Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Ik maak me zorgen over een tweede corona golf

4.146 stemmen | Geplaatst op 26 juli 2020 | Website

Eens
82.1%
Oneens
17.9%

Reacties (42)

F blade 26 July 2020
die tweede golf word je aan gepraat ,ga daar niet in mee
MarkJohan 26 July 2020
Maak me zorgen over de onzin de overheid zal invoeren
rdebuijzer 26 July 2020
Hup....daar gaan ze weer!!!! Oppassen voor de 3de golf......????
RD10 26 July 2020
Men wilt graag die volgende "golf". Covid-19 is reeds gemuteerd, zoals de studies uitwijzen, naar een niet fatale vorm. Risicogroepen met ernstige ziekten of ouderdom overlijden die kunnen er aan overlijden, maar dat is ook aan influenza. Waar ik mij boos om maak is het drama dat men maakt dat een kind van 3 is overleden aan corona, maar dagen later het bericht wordt gerectificeerd omdat het kind een ongeneeslijke spierziekte had. Maar dan is de angst alweer gezaaid en niemand leest de rectificatie op notabene Facebook. Want de kranten besteden er geen aandacht meer aan.
Timmerman 26 July 2020
RD10: Sinds wanneer is Facebook een officiële informatie bron??. Het virus is er nog gewoon wel of niet gemuteerd men zal daar gewoon rekening mee moeten houden of je dat nou onzin vind of niet.
wispelhuis 26 July 2020
Of er een tweede golf komt hangt in sterke mate af hoe wij ons aan de voorschriften houden. Het is echt niet zo moeilijk, het heeft ook met fatsoen te maken.
RD10 26 July 2020
Timmerman; Aangezien de desbetreffende media daar het artikel heeft geplaatst. Verder nergens...
MarkJohan 26 July 2020
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/laagst-aantal-ziekenhuispatienten-met-corona-in-maanden
Peter0507 26 July 2020
@F blade: Wat bedoelt u nu dat te zeggen? Zegt u dat als er een mondkapjesverplichting komt deze uit burgerlijke ongehoorzaamheid niet op te zetten, of dat u altijd in uw kot blijft tijdens de verplichting?
annemien123 26 July 2020
Als de belgen wegblijven hoef je niet bang te zijn voor een 2e golf. Maar de belgen weten niet wat ze moeten laten, die denken alleen maar aan zichzelf en niet aan de nederlanders. Wat is dat rare belgie niet kan en mag proberen ze uit in nederland. DANK JE WE belgen voor de ongemakken.
J. De Doper 26 July 2020
Ik maak mij daar zeker zorgen over.
bung 86 26 July 2020
zij er geen andere onderwerpen dan dat virus? iedereen weet het en niemand weet iets.
F blade 26 July 2020
0507 ik zal mij nooit laten muilkorven door de roverheid om niks, want dat is deze leugen die je hele dagen maar voor geschoteld krijgt cojona covid19 is niet meer dan een griep WORD WAKKER
Musk 26 July 2020
ik wil maar 1 ding kwijt. en dat is ...... neem dat smerige akelige virus serieus!!! het is geen spelletje jongens.
B.Jordens 26 July 2020
Weet je wat ik zo vreemd vindt, dat allen landen in de EU zowat gelijktijdig op en neer gaan met het virus. Nu Italie natuurlijk niet. Die heeft zijn 206 miljard al binnen. Dus die heeft het virus niet meer nodig. Zwitserland en Noorwegen daar hoor je niets van die hebben geen last die zitten ook niet bij het dictatorschap van de EU. Engeland is nog een klein beetje EU en wordt natuurlijk extra belast met het virus. Is het toeval of wordt het gewoon verspreidt. Ik heb gehoord dat de monster nemers, rode en groenen wattenstokjes hebben. Bij het groene stokje is de uitslag negatief en bij het rode positief. Ik heb het ook maar van horen,zeggen.
Johan__ 26 July 2020
Weet je wat ik zo vreemd vind ? Dat niemand meer zelf onderzoekt en alles slikt.
Peter0507 26 July 2020
@F blade: ik hoor je maar je geeft geen antwoord. Ik begrijp dat je wantrouwig bent tegen alles wat covid is, maar als overheid verplicht een mondkapje......wat doe je dan? Nu heb je alleen nog maar gal gespuid.
Seal 26 July 2020
Pfff opa mag wel naar de hoeren. Maar naar zijn kleinkind mag hij niet. Ze kunnen de pot met die golf
ehietahoarn 26 July 2020
Peter0507 zal ik dan antwoord geven voor F blade want wij hebben de zelfde instelling. Nee...ik zet geen mondkapje op ook al gaan ze het verplichten. Ik heb me al de tijd dat het virus er is nog nooit zorgen gemaakt en dat gaat niet veranderen. Zeker niet nu er geen cijfers meer getoond worden. Mijn echtgenote werkt op het laboratorium bij Zorgsaam. Ze doet soms ook de corona testen. Zelf zij zegt dat de huis-tuin en keuken mondkapjes niets toevoegen. Ja, ik weet het....zij is geen wetenschapper maar als zelfs die zeggen dat het niets uithaalt waarom dan zo'n ding opzetten. De enige keer dat ik een maker op zet is als ik sloopwerkzaamheden moet doen. Dat heeft pas nut.
Tiuroon 26 July 2020
Tweede golf ?? De eerste is nog niet eens uitgewerkt !! In de eerste golf werd er nauwelijks op covid-19 besmetting getest, dat is pas later erbij gekomen om zich massaal te laten testen en tja, dan krijgt men andere cijfers dan wanneer er niet werd getest ! Wat nu ontzettend ontbreekt zijn de aantal ziekenhuisopnamen zowel regulier als op de IC met betrekking tot de Covid-19 waar plotseling geen aandacht meer voor schijnt te zijn. Wie is besmet hoeft niet eens ziek te zijn en blijft als zodanig een onbekend blijvende bron want slechts mensen met symptomen worden aan een test onderworpen en een slechts nauwelijks een handjevol ongeruste kandidaten die uit zichzelf een zekerheidstest laten uitvoeren. Er is maar één oplossing mogelijk; iedereen verplicht testen en de wereld zou wel eens vuurrood kunnen kleuren ?
savage 26 July 2020
Die 2de golf komt vanzelf. En niet de schuld van belgen of duitsers. Maar omdat we zelf ook stronteigenwijs zijn en niet aan de regels houden. Eerst nog even goed geld verdienen met het hoogseizoen en dan de grenzen dichtgooien. Iets met een schaap en een dam. Geld wint van gezondheid.
Bert Kaiser 26 July 2020
kan er niet eens een stelling komen waar je serieus op kan reageren ? met dit soort stellingen trek je alleen maar mensen aan die er niet voor geleerd hebben , of het hebben van horen zeggen , en het alleen leuk vinden een ander te kleineren omdat ze het niet met hem of haar eens zijn
Peter0507 26 July 2020
Ik zit ook in kamp savage. En ik denk dat je je nog voorzichtig uitdrukt.
B.Jordens 26 July 2020
Ha Tiuroon, het is dus waar van die rode wattestokjes. Ze zullen mij als ze willen testen met een buldozer er heen moeten trekken. Ik weet nu al precies wat er gebeurd. Ik zie die heks al voor me, met het rode stokje. Ik kan dan wel zeggen dat ik een groene wil, maar ze lacht mij gewoon uit. En zegt"Je ben 80 jaar en je krijg een rooijje, opruimen de oudjes.
ehietahoarn 26 July 2020
Tiuroon jij snapt het helemaal...niet. Testen heeft geen enkele zin tenzij je dagelijks door de coronastraat wilt. Vandaag test je negatief maar volgende week kun je positief zijn. Zelfs zonder het te weten. Testen bij klachten kan nut hebben als iemand positief getest wordt.
Peter0507 26 July 2020
Testen heeft wel zin, want als je positief bent kunnen ze eerder het tracking systeem op gang brengen. Ben je negatief.....geen man overboord toch?
Maja21 26 July 2020
Wat een onzin wordt er hier weer verspreid. Rode en groene wattenstaafjes bij de test? Ik ben vandaag getest en het wattenstaafje was zwart. Wat wil dat zeggen dan? Dat ik binnen een week doodga aan corona? Grote onzin! Al die complottheorieën die hier gespuid worden, vreselijk.
Peter0507 26 July 2020
@Maja21: Akwasistaafje?
F blade 26 July 2020
0507 wanneer je mijn reactie leest dan ben ik toch duidelijk genoeg lijkt mij ? ehietahoarn ik kom zelf veel in het ziekenhuis en wanneer je ziet dat er niks is te beleven en de mensen van cardiologie zelfs vacantie nemen en het je ook voorzichtig zeggen dan weet ik genoeg en zal mijn gal blijven spugen over covid 19 dat het een grote leugen is ,dus al die bruikbare idioten en deugmensjes kom maar op .
Klaartje 18 26 July 2020
@ F blade. Ik wil je ook horen als het anders is zoals jij denk dat het is.
Peter0507 26 July 2020
@F blade: Ja achter je computerschermpje heb je veel kritiek. Maar ik vroeg wat je deed als de overheid het mondkapje verplicht? Want dan ga je hem echt wel opzetten.(of in je kot blijven)
Zeeuwleeuw 27 July 2020
Triest, bijzonder kwalijk en gevaarlijk zoals tegenwoordig steeds meer mensen geloven wat zij willen geloven! Het virus ontkennen of negeren zorgt voor heel veel extra ellende. Dat wordt op tal van plekken dagelijks bewezen. Men luistert blijkbaar liever naar lui die van alles rondbazuinen om hen gerust te stellen dan dat men de realiteit onder ogen ziet en daar verstandig naar handelt. De wereld loopt vol met dwazen en "leiders" die het leven in deze wereld verzieken en die vooral roepen wat veel mensen graag willen horen. Dat de gevolgen daarvan desastreus zijn dat wil men helaas niet onder ogen zien. Zo hinken en kruipen we straks van de ene naar de andere ramp, tot een moment dat we met zijn allen kapot gaan.
Johan__ 27 July 2020
Welke golf ? https://www.zeelandnet.nl/nieuws/laagst-aantal-ziekenhuispatienten-met-corona-in-maanden
jippy 27 July 2020
Tjonge jonge , wat een kennis ? en wijsheid ? weer in deze stelling , ik snap niet dat er nog zoveel ziektes In de wereld kunnen zijn .
zeeuwsmeisje! 27 July 2020
Mondkapje gewoon verplichten op straffe van hoge boete. Dan zal het misschien tot iedereen doordringen dat we nog niet van dat akelige virus af zijn. En mensen van virus waanzin hebben vast geen dierbaren verloren aan dit klote virus of geen dierbaren die in de zorg werken.
Johan__ 27 July 2020
Gebaseerd op wat dan ?
RD10 27 July 2020
@zeeuwsmeisje; gepasseerd op wat dan? Op jouw angst? Dus als je bang bent om over te steken dan gaan we preventief alle andere verkeersdeelnemers in heel Nederland stil zetten tot jij wel durft? Anders een hoge boete voor iedereen? Oplossing hierin is zelf thuis blijven, dan hoef je niet over te steken (voor de duidelijkheid, het is een metafoor)
BigF666 27 July 2020
Dhr Lonink (voorzitter veiligheid regio) zou per direct de grenzen met Vlaanderen moeten sluiten, de massaal aanwezige Belgen trekken zich van onze regels niks aan... jammer voor o.a. Sluis en Hulst.. maar de gezondheid moet toch echt boven het economische belang staan... jammer dat ze in Philippine blijkbaar wel vriendengroepen van Vlaamse komaf (15 personen) toelaten is mosselrestaurants.. puur voor de omzet..
Maja21 27 July 2020
Peter0507: ik ben gelukkig getrouwd en heb totaal geen behoefte aan het staafje van Akwasi! :D
K. Nuks 27 July 2020
Nee, natuurlijk niet. Waarom niet? (1) Er is geen sprake van een killervirus. Zie rapport RIVM 9 maart; het mortaliteitspercentage ligt op 0,25%. Dat wil zeggen dat wanneer je inderdaad symptomen krijgt er een kans is van 1 op 400 dat je er aan sterft. Kijk je naar de leeftijdscategorie waar de meeste doden vallen, is dat bij ouderen en/of mensen die al een of meerdere ernstige aandoeningen hebben. (2) Autoriteiten zijn in de kuil getuimeld die ze zelf hebben gegraven door corona als een megabedreiging te bestempelen. Ze kunnen niet anders dan de angst- en terreurcampagne in volle hevigheid te blijven voeren. Zouden ze dat niet doen dan moeten ze hun ongelijk bekennen. En dat, beste medeburgers, dat never nooit niet gebeuren natuurlijk. (3) Corona staat in de Wet Publieke Gezondheid in het rijtje met meest ernstige besmettelijke ziekten; ebola, lassakoort, pokken, etc.. Dat is onzin. Waarom? Wanneer je besmet wordt met een van de genoemde is de kans dat je sterft minimaal 60%. Gezien de hoeveelheid vastgestelde besmettingen zouden mensen nu letterlijk met bosjes moeten omvallen en dat is niet het geval. Ik wens u wijsheid; stel vragen, onderzoek zelf en, last but not least, vraag u af waarom een in het verleden zich buitengewoon onbetrouwbare betoonde regering nu plots een lichtend baken van Waarheid, Competentie en Integriteit zou zijn.
Peter0507 27 July 2020
De koek is op met reacties. Ik zou zeggen moderator: volgende stelling om elkaar weer eens lekker af te bekken.
annemien123 27 July 2020
Komt er nog een x een andere stelling of blijven we nog weken zeiken over die carona. En nu eens een zinnige stelling ipv van zulk geouwehoer over niks
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.