Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Een kind kan wettelijk gezien maximaal 2 ouders hebben

3.550 stemmen | Geplaatst op 15 juli 2019 | Website

Eens
81.9%
Oneens
18.1%

Reacties (19)

Baltimore 15 July 2019
Altijd het belang van het kind voorop! Wettelijk maar twee ouders. Niet meer mensen die betrokken zijn als het gaat om beslissingen over een kind.
Allem 15 July 2019
Ieder levend wezen heeft slechts 2 ouders. Als de mens hier verandering in wil brengen is dit zeer verwerpelijk en in strijd met de schepping.
wispelhuis 15 July 2019
Er staat "wettelijk gezien" en niet volgens de schepping. En dat is gezien het advies van deskundigen niet persé hetzelfde. Ik heb zelf geen oordeel, ik ben niet deskundig.
Allem 15 July 2019
Deskundig?? Hoezo deskundig? Ieder levend wezen heeft 2 ouders! Daar hoef je niet voor doorgestudeerd te hebben. Advies van deskundigen? We hebben in dit land al genoeg zgn "deskundigen".
BigFoot666 15 July 2019
biologisch ja, wettelijk , kunnen er best meer zijn, k ben zelf gescheiden, heb 2 kinderen, en mijn huidige partner is al jaren als een moeder voor hen, buiten hun biologische moeder, en die heeft daar ook geen enkel probleem mee
Xessy 15 July 2019
Biologische gezien heeft een kind 2 ouders een man en een vrouw. Dit hoort ook ten alle tijden zo te zijn. Dat gevoelsmatig iemand anders vader of moeder is prima maar dat behoort niet bij wet te zijn vastgelegd. Hier zijn esthetisch verantwoordelijke aspecten ook van belang.
hanshofman 15 July 2019
Het lijkt wel of Nederland door het coc geregeerd gaat worden in plaats van door een overheid die zich aan normale normen en waarde houd. Zelfs dieren gaan niet zo om met hun kinderen. Het is schaamteloos en zeer ongewenst. Wat Bigfood666 schrijft is nog begrijpelijk, dat een nieuwe partner van een van beiden de kinderen accepteert en er goed mee omgaat. Maar dat is heel iets anders dan als 2 homo's of lesbo's in een totaal onnatuurlijke samenhang kinderen willen produceren en dan ook nog 4 ouders willen. Het bewerkt misvorming van het beeld wat een kind van een gezin behoort te hebben. Maar ja, satan doet op vele manieren zijn uiterste best om (en het liefst kinderen) te misvormen in hun denken. Dwaas en schaamteloos dat de overheid hier aan toe geeft.
T&H 15 July 2019
Het is te bizar voor woorden dat alles wat recht is krom gedraaid word. Je kan GEEN kinderen krijgen met 2 mannen of 2 vrouwen. Om in die onnatuurlijke relatie toch kinderen te krijgen moet je "shoppen". Uit liefde geboren is dus geen sprake. Eerder postorderbaby. Mensen willen iets wat niet kan. En daar moet de wet voor aangepat worden. De zotten en dwazen regeren. En ook dit past goed in onze consumptiemaatschappij. Duurzaam is toch hét woord!? Pas dat ook toe op kinderen. En bescherm het leven. En die lhbt club moet beseffen dat het of of is, en niet en en.
Joepie61 15 July 2019
@H. Hofman: Dat u de normen en waarden van uw sprookjesboek van duizenden jaren geleden hanteert neemt niet weg dat een groot deel van de bevolking op deze aarde hierna verder is gegaan is met het zich verder ontwikkelen. Het wegzetten van bevolkingsgroepen anders dan de uwe geeft mij een wrang gevoel van onderontwikkeling. Dieren zijn wat dat denken aangaat een stuk verder dan u, dus uw stelling dat dieren niet zo omgaan met hun kinderen is aantoonbaar onjuist. U zou zich hierin kunnen verdiepen, vermits uw geloof u dat toestaat; Een stukje leesvoer? https://newscientist.nl/nieuws/homoseksualiteit-bij-dieren-houdt-soort-in-stand/ Overigens ben ik het met de stelling voor het grootste deel oneens.
wijari 15 July 2019
Ieder mens heeft één vader en één moeder.
Joepie61 15 July 2019
@wijari: Biologisch gezien is dat 100% juist...maar onze samenleving draait niet alleen op biologische aspecten en/of denkbeelden.
Joepie61 15 July 2019
Overigens bestaat er bij bepaalde diersoorten ook nog de maagdelijke voortplanting: Maagdelijke voortplanting of parthenogenese, een vorm van ongeslachtelijke voortplanting, is het verschijnsel dat vrouwtjes van bepaalde diersoorten nakomelingen kunnen krijgen zonder dat hier mannetjes aan te pas komen: maagdelijke vrouwtjes leggen spontaan eitjes of baren jongen, maar dit terzijde, aangezien we het hier over de diersoort "mens" hebben.
hanshofman 15 July 2019
Beste Joepie, waarschijnlijk leeft u in uw denken nog in de oertijd.. Een beetje ontwikkeld mens weet dat zelfs de natuur leert dat een gezin bestaat uit en man, vrouw en kinderen. Dat wat mensen met een kronkel zelfs over het dierenrijk dergelijke dwalingen wil beschrijven dat is hun verantwoording. Inderdaad dat oude boek zoals u dat noemt, heeft blijkbaar keer op keer bewezen waar te zijn. Zo ook over de leugenaar van het begin, die waarheden verdraait en misvormt tot dwaasheden en tegennatuurlijkheden. Die waarheden steelt, om het menselijk denken te misvormen. Die kinderen in de baarmoeder vermoord die levensvatbaar al 24 weken zijn... Ja dat oude boek omschrijft de leugenaar van het begin als de: dief, moordenaar en leugenaar. Zie het hele wereldgebeuren en leg dat eens naast dat oude boek, dan zie je dat er niets nieuws is onder de zon zoals Salomo dat schreef in het boek prediker. Veel mensen kiezen inderdaad (uit gemakzucht en/of hoogmoed) voor de dwalingen die tot veel ellende leiden in deze wereld. Verhard je hart niet, maar durf eens eerlijk zelf onderzoek te doen en niet boeken van zgn wetenschappers waarvan vele slechts naam proberen te maken met hun eigen denkwijzen.
Rene Van den Houten 15 July 2019
Beste Hanshofman, de meeste misvormde beelden en kinderen zijn ontstaan door inteelt in bevolkingsgroepen met extreem religieuze opvattingen!
K. Nuks 15 July 2019
Tja, biologisch heeft een kind maar twee ouders. Ongeacht of dat kind nu via de gebruikelijke weg is verwekt, via KI of draagmoederschap ter wereld kwam. Wettelijk gezien heeft thans een kind ook twee ouders. Over deze twee zaken hoef je niet te bekvechten. Of die twee ouders een man en een vrouw zijn, twee mannen of twee vrouwen, zal me een rotzorg zijn. Wat echt belangrijk is dat de ouders zijn toegewijd aan het opvoeden van het kind. Een kind leeft in het universum dat ouders (mede) voor hen scheppen. En je vraagt je regelmatig af in welk 'universum' sommige kinderen worden 'opgevoed'. De kwalijke resultaten zie je als je in de stad komt, op scholen, de sportclub, enz.. Duidelijk is dat niet elke 'opvoeder' even geschikt is of voldoende toegerust is om die taak te volbrengen. En aangezien het belang van het kind altijd voorop moet staan, zou het in het belang van het kind kunnen zijn om meer 'ouders' te hebben. In die zin is de gedachtengang nog niet zo gek. Hoe dat wettelijk vorm moet krijgen, weet ik niet. En onder welke randvoorwaarden, geen idee hoe je dat precies moet uitwerken. Maar dat veel volwassenen worstelen met de kwalijke naweeën van hun opvoeding, lijkt me reden genoeg om daar eens diep over na te denken.
Jan met de korte achternaam 15 July 2019
Alem Ieder kind heeft biologisch gezien 2 ouders? Dat is volstrekt niet waar. In principe wel maar een vrouw kan zwanger raken door een IVF behandeling en heeft dan alleen een moeder en in principe geen vader want die is onbekend. Verder heeft de schepping nooit plaatsgevonden. De aarde heeft zichzelf gevormd net zoals er ergens in de ruimte nog meer leven moet zijn. Er zijn skeletten gevonden van dinosaurussen van meer dan 150 miljoen jaar geleden en van mensen van 800.000 jaar geleden. Dus de dieren waren er eerder dan de mensen. Bewijsmateriaal vol aanwezig. Verder is het een beetje lastig 4 ouders toe te wijzen indien een stel met kinderen uit elkaar gaat en beiden weer trouwen. Dan zou je zeggen dat die partners ook mede ouders worden, echter als die ook weer gaan scheiden en hertrouwen is het hek van de dam. Je moet een grens trekken. Aangetrouwde partners kunnen wel mede ouders worden.
Jan met de korte achternaam 15 July 2019
Ook voor Hans Hofman telt dat er ook vrouwen zijn die kunstmatig geïnsemineerd worden zonder partner. En ja een schildpad vrouwtje legt eieren in het strand en verlaat dan het nest en kijkt er niet meer naar om. Schildpadden zijn dus wezen zonder ouders. Maar dat terzijde.
hanshofman 15 July 2019
Beste Rene Van den Houten, even voor de duidelijkheid ik heb totaal niets met religie. Daar naast inteelt was er in het verleden onder alle bevolkingsgroepen in deze wereld, zowel onder religieuze als niet religieuze mensen. Zelf heb ik niets met religie! Jan met de korte achternaam, kun jij mij bewijzen (niet uit boekjes) dat er al mensen en dieren waren miljoenen jaren geleden?? Je zegt dat er volop bewijzen zijn?Laat ook maar, want dat kun jij maar ook niemand anders bewijzen. Net als Joepie dat niet kan... zegt hij dat hij een diersoort is... Behoorlijk beledigend voor zijn voorouders overigens. Maar goed, in ieder geval hebben jullie 3en bewezen dat at oude boek de waarheid spreekt over bepaalde mensen van deze tijd.
Bakkie86 15 July 2019
Wat een bekrompen reacties weer. Allemaal in het jaar 0 blijven hangen? Het is JUIST in het belang van het kind dat alle ouders wettelijk gezien de ouders zijn, of het er nou 2, 3 of 4 zijn!
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.