Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Iedereen die in een ziekenhuis werkt heeft recht op een zorgbonus

4.089 stemmen | Geplaatst op 21 september 2020 | Website

Eens
70.9%
Oneens
29.1%

Reacties (48)

V.v.C. 21 September 2020
Geen gezeik iedereen gelijk. Meten met twee maten creëert tweedeling op de werkvloer, en dat is een heel slechte zaak.
Farmer. 21 September 2020
De stelling is wel erg algemeen. Schoonmakers werken ook in een ziekenhuis en administratiemedewerkers op MBO niveau ook. Dat wil niet zeggen dat deze mensen geen recht hebben op een redelijk salaris wat gelijk moet liggen met andere sectoren. Het verplegend personeel heeft ook recht op een redelijk salaris wat in de CAO onderhandelingen kan worden uit onderhandeld. Elk bedrijf of beroep kent van tijd tot tijd hectische tijden. De IC afdelingen hebben gedurende een aantal maanden onder grote spanning gestaan met een hoge werkdruk. Een eenmalige bonus lijkt dan ook op zijn plaats. Een structurele salarisverhoging voor al het zorgpersoneel louter op grond van de thans ontstane corona crisis lijkt mij niet de juiste afweging en is meer ingegeven door emotie.
Zeeuwleeuw 21 September 2020
Onze zoveelste neoliberale regering sprak mooie woorden en vol lof over de zorg en keihard werkende medewerkers in de maanden dat corona het heftigst was. En op straat werd er volop geapplaudiseerd. Maar daar moesten ze het mee doen... Na lang gesteggel is uiteindelijk besloten om hen dan toch maar een eenmalige bonus van 1000 euro te geven. Na lang aandringen van wat meer sociaal ingestelde partijen is uiteindelijk besloten om dan volgend jaar ook nog maar eenmalig 500 euro te geven. Van structurele loonsverhoging wil men niets weten. Maar wel 3,4 miljard euro naar KLM en miljarden naar andere grote bedrijven. Zonder enige garantie dat er nuttigs iets tegenover staat, zoals bijvoorbeeld de vervuiling sterk gaan beperken.
RD10 21 September 2020
Oneens met de stelling. Eens met Farmer. zijn uitleg. Je kan de aannemer die het ziekenhuis heeft neergezet, zodat deze mensen konden geholpen ook wel een bonus geven.
wijari 21 September 2020
Speld in een hooiberg zoeken. Zorg verleners verdienen het zeker, vooral de zorgverleners in de corona tijd, neem mijn petje af
V.v.C. 21 September 2020
@RD10: Een aannemer die het ziekenhuis heeft gebouwd werkt toch niet in het ziekenhuis? Ook bijvoorbeeld de schoonmakers die deze IC afdelingen schoonhouden hebben recht op die zorgbonus en alle anderen ook van hoog tot laag. Een aannemer als ziekenhuismedewerker zien? waar haalt u het vandaan.
Zeeuwleeuw 21 September 2020
En dan ook nog zonder blikken of blozen het zo regelen dat die keihard werkende zorgmedewerkers, die zich maandenlang met hart en ziel ingezet hebben om mensen te redden, hopelijk voor Kerstmis de eerste bonus ontvangen, maar het kan ook na Nieuwjaar worden, zo werd meegedeeld..
Zeeuwleeuw 21 September 2020
Gisteren Lubach gezien? Het ging over het fiasco van de testen wat na 7 maanden nog steeds niet goed geregeld is. Terwijl o.a. Duitsland het al lange tijd moeiteloos op véél grotere schaal doet, beter, sneller en goedkoper! Maar hier willen ze dat blijkbaar niet. Liever eindeloos traag, veel te weinig, duur en minder nauwkeurig. Als je naar de gladde spelletjes van die De Jonge kijkt, dan zakt je broek daar toch ook vanaf. Jammer dat ze Omtzigt niet hebben laten winnen, maar die is te oprecht voor het CDA.
Zeeuwleeuw 21 September 2020
@RD10 Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dan de stratenmakers die de weg naar het ziekenhuis aangelegd hebben ook zeker? Of degene die alle apparatuur gefabriceerd hebben, of naar het ziekenhuis getransporteerd... En de leveranciers van ledikanten en beddengoed... Die aannemer heeft al genoeg verdiend aan de bouw. Daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor. Het gaat om alle mensen die met hart en ziel keihard gewerkt hebben o.a. in de heftigste periode van corona, maar die ook gewoonlijk niet bepaald onder fantastische omstandigheden hard moeten werken. .
Pieter Mees 21 September 2020
Belofte maakt schuld. Iedereen die in de ic komt voor hun werk of mensen bij de eerste opvang hebben recht op de bonus dus ook de schoonmaker.
Peter0507 21 September 2020
Wat een gezwam, de salarissen liggen perfect. Natuurlijk heeft een verpleegkundige die net van school is gewoon iets boven minimum.(€1600-€1800 netto). Maar een ic-verpleegkundige met dienstjaren verdient gewoon tussen 60-65.000 bruto per jaar. Dat is bijna 2x modaal..........Weet je wie er hard hebben gewerkt? Omdat half Nederland thuis heeft gezeten zijn ze de tuinen gaan doen en verbouwingen, de magazijnmedewerkers van de bouwbedrijven, DIE hebben het zwaar gehad fysiek!!!!! Zorgpersoneel zijn heb je voor gekozen dat werk te doen. Opbokken met die verhoging!
Peter0507 21 September 2020
Zal wel van die kortzichtige opmerkingen krijgen.....wacht maar tot jij geholpen moet worden.......kom maaarrrrrr met de duimpjes!
RD10 21 September 2020
Het is grappig dat mijn stellingname reacties genereert die precies mijn mening erover reflecteren. De grap die ik er in zie is dat de reacties verwijtend zijn opgesteld, maar we bedoelen hetzelfde.
RD10 21 September 2020
Overigens heb ik ook in mijn vitale functie doorgewerkt tijdens COVID-19 pandemie. Ik wil er niks voor terug zien als extra, want ik word ervoor betaald om die inspanningen te leveren. Het is gewoon mijn werk om tijdens incidenten en crises te functioneren. Ik ben niet specialer als een financieel adviseur die ook een cruciale rol speelt voor een bedrijf of een bakkers of boeren die cruciaal zijn voor onze voedselvoorziening. Stop toch met het aanpraten van een heldencomplex. Laten we gewoon normaal doen en elkaar respecteren.
divar 21 September 2020
wat collega's erbij zou wellicht verstandiger zijn.
Dagobert1957 21 September 2020
Het is niet alleen zorg of ziekenhuis personeel wat een bonus verdient, er zijn nog veel meer beroepen, mensen, die zich zwaar ingezet hebben in deze tijd. Krijgen zij wat Extra's? Nee, waarom de zorg dan wel? Ze doen gewoon hun werk en krijgen er over het algemeen goed voor betaald!
ehietahoarn 21 September 2020
Peter0507. ben nog steeds benieuwd of dat je geboortedatum is want dan zijn we op dezelfde dag jarig. Maar goed, dat terzijde. Klopt wat je zegt dat bouwbedrijven e.d. hard gewerkt hebben, en nog steeds doen overigens. Maar dat is een luxe probleem waar we heel blij mee zijn. Wij hebben altijd al een zwaar beroep gehad dus dat kun je niet vergelijken met wat er in de zorg gebeurd. Die hebben veel extra uren gewerkt en daar mag best wat tegenover staan. Ik ben blij met het feit dat ik nu een luxe probleem heb. Mijn planning zit vol tot na mei en ik pak alleen de klussen die ik leuk vind. Dat is dan mijn kers op de taart na jaren ploeteren
hanshofman 21 September 2020
Zorgpersoneel zowel in ziekenhuis, bejaardenzorg, huishoudelijke zorg, verdient een salarisverhoging of een jaarlijkse belastingvrije bonus van minimaal 1000 euro. Uitgezonderd het management in de top. Die komen al helemaal niets tekort. De werkers op de vloer in alle categorieën hier eerder genoemd worden onderbetaald. Hebben allemaal een zeer verantwoordelijke baan waar dagelijks in stevig aangepakt word.
annemien123 21 September 2020
Iemand die zegt dat de salarissen in de zorg goed zijn lult uit zijn nek, die zijn onder betaald.Wij hebben er drie in de familie die in de zorg werken zo riant is dat salaris niet, ik zou er niet mee willen ruilen. 60. tot 65 duizend bruto per jaar kom ik mijn bed niet voor uit.
Sparky 21 September 2020
Ben het helemaal eens met Hanshofman.De top moet genoeid worden en wat daarbij vrijkomt naar de medewerkers.
Johan__ 21 September 2020
Rutte: "Je moet gewoon je bek houden." -- En jullie denken dat je een bonus krijgt ? Idioten..
MarkJohan 21 September 2020
Ook de vrijwillegers?
Pieter Mees 21 September 2020
Er is op dit moment een vrij grote groep ic personeel wat er mee is/gaat stoppen. Wat gaat er gebeuren als er niet genoeg mensen zijn om de ic draaiend te houden? Wie heeft er nog zin in om vele uren lang ingepakt te werken met een masker op ? Een normaal mens heeft al moeite om een paar minuten in de bus een masker op te houden. Het gaat een kwestie worden van vraag en aanbod en wie het meeste betaald daar gaan de mensen werken. Nu is het corona en over een paar weken komt de griep om de hoek kijken, dat gaat wat worden als corona en de griep gelijk optrekken en heel Nederland loopt te snotteren.
nobody2 21 September 2020
@ annemien123. Ik heb gehoord dat ze ergens in Antwerpen meer dan 60 - 65 duizend bruto per jaar verdienen, en die komen hun bed ook niet uit. :-)
Farmer. 21 September 2020
@ Annemien123: als u voor € 65.000,00 bruto per jaar uw bed niet uitkomt vraag ik me toch welk beroep u uitoefent, gelet ook op uw soms ietwat ongenuanceerde reacties....
wendy7 21 September 2020
@peter0507 waar zijn die verpleegkundige dan met dienstjaren die dat verdienen. Check de cao maar is..... ik zou dan netto ook meer verdienen met meer dan 10 jaar ervaring. Helaas! Daarnaast moet je niet vergeten hoeveel moeders er in de zorg werken. De meeste ook parttime, zeker in coronatijd alle zeilen extra bijzetten boven op de al hoge werkdruk (door wegbezuinigd personeel op de werkvloer door deze k%€€&€€ partijen die nu in de politiek zitten). Dat mag gecompenseerd worden, ik zie liever structurele verhoging, maar ja bedrijfsleven is belangrijker.
peter de ruiter 21 September 2020
lekker met 6 man nachtdienst draaien, en 4 gaan er liggen maffen.....heb ik uit de praktijk hoor.....en..iedereen doet gewoon het werk waarvoor men is opgeleid...een tuin man , metselaar etc....de zorg heeft fors meer loon gehad...tis genoeg!
savage 21 September 2020
Ik heb ook gewoon doorgewerkt in coronatijd. Zie ook niks extra's.
Zeeuwleeuw 21 September 2020
Wat door een aantal mensen hier blijkbaar vergeten wordt is dat de meeste medewerkers in de zorg helemaal niet zo goed verdienen, maar dat het wel keihard werken is, dat zij vaak onder grote druk staan en dat juist in de coronaperiode veel collega's afvielen door besmetting of een aantal gewoon afhaakten, waardoor het nóg meer op de mensen aan kwam die al het werk moesten doen. Er zijn vele overuren gedraaid, en werken met doodzieke mensen en mensen die overlijden is iets anders dan gezellig in een snackbar, café, de bouw of supermarkt werken. Het gaat dus niet alleen over hard werken in de zorg, maar ook de fysieke en emotionele belasting die het voor hen met zich mee brengt. Ik vind het dus, ondanks mooie woorden van Rutte en de Jonge, ronduit van minachting getuigen zoals het kabinet met die mensen omgaat. Daarom ben ik voor een structurele verhoging van de salarissen in de zorg, betere omstandigheden, betere maaltijden, voldoende rusttijden en meer collega's erbij!
Dagobert1957 22 September 2020
Wel als ze in de zorg inderdaad 60 tot 65.000 verdienen Wat ik betwijfel) hebben ze niets te klagen. Ik werk voor ongeveer 35.000 per jaar, sta in weer en wind buiten dagen van 10 tot 12 uur zijn geen uitzondering! Annemien 123 U verdient een schop onder uw zitvlak!
Poeslief 22 September 2020
Natuurlijk en voor 1 januari uitgekeerd. Onvoorstelbaar wat er in de ziekenhuis heeft plaatsgevonden in de Coronatijd. 60.000-65.000 duizend per jaar is een leugen !!
BigF666 22 September 2020
23jaar ervaring in de zorg, 31.000 bruto per jaar incl volcontinu toeslag, en nog steeds wachtend op die 1000euro, dus stop aub met dat GELUL over 60 tot 65 K per jaar !
zeeuwsmeisje! 22 September 2020
Iedereen heeft zijn/haar steentje bijgedragen in deze voor iedereen moeilijke tijd. Waarom moet de zorg er dan wel extra voor krijgen en anderen niet?? De uitvaartbranche word nergens genoemd terwijl ik weet dat ze daar ook overuren hebben moeten draaien in de coronagebieden. En dat is ook niet het leukste werk
Peter0507 22 September 2020
@BigF666: Natuurlijk komt u niet aan dat salaris, u bent geen IC verpleegkundige. Maar die verdiensten zijn gewoon van hoofd ic Kuipers die dat op tv vertelde en niet uit de duim gezogen. Hier een advertentie van UC Amsterdam met de CAO lonen erbij. Met ploegentoeslag gewoon wat er geschreven is. En zoals je ziet is dit ex ploegen en ex bonussen en ex vakantiegeld en voor 36 uur.............Als je 25% ploegen rekent kom je zelf boven €65000 uit. Het salaris ligt tussen € 3.196,- en € 3.922,- bruto per maand op basis van 36 uur (schaal 9a CAO UMC). Dat betekent dat je netto maximaal € 2.686,- per maand* kan verdienen op basis van 36 uur. Het salaris is exclusief eventuele toeslagen voor onregelmatige diensten, vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering (8,3%).
Peter0507 22 September 2020
Ze hebben gewoon een stapje extra gedaan een maand lang. Dus dat wil zeggen dat ze al de tijd er voor met overcapaciteit van personeel hebben gezeten (net wat de ruiter hier zei 8 plaatsingen hoger).
Peter0507 22 September 2020
Maar gooi het maar over de balk: Voorlopig gaat de collectieve zorgverzekering weg wat velen geld kost en nu net is de 1e verhoging dan de premie van DSW bekend die leidinggevend is voor alle zorgverstrekkers, meer als 5% verhoging!!!! We zullen het wel merken!!
annemien123 22 September 2020
Ik heb een hoge functie waarin ik me best moet gedragen, dus in mijn vrije tijd kan ik doen en zeggen wat ik wil. vandaar dat ik wel wat schrijf wat bij jullie niet goed overkomt.
Peter0507 22 September 2020
@annemien321: Ik denk niet dat je gelooft wordt hier op het prikbord met die uitspraak. Mocht het wel zo zijn, zal het een functie zijn waar je niet met mensen om moet gaan, of veel moet schrijven.
K. Nuks 22 September 2020
Nee, natuurlijk niet. Er is eenmalig een opgeklopte toestand en dan maar een bonus. Zo lust ik er nog wel drie. Denk even aan al het onderwijzend personeel in de honderden zo niet duizenden scholen die werken in de vele, vele 'krachtwijken' die Nederland 'rijk' is. Die hebben elke dag crisis. En met crisis bedoel ik dan niet dat er eentje zijn huiswerk niet klaar heeft maar echte crisis. Een kleine opsomming uit het boek van Superschool van Eric van't Zelfde, schooldirecteur in Rotterdam-Zuid. Hij had afluisterapparatuur en camera's in zijn kantoor om de 'gesprekken' met 'leerlingen' en hun 'ouders' op te nemen. Bedreiging van hemzelf en personeel bijna aan de orde van de dag. Diefstal door leerlingen, vaders die een leerling uit de klas trekken en aframmelt omdat die zogenaamd zijn dochter heeft beledigd, bedreiging van een leerling door een andere leerling met een pistool (!), beveiligers in de school met steekvesten, bedreiging van de echtgenote van de directeur, enz, enz.. Kijk, dan heb je crisis. En, krijgen die mensen een bonus? Welnee! 'Gewoon' je werk doen.... En Rutte? Die moet zijn bek houden. Over alles en voor altijd.
F blade 22 September 2020
ik zeg nee, dit hadden ze de vorige griep epidemie moeten krijgen in een salaris verhoging die was echt, dit is niets anders dan een normale griep ,,,,stop de cojona waanzin,,,,[ en wie hier tegen in gaat moet zijn bek houden ] TOCH RUTTE???????
annemien123 22 September 2020
@Peter0507 ik ga met heel veel mensen om en niet met de minste
Mr. Bean 22 September 2020
annemien, volg deze rubriek al langer, in dit geval ben ik het met Peter eens, een hoop blabla, maar je reacties getuigen niet altijd van klasse !
Johan__ 22 September 2020
"een hoge functie".. och jee.. weer zo'n 'hoog' opgeleide.
wouter6 22 September 2020
Hmm, deze omhooggevallen baan vereist blijkbaar geen diploma schrijfvaardigheid.... Ik ben trouwens Batman in mijn vrije tijd, zoveel spannender als Annemien!
peter arnold 22 September 2020
Ik hoor wel van mijn schoondochter in Rotterdam dat het weer spannend aan het worden is op haar afdeling. Ze is er niet gelukkig mee.
wispelhuis 22 September 2020
Ja @peter arnold, het is officieel, de tweede golf is er dan toch van gekomen. Bedankt alle ontkenners, feitenverdraaiers, vele jongeren hebben Uw advies (Het is niet waar, het is maar een griepje) ter harte genomen.
kees1965 22 September 2020
Nee Nee Nee. Ik vind iemand die 3 ton of meer verdient hoeft niet te rekenen op een zorgbonus De loon grens die de regering stelt van 2 keer modaal vind ik perfect. Maar verder dient iedereen die in het ziekenhuis werk en onder die loos marge zit hem te krijgen ongeacht de functie. En alle laboranten en medewerkers in verzorgingstehuizen waar ook corona is geweest EN apothekers assistenten. Die hebben namelijk allemaal met corona patiënten te maken gehad. Assistenten bij de huisarts ook. Nu is het zo dat alleen personeel wat vast op de IC werkt als IC verpleegkundige recht heeft op de bonus. De verpleegkundige zonder IC opleiding die normaal op de kraamafdeling werkt maar ook op de IC moest bijspringen zonder geldige opleiding krijgt geen cent. Dat is oneerlijk. Laboranten die met gevaar voor eigen leven een foto moesten maken van Covid patiënten krijgen geen cent, want zij werken niet op de IC. Zo oneerlijk. Maar goed de politiek maakt zorgmedewerkers blij met een dode mus. In sommige ziekenhuizen is ook nog eens de bonus opgevangen door de managers en uitgegeven aan algemene middelen
wispelhuis 22 September 2020
@kees 1965, er staat: "Bovendien komen alleen mensen in aanmerking die minder dan twee keer modaal verdienen, een voorwaarde waar de NVZ zich in kan vinden".
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.