Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

NPO 1, 2 en 3 moeten helemaal reclamevrij worden

3.254 stemmen | Geplaatst op 7 juni 2019 | Website

Eens
75,7%
Oneens
24,3%

Reacties (16)

FoortdR 07 June 2019
Ik denk dat niemand van die overdaad aan reclame houdt, maar op NPO 1,2 en 3 valt dat eigenlijk nogal mee. En realiseer je wel dat bij reclamevrije NPO 1, 2 en 3 er heel veel inkomsten wegvallen, waar nu nog enigszins leuke programma's van gemaakt worden. Geen reclame? Dan hebben we straks alleen nog maar Programma Gemist met nóg meer herhalingen dan nu.
wijari 07 June 2019
Helemaal geen reclame op elke zender.
Geel Hesje 07 June 2019
Deze hele Aarde moet reclame-vrij worden !
divar 07 June 2019
op 1 2 en 3 valt dat wel mee , maar voor de rest 1 grote bende zeker sbs 6 valt niet naar te kijken
Fatsoen 07 June 2019
Meestal zijn reclames het enige om aan te zien op t.v.! :-)
Ron625 07 June 2019
Dat hebben we in Nederland, we moeten betalen om naar reclame te kunnen kijken. Het ideaal zou zijn, gratis met reclame, om betaald zonder reclame.
K. Nuks 07 June 2019
Kijk- en luistergeld was ooit een separate doelbelasting. Van dat geld werd de publieke omroep gefinancierd. Toen werd besloten dat maar in de 'gewone' belastingen te stoppen. Dan komt dat geld in de pot Algemene Middelen en kunnen politici eindeloos hun tijd verdoen met redekavelen over hoeveel geld uit de pot Algemene Middelen naar de omroepen moet. En dat is natuurlijk buitengewoon ondoorzichtig. In het VK is dat anders geregeld. Daar kennen ze de tv-lincense. De BBC zorgt dat het geld wordt geïnd en maakt programma's. Het is een zegen om naar de BBC te kijken zonder die uiterst vervelende domme, hersendode reclameboodschappen tussendoor. Misschien zou men eens te rade moeten gaan bij organisaties die hun zaken wel op orde hebben.
Jan met de korte achternaam 07 June 2019
Mee eens. Publieke zenders moeten reclame vrij. Er mag dan best meer geld bij van de overheid en voor de rest moet het compleet op de schop. Stel een presentator aan die maximaal 50.000 euro per jaar verdient. Dus Mathijs van Nieuwkerk kan vertrekken met zijn salaris van een half miljoen. (ja hij trekt zoveel reclames aan en daardoor inkomsten) dat valt dan weg.
D2017 07 June 2019
Reclame tussen de programmering is ontstaan bij de "Commerciële omroepen" omdat dit nu eenmaal de kurk is waarop die omroepen moeten zien te drijven. Jaren later hebben ook de "Publieke Omroepen" als extraatje dat systeem omarmd (S.T.E.R.). Naast de enorme opbrengsten van het "kijk & luistergeld" dat in de belastingopbrengsten is ingemetseld, ontvangt men heden ten dage eveneens forse bedragen aan reclame opbrengsten; dat is dus dubbelop en blijkbaar nog steeds niet genoeg ! Dat "Commerciële zenders" veel reclame in hun programmering stoppen is veelal vervelend maar bittere noodzaak om te kunnen bestaan. "Publieke Omroepen" hebben dus niets te klagen aan inkomsten en worden geacht om zonder reclame inkomsten goede programma's op de buis te brengen. Ondanks die extra reclame inkomsten blijken zij niet in staat te zijn de programmering op orde te krijgen; wel zijn ze succesvol in het toekennen van enorme salarissen aan presentatoren en zo meer; laat ze daar maar eens mee aan de slag gaan en dat geld wat daarmee wordt gewonnen stoppen in de kwaliteit van hun programmering en liefst met een korte of zelfs geheel zonder reclame boodschappen...……………………………...
annemien123 07 June 2019
Van dat vervelende domme hersendode gezwam van k.nuks wordt je ook niet goed van. Hij wil roomser zijn dan de paus met zijn schrijven.
wispelhuis 07 June 2019
Sorry annemien, maar dat taalgebruik van U elke keer is schandelijk te noemen. Ik lees liever de uiteenzettingen van K.Nuks.
rover827 07 June 2019
Waarom vrij van reclame? Deze reclames zitten tussen de programma's in en drukken de prijs tenminste nog enigszins. Nu al betaal ik voor zenders waar ik nooit naar kijk. Zodra alle reclame vervalt moet het geld toch ergens vandaan komen. Nu kunnen ze wel zeggen dat er bezuinigd gaat worden, maar uiteindelijk gaan de kosten voor de burger voor deze geld verslindende omroep gewoon weer omhoog. De gehele NPO opdoeken lijkt mij een beter plan i.p.v. alleen de reclame's.
Zeeuwleeuw 07 June 2019
Ik zou er wel voor zijn om helemaal geen reclame op NPO meer te krijgen. Maar dan zal er nóg veel meer bezuinigd worden, dus laat die reclame dan maar blijven. Gelukkig weet je precies de tijden wanneer het begint en eindigt dus dan kun je gewoon het geluid uit zetten en even iets anders gaan doen.
F blade 07 June 2019
waar ik mij het meest aan erger zijn die buitenlandse koppen
annemien123 07 June 2019
Dank je wel wispelmuis je eigen taal is ook niet veel soeps
Zeeuwleeuw 07 June 2019
@D2017 Al zo'n 25 jaar voordat de eerste commerciële omroep ontstond was er bij de gewone tv-omroep al reclame. Hoe komt u er bij dat de publieke omroep dit ingevoerd heeft nadat de commerciële zenders reclames uit zijn gaan zenden? En reclame is voor de commerciële zenders niet alleen noodzakelijk, het is ook een gigantisch lucratief verdienmodel waar men schatrijk mee wordt.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.