Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Er moet een thuiswerkplicht komen

4.437 stemmen | Geplaatst op 25 januari 2021 | Website

Eens
54,2%
Oneens
45,8%

Reacties (29)

heul 25 January 2021
Weer zo stelling rond verplichting. Zouden we in dit land nu eens niet beter stoppen met verplichtingen en een zee van regeltjes , gewoon aanbevelen is goed genoeg. Je bereikt meer met mensen motiveren en uitleggen waarom iets beter is. Nee, altijd weer die repressie. Een mooi voorbeeld zijn de onrusten na invoeren van die avondklok, het doorduwen daarvan werkt averechts , licht de mensen voor en ga er soepel mee om .Duurt even maar dan gaat het zelfregulerend vermogen het regelen. Denk daar eens over na.
Fatsoen 25 January 2021
We hebben een regering nodig die vooruit denkt en niet steeds afwacht en dan pas met maatregelen komt want daardoor zitten we straks met een 3de golf!
Simon v 25 January 2021
Ik heb een eigen dakdekkersbedrijfje, dus thuiswerken is hier niet van toepassing. De regering loopt met alles achter de feiten aan, en de reactie op iedere verandering aangaande corona is uitermate bedroevend laat, onnodig, of slecht uitgevoerd. Even een reactie op de gebeurtenissen van afgelopen weekeinde, Ons ooit zo veilig landje aan de zee is door toedoen van een stelletje tuig aan het afglijden naar een onstabiel land waar tuig en ander gepeupel het voor het zeggen willen hebben en ons hun regels op willen leggen. Het is tijd dat de zwijgende meerderheid dit tuig een goed laat weten dat dit zo niet kan.
dutchy71 25 January 2021
Ja waarom zo laat, Niet een plicht maar advies, verplichten hadden zij al veel eerder moeten doen.
ehietahoarn 25 January 2021
Weer zo'n slecht geformuleerde stelling. Maak er dan van "er moet een thuiswerkplicht komen voor kantoorpersoneel". Ruim de helft van de werkenden kan helemaal niet thuis werken. Fabrieken zullen moeten blijven draaien, vrachtwagen blijven rijden en supermarkten e.d zullen open moeten blijven. En dan hebben we het nog niet over de zorg, brandweer, politie, verslaggevers, onderhoudsbedrijven enz enz.
famclaes 25 January 2021
Ik denk dat het aantrekkelijk maken van thuiswerken meer effect zal hebben dan het verplichten daarvan, het zou kunnen door de thuis werkplek goed te utiliseren en de mogelijkheid open houden om van tijd tot tijd naar kantoor te komen maar zoals ehietahoarn schrijft thuiswerken is afhankelijk van de aard van het werk.
Aceb 25 January 2021
Niet iedere baan is geschikt om thuis te werken en niet in ieder huis en niet in ieder gezin is het mogelijk. Als werkgever, mag je toch ook verwachten dat de productiviteit er niet onder lijd. Een belachelijk idee dan ook, volgens mij, om het te gaan verplichten. Bovendien heb je thuis niet alle faciliteiten, die je op je werk wel hebt. Het gaat m.i. verder dan alleen een laptop/computer, smartphone en stoel.
Zeeuw65 25 January 2021
Een goed idee maar dan niet vanuit de mensen zelf maar vanuit de bedrijven. De bedrijven verplichten zoveel mogelijk taken thuis te laten doen. Nederland is een dienstensector en die kan grotendeels vanuit huis werken. Een bank kan je van uit thuis grotendeels runnen en kantoren ook. Ik las zelfs van een familie die op Nieuw Zeeland had gewoond en nu weer terug was in Nederland en die is weer naar Nieuw Zeeland gegaan om voor zijn Nederlandse werkgever te werken. Er is enorm veel mogelijk. Radio DJ's doen dit nu ook nu ook vanuit huis. Er is zoveel mogelijk. Arstenbezoekers gingen vroeger op de man praten maar doen dat ni via videoconference. Je kan veel online. Alleen fysieke beroepen met handenwerk is lastig tot onmogelijk. Maar ik weet nog van vroeger dat we in de woonkamer spotjes in elkaar aan het zetten waren. Kratten montagewerk. Was vroeger thuiswerk, nu fabriekswerk
Aceb 25 January 2021
Als het verplicht zou worden, hoe is het dan geregeld met de secundaire arbeidsvoorwaarden en wat denkt bv. de belastingdienst over de auto van de zaak? Velen komen voor blok te staan, als die auto "afgepakt" zou worden en ook de werkgever blijft dan zitten met een lease contract waar hij 123 niet van afkan. Wat zal er zich nog meer afspelen, vraag ik me dan ook af. Gewoon niet aan een verplichting beginnen,!!!
Aceb 25 January 2021
Zou het niet zo maar kunnen, dat bij een verplichting, de volgende stap ZZP-er ten grondslag ligt? Werken van thuis uit, zonder vast contract? Zouden we daar naartoe gaan, als thuiswerken verplicht word?
bung 87 25 January 2021
thuiswerken als het kan EN al s de werknemer er mee instemt. het komt een beetje over als een bezuiniging. thuiswerken als er kinderen thuis moeten blijven zie ik niet zitten, ze hebben geen rust.
Dagobert1957 25 January 2021
Verplicht thuiswerken? Als dat met je werk kan is dat voor mij oke, maar voor mij persoonlijk onmogelijk!
Denise_vw1988 25 January 2021
En voor de mensen die een Corona test willen afnemen hoe zit dat dan?
fiat124sport 25 January 2021
Oneens en kan ook niet. Heb ook voorspelt dat er rellen zouden komen en zo waar. Dus geen slim beleid. Tot slot tegen de klimaatonzin, stikstofwaanzin voor 130 en winkels en horeca direct weer open en leef. Dit beleid is niet meer vol te houden. Hoe erg ook!
GinaHeynze 25 January 2021
@Denise_vw1988...Willen afnemen of willen laten afnemen???
Breen Handel 25 January 2021
Voor iedereen die voor de stelling is: Niet mopperen als de rekening van de boekhouder 2x zo duur wordt, de bank een paar dagen later reageert en je vele bestellingen via webshops verkeerd gaan. Productiviteit en kwaliteit gaan heel hard achteruit bij thuiswerken.
KIEHRA 25 January 2021
In tijden van crisis mag bekeken worden hoe men zo efficiënt mogelijk met arbeidsmogelijkheden kan omgaan en bovenal rekening houdend met de werknemer zijn of haar leef omgeving/situatie. Om maar meteen er alweer een verplichting tegen aan te gooien is buitengewoon ondoordacht en lomp. Gebrek aan kennis, inzicht en mensenkennis deert de dictators van heden blijkbaar niet meer maar men vergeet één zeer belangrijk detail, als men zo blijft doorgaan zal men spoedig oogsten van wat men heeft gezaaid...……………………...
Zld2020 25 January 2021
Iedereen zou gewoon weer (verplicht)aan het werk moeten,dan had je al deze ellende waarschijnlijk niet gehad
BigF666 26 January 2021
wat een domme stelling; tuurlijk, zullen we al het zorgpersoneel thuis laten werken? pfff...
J. Davidse. 26 January 2021
Als je baantje bestaat uit papiertjes over een bureau schuiven of vergaderen over niets mag je dat lekker aan je eigen keukentafel doen. Maar het gross van de werkenden doet écht iets, maakt iets, sloopt iets, bouwt of verbouwt iets, schildert of isoleert iets, vult iets aan of haalt iets leeg, maakt iets of iemand schoon. Dat gaat niet met een laptopje op een flexibele werkplek zoals de tv-reclames voor mobiele abonnementen ons willen doen geloven. Die doen alsof we allemaal zzp-er zijn die vanuit huis zakken met geld naar binnen zien rollen omdat we supersnelle wifi en 5G hebben. Nee, de echte werkenden zitten 's morgens vroeg op de fiets, brommer, in de auto, trein of bus omdat er soms ook echt werk verricht moet worden waarbij fysieke aanwezigheid vereist is.
GinaHeynze 26 January 2021
@J. Davidse.....Wat een ongelooflijk kortzichtige reactie.
J. Davidse. 26 January 2021
@GinaHeynze: Dank u zeer voor uw oprechte reactie. Goed om te zien dat uw bewindvoerder voldoende geld reserveert van uw uitkering om het internetabonnement te betalen. Zodoende kan ook de mindervalide medemens haar bijdrage leveren aan deze discussie in plaats van de geraniums constant in de gaten te moeten houden. Allebei de activiteiten zijn nutteloos maar ook beperkte mensen moeten hun dag doorkomen.
Simon v 26 January 2021
@J. Davidse. Ik als eigenaar van een 2 mans dakdekkersbedrijfje mag om 5 uur uit bed en een half uur later stap ik in de auto om mijn maatje op te halen en om 07,00uur staan we samen op het dak in wind en weer en op dit moment vakantie huizen te voor zien van een dicht dak. Ik ben thuis om 18.30uur en dan eten en even een douche pakken en dan een uurtje de boekhouding doen. Ik mag zelf voorzien in mijn pensioen en zorgverzekering. Ook ik lever een bijdrage om de mens achter de geraniums een goed leven te bezorgen. En zo zijn er vele mensen zoals ik, zwaar werk in weer en wind. Ik zie vanuit mijn visie ook veel gemaakte nutteloze kantoorbaantjes soms met een prachtig mooie naam vaak in het Engels , dat je denkt van die kan wel wat maar uiteindelijk schuiven ze met papier en vergaderen ze voor uren. Ik zie de papierschuivende mens als min of meer nutteloos. Kik eens naar het vakmanschap van een metselaar, timmerman, loodgieter enz.
velder 26 January 2021
@Davidse. Wat een buitengewoon denigrerende visie houdt u er op na. Ik ben docent en werk thuis. Papieren schuiven doe ik niet. Probeer leerlingen er bij te houden en geef lessen online. Wilt u nu beweren dat ik zinloos papierschuifwerk doe? Man, denk na voordat je er wat uitkotst. Natuurlijk kan niet iedereen thuis werken. Een huis moet nu eenmaal op locatie gebouwd worden en billen in het ziekenhuis gewassen. Maar goed, bij veel kantoorbanen en vergadermomenten kun je je afvragen of dat persé live moet. Daar draait de vraag om. En een ieder die zich weggezet voelt omdat hij/zij met de handen werkt, denk maar zo dat zonder jullie er geen samenleving mogelijk is. De zuster, de dakdekker, loodgieter enz. Zonder jullie loopt het in het honderd.
Aceb 26 January 2021
Met hen soms ook..................lol.
GinaHeynze 26 January 2021
Beste meneer of mevrouw Davidse...Je kent mij niet dus je weet ook niet of ik een bewindvoerder heb. Je moet niet uit je nek lullen. Van hetgeen de "papiertjesschuivers" werkelijk doen heb je blijkbaar ook geen weet anders zou je dat niet schrijven. Misschien moet de "papiertjesschuiver" die er elke maand voor zorgt dat jouw geld netjes op je rekening staat eens een paar maanden handelen zoals jij denkt dat ze doen. Je zou rap anders piepen.
wijari 26 January 2021
Heel mijn leven werk ik al thuis, bevalt mij goed. En ik verdien er niets mee Ra Ra. Ik schuif ook met papiertjes kan met de computer omgaan. Vraag advies aan, ben heel mondig geworden door mijn leeftijd en levens ervaring. Snoer mensen hun mond die denken dat ze het beter weten. Er word op deze site veel kletskoek geschreven.
J. Davidse. 26 January 2021
@ Simon v: Inderdaad, dakdekken is geen baantje dat je thuis doet, behalve als uw eigen huis aan een nieuw dakje toe is. En een mooi stukje metselwerk kan ik ook erg waarderen. Maar we dwalen af van de stelling. Thuiswerkplicht? Eerst maar wennen aan de avondklok, niet alles tegelijk. Deze tactiek uit de 2e Wereldoorlog moet nog even verwerkt worden en velen hebben gezien de rellen niet de intentie eraan te wennen. Het is ook een brug te ver, ontspannen een rondje fietsen of wandelen door het dorp na een dag hard werken zit er niet in, hoewel je op de verlaten straten geen corona kan oplopen. Het is eigenlijk een regel bovenop andere regels die al ingevoerd zijn. Lijkt meer een machtsspelletje van een demissionair kabinet als werkelijk zinvol. Een huis platbranden omdat er wat kakkerlakken in de keuken zitten doe je toch ook niet.
Johan__ 26 January 2021
We moeten stoppen met deze hoax. Het is genoeg geweest.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.