusland--nog minder voor de usa--ik bekijk het realisties, mag ik een mening hebben??
W.Melger 24 February 2022
@bung 88. Je mening is luid en duidelijk, ben het volkomen met je eens.
bung 88 24 February 2022
w.melger: dank--en ik weet wat een oorlog betekend. heb het meegemaakt in 1954: in diên biên pfû. ik hoop dat ze in den haag eens inzien wat een oorlog met mensen doet. en laat rutte en co en militairen eens ECHTE slachtoffers zien--gillend van de pijn--weggeschoten kinnen--kogels in je maag. heel mischien gaan dan ogen open maar dat betwijfel ik. dat je vecht voor je land begrijp ik--maar voor een land waar we niets mee te maken hebben?
Peter Arnold 24 February 2022
W.Melger en @bung 88, de Navo staat al aan de grens met Rusland t.w. Estland. Letland en Litouwen . Op diverse plaatsen in die landen is de Navo zichtbaar aanwezig. Wij zij slechts een strontvlieg op de kaart en hebben ons gas verkwanseld voor een habbekrats aan diverse grootmachten. In een paar uur is de prijs van gas met 40% gestegen , eer dat het avond is is de prijs verdubbeld.
bung 88 24 February 2022
P A: de verliezers zijn altijd de burgers. de hoge "heren" zitten altijd goed. ze treuren een dagje over de gevallenen en gaan over tot de orde van de dag--intussen hebben ze zwaar verdiend aan de ellende van anderen. een oorlog kun je winnen door hem niet te spelen.
J.L.G 24 February 2022
Er valt niet veel toe te voegen beste bung 88. En een mening mag nog wel in dit land, ondanks we een waardeloze regering hebben. Ik weet alleen niet of er meegekeken wordt door foute figuren die nauw met deze foute regering samenwerken. Zoals je weet is NPO 1 , NPO 2 en NPO 3 staats TV met een geheel ander nieuws of een andere visie, en ik heb gemerkt dat er ook in wordt geknipt. Dus wat is het verschil met andere foute regeringen, het enige is dat je niet wordt opgepakt
Johan__ 24 February 2022
Rusland levert industrieel gas. Dus niet voor huishoudens. Waarom het nu stervensduur is komt door speculatie. Meer niet. We worden bedonderd. Net als de benzine prijs, olie komt uit midden oosten. Op gas zit 70% belasting, net als benzine. In 2014 was de olie prijs hoger dan nu, maar aan de pomp goedkoper dan nu. Allemaal belasting en mileu onzin toeslagen. We worden bedonderd mensen!
bung 88 24 February 2022
johan: noem EEN regering die de burgers NIET belazerd. maar het verwerpelijke duo rutte--klaag spant de kroon belasting op belasting--btw zo hoog mogelijk en doof voor oplossingen want de inkomsten voor de bodemloze schatkist moeten doorgaan. ben daarom blij dat ik na de zomer vertrek uit dit belastingland.
snaartje 24 February 2022
Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik een Russische oorlogsfilm zie. En toch worden ze al jaren afgeschilderd als de agressor. En een land wat overal ter wereld oorlog voert uit puur economisch belang wordt afgeschilderd als vredelievend. Hypocriet??? Klein beetje wel toch. Als de USA zo graag wil knokken met de Russen doen ze dat maar via de westkust ipv op Europees grondgebied. Wij zitten er tussenin en kunnen de troep weer opruimen. En meneer Rutte met zijn grote muil gaat ons vast niet compenseren op de energierekening.
snaartje 24 February 2022
bung 88. goed verwoord
W.Melger 24 February 2022
@ Peter Arnold. Nord Stream 2, de pijpleiding die Duitsland openstelt voor rechtstreekse Russische gasleveranties, is al jaren een doorn in het oog van de Amerikanen. Maar hier in Europa zijn de gasprijzen geëxplodeerd. Gepensioneerden hier in Nederland, betalen straks meer dan €300 per maand om een appartement te verwarmen. Een grimmige herinnering aan hoe het voor de Sovjet gepensioneerden na ’89 is afgelopen, en een schaduw van de dingen die komen gaan. We hebben Nord Stream 2 nodig om open te gaan, dat zal de prijzen tenminste wat omlaag brengen, hoewel het nooit meer hetzelfde zal worden. De Duitse frustratie over Amerika’s chaos in de Oekraïne gaat terug tot toen het begon: Maidan 2014. Toen vielen de Neocons en de CIA Kiev binnen, in een poging om Sebastopol van het Russische Rijk te veroveren, en daarmee hun basis voor Europese machtsprojectie. Zij faalden. Poetin nam de Krim, en de Donbass als buffer en onderhandelingstroef. De daaruit voortvloeiende sancties tegen Rusland zijn de Duitse economie duur komen te staan, zij hebben honderden miljarden geïnvesteerd in Oost-Europa. Nog veel belangrijker: de Duitsers hebben helemaal geen zin om te eindigen als het strijdtoneel voor een Russisch-Amerikaanse krachtmeting.
bung 88 24 February 2022
snaartje--amerika heeft 1 x intern oorlog gevoerd--tegen de zuidelijke staten. maar ze wisten goed hoe vietnam kapot te krijgen maar hebben uiteindelijk verloren ten koste van 4 miljoen vietnamezen. dan maar met afghanistan beginnen--en na ca 20 jaar gaven ze op--weer een oorlog verloren maar beide oorlogen hebben geen schade aangericht in de usa. nu willen ze het uitvechten in europa. het resultaat is al bekend: jan met de pet is weer de sjaak. vooral doorgaan met huilen om de gevallenen in w.war 1 en 2. huichelarij! politiek? mijn vader zei het al--liegen--beloven--bedriegen.
Mieppio 24 February 2022
Ik schreef gisteren al dat Poetin een gevaar zou zijn voor de wereld vrede. Kreeg tot mijn verbazing duimen naar beneden, dus die waren het niet met mij eens, nou jullie hebben het gezien, die klootzak heeft zijn zin. Oorlog met de oekraine, en er komt nog meer. Dus degene die een duim naar beneden gegeven hebben pro poetin. Heel erg dom is dat.
ierist 24 February 2022
De invasie is dus begonnen. Zoals ik eerder heb gezegd moet het aanvallen van een soeverein land altijd veroordeeld worden. En Poetin is door dit te doen gewoon een misdadiger, die ook tegen de wil van zijn eigen volk gaat die helemaal niet op een oorlog zitten wachten. Maar laten we eerlijk zijn: Dit komt niet uit de lucht vallen. De EU heeft de afgelopen jaren de boel flink lopen opjutten, denk maar aan de opruiende taal van Verhofstad en Van Baalen in 2014 in Kiev. Ook onze regeringsleiders moeten nu niet hypocriet doen. Ze hebben zelf het associatieverdrag met Oekraine erdoor gedramd terwijl het Nederlandse volk dit heeft afgewezen in een referendum. Dit verdrag is ook een van de aanleidingen in deze oorlog. Het is heel erg voor de burgers van Oekraine wat er gebeurd, maar nogmaals: Voor ons Nederlanders komt het grote gevaaar niet van Rusland, maar van de EU. Die machthebbers daar zijn echt geen haar beter dan Poetin
GinaHeynze 24 February 2022
De poppen zijn aan het dansen. Goed en duidelijk stuk met een goede omzetting naar Nederlands. https://www.codepink.org/ukraine_crisis_background?fbclid=IwAR2kCCmeWf_lh5C7H_xFSXipEwhhtNIJcpKw65r_O0uviTP225xxYTjYnZ0
GinaHeynze 24 February 2022
@Mieppio...Poetin is een lastig jongetje en ja...Die is gevaarlijk tot op zekere hoogte. Het komt echter niet alleen door hem. Het westen heeft een hele grote rol gespeeld in het escaleren van dit conflict. Je moet je maar eens goed inlezen.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.