Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Op eerste kerstdag de supermarkt open?

4.923 stemmen | Geplaatst op 23 december 2021 | Website

Handig!
27.3%
Dat hoeft voor mij niet
30.8%
Nee, gewoon dicht!
41.9%

Reacties (55)

GinaHeynze 23 December 2021
Dat mogen ze helemaal zelf weten. Het hoeft voor mij niet maar natuurlijk mag het wel. De volcontinuedienst op de fabriek draait ook gewoon door dus waarom niet?
@nt¡-Na®©ist 23 December 2021
Laat maar lekker open. Het komt wel eens voor dat je denkt van, nog even dat kopen. Niks mis met het geloof maar streng gelovigen in Zeeland zorgden er altijd voor dat die winkels dicht bleven want kerst is heilig. Gelukkig leven we nu in een tijd waarbij supermarkten dat zelf mogen bepalen. Voor het personeel levert het iig wel een lekker extra centje op.
dutchy71 23 December 2021
Tja waarom niet.
wispelhuis 23 December 2021
Is toch al jaren zo? Inderdaad handig voor mensen die niet van 9 tot 5 werken, havens, zorg en meer, nachtdiensten, taxi enz.
Peter Arnold 23 December 2021
Nergens voor nodig. de zakken van de diverse grootgrutters zijn al goed gevuld.
Peritum ? 23 December 2021
Ik zeg “ doen “ !
GinaHeynze 23 December 2021
@Peter Arnold...Wil je dat dan ook tegen de fabrieken zeggen die doordraaien 24/24? Misschien mag ik mijn man dan ook gewoon thuis met feestdagen.
wijari 23 December 2021
Abnormaal alles open, wij heeft hier voor gezorgd de mens die nooit genoeg heeft. Wat is er belangrijker geld verdienen (Rupsje nooit genoeg) of je familie vrienden, en nu vooral.
Domoor 23 December 2021
Van MEER is er nooit genoeg.
Geel Hesje 23 December 2021
Dicht die winkels met kerst. Alle mensen die daar werken hebben ook recht op kerstmis met famillie en vrienden ipv vakken bijvullen voor de rubsjes nooit genoeg. Je koopt maar van te voren genoeg in. Altijd alles maar open voor zoveel mogelijk winst. Dat moet maar eens kappen. Menselijkheid en menswaardigheid zijn veel belangrijker dan geld & winst voor enkelen.
Johnsing 23 December 2021
Even serieus blijven, toch ? Brandweer, artsen, verpleegkundigen, verpleegsters, geestelijken, taxi-chauffeurs, openbaar-vervoer zoals bussen, treinen, horeca afhaal, politie en ga zo maar door; dat blijft allemaal doordraaien dus waarom dan enkele Supers niet ? Er is tijdens die dagen nog behoorlijk wat aanloop en steeds blije gezichten die plotseling bezoek of vergeten zaken nog snel even kunnen inslaan in de Super die de deuren open houdt; fijn zo toch ?
netel 23 December 2021
al die christelijke terreur dagen afschaffen, ben je christelijk, neem je maar een snipperdag, maar val er een ander niet mee lastig
mikel66 23 December 2021
supermarkten zouden gewoon 24 uur per dag en 7 dagen per week open moeten zijn....
Mart 1957 23 December 2021
Hoeft niet perse maar is wel handig en makkelijk. Niemand is verplicht om iets te gaan kopen. En de mensen die zeuren over rupsjes nooit genoeg... ik ken verschillende vakkenvullers die graag gaan werken op die dag. Krijgen ze goed betaald. De tijd dat winkels dicht waren met kerst ligt ver achter ons
mikel66 23 December 2021
en ook voor 150 in de bebouwde kom,35 op de snelweg..en 100 op een woonerf....stem, pvv
wispelhuis 23 December 2021
Jumbo bijvoorbeeld, is al jaren 365 dagen van het jaar open. En de klanten komen er uit vrije wil, er wordt niemand zijn huis uit gesleurd en er zijn zat personeels leden die door een paar uur extra (plus bonus! ) een wat willen verdienen.
wispelhuis 23 December 2021
(een wat =wat extra)
famclaes 23 December 2021
Ja GinaHeynze, jou man heeft daar zelf voor gekozen toen hij voor de volcontinu koos net als zorgpersoneel, politie, brandweer enz, winkelpersoneel wordt nu waarschijnlijk voor het blok gezet en de toeslag voor onregelmatige dienst laad misschien ook te wensen over
Baltimore 23 December 2021
Heerlijk die stelling. Dat is wel eens de reden waarom ik af en toe terug verlang naar Zeeland. Lekker achter de feiten aanlopen en dat bedoel ik niet negatief. Zeeland is een provincie om te onthaasten dus daarom lekker dicht die supermarkten
Mieppio 23 December 2021
Wat denken jullie va de koeien de 24/7 melk geen. Dit gaat naar de fabriek en worden toetjes va gemaaktt, kaas, karnemelk en noem maar op. Die fabrieken moeten ok bemand worden of dachten jullie van niet. Die koeien weten niet wanneer het zondag, dinsdag of vrijdag is die blijven melk geven, die hebben geen weekend, dus moeten fabriek ook mensen zij die dat verwerken. In de zorg draaien ze ook 24/7 net als de politie, dus waarom de winkels niet. Ik zeg gewoon open die winkels. niets mis mee.....
havma 23 December 2021
Er zijn ook genoeg mensen die niets hebben met de christelijke feestdagen. Er zijn veel mensen die met kerst vieren dat ze vakantie hebben en denken dat de tafel vol " moet" staan met te veel eten. Die weten niet eens wat er met kerst gevierd wordt. Gewoon open die winkel voor mensen waarvoor het twee gewone dagen zijn.
GinaHeynze 23 December 2021
Nee FamClaes...Daar heeft hij niet zelf voor gekozen maar ook al had hij dat wel...Je kiest ook zelf voor de godsdienst die dit soort belachelijke regels voorschrijft. Het wordt tijd dat geloof eens overal van losgekoppeld wordt en wanneer je een geloof wilt aanhangen en je mag op zondag niet werken dan neem je maar een snipperdag. Die zijn daarvoor. We hebben nu eenmaal een 24/7 economie. Dat is niet meer terug te draaien.
wispelhuis 23 December 2021
Wanneer iemand reageert met "waarschijnlijk" en "misschien", dus met aannames, is het feitelijk wel heel zwak om te reageren.
wijari 23 December 2021
Gina je denk dat je alles mag schrijven, belachelijke regels? schrijf eens wat je eigenlijk bedoelt. Wat is belachelijk aan geloven? Een snipperdag omdat je wat geloof betreft niet wil werken. Heel goed voor je gezondheid je huwelijk en je kinderen als je die (gekregen) hebt en niet zoals men tegenwoordig spreekt , kinderen genomen.
W.Melger 23 December 2021
Op kerst alles dicht , behalve de gordijnen.
mystiek56 23 December 2021
Gewoon weg die kerst, sinterklaas is al bijna verdwenen, pasen en pinksteren er ook uit. Weg met die cultuur. Gewoon werken tot de dood. geen gezelligheid, Stel je voor twee dagen rust , we moeten er niet aan denken. geen samen hang, gewoon werken. Werken Liefst samen met de vrouw , kinderen ook vanaf de 15e werken. .Zijn ze jonger gewoon bij de opvang , kunnen die ook op ander mans kinderen passen. Zijn ze 15 of wat ouder kunnen ze vakken vullen bij de Jumbo of A.H. .Zeker met de feestdagen hebben die wat extra. Elite kunnen op winter sport en de rest werkt gewoon. Suikerfeest invoeren want degene die binnen stromen mogen we niet vergeten. Vluchtelingen een kerst pakket en de oude vrouw op de hoek kan wel van haar aow rond komen. Ze heeft zon 860 euro netto per maand dus die heeft verder niets nodig. Als ze de huur en energie en ziekte kosten verzekeringen heeft betaald houdt ze zeker 50 euro over om van te leven. Hoezo Feestdagen? Hoezo winkels open? Hoezo Cultuur, Hoezo Gezelligheid. Weg cultuur. Weg ermee, lekker werken en ontwikkelingshulp geven. Wanneer komt de tijd dat wij het krijgen.? En die oude vrouw , om er zomaar ééntje te noemen .Die heeft toch geen kerst pakket nodig. Want die heeft op de oude manier Kerst gevierd , Zijn we nu doorgedraaid of niet?
wispelhuis 23 December 2021
Doorgedraaid? Raar verhaal.
mystiek56 23 December 2021
Voor degenen die mn verhaal niet begrijpen. Het was sarcastisch bedoeld.!
Rippertje 23 December 2021
En wederom weer een hoog azijn gedoopte pennen niveau , kom eens met iets positiefs
ehietahoarn 23 December 2021
Over drie dagen is kerst weer voorbij. Kan die boom terug in de doos en stopt die constante stroom van kerstnummers eindelijk ook weer. Positief genoeg? @ Rippertje
GinaHeynze 23 December 2021
@wijari...Dat maak jij ervan dat ik dat denk. Jij kunt niet weten wat ik denk! Ik heb ook nooit gezegd dat een geloof aanhangen belachelijk is. Wat is er belachelijk aan vind is dat een hele natie zich aanpast aan de leefregels van gelovigen. Dat is al eeuwen zo. Dat mag er van mij linea recta af. Geloof is iets privé. Over gezondheid en kinderen en huwelijk heb ik het totaal niet gehad dus geen idee waarom je dat erbij sleept. Ik heb respect voor iedereen en ook voor iedereen zijn geloof maar het feit dat ik niet geloof en aan die poppenkast niet meedoe levert zelden respect op van een gelovige.
Johnsing 23 December 2021
wispelhuis 3 uur geleden Wanneer iemand reageert met "waarschijnlijk" en "misschien", dus met aannames, is het feitelijk wel heel zwak om te reageren. Wispelhuis, dat is volkomen juist; het hele klimaatverhaal dat ons miljarden gaat kosten hangt slechts aan en elkaar met glazenbol theorieën cq. aannames en veronderstellingen; de hype van deze eeuw.
wispelhuis 23 December 2021
Dus daarom gaat op eerste kerstdag de supermarkt open? Nu begrijp ik het.
Zeeuwleeuw 23 December 2021
Veel supermarkten zijn al van 7 uur 's ochtends tot 20.00 uur 's avonds open, 6 dagen per week en ook 's vaak zondags nog van 8 tot 18 uur. Dus iedereen heeft tijd zat om zijn boodschappen te doen. Ook wanneer je hard en veel werkt zijn er ruim voldoende mogelijkheden. Laten we alstublieft niet nog verder doorslaan en hier Amerikaanse toestanden met een 24-uurs economie gaan creëren. Wat rust is voor iedereen gezond en noodzakelijk. Ik vind daarom dat ze met name Eerste Kerstdag beter gewoon dicht kunnen blijven.
Zeeuwleeuw 23 December 2021
Met name tegen de Kerstdagen draaien mensen helemaal door in hun obsessie om er maar op los te kopen en de angst om "te weinig te hebben ingeslagen". Er hangt dan blijkbaar ook een soort collectief koopvirus. Ik kan mij van eerdere jaren dat de supermarkten nog beide Kerstdagen gesloten waren de taferelen herinneren van overvolle winkels waarin mannen met een winkelwagentje helemaal volgeladen met een kop er op liepen en daar achter zijn vrouw met nog een tweede winkelwagentje ook al half gevuld! Omdat de winkels twee dagen dicht waren... Alsof ze voor een hele winter in moeten slaan. En omdat ze zo extreem veel gekocht hebben wordt de week erna waarschijnlijk minstens de helft weggegooid. Doe maar gewoon normaal en laat je niet gek maken door het koopvirus.
wispelhuis 23 December 2021
"waarschijnlijk". Daar gaan we weer. Zo kan ik ook wel een verhaal maken.
@nt¡-Na®©ist 23 December 2021
@Zeeuwleeuw, wist jij dat er ook zat personeel is waaronder ook studenten die juist wel tijdens kerst willen werken omdat ze dan goed bij kunnen verdienen (300 procent is 1 dagen werken en voor 3 uitbetaald krijgen). Jij denkt eigenlijk voor hun die zelf instemmen om te gaan werken want een werkgever kan nooit verplichten om tijdens kerst te werken. Ik vind het dus kant en klare onzin wat je typt want dit begrijp je kennelijk nog niet. En kerst en rust? Nog gekker. Alsof jouw rust afhangt van een kerstdag? Neem een snipperdag en kom erachter dat die vrije dag net zo goed werkt. Het is dus goed dat supermarkten een vrije keuze hebben om open te gaan zodra dit mogelijk is en er genoeg personeel mee instemt.
Zeeuwleeuw 24 December 2021
@@nt¡-Na®©ist Ik vind het onzin en onnodig om altijd maar open te zijn. De gemiddelde AH is al zo'n 90 uur of per week open. En sommige filialen zelfs 100 uur. Dus iedereen is ruim in de gelegenheid om zijn boodschappen te kunnen doen. En ik denk niet dat ze 300 % uitbetalen hoor, volgens mij is het maximaal 200 %. Maar misschien vergis ik mij.
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
@Zeeuwleeuw, maar wie ben jij dan om te vertellen dat iedereen ruim de tijd heeft om van te voren boodschappen te doen? Ook dat is veels te simpel door de bocht. Voorbeeldje, een vrachtwagenchauffeur is een hele week van huis en heeft geen kans gehad boodschappen te doen. Dat is maar 1 voorbeeldje van de velen. Zo zijn er zelfs ook nog heel veel jongeren die niet eens weten dat het al kerst is of er simpelweg niet bij stilgestaan hebben. En zo kan ik nog vele voorbeelden opnoemen. Maar kennelijk heb jij lak aan die al die mensen want ze hadden het kunnen weten. En je negeert daarbij ook nog eens wat ik typte over het personeel zelf en ja dat is volgens de CAO echt 300 procent. Ook dat weet je niet. Afijn, ik ga me niet opwinden maar met jouw niveau zou je echt beter moeten weten. Ben je misschien streng gelovig? Dat zou een hoop verklaren want je zoekt naar redenen (die dus nergens op slaan) om die supermarkten dicht te houden.
Zeeuwleeuw 24 December 2021
@@nt¡-Na®©ist Ik heb het even uitgezocht en kom op het volgende uit: "Er is geen wettelijke bepaling over extra loonbetaling bij werken op feestdagen. Wel kan de cao een toeslag voorschrijven." En verder: "In sommige CAO's staat dat werknemers recht hebben op 200 procent loon of een toeslag van 50 procent van het loon als zij werken op een officiële feestdag." Dat betekent dus eventueel een verhoging tot totaal 150 à 200%. Dus ik weet niet waar jij die 300 % op baseert. Ik vermoed dat er maar weinig supermarkten zijn die zo'n dag 3 maal het gebruikelijke salaris aan hun werknemers uitbetalen. Meestal denken ze vooral aan zichzelf en hun aandeelhouders.
Prakties 24 December 2021
Ik denk niet dat de boodschappen er goedkoper van worden . Integendeel zelfs
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
@Zeeuwleeuw, Kleine aanvulling, leuk dat je zegt hoe lang een supermarkt open is maar wist jij dat personeel elkaar aflost daar? Als je denkt dat hun zoveel uur werken dan ben je ook op dat vlak niet op de hoogte.
Zeeuwleeuw 24 December 2021
@@nt¡-Na®©ist Ik schrijf hoe lang supermarkten open zijn. En dat is om aan te tonen dat iedereen ruim voldoende mogelijkheden heeft om boodschappen te doen. Want daar ging het om. Ik schrijf of suggereer absoluut nergens dat het steeds dezelfde mensen zijn die er die hele tijd werken.
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
Kijk Zeeuwleeuw, zo ken ik je weer. Je ware gezicht die zichzelf weer goed gaat lullen ipv ook eens te denken. Waar heb ik het allemaal over. Het gaat erom dat supermarkten en personeel vrij mogen zijn om te bepalen of zij wel of niet aan de slag willen gaan. Daar heb jij helemaal niks mee van doen met jouw visie. :-) Met je rust, uren werk etc wat je allemaal mompelt. En dan zoeken of die 300 procent wel klopt. Lekker belangrijk, zelfs al was het 100 procent. Sommige mensen werken gewoon graag. Wat een slap gezeik zeg. Grow up.
Zeeuwleeuw 24 December 2021
@@nt¡-Na®©ist Ik begrijp jou soms niet. Vaak ben je heel redelijk, sociaal en maatschappelijk betrokken. Maar soms wordt je vijandig, gaat hier lopen stoken, kan blijkbaar niet verdragen wanneer iemand een andere mening heeft dan jij want wat jij vindt of denkt beschouw je dan als absoluut juist en "die ander schrijft alleen maar onzin". Je gaat dan ook beschuldigingen uiten die niet op feiten gebaseerd zijn, reacties uit zitten lokken en de zaken enorm verdraaien. Dat is erg jammer. Je hebt wel eens verteld dat je 's nachts regelmatig onder invloed van drank bent en dat je daarom zulke berichten schrijft. Ik heb meermalen geprobeerd om je te stimuleren om met drank te stoppen, want het maakt alleen maar veel kapot en het levert op geen enkele manier daadwerkelijk iets bij aan je gezondheid of blijvend geluk. Ik ga nu verder niet in op eventuele negatieve reacties. Meestal kunnen we het best goed vinden en ik sta in het algemeen ook sympathiek tegenover je.
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
@Zeeuwleeuw, lekker bezig man. De drank zal het wel zijn ja. :-) Lekker laag. Daarnaast projecteer je nu letterlijk wat je zelf doet. Je praat je eigen mening goed en gaat mij vertellen dat ik het niet kan verdragen dat jij een andere mening hebt. Heb je mijn smiley tekens dan echt gemist? Ik lach er gewoon om hoe jij jezelf schoon probeerd te praten van je foute inzicht want het is toch volkomen logisch dat iedereen zal zeggen dat personeel van een supermarkt gewoon zelf moet uitmaken of ze willen gaan werken of niet. En geloof mij dat de meeste bedrijven voor feestdagen gewoon 300 procent neertellen. Kun jij daar weer theorieen op loslaten en jezelf ook op dit punt aangevallen voelen en het onder het vakje drankgebruik van mijn kant schuiven om er onderuit te komen maar dat is natuurlijk laag en goedkoop. Goed dat je uiteindelijk nog zegt dat je niet meer op verdere reacties ingaat want in begrijp helemaal waarom. Je speelt jouw slachtofferrol geweldig. Feit dat je dit doet zegt ook genoeg en ik ben dus blij dat je het wel degelijk begrijpt waar het om gaat.
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
@Zeeuwleeuw, en als je volgend jaar weer je kans schoon ziet om dom te zwetsen over hoe vervuilend Formule 1 wel niet is omdat je hier niks van snapt, dan ga ik het containerschip er weer bij halen. Dat is net zoiets. Praten over dingen waar je de ballen verstand van hebt. Soms vraag ik mij dus echt af hoe gezond vegan zijn echt is....het doet kennelijk toch iets met het brein wat niet helemaal goed gaat.
BigF666 24 December 2021
prima ! mooi stukje extra service, en spreiding van de klanten... en ja, ik heb er zelf voor gekozen om in ploegen te gaan werken, net zoals winkelpersoneel er zelf voor gekozen heeft om in een supermarkt te gaan werken.
W.Melger 24 December 2021
@mystiek56. Ik begrijp je verhaal zeer goed.
W.Melger 24 December 2021
@Zeeuwleeuw. Je hebt helemaal gelijk wat bertreft die overuren . ''Alle zon- en feestdagen 200% uitbetaald'', staat bij supermarktketen Jumbo in het arbeidscontract.
W.Melger 24 December 2021
@@nt¡-Na®©ist. https://nl.pinterest.com/pin/519532506997805326/
Grimbergen 24 December 2021
Waarom niet alles open, besmettingen zijn er ook onder de supermarkt bezoekers en daardoor worden ook de supermarkt medewerkers besmet, dat is dan geen probleem? Wat een onzin allemaal.
Het vrije woord 24 December 2021
Ik wens iedereen fijne dagen.
Ron625 24 December 2021
In alle reactie mis ik een argument. Personeel werkt normaliter 36 uur in de week, de winkel heeft door de ruime openingstijden nu dus minimaal 2,5 keer zoveel personeel nodig. Dit betekend ook, dat bij normale openingstijden, zoals deze vroeger waren, de prijzen minimaal 25% lager en mogelijk zelfs 50% lager kunnen zijn. Er hangt dus een groot prijskaartje aan de ruimere openingstijden.
@nt¡-Na®©ist 24 December 2021
@W.Melger, ik ben in de war met wat ik zelf heb meegemaakt. Het is pas 300 procent op eerste kerstdag als je daarvoor ook 4 zaterdagen hebt gewerkt. Ik zat er dus naast. 🙃 https://ahuitbetaaldata.nl/word-je-dubbel-uitbetaald-met-kerst/
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.