Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Nederland ontkomt niet aan mondkapjesplicht om lockdown te voorkomen

4.438 stemmen | Geplaatst op 29 juli 2020 | Website

Eens
49.8%
Oneens
50.2%

Reacties (52)

Peter0507 29 July 2020
Mondkapjes helpen geen klote, gatenkaas! Mafketels in Den Haag.
jogi 29 July 2020
Waarom mafketels in Den Haag, niet alleen Den Haag bepaalt het maar het Corvid 19 is een wereldwijd probleem, en geen lokaal.
V.v.C. 29 July 2020
Dus een Belgische ''top''viroloog leest ons de les?
g amperse 29 July 2020
Als mondkapjes helpen, waarom zijn er dan zoveel Coronapatiënten in Duitsland, België en de andere landen, dan moet er toch sprake zijn van minder besmettingen??? Kolder dus!!! die mondkapjes
Peter0507 29 July 2020
@jogi: gewoon een griepje.
F blade 29 July 2020
ik krijg steeds meer de indruk dat deze poll gebruikt word om te peilen hoe het volk over de muilkorf denk ,en deze ook gaat gebruiken om het door te voeren omdat het meren deel het ermee eens is .ik ben het niet altijd eens met 0507 maar deze voor 100% het zijn ook nog eens ziekte verwekkers bij verkeerd gebruik , en jogi de mafketels zitten niet alleen in den haag maar onder de hele bevolking die in deze leugen mee gaan WORD WAKKER
Klaartje 18 29 July 2020
Een goed gelaatsmasker werk echt wel , maar niet die papieren of zelf gemaakte prullen.
Kwek 29 July 2020
En dat zegt een Bélg?! Hij heeft er nogal verstand van. België loopt voorop met z'n besmettingen!
jogi 29 July 2020
Ik ben niet tegen of voor het dragen van mondkapjes, ook niet of het wel of niet helpt tegen de Corona verspreiding. Alleen tegen het feit, dat men steeds de schuld hierover op Den Haag en het RIVM maar dat het geen Nederlands probleem is maar wereldwijd, en of het een leugen is vraag dat aan (ex) patiënten en nabestaanden.
Peter0507 29 July 2020
@jogi: die hadden toch omgevallen.
bung 86 29 July 2020
voor mij geen mondkapjes. een virus is ZO klein dat zelfs de beste maskers niets helpen. alleen de fabrikanten worden er beter van.
waggel1 29 July 2020
Zou een burka ook mogen? Overigens is een mondkapje gezichtsbedekking. Je eigen telefoon herkent je niet meer. Verboden dus.
MarkJohan 29 July 2020
dit Virus kan via de traanbuis je lichaam binnen komen als je veilig wil zijn moet je volledig Hazmat aantrekken en jezelf daarna douchen in pure bleek
EvP 29 July 2020
Het percentage positieve testen, van het totaal aantal testen, loopt vanaf week 13 (tegen de 30%) drastisch omlaag en zit vanaf week 25 zo rond de 1%. Nu dus ook nog. Het aantal uitgevoerde testen lag in de weken 23-26 zo rond de 60.000 en is daarna via 70.000, 80.000 en 90.000 naar 115.000 gestegen in week 30. Natuurlijk is het aantal absolute positieve testen hoger als je meer mensen test maar is het dan een "tweede golf"? Nee!! De angst wordt aangewakkerd door een belangrijk deel van de informatie niet te verstrekken. Dat is pas zorgelijk! Je moet flink zoeken op internet om die cijfers boven water te krijgen. Het lijkt alsof de politiek (want het RIVM wordt aangestuurd door die politiek en mag dus niks openbaar maken zonder politieke toestemming) er baat bij heeft dat de zaken gekleurd worden weergegeven. Het vertrouwen in de politiek is gestegen, de VVD groeit in de peilingen dus Rutte wil vooral de held van Nederland blijven spelen en daar komt een "tweede golf" wel heel goed bij van pas. Dus als die golf niet vanzelf komt, dan manipuleer je de cijfers wat. In dit geval doe je dat door een deel van de cijfers niet in het wekelijkse dashboard van het RIVM weer te geven. Oh ja, en ik weet niet wie er op mijn vorige reactie reageerde maar het R-getal is echt iets anders dan het percentage wat ik noem!
Johan__ 29 July 2020
https://www.engineeringtoolbox.com/particle-sizes-d_934.html De virusses staan onderaan. https://www.abena.nl/infectiepreventie/producten/mondmaskers/ zie de FPP2 en 3 maskers. het zijn ademhalingbeschermingsmaskers. NEN EN 149+A1. Chirurgische mondneusmaskers, mondkapjes NEN-EN 14683. https://jipsnel.nl/mondmasker-en-14683 Ergo.. mondkapjes kun je gewoon vergeten. En die FPP2 (94% bescherming) of de FPP3 (99% bescherming) mogen niet van Rutte c.s. Einde discussie. En die Belgenzijn knettergek. Ongebaseerde onzin gebaseerd op Koning Van Ranst.
Bert Kaiser 29 July 2020
peter 0507, dat u maar zelf snel mag omvallen
Peter0507 29 July 2020
De oversterfte door Covid is al lang weg en terug op normale niveau. Ook belangrijk te zeggen is, dat deze oversterfte heel veel voor kwam bij de groep met een migratieachtergrond. Sommigen onder ons kunnen dan van een slechte boodschap toch een positief punt maken. (Bron: CBS)
F blade 29 July 2020
0507 die hadden toch omgevallen ,rest mij de vraag zijn deze mensen AAN cojona of MET cojona overleden [mijn oprechte deelneming aan de nabestaanden van alle overledenen ]
EvP 29 July 2020
Oh ja en dat mondkapje: moet je even naar de test van de TU-delft van mondkapjes kijken hoe goed die werken. Compleet zinloos. Daarbij: uit heel veel onderzoeken is al gebleken dat het virus buiten (bijna) niet overgedragen kan worden. Buiten zijn die dingen dus zinloos. Maar daar zit het hele probleem: door alle controles buiten jaagt de politiek de mensen naar binnen. Stiekeme binnenfeestjes omdat buiten de politie en de BOA's je in de nek hijgen. En dat is nu net zo fout. Laat die jongeren op het strand feesten, in parken, liefst op zo open mogelijke plekken, waar de wind vrij spel heeft. Daar loop je geen gevaar. Maar de politiek jaagt iedereen naar binnen en daar gaat het mis. Pas weer in een moskee in Duitsland, wereldwijd in slachterijen, in nachtclubs in Spanje. Ook meneer Van Dissel heeft al verteld dat buiten de kans op besmetting heel veel lager is dan binnen. Veel andere virologen spreken van "bijna onmogelijk". Mensen, ga naar buiten en zonder mondkapje loop je daar geen gevaar.
sweet memories allround muziek 29 July 2020
peter0507 fijn dat we nog zulke experts als jou hebben. joop
Johan__ 29 July 2020
In België werken de mondkapjes zo goed dat er een avondklok is ingesteld !
Peter0507 29 July 2020
@bert: Standpunt Jort Kelder....toen hoorde ik u ook niet. We zijn de gehele maatschappij en economie aan het lam leggen, voor een paar ouderen met overgewicht om ze 3 maanden langer te laten leven.
Johan__ 29 July 2020
Wat Peter0507 zegt.. .... het is was/is een beetje zo dat we de maatschappij opsluiten en de criminelen los laten lopen. D.w.z, ipv de zwakkeren binnen te houden, moet ik een mondkapje op ? doe het lekker zelf stelletje aanstellers.
waggel1 29 July 2020
Of zoals mijn oma op haar 90ste zei: "De oudjes moeten het eerste op". Grijns.
Johan__ 29 July 2020
https://www.youtube.com/watch?v=IjJSYHdYQt8 Zelf gemaakt mondkapje.. zie de uitademing gevisualiseerd. Virussen zijn nog vele malen kleiner dan de damp van de vaper. 0.005 - 0.3 micron voor virussjes en 0.01 - 4 micron voor tabaksrook.
annemien123 29 July 2020
En een belg wil ons de les lezen over de corona regels ivm het mondkapje. Die vent spoort niet hij weet niet waar hij het over heeft. Hij zegt viroloog te zijn maar als ze daar bij onderzoeken een virus vinden zijn ze al viroloog. Ze meten zich zelf maar een beroep aan. Als ze zich in belgie vanaf het begin aan zich goed hadden gedragen en aan de regels hadden gehouden was het nooit zover gekomen daar, maar ze doen alles wat niet mag dus corona is daar welkom.
Peter0507 29 July 2020
Goed bezig Dees!
Johan__ 29 July 2020
China loopt al jaren met mondkapjes rond. Hielp ook geen bal tegen het virus. Die Belg kan beter ducktape op zijn mond plakken.
V.v.C. 29 July 2020
Er is een verandering in de media. Niet om jullie bang te maken, maar om jullie er bewust van te maken dat de media woorden gebruikt en nieuws brengt die jouw brein beinvloedt/indoctrineert -Tweede golf strategie wordt gecreërd door de media -Er is geen besmettingshaard -Media kijkt naar reacties van het publiek -Mondkapjes overal verplichten is lariekoek -Let op: er wordt constant gesproken over WIJ Nee, de media wilt dat WIJ blijven lezen -Eerste miljard dosissen -Testen van de vaccins worden uitvoerig uitgerold -Reminder: volgende week Media-VRIJE week -Bericht van Burgemeester Aboutaleb. Er wordt toegegeven dat ze indoctrinatie hebben toegepast in. Willem heeft zijn woordvoerder gesproken -Overzicht van opgenomen patienten en overledenen vanaf 4 mei. -Media publiceert compleet iets anders dan wat het RIVM publiceert op hun website. Zo wordt de angst in stand gehouden. -Steeds meer mensen van het RIVM staan op en bevestigen dat de cijfers niet kloppen. Dit is wat de media en overheid willen: -Angst creëren -Beleid doorvoeren mondkapjes -1,5 meter "rechtvaardigen" -Verantwoordelijkheid bij burger -We gaan richting vaccins -Verplichten hoeft niet; de burger moet zijn verantwoordelijkheid nemen. Strategie Viruuswaanzin: -Druk op blijven voeren met rechtszaken -Druk op blijven voeren met demonstraties -Mensen informeren via platformen -Mensen bewustmaken eigen verantwoordelijkheid -Samenwerkingen aangaan -Aansluiting buitenland creëren -Focus op de feiten (bron Viruswaanzin)
Peter0507 29 July 2020
Zo is het maar net. De mond wordt gesnoerd, wij zijn het klootjesvolk, we moeten werken en geld verdienen voor de elite. Er kwam teveel tegengas en we moesten weer even recht gezet worden. Geheime elitaire ondergrondse groepen regeren. Critici worden de mond gesnoerd door linkse tv.
Grando 29 July 2020
Landen met een mondkapjesplicht registreren momenteel de hardst oplopende besmettingen; gaan er dan nog nergens bellen rinkelen ? ? Nederland behoord momenteel tot het land met de minst oplopende besmettingen en geen mondkapjesplicht maar wie de behoefte voelt kan zonder problemen dat mondkapje gebruiken; daar is geen verplichting voor nodig. Het gevaar zit in de kwaliteit van het betreffende mondkapje en het bovenal in het "gebruik daarvan" !! Vooral dat laatste is ronduit een dramatisch probleem en wakkert in vele gevallen zonder blikken of blozen gaandeweg besmettingen aan. Kapje op en af in de broekzak en weer op en af en opnieuw in de broekzak, onder de kin of in de nek zal het tegendeel opleveren en dat is in de landen om ons heen duidelijk merkbaar geworden en de "rinkelende bellen" ? Die worden slechts in een klein aantal landen gehoord waaronder Nederland; gelukkig maar en houden zo !
Peter0507 29 July 2020
Er zijn zelfs bewijzen dat het virus genetisch is gemanipuleerd in Amerika en via China werd gedumpt. De welvaart en industrie gaat daar te hard en te snel. Zo kan Amerika weer wereldpolitie spelen en de macht verder verdelen onder de wereldelite. Achterkamertjespolitiek en de mooie jobs worden verdeeld. Zijn deze er niet, dan creëren we wel weer een 1 of andere commissie.
mikel66 29 July 2020
te koop mondmaskers gemaakt van gedragen ondergoed ...dames of heren ondergoed naar keuze....met of zonder remspoor
fiat124sport 29 July 2020
Mondkapjes is nep veiligheid. Je word er eerder ziek van omdat je je eigen schadelijke stoffen loopt in te ademen. Geen mondkapje plicht. Tot slot tegen klimaatonzin, stikstof waanzin voor de boeren en terug naar 130
J. De Doper 29 July 2020
Wat als.................. Dit soort stellingen veroorzaken onrust. Is geen zinnig woord over te zeggen. Dat blijkt ook uit de reacties van enkele dagelijkse vaste gasten. Wat een dramatisch niveau, geen zinnig woord..... Het is zelf niet grappig of interessant op een bepaalde manier. Gaat nergens over. Kan het niet serieus nemen.
wijari 29 July 2020
35 Wijze mensen schreven hier hun mening maar weten echt niet hoe het is.
Bert Kaiser 29 July 2020
peter 0507 in de jaren 40 was er ook zo,n persoon die nutteloze mensen zou opruimen, niets geen inrichtingen of wat dan ook ,gewoon weg ermee. wat zou u in die tijd graag meegedaan hebben,gezien uw reacties, gezellig met die idioot van een kelder naast u
Peter0507 29 July 2020
Stuur hem een mailtje zou ik zeggen.
Peter0507 29 July 2020
@Bert Kaiser: Door zo'n reactie denk ik dat uw leeftijd u IQ al heeft ingehaald, dus behoort u ook tot die groep nutteloze......wat trouwens uw woorden zijn.
hanshofman 29 July 2020
Die Belgen kunnen nu lekker interessant doen met hun voorzitter etc... Nederland kijkt trouwens altijd eerst wat anderen doen zoals Duitsland, Frankrijk en België.. Vroeger noemden ze zo iemand een held op sokken.. Nu is dat een slim iemand met een dashboard om de corona crisis te bedwingen... Lopen die draadjes van dat dasboard niet toevallig naar Agenda 2030 van de VN, NWO ? O jee, ben ik nu ook een complot denker? In ieder geval denk ik en vele anderen nog zelf na.. Gaat wel over jou en mijn leven..
kees1965 29 July 2020
Ik denk niet dat het kabinet gaat besluiten voor mondkapjes die niet werken tegen virussen. Dat zien we ook in landen om ons heen die juist wel mondkapjes hebben maar veel meer besmette mensen. Het is namelijk ook een feit dat je door mondkapjes juist meer besmettingen hebt. Als er corona op zit en je pakt het vast dan ben je besmet en dan stop je het weer in je zak voor volgend gebruik. 80% van de mensen gebruikt maar 1 mondkapje en stopt het daarna weer in de zak. Alleen voor de sier. En een volgende feit is dat als je mondkapjes invoert dat de mensen zich heel veilig voelen en dichter dan anderhalve meter van elkaar blijven. En dan krijg je ook meer besmettingen. Ik zag gisteren een vrouw die had er 2 op. 1 rond de kin en een rond de neus en zodoende kon ze gewoon eten en drinken. Het mooiste vind ik de lifestyle mondkapjes voor de sier. Bikini, handschoenen EN mondkapje uit dezelfde stof.
annemien123 29 July 2020
Alleen wijari weet het hoe het zit, de rest weet niks volgen haar.
Grando 29 July 2020
Hanshofman, vanzelfsprekend schopt u nu velen die van de hoed nog de rand weten tegen de schenen maar uw opmerking is zo verkeerd nog niet; lees de "Bilderberg Papers" tot zover dat mogelijk is er maar eens op na ! Onder leiding van onze Prins Bernhard zijn de GROTEN DER AARDE na WOII bij elkaar gekomen met maar één doel; de wereldbevolking ,,,,,,,,,,, en overbevolking ………... en zo meer en deze pandemie zou daar mogelijk een bijdrage aan kunnen leveren om...……..? door te pakken voor wat dat te betekenen mag hebben. Hopelijk zit ik er buitengewoon faliekant naast; de tijd gaat het ons leren...……………………...
Johan__ 29 July 2020
Wat Bert doet noemen ze een Godwin. Toevallig was die man in de jaren 40 een socialist. Zie dezelfde puinhoop die de huidige socialisten aanrichten. Spanje, Belgie, Frankrijk..
Johan__ 29 July 2020
@Grando.. Kalergi plan, Deep State.. kijk maar eens heel goed wat er in de US gaande is. De meeste zien het niet, blind gemaakt door de MSM. Corona is er een integraal onderdeel van.
hanshofman 29 July 2020
Grando: Bilderberg Papers 2020, Conferentie met interessant stel bij elkaar...
Johan__ 29 July 2020
Nou, we kunnen weer gerust slapen gaan. Volgens Bruls vandaag hebben de mondkapjes geen medisch maar gedragsveranderend nut. OMT is daar kraakhelder is zegt tie. Wat een farce. Als je nu nog met een mondkapje op wilt lopen, dan geef je je over aan overheids gedragsverandering. Er was volgens Bert in het verleden ook zo'n iemand bezig.
hobbit 30 July 2020
Die aversie tegen onze zuiderburen kan ik niet plaatsen. Als toeristen zijn ze meer dan welkom, en als graaf Leopold, koning van Knokke, even een uitglijertje heeft dan slaan we op tilt. Na Corona moeten we zonder mondkapjes verder in het leven. Kunnen we weer naar A'werpen, Gent, en Brugge, en een balletje slaan op de course van graaf Leopold Deze heer van stand wordt ook een dagje ouder en zal ook in de toekomst weleens lichte wartaal uitslaan, maar het gros van onze zuiderburen scoren toch (net) boven een IQ van zo'n 100 pnt. Van aanhangers van Wilders zou ik dat niet durven stellen.
BigF666 30 July 2020
mondkapjes werken niet, al zeker niet omdat 99% ze verkeerd gebruikt ( vraag maar aan een random verpleegkundige) is pure schijnveiligheid, net als je beschermen met kippengaas tegen muggen... die 1,5 meter is veel effectiever ...
V.v.C. 30 July 2020
https://zh-cn.facebook.com/omroepwnl/videos/de-zeeuwen-waren-goed-voorbereid-op-een-grieppandemie/917706298688468/
wijari 30 July 2020
Dag Annemien 123 Schrijf ik dat dan?
ehietahoarn 30 July 2020
Kom maar op met de volgende stelling. Corona hebben nu wel weer gehad dus graag iets anders. Bijvoorbeeld of het terecht is dat KLM piloten protesteren omdat ze salaris moeten inleveren. Zo maar een suggestie aan de redactie........
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.