Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Voorrang voor woningzoeker in eigen wijk

1.214 stemmen | Geplaatst op 16 november 2021 | Website

Eens
83,8%
Oneens
16,2%

Reacties (28)

Zeeuwleeuw 16 November 2021
Ik vind het wel redelijk dat mensen die al in een bepaalde buurt of dorp wonen en daar graag willen blijven voorrang krijgen om niet gedwongen te worden om ergens te gaan wonen waar zij niemand kennen, de weg niet weten en waar zij helemaal geen behoefte aan hebben. Maar het échte probleem zit natuurlijk bij het wanbeleid van een opeenvolgende reeks lakse regeringen die véél te weinig woningen hebben laten bouwen en die die idiote marktwerking, waar de burger in de meeste gevallen geen enkel belang bij heeft, in stand willen houden. Dit voorstel is dus ook een manier om de vele jaren lange structurele tekortkomingen te verbloemen en ten onrechte een beeld te willen suggereren van "kijk ons een goed bezig zijn en enorm sociaal zijn voor de burger die een huis zoekt".
@nt¡-Na®©ist 16 November 2021
Dus stel, dit wordt iets landelijks, dan kun je het dus door het landelijk grote tekort aan woningen eigenlijk wel vergeten dat je kans maakt om nog eens ergens anders in NL te gaan wonen mocht je hier behoefte aan hebben. Om het nog maar niet over imigratie te hebben die deze kans nog kleiner maakt. Voor honkvaste mensen maakt dit natuurlijk niets uit, maar voor mensen die wel eens wat anders willen is deze ontwikkeling een nadeel.
Zeeuwleeuw 16 November 2021
Klopt. Vroeger kon je je alleen in je eigen woonplaats inschrijven voor een woning. Je kreeg dan na lang wachten iets toegewezen. Later is het systeem gekomen dat je zelf actief moest reageren, maar nog altijd alleen in je eigen gemeente, die in die tijd vaak veel kleiner was dan na de latere uitbreidingen door het samenvoegen van gemeentes. Tegenwoordig kun je in een groter gebied reageren. Voor mensen die in hun eigen woonwijk of dorp willen blijven lijkt de voorgestelde regeling positief. Voor mensen die wat verder weg willen zal dit waarschijnlijk juist nadelig uitpakken.
famclaes 16 November 2021
Klinkt sympathiek maar lost aan het woning tekort natuurlijk niks op, er is volgens mij maar een oplossing en dat is bouwen, bouwen en nog eens bouwen.
De koperslager 16 November 2021
@famclaes. Bouwen, bouwen en nog eens bouwen een goed plan, Maar waar gaan wij de vakmensen vandaan halen om deze huizen te bouwen ? De jeugd wil een baantje waar ze altijd schone handjes hebben het liefst in de ICT sector. Vakmensen zijn schaars erg schaars zelfs en grond is duur en de gemeente heeft geen geld in kas om de infrastructuur aan te leggen.
dutchy71 16 November 2021
Vakmannen genoeg, Maar de lonen zijn schaars, En wie wil nog beulen voor de hondefooi.
dutchy71 16 November 2021
En later zijn zij op en versleten, En dan ben je een doorn in het oog van iedereen, En dat Allemaal voor een paar rotcenten.
In.the.air 16 November 2021
Ik moest eerst inloggen om te kunnen stemmen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het eens of oneens verscheen niet helaas. Wat is er aan de hand ?
Fatsoen 16 November 2021
Als je moet huren en aangewezen bent, zoals de meesten, op het systeem van zuidwestwonen, dan ben je mooi klaar, zij zijn nl. niet geïnteresseerd in wat goed is voor huurders of wat hun wensen zijn.
blinde vink 16 November 2021
De schaarste op de woningmarkt is HET verdienmodel van b.v. Nederland. Wat lapmiddeltjes is al wat de politiek durft te doen. Oplossen ZEKER niet . Dan slachten ze het kip met de gouden eieren.
Mieppio 16 November 2021
Mijn man en ik komen hier niet vandaan maar binnen anderhalf jaar een huurhuis niet duur fantastisch huis. Wij hebben niets te klagen. Voor mensen van buitenaf zijn er sneller huizen dan voor de bewoners van eigen dorp. Das mooi geregeld.
De koperslager 16 November 2021
@dutchy71. Vakmensen genoeg ? Vanuit alle hoeken en gaatjes vanuit de EEG moet Nederland zijn vakmensen halen.
Peter0507 16 November 2021
Alleen voor een 2G woningzoeker.
denaroes 16 November 2021
Ik zou gevaccineerde voorrang geven, en asielzoekers ook gewoon op een lijst zetten. Net als de rest. Dit zorgt misschien ook een beetje voor een ontmoedigingsbeleid om hiernaar toe te komen. Als die mensen ook 10 tot 15 jaar op een huis moeten wachten, net als de rest van Nederland, dan willen ze misschien liever opvang in de regio.
In.the.air 16 November 2021
Mijn vraag: 'wat is er aan de hand' is uiteraard voor de beheerder van deze site. Aangezien er veel duimpjes omlaag zijn, ga ik ervan uit dat jullie geen last hebben van dit euvel. Ik zal nog eens kijken of het aan iets in mijn computer ligt.
Rianne07 16 November 2021
@ In.the.air Op mijn GSM kreeg ik te zien dat ik overal al mijn mening had gegeven, Niet dus. Heb de laptop even opgestart en nu gaat het wel
Rianne07 16 November 2021
Ik zou dolgraag willen verhuizen naar een ander dorp. Maar weinig kans want geen kernbinding of er staan al 200 wachtenden voor. Aangezien ik nog maar alleen woon in een veel te grote woning, zou het toch logischer zijn dat ik eerder in aanmerking kom voor een kleine woning zodat deze woning beschikbaar komt voor een gezin met kinderen.
W.Melger 16 November 2021
@In.the.air: Dat ligt niet aan je computer, of dit is een storing of dit is gemanipuleerd! Ik ervaar hetzelfde, kan mijn stem niet uitbrengen en kan geen duimpjes plaatsen.
Zeeuwleeuw 16 November 2021
@In.the.air Ik kan helemaal niet stemmen, ongeacht of ik wel of niet ingelogd ben. Hij geeft telkens de melding "dat ik al gestemd heb", terwijl ik nu net pas voor het eerst die reacties lees.
W.Melger 16 November 2021
@Zeeuwleeuw: Ik ervaar het idem dito, maar waar komen die percentages dan vandaan? Het zou kunnen betekenen dat ze zomaar iets neerzetten, en als dat zo is dan is er wel heel vreemd probleem gaande, het zou zomaar kunnen betekenen dat die percentages nooit kloppen!
Emmetje24/7 16 November 2021
Wil ik iemand een duimpje geven krijg ik de melding dat ik dat al gedaan heb???? Dit terwijl ik net voor het eerst vandaag naar de reacties kijk. Te zot voor woorden en wie kan dit doen? De webmaster misschien????
Zeeuwleeuw 16 November 2021
Eerst kon ik niet stemmen en kreeg steeds die mededeling. Vervolgens inloggen hielp niets. Na weer uitloggen ging het ineens wel en werden de stemmen geregistreerd. Ik weet niet of dit bij anderen ook helpt.
In.the.air 16 November 2021
Er zijn dus meer mensen die niet kunnen stemmen en geen duimpjes kunnen geven, of zgn al gegeven hebben. Heel erg bedankt voor jullie reactie, want alle cijfers kloppen hierdoor niet op deze stelling. Voor Rianne07: Je schetst inderdaad een groot probleem. Zo stagneert de doorstroom nog meer en komt bijna iedereen die iets anders wil op het gebied van wonen vast te zitten.
Rianne07 16 November 2021
Het stemmen lukt bij mij nu ook niet meer. Alleen de laatste reactie en daarna is de koek op. @In.the.air. Klopt inderdaad, ik wil niet weggestopt worden in een flat, die qua grootte, veel duurder is dan waar ik nu in zit. Het schijnt dat dit tegenwoordig nog maar de enige mogelijkheid is. Woningruil mag ook niet, urgentieverklaring krijg je ook niet meer. Dus ik zal wel tot aan mijn dood hier zitten
Zeeuw65 16 November 2021
Uiteraard mensen uit de wijk moeten voorrang krijgen. Daarna mensen van buitenaf van Nederlandse geboorte. En pas daarna mensen vanuit het buitenland. Nu is het zo dat statushouders VOOR iedereen gaan. Die horen achteraan te komen. Bouw maar een oude fabriek om voor ze. Maar het grootste probleem is een te kost aan bouwvakkers. Mensen en vacatures te over. Maar de lonen zijn te laag. En dat komt doordat het kabinet in de jaren 80 een loonmatiging heeft vastgelegd waardoor de lonen niet veel mogen stijgen. En dus krijg je niet veel bouwvakkers ent als zorg personeel. Gooi die loonmatiging er af en je zal zien dat je genoeg bouwvakkers krijgt
Zeeuwleeuw 16 November 2021
@Rianne07 Het is inderdaad enorm onlogisch en wrang dat je grote huis niet beschikbaar kan komen voor een gezin, terwijl je dit zelf juist zou willen. Maar waarom mag woningruil niet meer? Is dit tegenwoordig verboden of wordt het per regio of woningbouw zo bepaald?
Rianne07 16 November 2021
@ Zeeuwleeuw. Per woningbouw denk ik, ik heb dat een keer gelezen dat woningruil niet mogelijk is. Maar weet niet zeker of dat overal zo is.
Breen 's-Gravenpolder 16 November 2021
Ik kan heel vaak niet stemmen op de stelling. Wel altijd duimen op de reacties.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.